handdator

Visa fullständig version : långsamma kolhydrater


tequilla
2003-11-30, 13:19
Man får billigare och bättre anpassad gainer om man blandar protein me snabba kolhydrater.

Om man nu ska gör en egen måltidsersättare, vad ska man blanda proteinet me då? Var får man tag på långsamma kolhydrater i pulverform?
Ngn som har testat?

Ankarby
2003-11-30, 13:21
havre med lite psyllium

tequilla
2003-11-30, 13:25
Originally posted by Ankarby
havre med lite psyllium

psylium, vad är det? har du testat de själv o hur smakar de?

King Grub
2003-11-30, 13:28
Originally posted by tequilla


psylium, vad är det? har du testat de själv o hur smakar de?

Psylliumfrön "smakar" inget. Det är frön som gör alla kolhydrater, inklusive råa havregryn, långsamma:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=9392&perpage=15&highlight=psylliumfrön&pagenumber=2

tequilla
2003-11-30, 13:39
Originally posted by King Grub


Psylliumfrön "smakar" inget. Det är frön som gör alla kolhydrater, inklusive råa havregryn, långsamma:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=9392&perpage=15&highlight=psylliumfrön&pagenumber=2

haha en av dom bästa trådarna jag har läst haha..

ska man köpa fröna hela eller krossade, har för mig att de fanns att välja. dom krossade är väll inte lika bra?

ps king grub, vad jobbar du me? du verkar styra o ställa på detta forum. jobbar du me kost, tävlar du.. ?

King Grub
2003-11-30, 13:43
ska man köpa fröna hela eller krossade, har för mig att de fanns att välja. dom krossade är väll inte lika bra?

Hela. Om du köper krossade tar du upp all näring i dem. Hela passerar rakt igenom kroppen och ut i toaletten.

ps king grub, vad jobbar du me? du verkar styra o ställa på detta forum. jobbar du me kost, tävlar du.. ?

Jag är skribent. Arbetar hemma, framför datorn, så jag har forumet öppet i ett fönster. ;) Jag tävlar icke.

Arwen
2003-11-30, 14:29
Originally posted by King Grub


Hela. Om du köper krossade tar du upp all näring i dem. Hela passerar rakt igenom kroppen och ut i toaletten.



Jag är skribent. Arbetar hemma, framför datorn, så jag har forumet öppet i ett fönster. ;) Jag tävlar icke.

Om man inte räknar tävlingsmomentet i form av sekundsnabba svar på forumet:D

Grisen
2003-11-30, 16:45
Hemmagjord måltidsersättare/mellanmål
1 dl havregryn
1,5 skopa whey-80 (26 gram protein)/eller något annat proteintillskott t.ex. exells
2 matskedar sesamfrön
1 matsked psyllium
Ingredienserna blandas med mjölk, gärna röd för att tillföra mer energi (fett).


Om du ha mer kolhydrater tillsätt frukt på sidan om, eller häll i mer havregryn..

tequilla
2003-11-30, 16:52
Originally posted by Grisen
Hemmagjord måltidsersättare/mellanmål
1 dl havregryn
1,5 skopa whey-80 (26 gram protein)/eller något annat proteintillskott t.ex. exells
2 matskedar sesamfrön
1 matsked psyllium
Ingredienserna blandas med mjölk, gärna röd för att tillföra mer energi (fett).


Om du ha mer kolhydrater tillsätt frukt på sidan om, eller häll i mer havregryn..

hur mycker protein/kolh/fett får du av en sånn portion?