handdator

Visa fullständig version : Vart ska jag åka i sommar?


Becky
2011-04-13, 11:23
Okej, förutom min fyra veckors semester i sommar har jag även en extra vecka i slutet av maj/början av juni då jag och en ny tjejkompis tänkt dra utomlands. Jag har ganska nyligen köpt lägenhet och är således inte dunderrik just nu. Därför söker jag tips på bra och trevliga resmål i sommar till överkomliga priser. :D

Jag är ute efter:
- Sol och bad
- Till viss del party, men gillar inte Mallorca, Aiya Napa och liknande. Party och roligt folk, men gärna inte bara fulla britter.
- Möjlighet till någon form av träning.
- Gärna någon form av kultur.
- Snygga killar. :naughty: *cupid*
- Värme.

Varit mycket i Spanien och Italien på senaste tiden så gärna något annat.

Okej Kolo, har ni några bra förslag? *screwy*

spoon
2011-04-13, 11:26
Sevastopol.

häftig
2011-04-13, 11:31
Miami, eller Cancun

Becky
2011-04-13, 11:33
Miami, eller Cancun

Överkomliga priser?? :Virro

Slartibartfast
2011-04-13, 11:34
- Snygga killar. :naughty: *cupid*


Vasa, Finland. *popcorn*

victor_n
2011-04-13, 11:35
Dubai :D

bug
2011-04-13, 11:52
Överkomliga priser?? :Virro

Vad är överkomliga priser för dig då? Budget?

Becky
2011-04-13, 11:56
Vasa, Finland. *popcorn*

Finns det såna där? :D

Vad är överkomliga priser för dig då? Budget?

Ja, eller medel i alla fall. Gärna Europa pga att det bara är en vecka, vill inte slösa för mycket tid på flyg.

Nordenator
2011-04-13, 11:57
Nice kanske? Kostar inte många slantar att ta sig till Frankrike. Det är fint runt franska Rivieran, och blir man less på stranden och så finns det många mysiga mindre städer en bit in i inlandet.

HulkH
2011-04-13, 12:01
Finns det såna där? :D

Daaah, de e finland ffs! :D





Bra badstrand vs fin kultur?

Just för att Aiya napa, Cypern o.s.v har ju rätt lätt dom bästa stränderna och väldigt fina bad platser, dock vet jag inte hur mycket det finns att kolla på där.

Egypten finns ju båda och, men det är ju lite oroligt där just nu.

Exdiaq
2011-04-13, 12:03
Gör som alla andra upplänningar och ockupera Skåne. Passar bra in på kriterierna och "ni" verkar ofta tycka att Skåne räknas som ett annat land.

Genesis
2011-04-13, 12:05
Biarittz, Frankrike

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01214/biarritz_1214300c.jpg


- Sol och bad check
- Till viss del party, men gillar inte Mallorca, Aiya Napa och liknande. Party och roligt folk, men gärna inte bara fulla britter. check
- Möjlighet till någon form av träning. check (surfa)
- Gärna någon form av kultur. check (mat)
- Snygga killar. check (surfkillar?)
- Värme. check

stevebc
2011-04-13, 12:07
Dom är bra på rugby om inget annat. Så ja, lite bitiga killar går nog att se på stans innekrog.

Jag är också lockad av Sevastopol men vet inte vad jag har att förvänta mig. Typ diskriminerade tartarer och ryska maffian, eller hur turistigt (= dåligt) har det hunnit bli?

jontet
2011-04-13, 13:15
miami, cancun, dubai och frankrike är inte budgetresmål. det är kroatien du skall till

C.E.J.
2011-04-13, 13:32
Höh, är Sevastopol en turistort? Man lär sig nåt nytt varje dag *screwy*

Kwon
2011-04-13, 13:33
Grekland

stevebc
2011-04-13, 13:38
Höh, är Sevastopol en turistort? Man lär sig nåt nytt varje dag *screwy*Det är iaf en av Ukrainas viktigaste hamnstäder, så det borde ju locka om nåt!!11

Lasse Kongo
2011-04-13, 13:43
Ystad :thumbup:

C.E.J.
2011-04-13, 14:02
Det är iaf en av Ukrainas viktigaste hamnstäder, så det borde ju locka om nåt!!11

Jag hör att tågförbindelserna från Paris är utmärkta!

stevebc
2011-04-13, 14:04
Jag hör att tågförbindelserna från Paris är utmärkta!Not sure if serious, men jag har faktiskt funderat på att dra dit ett bra tag nu. Till Sevastopol alltså. Ukraina lockar mig då de är väldigt duktiga i styrkelyft, och Sevastopol är ju deras riviera. Dessutom lär det vara billigare och mindre tröttsamt än vanliga strandturistsvenneställen. Men vad vet jag.

dupper
2011-04-13, 14:05
Dom är bra på rugby om inget annat. Så ja, lite bitiga killar går nog att se på stans innekrog.

