handdator

Visa fullständig version : Är det möjligt att uppnå denna fysik?


Sidor : [1] 2 3

Micke1990
2011-04-06, 23:55
http://i91.photobucket.com/albums/k283/cottonmouth111/23tf210.jpg

Jag blev sjukt inspirerad av denna man! Men nånting säger mig att det kan finnas risk för att han använt anabola?

Rätta mig om jag har fel ; -)

Tvåan
2011-04-07, 00:35
Behöver väl inte ha tagit anabola för att man ser ut sådär. Grymt deffad bara

Honken
2011-04-07, 00:50
Det är fullt möjligt, men det lär ta tid.

Spartansk
2011-04-07, 00:53
Men nånting säger mig att det kan finnas risk för att han använt anabola?

Han kan ju ha tagit anabola, utan att det för den sakens skull behöver betyda att man måste ta anabola för att se ut så.

Mats J
2011-04-07, 07:21
Är du ganska kort, under 180 i alla fall, och tränar seriöst i 10-15 år plus ha perfekt genetik för bygge så är det nog möjligt. Men det är nog den absoluta övre gränsen man kan nå ren.

spas
2011-04-07, 07:33
Fysiken kanske med många års träning. Gynon blir svårare där måste du har otur med gener eller kura.

Nykropp
2011-04-07, 07:34
Är du ganska kort, under 180 i alla fall, och tränar seriöst i 10-15 år plus ha perfekt genetik för bygge så är det nog möjligt. Men det är nog den absoluta övre gränsen man kan nå ren.

Ligger det verkligen 10-15 år träning bakom den kroppen? Han är ju inte direkt enorm i musklerna.

samsung
2011-04-07, 07:43
Ligger det verkligen 10-15 år träning bakom den kroppen? Han är ju inte direkt enorm i musklerna.

Tror du underskattar hans storlek. Tror som ovanstående att minst 10 års träning på den överkroppen (såklart beroende på utgångsläge också)

Jämför med tex langster, andreaz etc, har för mig de hållt på minst 10 år båda 2

Slartibartfast
2011-04-07, 08:29
Hur lång är han? Vad väger han?

henrikl
2011-04-07, 08:32
Är du ganska kort, under 180 i alla fall, och tränar seriöst i 10-15 år plus ha perfekt genetik för bygge så är det nog möjligt. Men det är nog den absoluta övre gränsen man kan nå ren.

Håller med. Går nog inte att bli så mycket större ren än hur långe man tränar.

agazza
2011-04-07, 09:08
Nästan, men inte så ung.

HulkH
2011-04-07, 09:45
Det går rent, men det tar som sagt tid.

Tycker han har haft tur med generna också, då har en byggd väldigt symmetriskt och bra enligt mig.

beckman88
2011-04-07, 09:46
Om det går? Killen på bilden är väl bevis 1?

Spartansk
2011-04-07, 09:48
Om det går? Killen på bilden är väl bevis 1?

Hur vet du att han inte är dopad?

martinmartin
2011-04-07, 10:25
Behöver väl inte ha tagit anabola för att man ser ut sådär. Grymt deffad bara

"Grymt deffad bara"?

BengtBurk
2011-04-07, 10:27
Behöver väl inte ha tagit anabola för att man ser ut sådär. Grymt deffad bara

Tror som dig, jag är bara en deff ifrån den kroppen ;)

agazza
2011-04-07, 10:29
Sådär biff är jag a, syns bara inte för jag är inte "grymt deffad"


:D

Tvåan
2011-04-07, 11:07
"Grymt deffad bara"?

Ja? Han har väl tränat upp sig under en längre tid och inför tävlingen deffat bort det mesta av underhudsfettet.
Jag menade väl inte att han helt otränad deffat sig bara även om jag uttryckte mig lustigt :) Me so sorry

frong
2011-04-07, 13:14
Ja? Han har väl tränat upp sig under en längre tid och inför tävlingen deffat bort det mesta av underhudsfettet.
Jag menade väl inte att han helt otränad deffat sig bara även om jag uttryckte mig lustigt :) Me so sorry

Tror alla ser att han är deffad.

hidden
2011-04-07, 14:37
Han har ganska fina linjer i alla fall!
Men 8+ (skulle jag tro) år beroende på utgångsläge som folk redan nämnt. Men då krävs det la att man från början är perfekt till slut för att växa så mycket på den tiden + att göra en lyckad deff!

Fast jag undrar om man inte kan få större ben än honom om man är ren?

FLP
2011-04-07, 14:48
Langa upp lite bilder på folk i stora kroppar där de testats under flertalet år och är så rena som det bara går och jämför?

