handdator

Visa fullständig version : Önskar deff råd.


Heintz
2011-04-12, 20:05
Tjena! hållit på och deffat seriöst "försökt" i 2½ vecka ungefär, gått ner 2kg, vägde runt 81-82, nu 79-80.. vill ner till 75 ungefär i fett, vill förlora så lite muskelmassa som möjligt.

Läser konstant uti tips hur man kan deffa bättre. förstår att man ska äta mindre etcetc, jobbar förmiddag och eftermiddag, såhär gör iaf jag.

FM:
vaknar, går till jobbet direkt "ca 25min dit" äter för ungefär 1500 kcal där maten består av ägg, brunt bröd med keso, sallad, kyckling, fisk~ sen gymmet varje dag, olika grupper så dom får vila etc. proteinshake efter gymmet sen går jag hem, när jag kommer hem äter jag något lätt bara.

EM:
Vaknar, går till gymmet, gymmar, proteinshake sedan till jobbet. Samma kost där. äter var tredje timme ungefär, blir 4-5 gånger om dagen.

Jag är väldigt otålig, så käkar nå skitmat/tar nån öl antingen fredag eller lördag :D men tips och finslipning på detta röriga jag precis skrev uppskattas verkligen!

PS: Som sagt, mitt mål är att tappa kroppsfett/underhudsfett, så kommer förslag som är bättre är awesome!
/Andreas

Heintz
2011-04-12, 20:36
Kanske ska lägga till, Jag är

20 år
187 lång "cirka"
80 kg "cirka"

vicarious
2011-04-12, 20:41
FM:
vaknar, går till jobbet direkt "ca 25min dit" äter för ungefär 1500 kcal där maten består av ägg, brunt bröd med keso, sallad, kyckling, fisk~ sen gymmet varje dag, olika grupper så dom får vila etc. proteinshake efter gymmet sen går jag hem, när jag kommer hem äter jag något lätt bara.

EM:
Vaknar, går till gymmet, gymmar, proteinshake sedan till jobbet. Samma kost där. äter var tredje timme ungefär, blir 4-5 gånger om dagen.

Jag är väldigt otålig, så käkar nå skitmat/tar nån öl antingen fredag eller lördag :D men tips och finslipning på detta röriga jag precis skrev uppskattas verkligen!

PS: Som sagt, mitt mål är att tappa kroppsfett/underhudsfett, så kommer förslag som är bättre är awesome!
/Andreas

1. Du behöver inte vara på gymmet varje dag och det kan t om sluta med att det blir kontraproduktivt. Kvalité är mycket mer värt än kvantitet.

2. Du behöver inte äta var tredje timme. Det är inte bättre jämfört med att äta färre, större måltider.

3. Vad menar du med otålig? Skippa skitmaten och ölen.

4. Det vore bättre om du vände på det och åt mindre innan träningen och mer efter träningen.

Heintz
2011-04-12, 20:52
Jag tränar så att fas 1: bröst biceps. fas 2:rygg axlar. fas 3:triceps mage. fas 4: ben underarmar.
När jag kört fas 1 så vilar ju dom musklerna menads jag kör 2.3.4.. eller har jag helt fel?

Jag ska börja med det, man har några år kvar och leva så öl hinner man med sen ;)

Men det blir skitsvårt att inte så bra när jag jobbar förmiddag då jag inte hinner träna före.. om jag inte kliver upp klockan 2 på morgonen, men försöker verkligen äta lite under jobbet.

Degpekka
2011-04-12, 22:24
Jag tränar så att fas 1: bröst biceps. fas 2:rygg axlar. fas 3:triceps mage. fas 4: ben underarmar.
När jag kört fas 1 så vilar ju dom musklerna menads jag kör 2.3.4.. eller har jag helt fel?

Jag ska börja med det, man har några år kvar och leva så öl hinner man med sen ;)

Men det blir skitsvårt att inte så bra när jag jobbar förmiddag då jag inte hinner träna före.. om jag inte kliver upp klockan 2 på morgonen, men försöker verkligen äta lite under jobbet.

Hoppa över att äta när du jobbar förmiddag då? Käka efter träningen istället. :)

Heintz
2011-04-13, 14:00
Lite svårt att jobba 8 timmar utan nått i magen .. xD

vicarious
2011-04-13, 14:18
Lite svårt att jobba 8 timmar utan nått i magen .. xD

Har du testat? Många som fastar jobbar halvdag utan att äta något. Ser inte varför heldag inte skulle kunna fungera. Beror nog även på vilket sorts jobb man har.

rippedjack1
2011-04-13, 22:55
Har du testat? Många som fastar jobbar halvdag utan att äta något. Ser inte varför heldag inte skulle kunna fungera. Beror nog även på vilket sorts jobb man har.

Så sant. Vet en polack han äter inte frukost, lunch.. duschar inte heller för den delen verkar det som. Äter lite på kvällen. Han e snickare föressten

Sportfiskaren
2011-04-15, 05:23
Bruna brödet kan du ju skippa om du inte tycker att det är extremt gott. Du behöver väl inte heller fasta dagarna du jobbar förmiddag, men det räcker om du äter något lättare och sikta på att äta den större mängden av dagens föda efter att du har tränat.

Lycka till!