handdator

Visa fullständig version : Ont i ryggraden (övre)


Kokowski
2011-04-12, 20:46
Har haft ont i övre ryggraden i 2 veckor nu. Jag har inte ont i hela ryggraden utan det är bara den stora knölen som sitter nästan vid nacken. Jag får inte ont utav att trycka någonstans förutom på den stora knölen, speciellt när jag trycker på den från sidan.

Om jag håller armarna mot kroppen och sen ska lyfta armen åt höger (speciellt) då gör det väldigt ont och hugger till vid knölen. Tack vare att jag har ont där så sprids smärtan en bra bit åt höger och åt vänster dock som jag nämnde förut att jag inte känner någonting om jag trycker någon annanstans en den där stora knölen.

Vet någon vad det kan vara?

Tack på förhand :)

Kokowski
2011-04-18, 11:46
Ingen? bump

Robbmeister
2011-04-18, 12:15
Brukar du köra knäböj ? Nu vet jag ju inte om det är just det men man kan få ont i ''knölen'' om man inte stoppar stången rätt.

Scratch89
2011-04-19, 22:52
Gör det ont även om du drar ihop skulderbladen? Lyfter upp axlarna mot huvudet?

Kokowski
2011-04-21, 22:30
Robbmeister

JA det brukar jag det var så det hela startade. Kände att jag hade ovanligt ont i den där knölen och sen dess har jag haft ont, är uppe i 3 veckor nu och det verkar lite för mycket enligt mig.

Scratch89
Inte lika ont när jag drar ihop skulderbladen dock gör det ont när jag lyfter upp axlarna mot huvudet.

TurningTorso
2011-04-22, 08:57
Har du haft stången på knölen, som jag gissar är 7:e nackkotans utskott så kanske det är därför du har ont. Jag brukar kunna få värk när man trycker på "knölen" om jag har problem med någon muskel som sliter i den. T ex så fäster romb. minor i den kotans spinalutskott. Då kan det bli en känsla av att något sliter i kotan. Då försvinner det om du istället behandlar muskeln.