Är för grön på ämnet för att kunna några namn men det var väl inte allt för länge sedan det diskuterades om detta ?

omg
2011-04-07, 15:34
Är du ganska kort, under 180 i alla fall, och tränar seriöst i 10-15 år plus ha perfekt genetik för bygge så är det nog möjligt. Men det är nog den absoluta övre gränsen man kan nå ren.

10 - 15 år... vilket jävla skit snack ska du lägga på dig 1 kg muskler per år eller? :S

hurril
2011-04-07, 15:35
Tror faktiskt inte att så särskilt många uppnår den där fysiken över huvud taget. Men därmed inte sagt att det inte är möjligt men med tanke på att folk överlag inte kan träna sig ur en blöt brun papperspåse så...

För dem det är möjligt tar det, utan doping - något jag inte är övertygad om i det här fallet, säkerligen 10+ år. Se Langster (som dessutom inte har dåliga anlag) för ett exempel.

King Grub
2011-04-07, 15:37
Med rätt gener är det möjligt utan dopning, men det kan inte vara många procent av befolkningen som har dom generna. Och övriga kommer aldrig dit.

coolboynesko
2011-04-07, 15:38
10 - 15 år... vilket jävla skit snack ska du lägga på dig 1 kg muskler per år eller? :S

:smash:

Hatwalker
2011-04-07, 15:41
10 - 15 år... vilket jävla skit snack ska du lägga på dig 1 kg muskler per år eller? :S

Våh.

omg
2011-04-07, 16:50
Tycker det är sorgligt att se att folk verkligen inte tror på sig själva.. :/ Vill man så går det.

svennebanan
2011-04-07, 17:00
Tycker det är sorgligt att se att folk verkligen inte tror på sig själva.. :/ Vill man så går det.

Hur länge har du tränat?

Mats J
2011-04-07, 17:12
Tycker det är sorgligt att se att folk verkligen inte tror på sig själva.. :/ Vill man så går det.

Jag har tränat extremt hårt och seriöst i snart 22 år (!!!), med målet att få så stor muskelmassa som möjligt (ren).

Är jag lika stor som killen om jag deffar ner mig till samma form - nej, inte ens nära. Och då skulle jag säga att jag har medel eller tom. lite över medel genetik för att bygga muskler.

När jag började att träna och ökade som en galning trode jag att jag skulle se ut sådär efter ungefär 3 års seriös träning.

Sundqvist
2011-04-07, 17:13
Jag har tränat extremt hårt och seriöst i snart 22 år (!!!), med målet att få så stor muskelmassa som möjligt (ren).

Är jag lika stor som killen om jag deffar ner mig till samma form - nej, inte ens nära. Och då skulle jag säga att jag har medel eller tom. lite över medel genetik för att bygga muskler.

När jag började att träna och ökade som en galning trode jag att jag skulle se ut sådär efter ungefär 3 års seriös träning.

om du tränat i 22 år och inte är nära hans form har du gjort något fel :)

rolf
2011-04-07, 17:16
Det är alltid lika kul att läsa hur snabbt folk tror det går att bygga muskler. Alla sitter kanske på supergener?

"Äh, han är inte så stor, bara deffad. Det fixar du på 3 år!"

Om det vore så lätt så undrar man ju vad fan man har gjort fel själv då.

Sundqvist
2011-04-07, 17:21
Det är alltid lika kul att läsa hur snabbt folk tror det går att bygga muskler. Alla sitter kanske på supergener?

"Äh, han är inte så stor, bara deffad. Det fixar du på 3 år!"

Om det vore så lätt så undrar man ju vad fan man har gjort fel själv då.

haha, har du sätt dig själv rolf? din form är mer opti än hans tbh

Spartansk
2011-04-07, 18:33
Sen tycker jag att man inte ska ägna allt för mycket tid åt att fantisera om hur stor och snygg man kan eller inte kan bli. Det förändrar ju ingenting - man jobbar väl ändå så hårt man kan för att få så snabba resultat som möjligt?

hejhopp79
2011-04-07, 18:44
Måste säga att den fysiken är rätt ful. Kan förstå om folk kallar det där för "uppumpade" gymmuskler. What's up med indianutstyrseln? Gay så det förslår.

kottovic
2011-04-07, 18:51
Inte mycket man över den där killen.

http://sofiaalundgren.blogg.se/images/2009/dolph-lundgren_41127408.jpg

däremot!

Gober
2011-04-07, 19:01
Kul att man lägger ut en bild på en kille för att sedan börja spekulera om han har dopat sig, "kan ju ha dopat sig" osv..men men.

OT, tror absolut det är möjligt, som några säger med bra gener går det utan godis. Men då är det hård träning och seriös kost osv i många år. 5-10 år kanske.