Jag är också lockad av Sevastopol men vet inte vad jag har att förvänta mig. Typ diskriminerade tartarer och ryska maffian, eller hur turistigt (= dåligt) har det hunnit bli?

haha, läste tårtor först :(

C.E.J.
2011-04-13, 14:12
haha, läste tårtor först :(

Nöööuuu, poor cakes being discriminated against :(

dupper
2011-04-13, 14:25
Nöööuuu, poor cakes being discriminated against :(

ja, såhär i diettider blev jag väldigt upprörd :(

pbiddy
2011-04-13, 14:50
Barcelona!
Flyg med Ryanair, ta in på vandrarhem en vecka och köp ett tunnelbanekort.
Detta tillsammans med transfer t/r från flygplatsen och gick på 2900 kr för mig i augusti förra året.
Lätt värt!

porja
2011-04-13, 14:54
Hawaii, Kalifornien, Thailand, Brasilien, Argentina :D

Becky
2011-04-13, 19:52
Nice kanske? Kostar inte många slantar att ta sig till Frankrike. Det är fint runt franska Rivieran, och blir man less på stranden och så finns det många mysiga mindre städer en bit in i inlandet.

Har faktiskt funderat lite på Nice. Har aldrig varit i Frankrike och det verkar faktiskt ganska schysst. Vet ni om det finns bra paketresor dit?

Daaah, de e finland ffs! :D

Bra badstrand vs fin kultur?

Just för att Aiya napa, Cypern o.s.v har ju rätt lätt dom bästa stränderna och väldigt fina bad platser, dock vet jag inte hur mycket det finns att kolla på där.

Egypten finns ju båda och, men det är ju lite oroligt där just nu.

Näh, är varken sugern på Cypern eller Egypten. Varit på Ayia Napa redan (17 år med mina föräldrar, världens mardröm!) redan. Det sög.

Gör som alla andra upplänningar och ockupera Skåne. Passar bra in på kriterierna och "ni" verkar ofta tycka att Skåne räknas som ett annat land.

Ja, Skåne är säkert fint, men jag vill utomlands.

Biarittz, Frankrike

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01214/biarritz_1214300c.jpg


- Sol och bad check
- Till viss del party, men gillar inte Mallorca, Aiya Napa och liknande. Party och roligt folk, men gärna inte bara fulla britter. check
- Möjlighet till någon form av träning. check (surfa)
- Gärna någon form av kultur. check (mat)
- Snygga killar. check (surfkillar?)
- Värme. check

Jag har frågat runt lite om det och det verkar vara väldigt mycket "näsan upp i vädret" å ena sidan och sen lite surfarkultur å andra sidan?

Barcelona!
Flyg med Ryanair, ta in på vandrarhem en vecka och köp ett tunnelbanekort.
Detta tillsammans med transfer t/r från flygplatsen och gick på 2900 kr för mig i augusti förra året.
Lätt värt!

Varit där tre gånger redan varav två gånger förra året, så det är inte aktuellt just nu. Har en kompis där så har gjort en hel del där redan. Dock underbar stad, älskar Barcelona. Skulle lätt kunna tänka mig att bo där!

Hawaii, Kalifornien, Thailand, Brasilien, Argentina :D

För långt bort och för dyrt, tyvärr. Annars gärna!

Tack för alla tips, ska luska lite mer... ;)

Fredron
2011-04-13, 20:06
Jag har för mig att DN har haft lite olika reportage om olika badställen i Polen, Estland, Lettland och Litauen. Det torde vara både billigt och intressant.

C.E.J.
2011-04-13, 20:09
Jag har för mig att DN har haft lite olika reportage om olika badställen i Polen, Estland, Lettland och Litauen. Det torde vara både billigt och intressant.

