handdator

Visa fullständig version : Få bort fett, nedre delen av magen! HJÄLP!


Sushipinne
2011-04-10, 14:50
Tjenare, har deffat ett litet tag, och det börjar ge bra resultat, nästan så magrutorna där uppe är synliga, men nu är det lite kvar dock. Över hela magen så att säga, men mest där nere på magen. Så otroligt jobbigt, för det sticker nästan ut lite. Vet inte om det går att precisera vart man ska få bort fett, men ni kanske vet någon övning eller något så man får bort fettet längre ner på magen, tackar för alla svar!!
*flex*

Vunnis
2011-04-10, 14:52
Tjenare, har deffat ett litet tag, och det börjar ge bra resultat, nästan så magrutorna där uppe är synliga, men nu är det lite kvar dock. Över hela magen så att säga, men mest där nere på magen. Så otroligt jobbigt, för det sticker nästan ut lite. Vet inte om det går att precisera vart man ska få bort fett, men ni kanske vet någon övning eller något så man får bort fettet längre ner på magen, tackar för alla svar!!
*flex*

Fortsätt med fetmarkering nummer ett.
Fetmarkering nummer två säger emot sig självt lite *rolleyes*

Lycka till :>

Edd
2011-04-10, 22:16
det går ikke att punktförbränna fett

Inge Enveten
2011-04-10, 22:24
Fettet kommer att försvinna olika fort från olika ställen beroende på dina gener. Har du otur kan det där sista vid magen bli väldigt jobbigt att bli av med men kämpa på så ska det gå!

Mokai
2011-04-10, 22:37
Fettet kommer att försvinna olika fort från olika ställen beroende på dina gener. Har du otur kan det där sista vid magen bli väldigt jobbigt att bli av med men kämpa på så ska det gå!

Jag har samma problem som Sushipinne.
Hur funkar det här med "beroende på dina gener" egentligen?

Från morsas sidan så är hennes farsa och farbror varit oldschool tyngdlyftare, med de menar jag att dem har varit stora som.. ja Magnus Samuelsson.

Och från farsas sida så är hans föräldrar varit smala knegare allt från stenläggare till målare.

Kan man på nått sätt se hur det påverkar mig eller är det bara en ren gissning? :P

Kanske svår ämne men vill se om någon kan svara.

MtotheM
2011-04-10, 22:56
Jag har samma problem som Sushipinne.
Hur funkar det här med "beroende på dina gener" egentligen?

Från morsas sidan så är hennes farsa och farbror varit oldschool tyngdlyftare, med de menar jag att dem har varit stora som.. ja Magnus Samuelsson.

Och från farsas sida så är hans föräldrar varit smala knegare allt från stenläggare till målare.

Kan man på nått sätt se hur det påverkar mig eller är det bara en ren gissning? :P

Kanske svår ämne men vill se om någon kan svara.
Du får runt 50% av farsans gener och 50% från morsan sedan så spelar det även roll vilka som är recessiva och vilka som är dominanta.

Om man kan se det tror jag inte då det är så pass blandat.

Inge Enveten
2011-04-10, 23:21
Jag har samma problem som Sushipinne.
Hur funkar det här med "beroende på dina gener" egentligen?

Från morsas sidan så är hennes farsa och farbror varit oldschool tyngdlyftare, med de menar jag att dem har varit stora som.. ja Magnus Samuelsson.

Och från farsas sida så är hans föräldrar varit smala knegare allt från stenläggare till målare.

Kan man på nått sätt se hur det påverkar mig eller är det bara en ren gissning? :P

Kanske svår ämne men vill se om någon kan svara.

Handlar snarare om att vi män oftast har fettdepåer vid just magen som ogärna släpper det lagrade fettet, likt kvinnor har för lår och rumpa. Om viktnedgången trots kaloriunderskott fastnat helt så kanske du kan pröva intervaller, kanske keto.