Tycker det är lite tokigt när unga grabbar slänger ut en bild och undrar hur många år det kommer ta, risken för besvikelse är stor då en väldigt liten % av alla som tränar kommer lyckas komma i närheten av bilden TS länkar. Bättre att bara köra på, träna hårt och se var man hamnar. Därmed inte sagt att man inte bör ha mål, men man måste vara realistisk.

Matsa
2011-04-07, 19:10
Bah, i hälften av trådarna på det här forumet blir man irriterad över att någon speta höjs till skyarna och i andra hälften (som den här) överdrivs det åt motsatta hållet. Notera att de flesta som har tränat länge och är stora verkar vara av åsikten att det är svårt och tar lång tid att nå en sådan fysik. De som säger att det inte är så svårt verkar mestadels vara tunnisar och nybörjare, intressant.

haha, har du sätt dig själv rolf? din form är mer opti än hans tbh

Det är svårt att göra en rättvis jämförelse med de bilder vi har att gå på men jag skulle säga att Rolf är en smula mindre än den där killen, fast Rolf är rätt het i alla fall. :D *drool*

hejhopp79
2011-04-07, 19:18
Allting går, men det kräver gener och kanske mest av allt en jäkla rutin och självdisciplin som gränsar till det autistiska.

Men gener kan ju göra det hela relativt enkelt.

agazza
2011-04-07, 19:25
Skulle just säga samma sak att rolf är grovfse men låååångt ifrån den där killen, ådror på magen med dom där pattarna.


Det där är en grov kille. Han har garanterat ätit sånt som man inte får här i sverige också med tanke på åldern och frisyren.

Kravmaga
2011-04-07, 19:39
Skulle just säga samma sak att rolf är grovfse men låååångt ifrån den där killen, ådror på magen med dom där pattarna.


Det där är en grov kille. Han har garanterat ätit sånt som man inte får här i sverige också med tanke på åldern och frisyren.

Har du funnit ett samband mellan otillåtna preparat och frisyr :)?

agazza
2011-04-07, 19:46
Har du funnit ett samband mellan otillåtna preparat och frisyr :)?

Ja, spiked + 2 ton hårgele = pillertriller


http://media.ebaumsworld.com/picture/Dillion_Day/Guidos.png
http://thequickanddirtydirty.com/wp-content/uploads/2009/12/guidos_9885.jpg

http://www.guidofail.com/wp-content/uploads/2010/01/roidguido.jpg

Sheogorath
2011-04-07, 19:55
www.guidofail.com :hbang:

http://www.guidofail.com/wp-content/uploads/2011/01/05.gif

Jag är helt inne på din linje med en korrelation mellan steroidbruk och frisyr, samt urringning, agazza!

Mats J
2011-04-07, 20:07
om du tränat i 22 år och inte är nära hans form har du gjort något fel :)

Helvete att du berättar det först nu!

omg
2011-04-07, 20:25
Hur länge har du tränat?

Vad har det med saken att göra?

Fan grabbar skärp er. Bara för att någon på detta forum har tränat i 20 år och inte uppnått något (no offence) så betyder inte det att detta gäller för alla andra också. Killen i frågas kropp går att uppnå utan droger och utan super genetics på mindre än 10 år. Som jag sa, vill ni något riktigt mycket och är beredda på att kämpa jävligt hårt för att nå dit så äre inga problem. Så låt fan ingen sätta käppar i hjulen för er *mini

Kämpa, kämpa, kämpa och ge aldrig upp!

Anders The Peak
2011-04-07, 20:33
Att se ut så där på kort kräver sin massa och att uppnått det vid den åldern är misstänkt. Hur som helst har han lyckats bra med träningen. Även om han har använt preparat så är det en prestation i sig att komma dit han är på kortet. Vid en närmare titt kan han vara i langsters ålder och då har han säkert tränat uppemot 10 år för att nå fram till formen. Men med rätt anlag typ Priest/Cutler så kan han vara kring 20 också. Svårt att se hur det ligger till.

omg
2011-04-07, 20:38
Snackade förövrig med en kille större än han på bilden, han har tagit sig dit utan droger och är 24 år gammal.
Frågade:

#1 Gustav says:
Jassem why is it that people dont think they can achieve anything without genetics and drugs?
Jassem says:
coz they r losers

Säg vad ni vill om detta, jag bryr mig inte men jag hoppas att det skänker lite motivation till er som fortfarande tror på er själva :)

Sheogorath
2011-04-07, 20:41
Snackade förövrig med en kille större än han på bilden, han har tagit sig dit utan droger och är 24 år gammal.
Frågade:

#1 Gustav says:
Jassem why is it that people dont think u can achieve anything without genetics and drugs?
Jassem says:
coz they r losers

Säg vad ni vill om detta, jag bryr mig inte men jag hoppas att det skänker lite motivation till er som fortfarande tror på er själva :)

Du är helt enkelt bara naiv. Inget fel i det. Du är säkert lyckligare än många på så sätt.

