handdator

Visa fullständig version : Feedback till upplägg.


Danieltränar
2011-04-07, 21:19
Har nu tränat från och till i några år nu men känner att jag skulle vilja maximera resultatet om möjligt genom att få lite feedback på mitt matintag samt på mitt schema.

Schemat jag har är väl inte så mycket till schema, det är mer att det har kommit fram naturligt.
Löpningen har jag just börjat med för att kunna komma i bättre form helt enkelt.

Mitt mål nu är väl att komma i bra form med en god balans mellan styrka och kondition där dock styrka väger tyngst, tanken är att ligga lite minus kalorimässigt fram till sensommaren.

Har grym motivation nu och har haft det i några månader nu, finns det något som gör att min träning blir seriösare så är jag utan tvekan motiverad att göra det.
Min vikt ligger på runt 90 kilo för tillfället fördelat på 180 cm.

Måndag Tung Bröst + Triceps
Tisdag Tung Rygg + Biceps
Onsdag Löpning ca 7 km maxfart
Torsdag Vila
Fredag Tung Ben + rätt lätt bröst, axlar, rygg, triceps och biceps.
Lördag Löpning ca 7 km maxfart
Söndag Vila


Matintag en vanlig styrketräningsdag.

Frukost
Gröt 1.5 dl, 2 skedar keso, 2 ägg och två råg och rut fullkornsmackor.

FM
Frukt

Lunch
Spaghetti och köttfärsås eller dylikt.

EM
1 dl Vassleprotein + en frukt

Middag
Broccoli, keso + tonfisk

Just innan läggdags
1 dl Kasein





Ska försöka mig på att springa milen till helgen, kommer bli grymt skönt om man klarar av det.

Hur bör jag ändra träningen/ätandet för att maximera?

Pjotor
2011-04-07, 22:58
Ditt styrketräningsprogram säger i princip ingenting. "Tung bröst" kan betyda nästan vad som helst. Gör så här istället:

- Träna enligt Starting Strength (googla) eller helkropps- eller tvådagarsprogrammet här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454). Starting Strength är bättre för ren styrka, även om musklerna blir lite större också.
- Spring efter ork och förmåga, men undvik att träna hårt mer än fyra dagar i veckan. Träning utan svett eller mjölksyra är inte hård träning, så promenader och annat är bra.
- Ät och sov tillräckligt och regelbundet. Det är under vilan som musklerna växer.
- Träna inte så hårt att du skadar dig. Skador suger.