handdator

Visa fullständig version : minsta antal kcal per dag


jenni
2011-04-09, 18:40
Jag undrar vad det minsta antalet kalorier man kan ligga på per dag?

om man är en kvinna, ca 165cm, vikt?? normalviktig kan vara en storlek 38 i kläder och runt 30-35år, vet ej exakta åldern på personen i fråga, jobbar som receptionist.

Vunnis
2011-04-09, 18:44
Beror på aktivitetsfaktor och kroppskomposition också. "Minsta" innan vad händer? Innan du går ner i vikt? förlorar muskelmassa? Stryker med?

jenni
2011-04-09, 18:53
Beror på aktivitetsfaktor och kroppskomposition också. "Minsta" innan vad händer? Innan du går ner i vikt? förlorar muskelmassa? Stryker med?

av vad jag vet så är hon inte så aktiv, röker rätt mycket och festar på helgerna
när jag träffat henne så äter hon väldigt lite och klagar ofta på mig om att jag äter för mycket (vilket jag inte tycker att jag gör) jag nämnde på ett ungefär mitt kaloriintag vilket jag fick veta är för mycket för min kropp.
hon själv sa att hon ligger på hälften,
och med tanke på att hon är äldre än mig och är väldigt energisk av sig så måste ju hon äta mer kalorier än vad hon nu gör, eller spelar det ingen roll?
jag skulle nog svimma flera gånger dagligen om jag åt hälften av det jag gör nu :confused:

Eddie Vedder
2011-04-09, 18:54
Det minsta du kan ligga på är noll såklart. Du får förklara vad du menar annars.

EDIT: Såg ditt svar nu. Om det nu är så att hon har ett mycket högre behov än dig så feluppskattar hon med största sannolikhet intaget.

jenni
2011-04-09, 18:58
Det minsta du kan ligga på är noll såklart. Du får förklara vad du menar annars.

EDIT: Såg ditt svar nu. Om det nu är så att hon har ett mycket högre behov än dig så feluppskattar hon med största sannolikhet intaget.

Det kan nog stämma, men det var lite galet då jag ansågs äta för mycket.