handdator

Visa fullständig version : Sugen på bakelser under deffperiod, hjälp!


robindMb
2011-04-10, 19:05
Hej.
Jag började deffa igår, men har sånt enormt sug efter bakelser/godis.
Har dock inte käkat godis eller druckit dricka på 2 månader nu.

Någon som har tips på någon nyttig bakelse eller goda å nyttiga kakor?
Har testat ätit ett äpple, morot osv, men de hjälper inte.
Fattar inte varför jag blir det nu, har ju inte vart sugen på bakelser/godis innan på 2 månader, men när jag ska börja deffa känner jag suget.*mini

Hjälp fort!!! *cry*

Bluesparv
2011-04-10, 19:13
Hej.
Jag började deffa igår, men har sånt enormt sug efter bakelser/godis.
Har dock inte käkat godis eller druckit dricka på 2 månader nu.

Någon som har tips på någon nyttig bakelse eller goda å nyttiga kakor?
Har testat ätit ett äpple, morot osv, men de hjälper inte.
Fattar inte varför jag blir det nu, har ju inte vart sugen på bakelser/godis innan på 2 månader, men när jag ska börja deffa känner jag suget.*mini

Hjälp fort!!! *cry*


Äpple, lite sötningsmedel och kanel in i ugnen en stund? Tror det är gott iaf :)

Eller kvarg med ovanstående (men byt ut äpplet mot frusna hallon), gudomligt gott! En skvätt vatten/mjölk skadar inte heller!

Big Sleazy
2011-04-10, 19:15
Ta EN bakelse eller lite godis då? Se bara till att din kaloribudget tillåter det. Annars kommer det bara sluta med att du vräker i dig hämningslöst. Det har hänt mig och det är inte vidare kul dagen efter.

Crocker
2011-04-10, 19:28
2 dl havregryn 5 msk oboy 45s micro + en kopp kaffe!

lirberr
2011-04-10, 19:32
Knäck en cola och njut.

Ristretto
2011-04-10, 19:32
Lösningen heter proteinfluff och det finns en hel tråd tillägnad denna underbara lösning på deffens alla problem.

Fredrik_S
2011-04-10, 20:15
det du upplever är det som händer de flesta när de ligger på kcalunderskott.. Det är hunger och kroppen gör allt för att få dig att mätta hungern, det snabbaste och lättaste sättet kroppen minns att få energi är från energitäta livsmedel såsom bakelser... Det är du bör försöka göra är att äta något som ger en något mättande känsla men inte för mycket energir... jag rekomenderar ägg och gröt tex.... att dutta med någon halv bakelse eller lite godis tror jag inte får bort suget det minsta....

Fredrik_S
2011-04-10, 20:19
2 dl havregryn 5 msk oboy 45s micro + en kopp kaffe!

ooooh yeeah.. den är siiiiickt god..... (tilläggas bör sägas att det är utan vatten)

Beelz
2011-04-11, 10:02
Lättostkaka
Lättglass
Frysta mango/Hallon
Fryst hallon (dom funkar bäst hallon är så grymt syrliga så man blir inte sugen på något efter)

Jag brukar inkludera dessa emellanåt i min deff medans man ligger på underskott, jag deffar ju inte för en tävling så :)

Maod
2011-04-11, 10:50
Lättostkaka
Lättglass
Frysta mango/Hallon
Fryst hallon (dom funkar bäst hallon är så grymt syrliga så man blir inte sugen på något efter)

Jag brukar inkludera dessa emellanåt i min deff medans man ligger på underskott, jag deffar ju inte för en tävling så :)

+1 på frysta hallon, riktigt gott. En schysst proteinpudding med lite hallon eller blåbär är supergott.

thompaboy
2011-04-11, 19:18
Stekta bananer med cankao eller stekta äpplen med kanel. Serveras med lättglass eller kesella med vaniljessens!

Crocker
2011-04-11, 20:36
Stekta bananer med cankao eller stekta äpplen med kanel. Serveras med lättglass eller kesella med vaniljessens!
När du steker, hur ser de ut när de är klara? Funderar på att prova.

thompaboy
2011-04-13, 21:15
Tja, vad ska man säga, nog lättast om du googlar för där finns det bra bilder. Smaken på bananerna tycker jag iaf påminner mycket om friterade bananer minus "friteringsskalet".

Gosti123
2011-04-13, 21:29
2 dl havregryn 5 msk oboy 45s micro + en kopp kaffe!

Är kaffet till för att dricka vid sidan om eller att blandas i tillsammans med hela satsen?

Crocker
2011-04-13, 21:32
Är kaffet till för att dricka vid sidan om eller att blandas i tillsammans med hela satsen?
Sidan av.

Gosti123
2011-04-13, 21:56
Synd att jag ogillar kaffe ;), lät gott annars men skulle nog bli för torrt utan kaffet.