handdator

Visa fullständig version : Varning för nödvändig.se !!!


karlingen
2011-04-07, 11:26
Beställde dessa varor:

http://www.nödvändig.se/se/nintendo/nintendo-wii-remote-nunchuk-rosa
http://www.nödvändig.se/se/nintendo/nintendo-wii-remote-nunchuk-bla

De levererade varorna inom en vecka vilket var bra. MEN, varorna var defekta och även väldigt plastiga.
Då skulle jag reklamera och skrev därför ett mejl till dem. De svarar väldigt kallt och med konstig grammatik. Även stavfel. De skriver inte ens "Hej" i mejlet utan bara skriver ett svar direkt.

Här är ett exempel där jag skickade in ett rekommenderat brev till dem som jag själv sa att jag skulle stå för men som de svarade med texten:

"Vi har inte gått genom alla fel du har skrivit än. I samma lag så säger du har rätt få tillbaka frakten om det är fel på produkten, Säger att vi har två veckor på oss kolla genom fel.
Än sak till vi har aldrig sak att ni ska skicka den med rek. Så om det är fel på produkten kommer vi ändas betala ut frakt kostnaden inte för tillägg tjänsterna."

Brist på språkkunskaper? Hur som helst vill de ha 2 veckor på sig att felsöka 2 varor som skickades ut ifrån "deras" lager defekta. VARFÖR?
Varorna skickades även i ett vanligt brev och inte rekommenderat. Riktigt dåligt!

Jag skriver: "Det är ingen fara. Jag står för tilläggstjänsten, så som jag skrev (om du ens läser mina mejl ordentligt)."

Då skriver personen: "Jo det gör det, Det skadar aldrig att markera." INGET ANNAT!

Jag har även märkt att de handlar sina varor ifrån "Dealextreme.com". Så dessa två varor (Wii remote rosa + blå) hade en usel kvalité och var faktiskt märkta med DX-logo. Riktigt kasst.

Dessa varor:
http://www.dealextreme.com/p/remote-and-nunchuck-controller-for-wii-blue-37855
http://www.dealextreme.com/p/remote-and-nunchuck-controller-for-wii-charming-pink-37854

Nu får man hoppas på att man får pengarna tillbaka innan man går vidare till KO.


Så, innan ni bestämmer er för att handla någonting ifrån det här icke-seriösa och nonchalanta "företaget" bör ni tänka efter ett par gånger till.

De borde inte ens finnas med på prisjakt.nu. *grr27**grr27*

martikainen
2011-04-07, 11:28
Har du rapporterat butiken till prisjakt?

karlingen
2011-04-07, 11:31
Kan inte. Jag reggade mig på prisjakt.nu men kan ej lämna omdöme förrän om 7 dagar..

hejhopp79
2011-04-07, 11:38
Låter oerhört oproffsigt. Man borde inte få ha en verksamhet om man beter sig så mot kunder.

hahavaffan
2011-04-07, 11:38
Lämna som sagt omdöme på Prisjakt, dels så att andra blir varnade men även så att butiken får chans att svara dig "officiellt".

Lite info om butiken: http://www.allabolag.se/781228NONI

karlingen
2011-04-07, 11:39
Lämna som sagt omdöme på Prisjakt, dels så att andra blir varnade men även så att butiken får chans att svara dig "officiellt".

Lite info om butiken: http://www.allabolag.se/781228NONI

Kan inte som sagt. Men om 7 dagar så..

Kimball
2011-04-07, 13:43
Jag vet inte om det är rätt osv, vill de ta bort mitt konto på prisjakt får de väl göra det, men jag slängde in en länk hit iallafall, kanske skyddar någon stackare åtminstone.

karlingen
2011-04-07, 13:45
Jag vet inte om det är rätt osv, vill de ta bort mitt konto på prisjakt får de väl göra det, men jag slängde in en länk hit iallafall, kanske skyddar någon stackare åtminstone.

Tack Kimball!

karlingen
2011-04-12, 08:23
Svar på reklamation:


Hej Karl, Nu har jag gått genom alla fel, Det tog lite extra tid det var många saker gå genom.

Rosa: Tröga knappar. A-knappen framförallt. = Testad är inte som original men helt okey för spela.
Även styrsensorn är inte rätt justerad. Väldigt skakig och plastig kontroll med skakiga knappar. Gjord av väldigt dåligt material. = Testad är inte som original men helt okey för spela.