Failar hårt på sol och bad samt värme. Torsk på Tallinn.

victor_n
2011-04-13, 20:10
Jag har för mig att DN har haft lite olika reportage om olika badställen i Polen, Estland, Lettland och Litauen. Det torde vara både billigt och intressant.

läste badställen sen han jag bara läsa Polen och slutade:D

Becky
2011-04-13, 20:11
Failar hårt på sol och bad samt värme. Torsk på Tallinn.

Kanske träffar Eda? :D

shadowfire
2011-04-13, 20:16
Jag har frågat runt lite om det och det verkar vara väldigt mycket "näsan upp i vädret" å ena sidan och sen lite surfarkultur å andra sidan?

ahmen please, åk dit och bilda dig en egen uppfattning... wtf, VÅGA!. :D *slap*

C.E.J.
2011-04-13, 20:17
ahmen please, åk dit och bilda dig en egen uppfattning... wtf, VÅGA!. :D *slap*

Om man inte kan kosta på sig att resa lite hur man vill kanske man inte vill lägga semesterpengarna på något som visar sig vara en tråkig resa.

kottovic
2011-04-13, 20:19
En weekend i PRAG och besök på Showpark är ett måste för alla singelkillar.

Becky
2011-04-13, 20:20
ahmen please, åk dit och bilda dig en egen uppfattning... wtf, VÅGA!. :D *slap*

Om man inte kan kosta på sig att resa lite hur man vill kanske man inte vill lägga semesterpengarna på något som visar sig vara en tråkig resa.

Lite så är det ju. Jag åker gärna dit och tro mig, jag bildar mig gärna en egen uppfattning, men som sagt lite begränsad budget just nu - då vill man gärna reka innan. Men alla har ju olika åsikter. :thumbup:

En weekend i PRAG och besök på Showpark är ett måste för alla singelkillar.

Becky = singelkille? *screwy*

Fredron
2011-04-13, 20:31
Failar hårt på sol och bad samt värme. Torsk på Tallinn.

läste badställen sen han jag bara läsa Polen och slutade:D

Haha fördomar gott folk, fördomar!
I och för sig kanske slutet av maj/början av juni är lite för tidigt men väntar man en månad till tror jag det skulle vara toppen.

C.E.J.
2011-04-13, 20:32
Becky = singelkille? *screwy*

Ja? Avataren föreställer väl nån tjej du som singelkille vill ha. Och "Becky", ja, alla har vi lite transa i oss.

kottovic
2011-04-13, 20:33
Becky = singelkille? *screwy*

Det spelar ingen roll, jag slår ett slag för alla hungriga män på kolozzeum. Utan att starta en ny tråd!
:smash:

hultman
2011-04-13, 20:34
Blir nog troppan, båstad, visby och magaluf i sommar. Sedan hade jag tänkt dra till Italien och hyra bil med bruden. Tänkte hinna beta av några intressanta ställen på ett par veckor.

Men Magaluf skulle väl kunna vara intressant?

Mokai
2011-04-13, 20:37
Algarve kusten i Portugal kanske? Kanske besöka Europas hörn m.m.

Becky
2011-04-13, 20:38
Haha fördomar gott folk, fördomar!
I och för sig kanske slutet av maj/början av juni är lite för tidigt men väntar man en månad till tror jag det skulle vara toppen.

Åker gärna till liknande resmål under annan tid på året, tycker det finns sjukt mycket att se egentligen. Synd att man inte är ledig oftare. *cry*

Ja? Avataren föreställer väl nån tjej du som singelkille vill ha. Och "Becky", ja, alla har vi lite transa i oss.

Absolut, "Becky" är bara ett pseudonym såklart. :D

Blir nog troppan, båstad, visby och magaluf i sommar. Sedan hade jag tänkt dra till Italien och hyra bil med bruden. Tänkte hinna beta av några intressanta ställen på ett par veckor.

Men Magaluf skulle väl kunna vara intressant?

Nja, inte speciellt sugen på Magaluf. Är det inte lite väl mycket charter-style? Men kanske hamnar på något sånt i slutändan då och står och trängs med massa fulla britter och svenskar i foppa-tofflor! :(

Algarve kusten i Portugal kanske? Kanske besöka Europas hörn m.m.

Varit där, dock 12 år sen. Underbart ju!

Mokai
2011-04-13, 20:49
Varit där, dock 12 år sen. Underbart ju!

