handdator

Visa fullständig version : Är dina föräldrar fortfarande ihop?


C.E.J.
2011-04-10, 11:33
Nå? Anonym poll kommer. Tänkte inkludera flera svar men det får bli svart eller vitt, ni får förtydliga genom att skriva inlägg. Vore intressant att få lite statistik på koloiterna :)

Mina föräldrar har varit ihop i 40 år, gifta i typ ~35 år.

mangemani
2011-04-10, 11:36
japp,morsan var 16 och farsan 18 då dom träffades and still going strong.

ceejay
2011-04-10, 11:38
jupp

mikaelj
2011-04-10, 11:42
Nej.

stridis
2011-04-10, 11:42
Nepp. Det blev tills döden skilde dem åt.

Angel
2011-04-10, 11:44
Ja, och varje gång jag träffar dem så undrar jag varför.

Åsberg
2011-04-10, 11:46
Nej. De gjorde slut när jag var runt året gammal men har aldrig sett det som ett problem.

stridis
2011-04-10, 11:47
Ja, och varje gång jag träffar dem så undrar jag varför.

Tipsa dem om VictoriaMilan eller dylik sajt, så kanske det ordnar upp sig.:devil:

qwerty1
2011-04-10, 11:50
Ja, och varje gång jag träffar dem så undrar jag varför.

Hatkärlek är något av det finaste som finns.

stridis
2011-04-10, 11:52
Förresten något som är lite udda är att jag tror att Mammsen vet hur många dagar de varit tillsammans, Farsan var nämligen åkare och körde på kontinenten så man kan väl kalla honom en helgfarsa.

egge
2011-04-10, 12:00
Nix, skilsmässa när jag var 17. Tog det ganska hårt då men det var ju för det bästa.

Lepras
2011-04-10, 12:14
Tog slut för ca 8 månader sen,flyttade isär och sålde mitt barndomshem vid årsskiftet :(

Dreas
2011-04-10, 12:19
Japp, gifta i 20år ungefär och ilag i 23 eller så.

Scratch89
2011-04-10, 12:21
Nope.

Allan
2011-04-10, 12:27
Nej, mamma är död

ett trick ponny
2011-04-10, 12:31
Ja, och om dom inte var det skulle jag skämmas.

machine gun
2011-04-10, 12:31
Nej, de skildes när jag var 6 år. Har aldrig sett det som ett problem. Tyvärr dog min pappa för 5 år sen :(

BengtBurk
2011-04-10, 12:34
Ja, och om dom inte var det skulle jag skämmas.

Varför då?

ett trick ponny
2011-04-10, 12:37
Varför då?

Jag har inga argument för det, det är bara en känsla.

Sheogorath
2011-04-10, 12:38
Jag har inga argument för det, det är bara en känsla.

Är du någon slags kristen person?

ett trick ponny
2011-04-10, 12:39
Är du någon slags kristen person?

Nej, inte alls. Jag är ateist.

Sheogorath
2011-04-10, 12:40
Nej, inte alls. Jag är ateist.

Inte så högt! Du skämmer ut oss! ;)

ett trick ponny
2011-04-10, 12:42
Inte så högt! Du skämmer ut oss! ;)

Jag känner ändå ingen särskild samhörighet med folk bara för att de är ateister.

isterbuk
2011-04-10, 12:43
Nej, skiljde sig när jag var liten. Det har varit både för och nackdelar med det. Det är som det är som jag brukar säga :)

Lellan
2011-04-10, 13:02
Mamma blev kär i pappa när hon var 14 (och han 24), hon fick honom när hon var 16, de förlovade sig när hon var 18, gifte sig när hon var 23 och fick mig när hon var 25. Å jag är strax 33 så de har harvat på ett tag..

Fattar inte att de inte tröttnat på varandra, men låter dem hållas... har liksom inte så mkt annat val. :) Jag tror de hade varit roligare var för sig, el med andra livserfarenheter än varandra, men jag kan ha fel, och det är deras liv.

C.E.J.
2011-04-10, 13:07
Jag tror de hade varit roligare var för sig, el med andra livserfarenheter än varandra, men jag kan ha fel, och det är deras liv.

Detta var intressant. Vad är det som får dig att tänka/tycka/tro så?

spoon
2011-04-10, 13:11
Dom har hållit ihop i lite över 30 år.

Vad är statistiken på sånt här generellt? 50% låter högt men det kanske stämmer ?

