handdator

Visa fullständig version : Smärta i underarmen


Raalleu
2011-04-13, 18:30
Kön: Kille

Ålder: 18

Längd och vikt: 175cm, 73kg

Smärtbeskrivning: Gör fruktansvärt ont i båda underarmarna. Smärtan uppstår i hela armen, kan inte avkänna något speciellt område där det gör mindre eller mer ont.

Vad och hur mycket tränar du? Smärtan slår till hårt när jag kör övningar som marklyft och latsdrag. I marklyften kan jag köra igenom övningen ifall jag kör med Z-stång, det gör fortfarande lite ont men kör jag snabbt så funkar det. Latsdrag kan jag dock tyvärr inte köra alls eftersom det är smärtan blir för hög, i latsdragen så kör jag med rak stång och brett tag. Jag tränar även underarmarna en gång varje vecka, men får ingen smärta när jag kör det.

Tagit några tabletter? Nej, har inte provat smärtstillande eller läkemedel.


Har du redan fått diagnos och/eller behandling? Nej.

Övriga/tidigare sjukdomar eller besvär: Haft inflammation i handleden, men det borde vara orelevant eftersom smärtan uppkommer i båda, och inte bara en.

Övrigt: Det har varit såhär ett tag och jag tolkade det som att jag gjorde något fel vid övningarna ifråga, så jag läste på lite och försökte ändra utförande utan några resultat.

Victuhh
2011-04-14, 09:53
Har också ont i mina underarmar nu vid vissa bicepsövningar där jag aktiverar underarmarna. Får du ont precis efter du gjort lyftet och lite medans?

Raalleu
2011-04-15, 17:30
Får mestadels ont underlyftet faktiskt, även fast smärtan sitter kvar en stund.

Scratch89
2011-04-16, 14:38
Karpaltunnelsyndrom, kanske?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Karpaltunnelsyndrom