handdator

Visa fullständig version : 50/50 protein/kolhydrater - Söker kosttillskott


Tier
2011-04-08, 20:52
Hej! Här kommer en fråga som jag antar är väldigt svår att svara på, men jag försöker ändå.

Mitt nuvarande proteinpulver är snart slut och jag är på jakt efter ett nytt!
Lite krav:
Ska vara (ungefär) 50/50 protein/kolhydrater
Ska helst vara Bcaa eller EAA (för det ska ju vara bäst för att bygga muskler har jag hört?)

Ju billigare desto bättre.. ;)

Någon som har ett förslag?
Har Kört GFX 8 so far..

Eddie Vedder
2011-04-08, 20:56
Om du ska ha EAA eller BCAA kan det aldrig bli 50/50. Då krävs ju inte mer än den lämpliga dosen, till exempel 10 gram.

Vill du ha EAA/BCAA eller vill du ha proteinpulver? Jag förstår inte riktigt vilket.

JohPz
2011-04-08, 20:58
Vill du ha exakt 50/50 köp vassle och maltodextrin och blanda.
Bcaa och Eaa är fria aminosyror, inte protein. Däremot byggs protein upp av aminosyror.

Tier
2011-04-08, 21:03
Om du ska ha EAA eller BCAA kan det aldrig bli 50/50. Då krävs ju inte mer än den lämpliga dosen, till exempel 10 gram.

Vill du ha EAA/BCAA eller vill du ha proteinpulver? Jag förstår inte riktigt vilket.

Vill du ha exakt 50/50 köp vassle och maltodextrin och blanda.
Bcaa och Eaa är fria aminosyror, inte protein. Däremot byggs protein upp av aminosyror.


Tydligen har jag missuppfattat hela konceptet. Då ställer jag om frågan, vill ha ungefär 50/50 och så bra muskeluppbyggande som möjligt. :)

Eddie Vedder
2011-04-08, 21:06
Tydligen har jag missuppfattat hela konceptet. Då ställer jag om frågan, vill ha ungefär 50/50 och så bra muskeluppbyggande som möjligt. :)

Vill du ha färdigblandat finns det nog inte så många 50/50-produkter. Jag har aldrig sett någon men visst kan det finnas. Om du vill ha kolhydrater så köp det separat annars och så nytt proteinpulver separat. Då kan du blanda 50/50.

Tier
2011-04-08, 21:09
Vill du ha färdigblandat finns det nog inte så många 50/50-produkter. Jag har aldrig sett någon men visst kan det finnas. Om du vill ha kolhydrater så köp det separat annars och så nytt proteinpulver separat. Då kan du blanda 50/50.


Ja tänkte just på den varianten, har ändå en påse "Fast carbs" med rena kolhydrater hemma. Om jag kör med den varianten, vilket proteinpulver rekommenderar du?

Eddie Vedder
2011-04-08, 21:10
Om jag kör med den varianten, vilket proteinpulver rekommenderar du?

Kollozzeum pure whey är ju billigt och duger gott och väl.

Tier
2011-04-08, 21:15
Kollozzeum pure whey är ju billigt och duger gott och väl.

ja, men ger det något? (inte för att proteinpulver ger massor av effekt men men)

Triple protein har har fått en del bra feedback, någon som vet nåt om den?

Eddie Vedder
2011-04-08, 21:17
ja, men ger det något?

Klart det gör. Det stimlerar muskelproteinsyntes mer än vad som sker i vanliga fall. Under en kort tid. Precis som alla andra vasslepulver.

Tier
2011-04-08, 21:18
Klart det gör. Det stimlerar muskelproteinsyntes mer än vad som sker i vanliga fall. Under en kort tid. Precis som alla andra vasslepulver.

Okej! Tack! :)