C.E.J.
2011-04-10, 13:12
Dom har hållit ihop i lite över 30 år.

Vad är statistiken på sånt här generellt? 50% låter högt men det kanske stämmer ?

Tror det är 50/50, yes.

davvvan
2011-04-10, 13:13
Ja, i över 30 år. Skilsmässostatistiken är väl högst i världen i Sverige om jag inte missminner mig?

Novaindex
2011-04-10, 13:16
Nope . dom skilde sig när jag va runt 18-19, Tur man redan hade flyttat hemifrån och dom verka må bättre utan varandra än vad dom gjorde med varandra dom sista åren

Minimjölk
2011-04-10, 13:20
Statistiken i denna poll kan bli lite snedfördelad om man bara är ute efter skilsmässor, det finns ju andra anledningar som gör att för'äldrarna inte längre är ihop, som vi redan sett exempel på i tråden.

Mina föräldrar är fortfarande gifta sedan 35år eller något sådant och det har aldrig ens varit nära att ta slut. De trivs väldigt bra ihop och verkar ha förstående för varandras brister.

C.E.J.
2011-04-10, 13:23
Statistiken i denna poll kan bli lite snedfördelad om man bara är ute efter skilsmässor, det finns ju andra anledningar som gör att för'äldrarna inte längre är ihop, som vi redan sett exempel på i tråden.

Dödsfall komplicerar förstås det hela, men det är inte så vanligt. Sedan är inte pollen ute efter skilsmässor, utan huruvida föräldrarna är ihop - dvs, de kan vara gifta men ha separerat, då räknas de inte som ihop.

SiSenior
2011-04-10, 13:23
20 år av kärlek, 17 år av äktenskap, hittills.

Allan
2011-04-10, 13:24
Skilsmässostatistiken är väl högst i världen i Sverige om jag inte missminner mig?

Det hoppas jag. Tack för att jag lever i ett land där man inte MÅSTE leva ihop av ekonomiska eller sociala/religiösa skäl. Där man faktiskt får fler chanser att leva ett bra liv.

ett trick ponny
2011-04-10, 13:25
Det hoppas jag.

stort lol

clappen
2011-04-10, 13:26
Mamma blev kär i pappa när hon var 14 (och han 24), hon fick honom när hon var 16, de förlovade sig när hon var 18, gifte sig när hon var 23 och fick mig när hon var 25. Å jag är strax 33 så de har harvat på ett tag..

Fattar inte att de inte tröttnat på varandra, men låter dem hållas... har liksom inte så mkt annat val. :) Jag tror de hade varit roligare var för sig, el med andra livserfarenheter än varandra, men jag kan ha fel, och det är deras liv.

Någonstans innerst inne känner jag obehag när jag läser den meningen.

stridis
2011-04-10, 13:33
Någonstans innerst inne känner jag obehag när jag läser den meningen.

Hon är en ättling till Lammkött, det är vad hon är.

Förresten så var min mamma 13 år yngre än pappsen men de var äldre.

Manta
2011-04-10, 13:44
Nej, och det var tillsammans alldeles för länge också.

Jockefoten
2011-04-10, 13:46
Ja.

stridis
2011-04-10, 13:48
Nej, och det var tillsammans alldeles för länge också.

Det låter äcklande att höra. Vad har du fått för men av det?;)

Lellan
2011-04-10, 13:51
Detta var intressant. Vad är det som får dig att tänka/tycka/tro så?

Jag tror att man behöver vara sin egen, ibland, för att utvecklas - men det kanske är inte är prio ett i deras liv, så jag respekterar det. Såklart. :)

Någonstans innerst inne känner jag obehag när jag läser den meningen.

Well, han tyckte hon var en liten fjant och noterade henne inte då. Hon å andra sidan fick bli vuxen tidigt, när hon var 4 år tog hon ensam hand om sin lillebror på 2 år i ett par veckor innan socialen tog dem, separerade dem, hon hamnade på barnhem, fosterfamilj. Blev vuxen som barn typ. Min pappa är tryggheten persionifierad. Sunt el inte, de pussar fortfarande iaf, och jag har informerat dem om deras rättigheter att testa andra gräs.. men de vill inte. End of story, tror jag.

Hon är en ättling till Lammkött, det är vad hon är.

Förresten så var min mamma 13 år yngre än pappsen men de var äldre.