Blå: Tröga knappar. Styrknapparna (upp, ner, vänster, höger) på Wii-remote är fel inställda .= Testad är inte som original men helt okey för spela, Styrknapparna rätt inställda.

Håller man kontrollen framåt och trycker på snett upp till höger så går gubben neråt istället. Detta är testat med "New super mario bros." och även "Mario party 8". = Testad med New super mario bros gubben går det hållet man vill.

Så nu har lag när bra med tid på den hittar inga funktion fel. Plast material är inte som original inget vi på annonsen påstår heller. Med vi som säljer och andra som har köp den utan ni, Tycker detta kontroller är fullt okey för att spela med.

Som kund har du ful retur rätt att lämna tillbaka om produkten inte upp fyller er krav, Men om ni säger att den är trasig då måste vi göra fel sökning vilket det visade sig inte var nån funktion fel. Vilket jag fick lägga när mer än 1 timmes jobb för detta detta tiden ink hitta spelen New super mario.

Efter som det var ingen funktion fel gäller det:

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikations fel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Om det skulle visa sig ej fel eller hanterings fel på varan, Tar vi ut 200kr service avgift samt frakt kostnad. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Men för att jag ska kunna skiljas från er smärt fritt, Jag hoppar över 200kr service avgift. Men kommer inte betala er retur frakt till er.

Åter kom gärna med er bank konto nummer för retur av 484kr.

Stoltz
2011-04-12, 08:29
Kan du inte fråga i vilken världsdel han sitter?

Kurash
2011-04-12, 08:47
Är inte detta vad man kan förvänta sig när man köper billiga kopior?

karlingen
2011-04-12, 09:05
Är inte detta vad man kan förvänta sig när man köper billiga kopior?

att de inte ska fungera?

karlingen
2011-04-12, 09:05
"Kontrollerna är utbyggbar med orginall samt 3 part´s delar tex wii motion plus."

Finns inget som är "original" i prylen.

Kurash
2011-04-12, 09:07
att de inte ska fungera?

Enligt dom så funkar det ju tillfredsställande.

karlingen
2011-04-12, 09:20
Enligt dom så funkar det ju tillfredsställande.

och vad får dig o tro att det stämmer?

Scoffan
2011-04-12, 09:33
Någon kines som sitter i supporten med google.translate :D

karlingen
2011-04-12, 09:35
Akin Sönmezates.

Knappast en kines

Asdf
2011-04-12, 10:31
Vill inte vara elak nu, men hur kom du på idéen att handla från en firma som heter nödvändig.se? Bara det låter ju direkt suspekt

karlingen
2011-04-12, 10:32
Vill inte vara elak nu, men hur kom du på idéen att handla från en firma som heter nödvändig.se? Bara det låter ju direkt suspekt

Hittade firman via Prisjakt och då tänkte jag att de var trovärdiga. Då visste jag inte att alla typer av företag kan hamna på prisjakts sida om de bara vill

Tabbe
2011-04-12, 17:20
Han säger ju att du får lämna tillbaka den? skulle bara felsökas eftersom du påstod att det var fel på den.

Dom skippar sin avgift också.

krokusblomman
2011-04-25, 14:42
Även jag har haft problem med denna butik då jag beställde ett flashkort som visade sig vara en kopia, meddelade butiken att jag tyckte dom skulle meddela kunderna att det är kopior dom säljer och fick detta till svar >

jag skrev
> > Hej
> > Ni kanske borde tala om på er hemsida att det är kopior ni säljer?.
> >
> > /****

och fick detta till svars
> Vi har anmält din mamma för att hon föder människor som är total
> meningslöst till denna samhälle.
>
> Skicka gärna din namn efter namn samt person nummer. Så kan jag debitera
> dig för denna tid jag lägger när för dig. Så slipper jag kolla upp din
> ip nummer. ( Det blir dyrare för er)
>
> --
> MVH
> Nödvändig.se

Kwon
2011-04-25, 14:44
Låter som nödvändig.se får många nöjda kunder lol

Vilken entré!

"Vi har anmält din mamma för att hon föder människor som är total
meningslöst till denna samhälle."

cero
2011-04-25, 14:51
"Vi har anmält din mamma för att hon föder människor som är total
meningslöst till denna samhälle."

Touché!

