handdator

Visa fullständig version : Köra två halva styrketräningspass samma dag?


Hodik
2011-04-09, 11:55
På fredagar har jag idrott i skolan och ibland brukar vi få gymma om vi vill under lektionen.

Om jag i vanliga fall hade kört axlar och mage efter skolan, kan jag dela upp det så att jag utnyttjar lektionstiden till att köra axlar och sedan på eftermiddagen kör mage på mitt vanliga gym?

Anledningen till att jag inte kör allt på idrottslektionen är att det finns ingen bra magövning i skolan. Men det skulle vara skönt att spara tid genom att i alla fall köra axlar.

Är det på något sett negativt att dela upp passet på det här viset, även fast det inte är muskelgrupper som jobbar tillsammans?
Eller är det kanske till och med positivt?

vicarious
2011-04-09, 11:58
Nej det är inte negativt. Funkar fint. Däremot skulle jag aldrig åka till gymmet efter skolan för att träna bara magen.. känns aningen ovärt.

Klart du kan hitta en bra magövning att köra i skolan. Man behöver inte massa häftiga maskiner för det :thumbup:

Hodik
2011-04-09, 12:12
Nej det är inte negativt. Funkar fint. Däremot skulle jag aldrig åka till gymmet efter skolan för att träna bara magen.. känns aningen ovärt.

Klart du kan hitta en bra magövning att köra i skolan. Man behöver inte massa häftiga maskiner för det :thumbup:

Tar 2 min till gymmet från skolan för mig ;)

Föredrar att inte köra för lätta magövningar, vill helst ligga under 15 reps. Enda möjligheten till det i skolan är nog crunches med viktskiva men finns nog inte något lämpligt ställe att utföra dem på

kettlebellGuden
2011-04-09, 12:32
turkish get ups med skivstång (40-50kg), hängande windshield wipers. Lite ab-wheel. Behöver du andra magövningar?