Anders The Peak
2011-04-07, 20:41
Snackade förövrig med en kille större än han på bilden, han har tagit sig dit utan droger och är 24 år gammal.
Frågade:

#1 Gustav says:
Jassem why is it that people dont think u can achieve anything without genetics and drugs?
Jassem says:
coz they r losers

Säg vad ni vill om detta, jag bryr mig inte men jag hoppas att det skänker lite motivation till er som fortfarande tror på er själva :)
Större kille som jag sa krävs det ordentligt med massa för att se ut så där på kort. Han skulle toppa i classic bodybuilding och i fitness i fysikronderna.

coolboynesko
2011-04-07, 20:43
Vad har det med saken att göra?

Fan grabbar skärp er. Bara för att någon på detta forum har tränat i 20 år och inte uppnått något (no offence) så betyder inte det att detta gäller för alla andra också. Killen i frågas kropp går att uppnå utan droger och utan super genetics på mindre än 10 år. Som jag sa, vill ni något riktigt mycket och är beredda på att kämpa jävligt hårt för att nå dit så äre inga problem. Så låt fan ingen sätta käppar i hjulen för er *mini

Kämpa, kämpa, kämpa och ge aldrig upp!

Det har väldigt mycket med saken o göra. Eftersom du kanske tror att du kommer bygga lika mycket de femte året du tränar som de första året du har tränat, en person som har tränat 5+ år vet att de inte är så! Get it?


btw så är killen på bilden tyvärr dopad (gissar jag på iaf)

omg
2011-04-07, 20:49
Det har väldigt mycket med saken o göra. Eftersom du kanske tror att du kommer bygga lika mycket de femte året du tränar som de första året du har tränat, en person som har tränat 5+ år vet att de inte är så! Get it?


btw så är killen på bilden tyvärr dopad (gissar jag på iaf)

Vad säger att du inte kommer bygga lika mycket det femte året du tränar? Är det någon typ av genetisk gräns som slår in då eller? Du får gärna förklara det för mig som inte förstår =)

Sen att du sitter hemma o skriker dopad åt alla som är bättre än dig själv är ju bara allmänt tragiskt men men det är ju bara min åsikt :)

Sheogorath
2011-04-07, 20:51
Vad säger att du inte kommer bygga lika mycket det femte året du tränar? Är det någon typ av genetisk gräns som slår in då eller? Du får gärna förklara det för mig som inte förstår =)

Sen att du sitter hemma o skriker dopad åt alla som är bättre än dig själv är ju bara allmänt tragiskt men men det är ju bara min åsikt :)

Bland annat därför att proteinet myostatin begränsar muskeltillväxen. Mängden myostatin i blodet står i proportion till mängden muskelmassa. Mer muskler -> mer myostatin -> mindre muskeltillväxt.

omg
2011-04-07, 20:53
Bland annat därför att hormonet myostatin begränsar muskeltillväxen. Mängden myostatin står i proportion till mängden muskelmassa. Mer muskler -> mer myostatin -> mindre muskeltillväxt.

Hårdare träning, bra mat = fortsatt bra resultat :)

agazza
2011-04-07, 20:53
Hur ser du ut OMG? Hur länge har du tränat? Ja man stagnerar en del efter dom första gyllene åren. Men man kan ju ändå fortsätta uppåt med "bra resultat" men tillslut börjar man nå sin genetiska gräns också och då tar dom där sista kilona riktigt lång tid.

EDITERAT

svennebanan
2011-04-07, 20:55
Vad säger att du inte kommer bygga lika mycket det femte året du tränar? Är det någon typ av genetisk gräns som slår in då eller? Du får gärna förklara det för mig som inte förstår =)

Sen att du sitter hemma o skriker dopad åt alla som är bättre än dig själv är ju bara allmänt tragiskt men men det är ju bara min åsikt :)

Varför undvek du att svara på frågan?

Matsa
2011-04-07, 20:56
Ja, spiked + 2 ton hårgele = pillertriller


Du kan vara något på spåren här.

http://img197.imageshack.us/img197/462/cutlerdbag.jpg

omg
2011-04-07, 20:56
Varför undvek du att svara på frågan?

Vad för fråga?

agazza
2011-04-07, 20:57
Du kan vara något på spåren här.

http://img197.imageshack.us/img197/462/cutlerdbag.jpg

Det är mer regel än undantag, kolla i din sport som är någorlunda kontrollerad, hur många har guidofrilla? Ingen gissar jag.