Notera att det dock tar tid innan man just når detta "envisa fett". I de flesta fallen är det inte ens en fråga om att personen har problem med det envisa fettet. Detta kan dock såklart bara avgöras m.h.a bild. Med andra ord, har du ensiffrigt bf och nått en platå så är det möjligt att du stött på ditt envisa fett. Ligger du på 15 - 20 % så är det något annat som är fel.

Mokai
2011-04-10, 23:33
RockyBalboa tack för svaren.

Tyvärr så har jag inte kommit så långt än så jag antar jag får ta det sen. Mitt BF är säkert 20%+ lätt. Finns någon bild på profil för den som vågar kolla.
Vad menas med "kanske du kan pröva intervaller, kanske keto." ?

vicarious
2011-04-11, 09:07
Du måste helt enkelt gå ner mer i vikt.

Inge Enveten
2011-04-11, 12:43
RockyBalboa tack för svaren.

Tyvärr så har jag inte kommit så långt än så jag antar jag får ta det sen. Mitt BF är säkert 20%+ lätt. Finns någon bild på profil för den som vågar kolla.
Vad menas med "kanske du kan pröva intervaller, kanske keto." ?

Intervaller och ketogen-diet föreslås ibland som lösningar för att överkomma en platå eller för att bränna det envisa fettet

maxiimous
2011-04-11, 12:46
Intervaller och ketogen-diet föreslås ibland som lösningar för att överkomma en platå eller för att bränna det envisa fettet

Hade precis samma problem för ungefär 2 månader sedan. Hade en sådan irriterande "fettklump" på nedre delen av magen som ALDRIG ville gå bort.. gick ner två kilo till och poff så var den borta.. gjorde inget speciellt utan höll mig bara på min vanliga deff diet och tränade som vanligt (körde dock nedre delen av magen lite hårdare) men det borde kvitta..

vicarious
2011-04-11, 14:22
Hade precis samma problem för ungefär 2 månader sedan. Hade en sådan irriterande "fettklump" på nedre delen av magen som ALDRIG ville gå bort.. gick ner två kilo till och poff så var den borta.. gjorde inget speciellt utan höll mig bara på min vanliga deff diet och tränade som vanligt (körde dock nedre delen av magen lite hårdare) men det borde kvitta..

Boom! :thumbup: Där ser man. De flesta har inget så kallat "stubborn" body-fat utan är helt enkelt för feta och behöver gå ner mer i vikt för att bli av med magen.

Sushipinne
2011-04-11, 19:36
Hade precis samma problem för ungefär 2 månader sedan. Hade en sådan irriterande "fettklump" på nedre delen av magen som ALDRIG ville gå bort.. gick ner två kilo till och poff så var den borta.. gjorde inget speciellt utan höll mig bara på min vanliga deff diet och tränade som vanligt (körde dock nedre delen av magen lite hårdare) men det borde kvitta..

Kan du ge mig nått bra tips på nedredelen utav magen- träning? Vilken typ av situps osv :p

hoog
2011-04-11, 20:12
det går ikke att punktförbränna fett

Det gör det visst.

14K
2011-04-11, 20:15
Det gör det visst.

Nej!

clappen
2011-04-11, 20:17
Nej!

Jo, men ytterst marginellt att det verkligen inte är värt mödan.

hoog
2011-04-11, 20:22
Nej!

JO!

Om jag inte minns fel så länkade king grub till en studie nyss. Fettet som ligger kring musklerna som tränas bränns mer, om jag inte minns fel.

Mokai
2011-04-11, 20:50
Det går, men som clappen sa "inte är värt mödan"

Eddie Vedder
2011-04-11, 20:54
JO!

Om jag inte minns fel så länkade king grub till en studie nyss. Fettet som ligger kring musklerna som tränas bränns mer, om jag inte minns fel.

Inte nyss (om det inte kommit någon ny som jag missat) men för något år sedan i alla fall. Och den studiens resultat är inte applicerbart på någon någonsin.