Skicka gärna din namn efter namn

Kan det vara laserturken som öppnat firma?

ryss
2011-04-25, 14:53
haha seriöst fan laserturken är ju sjuk

Kwon
2011-04-25, 14:56
Kan det vara laserturken som öppnat firma?

Butiksturken :D

Sarwien
2011-04-25, 15:11
Vilka jävla nötter :laugh:

John M
2011-04-25, 15:27
Webbshopp-turken :laugh:

Nykropp
2011-04-25, 16:56
Jag fattar inte hur man ens vågar beställa från en butik som inte ens har ett telefonnummer utan bara något jädra forumlär. Du kan säkert vara glad att du fick varor över huvud taget.

kettlebellGuden
2011-04-25, 17:03
Stackars jäkel som har fått lägga ner 1 timmes arbetstid på att spela super mario.

David Brent
2011-04-25, 17:10
Även jag har haft problem med denna butik då jag beställde ett flashkort som visade sig vara en kopia, meddelade butiken att jag tyckte dom skulle meddela kunderna att det är kopior dom säljer och fick detta till svar

Du skulle mejlat och fråga hur han tänkt komma över dina adressuppgifter m.h.a ip-nummer.

krokusblomman
2011-04-25, 19:13
Du skulle mejlat och fråga hur han tänkt komma över dina adressuppgifter m.h.a ip-nummer.

Mejlade dem och alla uppgifter i stället och sedan har jag inte hört mer.

Detta är det absolut mest oseriösa företaget jag någonsin haft med att göra, har man en kundtjänst som svarar på detta sättet skall man nog inte ha några kunder. Fast det är klart, det verkar ju vara deras plan, för vill man ha kunder kanske man skall vårda sina kunder lite. =)

daks
2011-04-25, 22:54
Underbara mailväxlingar!

Du behöver Kapten Konsument på din sida!
_8xfOME3O6A

Han hjälper gärna till, eller publicerar dina brev på min sida www.kungforpresident.se

shadowfire
2011-04-25, 22:57
har de verkligen svarat så och det inte är något trolleri, då hade jag gått med uppgifterna till pressen... de har ändå nyhetstorka som fan nu i påsktiderna och allt.

Kwon
2011-04-25, 23:01
nödvändig.se är verkligen inte nödvändig.

shadowfire
2011-04-25, 23:03
kanske ska starta en systersite? onödig.se :)

Kwon
2011-04-25, 23:03
Haha ja, eller nödig.se

På framsidan står det: Nödvändig.se är skit!

krokusblomman
2011-04-26, 06:44
har de verkligen svarat så och det inte är något trolleri, då hade jag gått med uppgifterna till pressen... de har ändå nyhetstorka som fan nu i påsktiderna och allt.

Jag tror ju iofs inte att media kommer att skriva om en liten sida med ett par besökare om dagen men jag har mailat konsumentvägledaren i kommunen där jag bor men inte fått svar ännu.

Gober
2011-04-26, 10:14
"Vi har anmält din mamma för att hon föder människor som är total
meningslöst till denna samhälle."

HAHA, vilken humor dom har. Roligt men kanske inte så kundvänligt.

krokusblomman
2011-05-31, 14:02
Eftersom konsumentvägledaren jag mejlade inte har svarat så gick jag idag ner till dem och dom var inte förvånade, dom sa det inte rätt ut men om man läste mellan raderna så förstod man att det var många som haft problem med butiken och att den tydligen har bytt namn många gånger de senaste åren pga av att de haft dåligt rykte :(

Kirill
2012-09-01, 10:43
Bumpar upp den här tråden då jag själv fallit offer för Akin som äger Nödvändig.se.

Det har nu gått så långt så att jag har bett kronofogden att lämna över detta till tingsrätten. Har även blivit uppringd utav Akin som mordhotade mig och bad mig "Syga hans kyyyyk"...

gratefuldead
2012-09-01, 11:32
Bumpar upp den här tråden då jag själv fallit offer för Akin som äger Nödvändig.se.

Det har nu gått så långt så att jag har bett kronofogden att lämna över detta till tingsrätten. Har även blivit uppringd utav Akin som mordhotade mig och bad mig "Syga hans kyyyyk"...

Haha, berätta hela storyn! Vad hände?

Krogbyggaren
2012-09-01, 11:53
haha, berätta hela storyn! Vad hände?

+1

Robbmeister
2012-09-01, 13:11
Låter som nödvändig.se får många nöjda kunder lol

Vilken entré!