Sheogorath
2011-04-07, 21:00
Hårdare träning, bra mat = fortsatt bra resultat :)

Vad som är "bra resultat" handlade det inte om. Du frågade om varför man inte får lika bra resultat år 5 som år 1.

coolboynesko
2011-04-07, 21:01
"Sen att du sitter hemma o skriker dopad åt alla som är bättre än dig själv är ju bara allmänt tragiskt"

Ts frågade om de var möjligt o få sån kropp, jag GISSADE(vilket jag skrev att jag gjorde) att de förmodligen inte går!

Det har inget med saken o göra om han är bättre än mig, jag använder bara den kunskapen jag har och väldigt få personer kommer upp i den muskelmassan rena! Vilket jag antar att han inte har kommit upp i ren med tanke på hans ålder(han ser hyfsat ung ut)!

omg
2011-04-07, 21:04
Vad som är "bra resultat" handlade det inte om. Du frågade om varför man inte får lika bra resultat år 5 som år 1.

Aa fast om du tänker att du år 1 inte vet ett skit och därför inte tränar nära så effektivt som du gör år 5 så kanske det gör att resultaten inte är så långt ifrån varandra ändå =)

coolboynesko
2011-04-07, 21:10
Aa fast om du tänker att du år 1 inte vet ett skit och därför inte tränar nära så effektivt som du gör år 5 så kanske det gör att resultaten inte är så långt ifrån varandra ändå =)

http://4.bp.blogspot.com/_UKDgoS6fs18/TGJzKsJlFAI/AAAAAAAAA8A/4eyNaR1Eqb4/s1600/facepalm.jpg

svennebanan
2011-04-07, 21:10
Vad för fråga?

Hur lång din penis är?

*gah!* Hur länge har du tränat?

bear.flowertwig
2011-04-07, 21:11
du är helt enkelt bara naiv. Inget fel i det. Du är säkert lyckligare än många på så sätt.

hehe :D

Sheogorath
2011-04-07, 21:12
Aa fast om du tänker att du år 1 inte vet ett skit och därför inte tränar nära så effektivt som du gör år 5 så kanske det gör att resultaten inte är så långt ifrån varandra ändå =)

Många både tränar och äter bristfälligt det första träningsåret och får ändå långt bättre utveckling än senare i karriären när de optimerat de yttre förutsättningarna för muskeltillväxt. En nybörjare kan ju vara stolt över att ha lagt på sig 13 kg skapligt kvalitativ massa på ett år. Det är faktiskt ingen jätteprestation egentligen. Inte om man jämför med den instats de kommer behöva göra för varje hekto muskelmassa längre fram i karriären.

omg
2011-04-07, 21:18
"Sen att du sitter hemma o skriker dopad åt alla som är bättre än dig själv är ju bara allmänt tragiskt"

Ts frågade om de var möjligt o få sån kropp, jag GISSADE(vilket jag skrev att jag gjorde) att de förmodligen inte går!

Det har inget med saken o göra om han är bättre än mig, jag använder bara den kunskapen jag har och väldigt få personer kommer upp i den muskelmassan rena! Vilket jag antar att han inte har kommit upp i ren med tanke på hans ålder(han ser hyfsat ung ut)!

Det har visst med att han är bättre än dig att göra.. Anledningen till att du tror att det är i princip omöjligt att uppnå hans fysik utan droger är för att du själv inte har kommit i närheten. Det gör i sin tur att det väldigt lätt för dig att påstå att han är dopad eftersom att det inte finns någon som är bättre än just dig på att bygga muskler right? ;)

Matsa
2011-04-07, 21:19
Det är bra att ha självförtroende och inte sätta för låga gränser på sig själv men att vara för naiv är inte bra. Sätter man upp för orimliga mål så blir det nästan alltid kontraproduktivt, det kan visserligen vara bra att ha jättehöga mål på riktigt lång sikt men man bör även ha delmål som är utmanande men ändå rimliga att nå.

De flesta med orealistiska förväntningar är dagsländor som slutar ganska snart, de blir helt enkelt besvikna och tröttnar. Det är i alla fall min erfarenhet.

Det är mer regel än undantag, kolla i din sport som är någorlunda kontrollerad, hur många har guidofrilla? Ingen gissar jag.

Jag sysslar inte med någon sport, jag kunde mest inte låta blil att posta en bild på Cutler eftersom det passade in så bra och var lite roligt. ;) Fast det är säkert inte helt osant att det förekommer en del prepp i guidokulturen, det håller jag med om.

Vad som är "bra resultat" handlade det inte om. Du frågade om varför man inte får lika bra resultat år 5 som år 1.