Ja, och jag sa inte att de träffades då. Min mamma blev kär på avstånd, han fick upp ögonen för henne när hon var 16, men jag vet inte hur "fullbordat" det blev då, några hemligheter får de ha.

Torwald
2011-04-10, 13:54
Var gifta i mer än 20 år men håller på att skiljas nu. Som vänner.

C.E.J.
2011-04-10, 13:55
jag har informerat dem om deras rättigheter att testa andra gräs.. men de vill inte. End of story, tror jag.

Missförstår jag dig, eller menar du att du har sagt till dina föräldrar att - i praktiken - separera? :confused:

ett trick ponny
2011-04-10, 13:57
och jag har informerat dem om deras rättigheter att testa andra gräs.. men de vill inte. End of story, tror jag.



Varför göra något sådant? Tror du att dem är efterblivna?

machine gun
2011-04-10, 13:58
Skilsmässostatistiken är väl högst i världen i Sverige om jag inte missminner mig?

Vilket troligtvis beror på att det är socialt accepterat att skilja sig här.

Lellan
2011-04-10, 14:04
Missförstår jag dig, eller menar du att du har sagt till dina föräldrar att - i praktiken - separera? :confused:

Nej, men jag har sagt att jag tror att de som individer skulle må bra av att testa sina egna vingar, utvecklas, men de var inte intresserade, end of story. Jag respekterar det.

Varför göra något sådant? Tror du att dem är efterblivna?

Tja, jag tänkte att tanken aldrig slagit dem, hårt att kalla det efterblivet? Får ibland känslan av att de stagnerat, tar varandra för givet, lite självständighet skulle inte skada men vem är jag att avgöra vad de blir lyckliga av. Och de har aldrig satt munkavel på mig, vi pratar öppet, jag har uttryckt min åsikt. De håller inte med, end of story som sagt. Så big deal är det inte. :) Uttryckte mig klumpigt här ang det kanske.

Eddie Vedder
2011-04-10, 14:07
Japp. Och det känns stabilare än någonsin sedan ett antal år tillbaka. Så det råder inga tvivel om att döden kommer skilja dem åt.

Sheogorath
2011-04-10, 14:08
Jag tycker att du verkar förnuftig, Lellan. Inga konstigheter! Min sambo har försökt tala sin pappa ur föräldrarnas destruktiva förhållande. Jag tror att det kan vara bra för föräldrar att få sina barns "godkännande" till sådana här saker eftersom föräldrar nog har "för barnens skull" som svepskäl (eller uppriktiga intention) för att stanna kvar i sitt dåliga förhållande.

r3mpuh
2011-04-10, 14:12
Nej, pappa är död

Nattljus
2011-04-10, 14:30
nej, döden skilde dem åt när jag var liten.

morsan är inne på sitt tredje äktenskap sedan dess. räknas styvpappor in i den här pollen på något sätt?

C.E.J.
2011-04-10, 14:34
nej, döden skilde dem åt när jag var liten.

morsan är inne på sitt tredje äktenskap sedan dess. räknas styvpappor in i den här pollen på något sätt?

Det är det knepiga med dödsfall. Du får avgöra själv helt enkelt.

Nattljus
2011-04-10, 14:37
ok, då svarar jag nej.

von huff
2011-04-10, 14:40
Ja och det är jag tacksam för.

svennebanan
2011-04-10, 14:41
Vad många som verkar ha mist en förälder. Beklagar.

Ristretto
2011-04-10, 15:05
Ja, dom är tillsammans och det är jag mycket tacksam för. :)

kohai
2011-04-10, 15:35
Jo. Gifta i 38 år.

Mats J
2011-04-10, 15:49
Japp, gifta i 42 år och hur lyckliga som helst.

jaaaaag
2011-04-10, 15:56
Nä, de skilde sig när jag var kring 13 år gammal.

Adama
2011-04-10, 16:05
Nix, morsan blev psykiskt sjuk efter min födsel någon gång och utvecklade schizofreni. Slutade med att farsan fick ensam vårdnad så jag växte upp med enbart han. Har aldrig känt min mamma som frisk, hon var tydligen en "helt annan person".

MasterChief
2011-04-10, 16:06
Japp, de har snart 50-årig bröllopsdag. Har aldrig hört dem gräla eller vara sura på varandra. De är 100% skapta för varandra.