"Vi har anmält din mamma för att hon föder människor som är total
meningslöst till denna samhälle."

:laugh:

Ägaren verkar ju vara fullt normal..

MathiasF
2012-09-01, 13:24
"Det nummer du försöker nå är för tillfället stängt för inkommande samtal, var vänlig försök igen senare"


Hmm..

Stoltz
2012-09-01, 13:28
Bumpar upp den här tråden då jag själv fallit offer för Akin som äger Nödvändig.se.

Det har nu gått så långt så att jag har bett kronofogden att lämna över detta till tingsrätten. Har även blivit uppringd utav Akin som mordhotade mig och bad mig "Syga hans kyyyyk"...

Backa inte ur nu!

Kör så hårt du kan och dra det till media om det behövs :D

Sniggel
2012-09-01, 15:32
Tycker faktiskt att du har ett visst ansvar att driva det vidare för att hjälpa den fria marknaden på traven. Det är inte ok att vara oseriös. Det ska inte vara lönsamt någon längre tid. Om man inte orkar agera mot sådana företag kommer fler sådana företag ploppa upp med tiden.

BlötSnö
2012-09-01, 16:09
Eftersom hans adress finns tillgänglig så finns det ju fantastiskt många sätt att göra livet lite surt för honom. Han verkar onekligen ha gjort sig förtjänt av det.
Nu menar jag inte att någon ska vara Allan i dalen och åka hem till honom i syfte att puckla på honom med 20 polare i ryggen som en annan tuffing. Lite mer kreativ kan man vara.

Kirill
2012-10-07, 10:23
Jag kommer att återkomma med allt det ni vill veta inom kort, då jag precis nu sitter och författar slutföreläggandet för att få målet avgjort!

Som det känns nu så har jag stor chans att vinna då han påstår att TS här samt andra härinne ljuger och har förtalat honom. Därför kommer jag nu ta kontakt med berörda parter som råkat ut för samma sak som jag med Akin.

Han påstår även att Kolozzeum kör hets mot folkgrupp (hur Akin nu kan räknas som folkgrupp?).

Exdiaq
2012-10-07, 10:39
HEST MOT FOLKGRUPP!!!1

http://4.bp.blogspot.com/_pP5dcOOOy9g/TDc5BIc-uDI/AAAAAAAACLw/mpjXAaqxoKk/s1600/hestmotfolkgrupp.JPG

buckla
2012-10-07, 11:04
Vansinnigt komiskt, mitt i vansinnet.

Olegh
2012-10-07, 11:19
Åh, jösses.

Exdiaq
2012-10-07, 18:59
Mer hest mot folkgrupp @ forumet-som-inte-får-nämnas-vid-namn. Även en som påstår sig vara Akin hoppar in i tråden.

Minimjölk
2012-10-09, 08:19
Utan att ta någon som helst parti varken för eller emot så är det beklagligt om man som kund bemöts på detta sätt av ett företag. Jag var snabbt inne på sidan och såg då att man lätt kunde bli vilseledd att det var riktiga prylar man köpte och inte billiga priratkopior. Å andra sidan skvallrar de låga priserna om att det inte är original och de skriver inte heller att det är det. På samma sätt kan jag tycka att om man betalar 1/3 av priset för en ny vara jämfört med original så kan man förvänta sig att det inte är orignal det handlar om och inte förvänta sig att den fungerar 100% lika bra som originalet.

Sedan kan jag även tycka att fenomenet med nollpostare som på ett träningsforum väljer att svartmåla ett företag inom en helt annan branch är intressant. jag kan förstå att om man är i en rättslig process eller om man är rädd att avslöja sig att man skapar ett nytt konto för att kunna vara "anonym" men om man då yppar såpass mycket information så att motparten ändå vet vem man är ser jag inte riktigt meningen. Det är snarare så att jag som läsare undrar vad postaren ahr mot företaget istället för tvärtom?


Jag vet inte hur pass seriösa nödvändig.se och är det så illa som denna tråden visar så är det beklagligt för deras kunder men jag vill med detta inlägg även lyfta fram hur lätt det är att om man vill svartmåla ett företag anonymt på nätet. Lite dålig kritik från olika användare på några större forum, skriva något liknande på rejta och prisjakt och sedan blir det tufft för företaget att hämta sig bara för att en kund av någon anledning vill sätta dit dem. jag hoppas att detta löser sig på bästa sätt för alla parter.