Men å andra sidan är det ju rätt vanligt att folk tränar som krattor de första åren och därför kan de få snarlika resultat år 5, ibland rentav bättre beroende på hur uselt de skött sig. Det är dock helt sant att det blir svårare att utvecklas ju längre man når och om allt sköts bra från början så är det således svårare att få samma resultat år 5 som man fick år 1. Jag klyver hår nu, jag vet vad du menar och håller med. Man kommer inte att utvecklas i samma takt hela sin karriär, det följer ingen rak linje utan det kommer att plana ut ganska ordentligt så småningom.

HulkH
2011-04-07, 21:20
Ska tänkte inte lägga mig i själva diskussionen här, men omg, varför svarar du inte på hur länge du har tränat?

Matsa
2011-04-07, 21:23
Det har visst med att han är bättre än dig att göra.. Anledningen till att du tror att det är i princip omöjligt att uppnå hans fysik utan droger är för att du själv inte har kommit i närheten. Det gör i sin tur att det väldigt lätt för dig att påstå att han är dopad eftersom att det inte finns någon som är bättre än just dig på att bygga muskler right? ;)

Fast det där resonemanget funkar ju utmärkt att vända på. Anledningen till att DU tror att det är möjligt kanske är att DU är ganska ny på detta och helt enkelt inte har hunnit ta till dig tillräckligt mycket kunskap för att avgöra vad som är rimligt eller inte. See my point?

agazza
2011-04-07, 21:23
Jag sysslar inte med någon sport, jag kunde mest inte låta blil att posta en bild på Cutler eftersom det passade in så bra och var lite roligt. ;) Fast det är säkert inte helt osant att det förekommer en del prepp i guidokulturen, det håller jag med om.


Jag som hade för mig du var SL/OL are eller något liknande :D Där är det nog ont om guidos

(testerna och regleringen är antagligen största anledningen till att det är guidofri sport)

omg
2011-04-07, 21:29
Ska tänkte inte lägga mig i själva diskussionen här, men omg, varför svarar du inte på hur länge du har tränat?

Anledningen är för att om en person ska respekteras på detta forum krävs ett x antal postcount, en tidig registrering samt 20 års träning :)

Men om det är så viktigt för er att veta så är jag inne på mitt fjärde år av riktigt seriös styrketräning =)

Matsa
2011-04-07, 21:30
Jag som hade för mig du var SL/OL are eller något liknande :D Där är det nog ont om guidos

(testerna och regleringen är antagligen största anledningen till att det är guidofri sport)

Förstod helt klart vad du menade men nej, jag är en sån där neverwas som inte fått tummen ur och tävlat. :) Jag tror att bristen på guidos främst beror på att de är utseendefixerade av naturen, därför dras de mer till andra former av styrketräning. Tester och reglering kan säkert med spela en viss roll fast guidos är väl inte så vanligt i Sverige? Det är väl mest i USA och där är ju SL lite mer liberalt.

Jag hade faktiskt en sån däringa fusktuppkam ett tag, fast jag skippade solariet och preppandet. :D

svennebanan
2011-04-07, 21:33
Anledningen är för att om en person ska respekteras på detta forum krävs ett x antal postcount, en tidig registrering samt 20 års träning :)

Men om det är så viktigt för er att veta så är jag inne på mitt fjärde år av riktigt seriös styrketräning =)

Vem har frågat om antal poster eller regdatum?
Men då antar jag att du nästan är lika bra som killen på bilden om du tränat så länge och det är så lätt att nå dit. Bjud gärna på en bild.
Edit: Du kanske har några år av oseriös träning också?

Tompa.H
2011-04-07, 21:34
Får man fråga vad killen heter? Grym fysik, skulle vilja se mer av honom!

coolboynesko
2011-04-07, 21:35
Det har visst med att han är bättre än dig att göra.. Anledningen till att du tror att det är i princip omöjligt att uppnå hans fysik utan droger är för att du själv inte har kommit i närheten. Det gör i sin tur att det väldigt lätt för dig att påstå att han är dopad eftersom att det inte finns någon som är bättre än just dig på att bygga muskler right? ;)

Har dock tränat i 1år och 10 dagar ........


Haha förstår vad du menar. jag TROR fortfarande att de är för mycket muskel för en ren människa om du motbevisar mig på något sätt så blir jag jävligt glad för då vet jag att jag kan bli så grov :D



Nån som vet vad killen på bilden heter?

Bwall
2011-04-07, 21:38
Anledningen är för att om en person ska respekteras på detta forum krävs ett x antal postcount, en tidig registrering samt 20 års träning :)

Vet du vad du pratar om kommer folk respektera dig om du så bara har skrivit 1 inlägg.

chickenspank
2011-04-07, 21:40
Fast det där resonemanget funkar ju utmärkt att vända på. Anledningen till att DU tror att det är möjligt kanske är att DU är ganska ny på detta och helt enkelt inte har hunnit ta till dig tillräckligt mycket kunskap för att avgöra vad som är rimligt eller inte. See my point?

