handdator

Visa fullständig version : Uppladdning inför flytt


kahlua
2011-04-10, 19:22
Ok. Knäpp fråga...? :)

Jag har gått på diet för att gå ner i vikt i ca 5 veckor och känner mig allmänt trött och orkeslös och klarar inte av fysiska ansträngningar i samma utsträckning som jag brukar göra.Har en flytt framför mig nu i helgen så jag skulle verkligen behöva höja energinivån tills dess.

Hur skulle ni lägga upp kosten inför detta? Förstår ju att jag måste äta mer, men hur mycket (kaloribalans/överskott?) och hur många dagar innan bör man börja "ladda"?

vicarious
2011-04-10, 20:00
Kolhydrater. Du behöver ju inte fläska på, ät runt balans.

Fru_Flisa
2011-04-10, 20:32
Det är väl inte så svårt att äta lite mer kolhydrater bara.

( Edit; såg ditt sista inlägg. Många tjejer brukar ligga överdrivet lågt på kcal överlag när de deffar och särskilt lågt på fett om jag får generalisera och är det så i ditt fall så är det bara att äta mer och kanske inte nödvändigtvis kolhydrater. )

Eddie Vedder
2011-04-10, 20:53
Nu har jag tagit bort ett par inlägg. Den som inte vill ge något konstruktivt råd kan undvika att skriva. :)

On topic: Det är ingen raketforskning. Behöver du mer energi så äter du lite mer. Ligg på balans dagen innan och samma dag. Vad du väljer att käka är av mindre betydelse, något du vet att du får bra ork av helt enkelt.

kahlua
2011-04-10, 20:56
Okej, ja det är kanske så enkelt. Jag är ingen van "deffare" så jag har ingen koll på hur lång tid det tar att fylla på förråden igen men det låter ju toppen om det räcker med att äta en ordentlig middag kvällen före :)