Sundqvist
2011-04-10, 16:19
Nej, Skildes när jag va runt 1, både för och nackdelar i det hela :)

Biceps
2011-04-10, 16:47
Näpp skildes för 2 eller 3 år sen? minns inte riktigt
Nu e dom mkt trevligare att umgås med, var o en för sig

Lellan
2011-04-11, 21:52
Jag tycker att du verkar förnuftig, Lellan. Inga konstigheter! Min sambo har försökt tala sin pappa ur föräldrarnas destruktiva förhållande. Jag tror att det kan vara bra för föräldrar att få sina barns "godkännande" till sådana här saker eftersom föräldrar nog har "för barnens skull" som svepskäl (eller uppriktiga intention) för att stanna kvar i sitt dåliga förhållande.

Att vi pratade om det handlar väl om att när man är vuxen så är man liksom även 3 vuxna, utöver att vara far, mor, dotter i relation till varandra. Och då kan man prata i all välmening som till andra vuxna. Och ville väl kanske föra fram just det, att om de har ngn mission att vara sammanboende föräldrar så behövs det inte å mina vägnar. Min prio 1 är att de mår bra, hur och med vem de bor med är inte lika relevant.

C.E.J.
2011-04-11, 22:02
Att vi pratade om det handlar väl om att när man är vuxen så är man liksom även 3 vuxna, utöver att vara far, mor, dotter i relation till varandra. Och då kan man prata i all välmening som till andra vuxna. Och ville väl kanske föra fram just det, att om de har ngn mission att vara sammanboende föräldrar så behövs det inte å mina vägnar. Min prio 1 är att de mår bra, hur och med vem de bor med är inte lika relevant.

Kära Lellan,

Jag tycker bara detta låter konstigt. Att du har sagt så till dem måste väl vara för någon anledning? Bråkar de? Det du talar om är något jag aldrig tänkt på att prata om med mina föräldrar, det finns liksom inget som får mig att tänka i de banorna. Föräldrarna är ihop, de trivs, varför i all friden skulle man föreslå att de separerar? Gillar man inte ena föräldern? Näe, jag får ingen rätsida på det. Enbart konstigt, skummis-Lellan :)

Lellan
2011-04-11, 22:13
Kära Lellan,

Jag tycker bara detta låter konstigt. Att du har sagt så till dem måste väl vara för någon anledning? Bråkar de? Det du talar om är något jag aldrig tänkt på att prata om med mina föräldrar, det finns liksom inget som får mig att tänka i de banorna. Föräldrarna är ihop, de trivs, varför i all friden skulle man föreslå att de separerar? Gillar man inte ena föräldern? Näe, jag får ingen rätsida på det. Enbart konstigt, skummis-Lellan :)

Det är i all välmening. Det är ju inte att ena föräldern skulle separera från den andre, de är väl lika mkt föräldrar fast de inte är ett par?

Min egen erfarenhet är att ensamhet gjort mig lycklig, varit utvecklande, bra skit helt enkelt! De har aldrig varit ifrån varandra, jag tror inte det är helt sunt för individen, oavsett vem det handlar om.. Dem man älskar önskar man allt gott.

För mig är det däremot konstigt om det är viktigt för en som vuxen, utflyttad, att föräldrarna håller ihop. Är det av praktiska skäl? Man påverkas väl inte av om de sover under samma täcke el ej? Är de lyckligast så är det ju inga problem. Men jag tror man missar något stort i livet om man aldrig varit sin egen, aldrig fått styra sin egen skuta sas. Å andra sidan brukar föräldrar säga så till barnlösa, att de missar ngt i livet om de inte skaffar barn.. Religiösa likaså, tränande likaså, etc etc.. Det som ger en lycka vill man väl sprida vidare, inte konstigare än så. :)

eiri
2011-04-11, 22:18
nej, farsan föredrar en avdankad pundare istället..

hultman
2011-04-11, 22:20
Nä. Skilde sig när jag var 15. Har god kontakt med båda, men de inte med varandra.

Lellan
2011-04-11, 22:22
nej, farsan föredrar en avdankad pundare istället..

Menar du med en "avdankad pundare" en nykter missbrukare? Är din pappa lycklig? Skulle han stannat med din mor och varit olycklig, på din ton låter det så, inte så trevligt. Du är vuxen aaigt? Agera så. :)

Om din pappa inte medvetet skadar din mamma, om han försöker så gott han kan, så kan du göra detsamma. Man behöver ju inte välja ngns sida.

eiri
2011-04-11, 22:26
Menar du med en "avdankad pundare" en nykter missbrukare? Är din pappa lycklig? Skulle han stannat med din mor och varit olycklig, på din ton låter det så, inte så trevligt. Du är vuxen aaigt? Agera så. :)

Om din pappa inte medvetet skadar din mamma, om han försöker så gott han kan, så kan du göra detsamma. Man behöver ju inte välja ngns sida.

tycker det var bra att dom skilde sig men att han träffade henne var verkligen inget positivt för honom.. han har börjat dricka och sitter hemma hela dagarna, precis så som hon vill ha det.