Kanske ta o besöka igen?
Själv åker jag från 18e juni till 2a juni till ett stad som heter Portimão.

C.E.J.
2011-04-13, 20:55
Becky, alla de där ställena du besökt som barn, eller med dina föräldrar, skulle du väl kunna besöka igen nu när du är äldre? Helt annan upplevelse såklart! :)

Becky
2011-04-13, 20:57
Becky, alla de där ställena du besökt som barn, eller med dina föräldrar, skulle du väl kunna besöka igen nu när du är äldre? Helt annan upplevelse såklart! :)

Aiya Napa skippar jag gärna pga att jag är lite för gammal för att supa 7 dagar i sträck med massa minnesluckor och ja, ni vet köret. Däremot skulle jag absolut kunna tänka mig att åka till Portugal igen och även Grekland. Precis som du säger - saker är helt annorlunda som vuxen. :thumbup:

Nordenator
2011-04-13, 22:36
Har faktiskt funderat lite på Nice. Har aldrig varit i Frankrike och det verkar faktiskt ganska schysst. Vet ni om det finns bra paketresor dit?

Ingen aning. Vi tågluffade och bokade ingenting i förväg, utan kom till Nice och gick till lämpligt hostel. Den metoden har jag insett leder till dyrare boende och mer besvär, så sist jag var ute och reste bokade vi boende dagen innan vi åkte någonstans i alla fall ;)

http://www.lonelyplanet.com/ brukar jag kika runt med. Funkade perfa att boka allt boende via dem också.

spoon
2011-04-13, 22:42
Höh, är Sevastopol en turistort? Man lär sig nåt nytt varje dag *screwy*

Jag ska tågluffa dit i sommar. Det ligger ju mitt i svarta havet och är varmt på sommaren. Gillar att resa i östeuropa, folk är trevliga det är billigt och man slipper kommersen som är runt medelhavet. Vi luffade balkan förra sommaren och det var klockrent.

JJOHANSSON
2011-04-13, 22:43
Grekland, där finns lite av allt :)

Becky
2011-05-04, 20:42
Uppdatering:

Och det blev: PORTUGAL - ALGARVEKUSTEN 1 VECKA - WOOP WOOP! :hbang:

Var där som 15-åring med mina föräldrar och minns det som väldigt fint, men blir nog aningens annorlunda att åka nu. Mycket trevligt och endast tre veckor kvar tills jag åker. Om ni varit där och har tips på restauranger, barer, klubbar, aktiviteter, träningsmöjligtheter och annat skoj uppskattas det mycket! :thumbup:

C.E.J.
2011-05-04, 20:49
Härligt att du hittade en passande destination till slut. Portugal om tre veckor kommer garanterat bli smaskens. Enjoy!

Becky
2011-05-04, 20:51
Härligt att du hittade en passande destination till slut. Portugal om tre veckor kommer garanterat bli smaskens. Enjoy!

Tack! Ja, det ska bli underbart. Sol, bad, träning, party och sköna människor! Och tydligen ligger hotellet i närheten av stan, men är ändå "lite kämpiga trappor" att ta sig upp för. OPTI! :D

xarizma
2011-05-04, 23:13
La.

Eiken
2011-05-05, 05:51
La.
Varmt och skönt här nu.

Ontopic: För sent ute men Ryanair till Zadar i Kroatien för att sedan åka runt bland städer och öar längst med kusten är najs samt billigt (jämfört med många andra ställen).

Angel
2011-05-05, 05:56
Jag skall till Öland och Bosnien till sommaren, ingen aning om jag kan rekommendera det dock då jag aldrig varit på någon av ställerna.

Kwon
2011-05-05, 06:02
Uppdatering:

Och det blev: PORTUGAL - ALGARVEKUSTEN 1 VECKA - WOOP WOOP! :hbang:

Var där som 15-åring med mina föräldrar och minns det som väldigt fint, men blir nog aningens annorlunda att åka nu. Mycket trevligt och endast tre veckor kvar tills jag åker. Om ni varit där och har tips på restauranger, barer, klubbar, aktiviteter, träningsmöjligtheter och annat skoj uppskattas det mycket! :thumbup:

Ta många bilder och posta här sen! :)

Mokai
2011-05-06, 00:04
Vilken stad i Algarve?
Känner till som sagt bara Portimão men det finns ett ställe som heter ZooMarine som ligger i närheten av Faro (flygplatsen).

Have fun