Detta är fan det som skiljer vinnare från förlorare, vissa ser bara hinder medan andra ser bortom dem :D

dondimpen
2011-04-07, 21:41
Utan någon som helst fakta eller bevisning: Jag tippar 70/30 att killen tagit något otillåtet.
Doping kan man säga vad man vill om, men sålänge en kille faktiskt tränar regelbundet äter bra och kämpar stenhårt så är det mesta möjligt. C chansen att killen är helt ren och alltid har varit är i mina ögon väldigt liten.

Nu inväntar jag de sura kommentarerna! :D

jocke_kofot
2011-04-07, 21:42
Kan ju säga att han med 99% säkerhet är dopad... Sen om det går att uppnå utan doping är en annan fråga. Det går väl men, inget ont menat, du kommer aldrig göra det. Och inte jag heller. Går nog inte ens en person på 1000 som försöker och lyckas.

Hatwalker
2011-04-07, 21:43
Tror fortfarande att omg trollar ganska brutalt.

Verkar ju onekligen veta exakt vad som gör erfarna/kunniga arga och presenterar detta på ett utomordentligt drygt sätt.

Don't feed the trolls, maaan.

dondimpen
2011-04-07, 21:43
kan ju säga att han med 99% säkerhet är dopad... Sen om det går att uppnå utan doping är en annan fråga. Det går väl men, inget ont menat, du kommer aldrig göra det. Och inte jag heller. Går nog inte ens en person på 1000 som försöker och lyckas.

+1

chickenspank
2011-04-07, 21:44
lite motivation kanske

http://www.youtube.com/watch?v=cnLsXWC2eIo

:D

dondimpen
2011-04-07, 21:45
Om någon vet var han köpt sitt höftskynke så kontakta mig, ( söker också resten av utstyrseln) Det går bra att skriva direkt i loggen om ni vet, tack på förhand!

omg
2011-04-07, 21:46
Kan ju säga att han med 99% säkerhet är dopad... Sen om det går att uppnå utan doping är en annan fråga. Det går väl men, inget ont menat, du kommer aldrig göra det. Och inte jag heller. Går nog inte ens en person på 1000 som försöker och lyckas.

Nog betydligt färre än en på 1000 =)

Gober
2011-04-07, 21:46
Om Killen på bilden vore en känd "profil" här på Kolo, skulle ni då också sitta och tippa på om han är dopad eller ej? Varför förekommer inte samma snack i dagsformstråden?

Matsa
2011-04-07, 21:47
Detta är fan det som skiljer vinnare från förlorare, vissa ser bara hinder medan andra ser bortom dem :D

Vinnare tänker ut ett sätt att ta sig förbi eller runt hindret, förlorare vänder om och går hem - eventuellt efter att ha gjort ett tafatt försök att komma förbi hindret. Om man inte ser hinder tenderar man att köra skallen i dem och även om ett fåtal har haft en viss lycka med den metoden så är det inget som funkar för de flesta.

Att blint köra huvudet i ett hinder kan verka macho, det tycker jag med men jag börjar så sakteliga inse att det ofta krävs en större man för att erkänna att man har stött på en vägg och sedan metodiskt ta itu med den. Det kräver nämligen att man sväljer lite stolthet och det är något som kan smaka riktigt illa.

omg
2011-04-07, 21:50
Tror fortfarande att omg trollar ganska brutalt.

Verkar ju onekligen veta exakt vad som gör erfarna/kunniga arga och presenterar detta på ett utomordentligt drygt sätt.

Don't feed the trolls, maaan.

Tror du på allvar att jag försöker reta upp er alla på kolozzeum? Det ända jag ville få sagt var att det inte är omöjligt att uppnå denna fysik utan droger. Sen om ni vill tro på det eller inte får ni bestämma helt själva :)

agazza
2011-04-07, 21:51
Om Killen på bilden vore en känd "profil" här på Kolo, skulle ni då också sitta och tippa på om han är dopad eller ej? Varför förekommer inte samma snack i dagsformstråden?

Man blir bannad av att peka utan belägg, men det har förekommit många diskussioner som är mer allmänt riktade om problemen om dopade medlemmar och deras bilder.

Finns ett inlägg som brukar bumpas lite då och då av Allan om att det inte är OK att posta bilder ifall man inte är ren.

Dock skiter nog dom flesta i det då dom lever i sin egen lilla fantasi om sig själv och sina köpta muskler

(Det sista stack nog i ögonen på endel)

svennebanan
2011-04-07, 21:56
Man blir bannad av att peka utan belägg, men det har förekommit många diskussioner som är mer allmänt riktade om problemen om dopade medlemmar och deras bilder.

