handdator

Visa fullständig version : träna hemma.


AdamSten
2011-04-12, 20:42
Hejsan, heter Sten och är 15 år. Skulle behöva lite hjälp. Började nämnligen nyss träna! vill ha alla tips och tricks som kan förbättra min träning.
jag joggar 2,5km varje kväll, (utomhus) sen kommer jag hem, 2 minuter vila, dricka och så. Sen har vi ett gåband som jag går på, 2km, Det tar ungefär 15 minuter så ni vet ungefär hur snabbt jag går, Har vikter runt benen tror det är kanske 2 kilo på varje vikt. Sedan gör jag ungefär 40 situps och 20 armhävningar,

Just nu ligger jag på 183cm och väger 78, Mitt mål är att förlora mitt fett på magen,benen och armarna och samtidigt få lite muskler, Nu kommer mina frågor.

1. Är det möjligt att göra detta hemma?
2. Går det snabbare om man åker till ett gym och tränar på maskiner?
3. Finns det andra saker/övningar jag bör göra?
4. Är mitt tränings sätt effektivt?
5. Bör jag ändra på nått? isf vad?
6. När jag jag träna och när ska jag äta?
7. Bör jag röpa redskap såsom hantlar,bänkpress osv?
8. Någon egen fråga?

P.s Jag vill värkligen detta och uppskattar ALL hjälp jag kan få. skulle göra mig jätte glad.

kommer komma med uppdateringar om hur det går för mig!

/Sten.

nisse1976
2011-04-12, 20:52
Hejsan, heter Sten och är 15 år. Skulle behöva lite hjälp. Började nämnligen nyss träna! vill ha alla tips och tricks som kan förbättra min träning.
jag joggar 2,5km varje kväll, (utomhus) sen kommer jag hem, 2 minuter vila, dricka och så. Sen har vi ett gåband som jag går på, 2km, Det tar ungefär 15 minuter så ni vet ungefär hur snabbt jag går, Har vikter runt benen tror det är kanske 2 kilo på varje vikt. Sedan gör jag ungefär 40 situps och 20 armhävningar,

Just nu ligger jag på 183cm och väger 78, Mitt mål är att förlora mitt fett på magen,benen och armarna och samtidigt få lite muskler, Nu kommer mina frågor.

1. Är det möjligt att göra detta hemma?
2. Går det snabbare om man åker till ett gym och tränar på maskiner?
3. Finns det andra saker/övningar jag bör göra?
4. Är mitt tränings sätt effektivt?
5. Bör jag ändra på nått? isf vad?
6. När jag jag träna och när ska jag äta?
7. Bör jag röpa redskap såsom hantlar,bänkpress osv?
8. Någon egen fråga?


1: Ja men du har förmodligen bättre förutsättningar i ett gym då jag utgår från att du inte har ett eget hemmagym.
2: Troligtvis av samma anledning som på 1.
3: Mer styrketräning hade jag föredragit.
4: Se 3.
5: Se 3, tänk på att kosten också är väldigt viktig.
6: Träna när det passar. Maten - Pass.
7: Om du tänkt att köra hemma och bygga mer muskler underlättar det helt klart med vikter.