handdator

Visa fullständig version : Seghet


titongo
2011-04-10, 12:24
Under en månad nu har ja känt mig seg i bena, kan inte riktigt förstå varför eftersom ja inte tränar ben. Tränade 3-4 ggr i veckan styrketräning och plötsligt kom en konstig känsla i bena som om ja hela tiden måste röra dom, svårt å förklara. Jag började gäspa mitt på dagen, men ja var inte trött och kände inte av att ja ville sova. E det någon som har någon aning om vad det kan vara? Vilade 5 dagar ifrån träning men det hjälpte föga :( , känns som att det kan vara lite övertränings varning men då tycker ja att man borde känna det mer i överkroppen och inte bena :(

Bluesparv
2011-04-10, 12:29
Hur äter och sover du? Det påverkar iaf mig enormt mycket om jag slarvar med det ett par dagar.

Eller så är du rastlös och behöver träna mera ben...

willtjam
2011-04-10, 12:31
Jag har fått den känslan några gånger och då har jag försökt ta ut dom helt så att dom inte längre vill röra på sig. Typ genom att springa. Men jag har ingen aning om varför det blir så.

titongo
2011-04-10, 12:36
Mat och sånt sköts väldigt bra :D och ja ökar i många övningar. T.ex. idag går man och klämmer ett bra ryggpass men har en sjuk seghet i bena och ja vet inte om det är första stadie överträning och om ja fortsätter köra som ja gör så leder det till att det kommer krävas längre vila för att komma tillbaks :( detta har ju ändå hållt på i en månad så de känns som att det borde gått över om de va något "tillfälligt" :(

machine gun
2011-04-10, 12:41
Jag kan få den känslan när jag sänker kolhydratsintaget.

titongo
2011-04-10, 12:55
Men ja testar att höja kolhydraterna lite är det någon som tror att ja kan va påväg mot överträning?

emcalu
2011-04-10, 17:26
Men ja testar att höja kolhydraterna lite är det någon som tror att ja kan va påväg mot överträning?

vi vet ju inte hur mycket du tränar.