Lellan
2011-04-11, 22:30
tycker det var bra att dom skilde sig men att han träffade henne var verkligen inget positivt för honom.. han har börjat dricka och sitter hemma hela dagarna, precis så som hon vill ha det.

Beklagar. :( Förstår att det måste vara skit att se ngn gå ner sig, antar att det inte handlade om en nykter missbrukare då, synd att din pappa dragits ner istället för att lyfta henne. Som barn har man kanske inte full insikt i allt heller, men jag hoppas för allas skull att de kommer ur det. Dock tror jag inte att ngn kan få ngn att vilja leva så mot sin vilja, din pappa har en egen vilja, hoppas han hittar den.

Madame
2011-04-11, 23:07
Kära Lellan,

Jag tycker bara detta låter konstigt. Att du har sagt så till dem måste väl vara för någon anledning? Bråkar de? Det du talar om är något jag aldrig tänkt på att prata om med mina föräldrar, det finns liksom inget som får mig att tänka i de banorna. Föräldrarna är ihop, de trivs, varför i all friden skulle man föreslå att de separerar? Gillar man inte ena föräldern? Näe, jag får ingen rätsida på det. Enbart konstigt, skummis-Lellan :)

Det är väl inget konstigt att man upplyser dem om den möjligheten, om det verkar som att det skulle kunna vara en bra grej för dem, men att man inte tycker det verkar som de ser det själva.

Jag sa åt mina föräldrar att skilja sig när jag var 13. And they did.
Det var asjobbigt och så, men på det stora hela tror jag det var bättre än att de skulle hålla ihop bara för hophållandets skull. Pappa har gift om sig och mamma bor med en ny karl. Båda verkar lyckliga och harmoniska, det är bra tycker jag :)

snej
2011-04-12, 06:06
Nope, dom skildes när jag var 8år ca. Har väldigt bra kontakt med båda och även dom med varandra, träffas ofta på släktkalas och sådant ihop med varandras nya partner och kommer jättebra överens, så det funkar kanonbra.

Mack10
2011-04-12, 06:09
dom skilde sig när jag var runt 4, är 17 nu. dock är jag väldigt glad över de då jag har en jättebra halv lillebror och ass schysst " låsas pappa & låsas mamma "

Nitrometan
2011-04-12, 06:19
Ja. De har varit gifta i över 40 år.

Yes
2011-04-12, 06:23
Tror det börjar närma sig 40 år som de hållit ihop.

bustz0rz
2011-04-12, 07:52
Ja, mina föräldrar är fortfarande gifta efter drygt 20år. Men det är verkligen inte vanligt bland min vänskapskrets.

kemm
2011-04-12, 07:53
Jupp. 25-30 år ihop nu. På väg i en segelbåt runt jorden så antar att de trivs. Får väl se när de kommer tillbaka om de gillar varandra lika mycket.

Rahf
2011-04-12, 08:16
Japp, men det har varit nära ett par gånger. Jag har varit en anledning till slitningar också.

Bullen!
2011-04-12, 13:09
japp. de är ihop fortfarande. förlovade i 25 år för att farsan inte hade bestämt sig ännu sa han. sen när hans morsa dog (min farmor alltså) så gifte han sig för att han inte kunde flytta hem längre...

så han har gett upp helt enkelt och har bestämt sig för att ha samma kärring livet ut.

shut teh face
2011-04-12, 13:17
Min mamma och pappa var typ ihop 2 veckor och pappa visste inte att mamma var gravid förens efter de "gjort slut", men han ställde upp som far och jag har haft en väldigt bra relation till honom hela livet, men man undrar lite hur det skulle kännas med två föräldrar som liksom var tillsammans...

Chrillee
2011-04-12, 13:40
japp. de är ihop fortfarande. förlovade i 25 år för att farsan inte hade bestämt sig ännu sa han. sen när hans morsa dog (min farmor alltså) så gifte han sig för att han inte kunde flytta hem längre...

så han har gett upp helt enkelt och har bestämt sig för att ha samma kärring livet ut.

