handdator

Visa fullständig version : Ångerrätt på Gymkort?


norran
2011-04-11, 14:39
Hejsan, har man ångerrätt på Gymkort man köpt? Halvår på Friskis & Svettis, men vill byta till ett annat gym då detta verkar skit med att det är fullt på hela gymmet, och gillar det andra bättre. Hur gäller det?

eiri
2011-04-11, 14:40
varför inte fråga F&S istället för att posta här?

ekmanc
2011-04-11, 14:42
varför inte fråga F&S istället för att posta här?

Eh det vore ju aaaaaaaalldeles för lätt... ;)

Herr Oberst
2011-04-11, 14:52
Friskis anläggningar drivs dessutom helt olika så utan att meddela på vilket gym du köpt så...

norran
2011-04-11, 23:22
varför inte fråga F&S istället för att posta här?

Eh det vore ju aaaaaaaalldeles för lätt... ;)


För jag inte kommer vara där på ett bra tag, och är en bit att gå ifrån gymmet jag är nu på.

Gymmet är F&S Visby.

ekmanc
2011-04-11, 23:26
För jag inte kommer vara där på ett bra tag, och är en bit att gå ifrån gymmet jag är nu på.

Gymmet är F&S Visby.

Jag misstänker? att dom har både telefon och hemsida.

norran
2011-04-11, 23:27
Jag misstänker? att dom har både telefon och hemsida.

På Hemsidan finns inget, och ringa är tyvär något jag inte kan göra just nu. Därför frågar jag här, om ni inte har något svar så behöver ni inte kommentera heller.

Maejn
2011-04-11, 23:28
Har hänt att folk ändrat sig en timme efter köp av gymkort, men som ändå inte får tillbaka pengarna. Jag tränar på F&S i Helsingborg och där är det inte möjligt.

Dom vill ju bara ha dina pengar. Dom bryr sig inte om du är nöjd eller inte eftersom du inte kommer träna där mer.

norran
2011-04-11, 23:31
Har hänt att folk ändrat sig en timme efter köp av gymkort, men som ändå inte får tillbaka pengarna. Jag tränar på F&S i Helsingborg och där är det inte möjligt.

Dom vill ju bara ha dina pengar. Dom bryr sig inte om du är nöjd eller inte eftersom du inte kommer träna där mer.

Okej, tror så tyvär med att det kommer vara. Tänkte om det fanns något lagstödjande att man kunde tvinga tillbaka kortet eller så. Som 14 dagars ångerrätt t.ex

Vunnis
2011-04-11, 23:32
Okej, tror så tyvär med att det kommer vara. Tänkte om det fanns något lagstödjande att man kunde tvinga tillbaka kortet eller så. Som 14 dagars ångerrätt t.ex

Idén att ringa och fråga har inte slagit dig?

hultman
2011-04-11, 23:44
Idén att ringa och fråga har inte slagit dig?

Om han nu har juridisk rätt att häva köpet så tror jag inte att de meddelar det direkt när han frågar lite luddigt :)

Aimbert
2011-04-12, 00:31
Du har ingen lagstadgad ångerrätt/öppet köp om det inte gäller distansköp, vilket det inte gör här. Dock kan de ju vara schysta ändå så du får fråga.

9109
2011-04-12, 06:13
Tänkte bara på det du sa att det var "skit med massor av folk hela tiden", och jag tränar också på F&S. Att försöka träna mellan 17-19/20 brukar vara riktigt meckigt, men om du har möjlighet att köra under förmiddagen eller kvällen efter 7/8 någon gång så kommer du förmodligen se att det kommer vara bra mycket mindre folk på gymmet :thumbup:

Eddie Vedder
2011-04-12, 07:24
Nu börjar det ju gå mot sommaren så ha lite tålamod. Det kommer plana ut med mängden människor gissar jag. :)

Epson
2011-04-12, 07:40
Det är upp till gymmen, du har ingen lagstadgad ångerrätt om du varit in på gymmet och signat (om du t.ex blivit stannad på stan och skrivit på då har du 14 dagars ångerrätt). Sats har t.ex 21 dagars ångerrätt från att man blir medlem, World Class har ingen. Tror inte Friskis har det men det skadar ju inte att prata med dem.

När jag var medlem på Friskis fick jag bryta mitt medlemskap med ungefär halva tiden kvar samt fick tillbaka pengarna jag betalat för den tiden. Detta pga att jag skadade mig så pass att jag inte kunde träna på ett bra tag samt att jag flyttade och fick gratis gym i föreningen. Absolut inget de hade behövt göra utan de var bara sjyssta.

norran
2011-04-14, 22:20
Tack för alla svar, måste haft riktigt otur den gången jag var där och testade när jag köpte. Var riktigt fullt med folk och gick knappt att få någon träningstid alls.

Men var på återbesök där igår och idag, och var mycket bättre, mycket mindre folk, och trevlig personal märke jag på. Så lär bli fortsatt gym där om det inte skulle bli värre igen. Måste vart en riktigt dålig dag jag var där då.

anton2000
2011-04-14, 22:24
Tack för alla svar, måste haft riktigt otur den gången jag var där och testade när jag köpte. Var riktigt fullt med folk och gick knappt att få någon träningstid alls.

Men var på återbesök där igår och idag, och var mycket bättre, mycket mindre folk, och trevlig personal märke jag på. Så lär bli fortsatt gym där om det inte skulle bli värre igen. Måste vart en riktigt dålig dag jag var där då.

Jo, det kanske var så att det var några personer ur ett basketlag som tränade förut? Dem är ju oftast längre än genomsnittet.