handdator

Visa fullständig version : Muskelförlust vid förkylningen, återfå muskelmassan?


daloatf
2011-04-10, 21:26
Hej Kolozzeum! :smash:

Har varit sjuk nu i tre veckor, inne på den fjärde nu.
På grund av att jag har varit envis har jag fortsatt träna och varit på underskott under dessa tre veckor.

Förra helgen så låg jag på ett överskott i tre dagar och bara tog det lungt i hopp om att jag kunde få bort förkylningen. Men kände att jag blev ännu sjukare, kan kanske bero på att jag stressade ner?

Ångrade det lite och fortsatte på underskott och tränade.

Nu tänker jag ta tag i förkylningen och få den att försvinna. Och min tanke är att ta en paus från träningen i en vecka och fortsätta ligga på ett underskott, då jag vill inte förlänga deffen.

Hur mycket muskelförlust kommer det att kunna bli om jag fortsätter med underskott utan träningen i 5-7 dagar (ca 600kcal i underskott)? Och kommer jag kunna få tillbaka eventuell förlorad muskelmassa vid deffens slut när jag ligger på kcal balans?

Något annat förslag om hur jag ska få bort förkylningen? är lite snorig och hostig

Finns det något bra sätt att höja sitt immunförsvar när man deffar? har trots allt deffat nu sedan 15 december.

Lite stats:
25år
177cm
74,5kg (85,5kg start)
ca 15% BF

vicarious
2011-04-10, 21:31
Inte alls stor muskelförlust om du äter gott om protein. En vecka är ingenting. Ligg inte på för stort underskott bara :)

daloatf
2011-04-10, 21:36
Lite som jag misstänkte, 3g/kg borde räcka ? kanske till och med 2.5g/kg?

Något annat förslag för att öka immunförsvaret? äter redan tillräckligt med vitaminer.

SiSenior
2011-04-11, 08:16
Något annat förslag för att öka immunförsvaret? äter redan tillräckligt med vitaminer.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162126&highlight=ofta+f%F6rkyld