handdator

Visa fullständig version : Någon svensk här som bor i england? :)


StarkaUlf
2011-04-08, 19:10
Undrar om det är någon här på kolozzeum som bor i England för tillfället?
Flyttar dit nu på Söndag jag (Bournemouth/Poole).

fiskebulle
2011-04-08, 20:17
Jaha ja. Det låter ju trevligt.

Edit: Bor inte snafu eller vad han nickar i England?

Inge Enveten
2011-04-08, 20:25
Har "bott" vid två tillfällen, älskat det. Du kommer trivas!

StarkaUlf
2011-04-08, 20:29
Har "bott" vid två tillfällen, älskat det. Du kommer trivas!

Skönt att höra :D

Någon annan? =)

Joanna
2011-04-08, 20:38
Skönt att höra :D

Någon annan? =)

Jag har bott i England i 6 år men flyttade hem till Svea i somras..

StarkaUlf
2011-04-08, 21:14
Jag har bott i England i 6 år men flyttade hem till Svea i somras..

Ah okej :)
Trivdes du bra där? :)

Crocker
2011-04-08, 21:16
Det var någon som hade klantat sig på ett företagsmöte som bodde i Livingpool tror jag, han hade en bild på någon med välkammat hår. ;)
Prova sök på: "jobb" "nytt" "europa" "chefer"

Scratch89
2011-04-08, 21:17
Min kvinna bodde där i 14 månader. Hon bodde i London. Aldrig hört talas om Bournemouth dock. Vad ska du göra där? :)

Joanna
2011-04-08, 21:18
Ah okej :)
Trivdes du bra där? :)

Ja absolut, härligt land..väldigt fritt men det medför samtidigt att man har mycket ansvar för sig själv, fuckar man upp är det inte alls samma sociala skyddsnät som i Sverige. Allt utom bostadsstandarden är kanon ;)

Fråga om det är nåt speciellt du undrade över.. sitter inne med lite info :D

Snafu
2011-04-08, 23:33
Yepp, England. De är bara att glömma logik, bostadsstandad, feminsm, nyktra dejter, politiskt snack, platta hierarkier och nykterhet i allmänhet.

Stoltz
2011-04-08, 23:35
Yepp, England. De är bara att glömma logik, bostadsstandad, feminsm, nyktra dejter, politiskt snack, platta hierarkier och nykterhet i allmänhet.

:laugh::laugh::laugh:

England summerat!

StarkaUlf
2011-04-09, 08:22
Min kvinna bodde där i 14 månader. Hon bodde i London. Aldrig hört talas om Bournemouth dock. Vad ska du göra där? :)

Ah okej. Ska jobba som svensk support för HTC mobiler ;)

Yepp, England. De är bara att glömma logik, bostadsstandad, feminsm, nyktra dejter, politiskt snack, platta hierarkier och nykterhet i allmänhet.

Haha, låter ju utmärkt ^^

rooz
2011-04-09, 08:37
Syrran bor i Bournemouth. Ganska trevligt ställe på sommaren:)

Joanna
2011-04-09, 08:59
Ah okej. Ska jobba som svensk support för HTC mobiler ;)



Haha, låter ju utmärkt ^^

Ahh okej.. Hoppas du ser fram emot heltäckningsmattan i badrummet och att kallt och varmt vatten kommer från två olika kranar på varsin sidan handfatet ;)

Rikard Jansson
2011-04-09, 09:22
Om man kollar på bilar och vägar så ser man ganska fort att england är spegelvänt också. O_o

stevebc
2011-04-09, 09:32
Det var någon som hade klantat sig på ett företagsmöte som bodde i Livingpool tror jag, han hade en bild på någon med välkammat hår. ;)
Prova sök på: "jobb" "nytt" "europa" "chefer"Hahaha. Han gör ett intryck.

chidde
2011-04-09, 10:21
Yepp, England. De är bara att glömma logik, bostadsstandad, feminsm, nyktra dejter, politiskt snack, platta hierarkier och nykterhet i allmänhet.