Du refererar din mor som kärring?

Min mor och far skiljde sig pga alkoholproblem som kort därpå lede tills hans död. Men mammas nya har agerat lite som en far för mig.

C.E.J.
2011-04-12, 14:21
Du refererar din mor som kärring?

Han kanske tänker sig in i fadrens sinne, då är det inga problem. Den tjej man har är såklart ens kärring :)

mik
2011-04-12, 15:36
Japp, i över 25 år. Många gifter sig för tidigt, skaffar ett par barn, och skiljer sig en kort stund efteråt.

Bullen!
2011-04-12, 18:44
Du refererar din mor som kärring?


Här heter det så. t.o.m när man var 14 år gammal så hette det "har du skaffat kärring?" när man träffat en flickvän. både från vuxna och jämngamla. så det är nog dialektalt.

det är alltså farsans kärring. och min mor har en gubbe... så det är jämnställt.

Fidde_Mannen
2011-04-12, 19:57
Nej dom delade på sig när jag var typ 6år. Hoppas inte mina barn behöver vara med om det.

feyin
2011-04-12, 20:02
Nej

machine gun
2011-04-12, 20:13
Nej dom delade på sig när jag var typ 6år. Hoppas inte mina barn behöver vara med om det.

Det blir inte traumatiskt för barnen om deras föräldrar agerar som vuxna och behandlar varandra som folk även efter separationen. Jag har aldrig lidit av att mina föräldrar skiljde sig tidigt. Jag tror att det är betydligt värre att behöva leva med föräldrar som inte tycker om varandra och är olyckliga.

goodie
2011-04-12, 20:28
Farsan drog när jag föddes och har inte haft någon fadersgestalt i min uppväxt. Tänkte söka upp farsan förra sommaren men han dog innan jag hann. Är 22 och ska göra allt för mitt/mina barn när det blir av. Har klarat mig bra med morsan men har funderat hur det skulle vara att ha en farsa eller liknande.

dazeds
2011-04-12, 20:38
Ja. Vilket är tämligen fascinerande med tanke på vissa faktorer men de är genuint lyckliga med varandra. Och har så varit i snart 50 år.


I min umgängeskrets finns nästan inga skilsmässor. Inte min släkt heller. Undrar hur sådant kommer sig.

jens__E
2011-04-12, 22:36
Nix. De skiljde sig när jag var 6. Det var några fucked up år då.. Mycket som hände och som jag förträngt, ibland kan jag få flashbacks från den tiden och undra vad fan de höll på med egentligen. Brorsan som är var 10 år då tog det hårdare.

Nu skulle jag inte kunna se dem tillsammans, och jag och min bror har ingen kontakt med pappa sedan ca 2 år.

Mamma träffade en ny man efter ca 2 år efter de skiljt sig och de var tillsammans i ca 16 år. Så han tog över papparollen i mitt liv. Det tog dock slut för lite mer än ett år sedan då han var fast i ett tungt pillermissbruk. Och det tog hårdare på mig än när mina föräldrar skiljde sig.

Nu har mamma en ny man och är jätte glad. Jag har dock bara träffat honom en gång då jag inte bor i Sverige, men han är jätte trevlig och känns som den mest normala av de tre som räknats upp. Och jag är verkligen jätte glad att hon har honom.

Vad min pappa gör och om han fortfarande är tillsammans med sin sambo har jag inte en aning om, skiter i det också.

Men allt det här har gjort att jag är väldigt rädd att skaffa ett förhållande och tanken på att jag själv kanske blir pappa en dag skrämmer skiten ur mig. Jag vill inte att någon ska uppleva all skit jag har varit med om tack vare min familj.

grisbil3n
2011-04-12, 22:48
Nej, dom tycker ratt sa jevla illa om varandra dessutom :)
Roar mig mycket.

stolpskott
2011-04-13, 09:08
I sommar har de varit ihop 23 år, i höst har de varit gifta i 23 år.

r0ddan
2012-09-21, 19:22
Ja! De har 20-års bröllopsdag nästa vecka, undrar två saker. Brukar man som barn vanligtvis köpa något till sina föräldrar vid ett sånt här tillfälle? Har ju liksom aldrig riktigt vart med om det tidigare, snackar i sånna fall ihop mig med min bror.

Sen eventuellt tips på bra saker att ge i present också, hade varit uppskattat! :]