Ahh okej.. Hoppas du ser fram emot heltäckningsmattan i badrummet och att kallt och varmt vatten kommer från två olika kranar på varsin sidan handfatet ;)

mer behover man inte saga, forutom att man tander lampor med ett snore istallet for en knapp som man ar van vid i Sverige :D

det enda som ar bra med England (London) ar utvecklingsmojligheterna som erbjuds, medans man i Sverige kan jasa pa ett och samma jobb pa en position i flera ar sa kan man rakna med att bli befodrad ganska snabbt

en stor nackdel just nu ar att pundet ligger valdigt lagt

StarkaUlf
2011-04-09, 12:49
Syrran bor i Bournemouth. Ganska trevligt ställe på sommaren:)

Ah okej, härligt :)
Jo det verkar ju finnas fina stränder osv där iallafall :)

Ahh okej.. Hoppas du ser fram emot heltäckningsmattan i badrummet och att kallt och varmt vatten kommer från två olika kranar på varsin sidan handfatet ;)

Hehe, det ska nog gå bra ändå! :) gäller bara att hitta sig en hyffsad lägenhet så fort som möjligt.

StarkaUlf
2011-04-09, 12:49
Om man kollar på bilar och vägar så ser man ganska fort att england är spegelvänt också. O_o

Helt klart. Tur att man inte har råd med en bil ;)

mer behover man inte saga, forutom att man tander lampor med ett snore istallet for en knapp som man ar van vid i Sverige :D

det enda som ar bra med England (London) ar utvecklingsmojligheterna som erbjuds, medans man i Sverige kan jasa pa ett och samma jobb pa en position i flera ar sa kan man rakna med att bli befodrad ganska snabbt

en stor nackdel just nu ar att pundet ligger valdigt lagt

Jo det är sant.
Punden är väldigt låg nu som du säger, men kanske vänder någon gång iaf :)

Snafu
2011-06-12, 23:50
Hur går det StarkaUlf?

Cilia
2011-06-13, 16:11
Jag tycker pundet numer ligger på en "normal" nivå

Snafu
2011-06-13, 17:26
Jag tycker pundet numer ligger på en "normal" nivå

Och jag känner mig fattigare och fattigare! Härlig inflation i England.

LoTiX
2011-06-13, 19:02
Bott där i 6 månader, kom hem för ett par veckor sedan. Alla bostäder håller mycket låg standard mot vad du är van vid här i Sverige. Människorna är dock mycket trevligare. Vädret är bättre än vad du fått för dig, maten är lika dålig som du fått för dig.

Snafu
2011-06-13, 19:11
Bott där i 6 månader, kom hem för ett par veckor sedan. Alla bostäder håller mycket låg standard mot vad du är van vid här i Sverige. Människorna är dock mycket trevligare. Vädret är bättre än vad du fått för dig, maten är lika dålig som du fått för dig.

Yepp. Ungefär så :)

Inte sugen på att åka tillbaka? Känner till ett jobb i Manchester, om du har en degree.

LoTiX
2011-06-13, 19:28
Yepp. Ungefär så :)

Inte sugen på att åka tillbaka? Känner till ett jobb i Manchester, om du har en degree.

Har en magister i ekonomi från Linköping, öppen för mycket, PMa om du har något intressant.

StarkaUlf
2011-06-14, 18:20
Hur går det StarkaUlf?

Jodå det går utmärkt :) Har hittat ett riktigt fint rum, så kan inte klaga!
Och strax semester i sverige! :)

Bott där i 6 månader, kom hem för ett par veckor sedan. Alla bostäder håller mycket låg standard mot vad du är van vid här i Sverige. Människorna är dock mycket trevligare. Vädret är bättre än vad du fått för dig, maten är lika dålig som du fått för dig.

+1 på det. En del ställen är ju riktigt risiga :)
Vädret har varit över all förväntan. Maten kan jag väl inte direkt klaga på, trots att den inte är lika bra som svensk. Men det duger ;)