Finns ett inlägg som brukar bumpas lite då och då av Allan om att det inte är OK att posta bilder ifall man inte är ren.

Dock skiter nog dom flesta i det då dom lever i sin egen lilla fantasi om sig själv och sina köpta muskler

(Det sista stack nog i ögonen på endel)

Man blir bannad av att peka med belägg också.

HulkH
2011-04-07, 21:57
Tror du på allvar att jag försöker reta upp er alla på kolozzeum? Det ända jag ville få sagt var att det inte är omöjligt att uppnå denna fysik utan droger. Sen om ni vill tro på det eller inte får ni bestämma helt själva :)

Det är inte det jag uppfattar folk säger emot dig på heller, då dom flesta bara gissar.

Poängen är att du säger att det tar kortare tid än vad många andra säger att det tar. :)

Gober
2011-04-07, 22:00
Man blir bannad av att peka utan belägg, men det har förekommit många diskussioner som är mer allmänt riktade om problemen om dopade medlemmar och deras bilder.

Finns ett inlägg som brukar bumpas lite då och då av Allan om att det inte är OK att posta bilder ifall man inte är ren.

Dock skiter nog dom flesta i det då dom lever i sin egen lilla fantasi om sig själv och sina köpta muskler

(Det sista stack nog i ögonen på endel)

Jag är medveten om att man blir bannad om man pekar ut någon utan belägg. Ville mest poängtera att det inte känns helt okej att sitta och skrika doping utan belägg, visst snackar vi Cutler och company...men inte när det gäller en snubbe som faktiskt skulle kunna byggt upp sin kropp ren (vad nu detta innebär med gråzon hit och dit). Jag är absolut inte naiv angående detta ämnet och visst skulle det självfallet kunna vara så att någon med mycket muskler har dopat sig, men vet man inte detta bör man väll hålla tyst. Kan ju faktiskt få tråkiga konsekvenser för den det handlar om.

Men men, ska inte kladda ner med massa OT : )

omg
2011-04-07, 22:01
Det är inte det jag uppfattar folk säger emot dig på heller, då dom flesta bara gissar.

Poängen är att du säger att det tar kortare tid än vad många andra säger att det tar. :)

Tiden det kommer ta att uppnå den fysiken på är relativt till personen som tränar.

Sen så bör folk sluta lyssna på vad alla andra säger. Gör du som alla andra så slutar du upp som alla andra och då är du inget mer än en i mängden :)

agazza
2011-04-07, 22:03
Jag är medveten om att man blir bannad om man pekar ut någon utan belägg. Ville mest poängtera att det inte känns helt okej att sitta och skrika doping utan belägg, visst snackar vi Cutler och company...men inte när det gäller en snubbe som faktiskt skulle kunna byggt upp sin kropp ren. Jag är absolut inte naiv angående detta ämnet och visst skulle det självfallet kunna vara så att någon med mycket muskler har dopat sig, men vet man inte detta bör man väll hålla tyst. Kan ju faktiskt få tråkiga konsekvenser för den det handlar om.

Men men, ska inte kladda ner med massa OT : )

Hur gammal tror du grabben är?
Tror knappast han är svensk heller

Jag tycker det är lika självklart som cutler, den där killen är grofv. Men ja, jag kan ju ha fel också, isf så får han va glad över sina gener istället för att sura för att folk tror han preppar

kottovic
2011-04-07, 22:05
Ansiktet ser alldeles för normalt ut, tryckare har väl en tendens att i 99% av fallen få fyrkantigt ansikte -> käken.

HulkH
2011-04-07, 22:07
Tiden det kommer ta att uppnå den fysiken på är relativt till personen som tränar.

Sen så bör folk sluta lyssna på vad alla andra säger. Gör du som alla andra så slutar du upp som alla andra och då är du inget mer än en i mängden :)

Dock så "lyssna på vad andra säger", det är ju många som har tränat +10 år och vet att man inte ökar likadant. Och dom menar ju inte att man ska sluta träna helt och ge upp, dom säger ju bara att man ska veta att det tar tid.

No offence, men du som är inne på ditt fjärde år, är du nära hans fysik?

Gober
2011-04-07, 22:09
Hur gammal tror du grabben är?
Tror knappast han är svensk heller

Jag tycker det är lika självklart som cutler, den där killen är grofv. Men ja, jag kan ju ha fel också, isf så får han va glad över sina gener istället för att sura för att folk tror han preppar

Ingen aning, mellan 20-30 år? Jag är 31 men folk tror ofta jag är max 25.
Jag har ingen aning om han är svensk, och jag tycker det kvittar. Det är detta med att anklaga folk för fusk och lagbrott utan belägg som jag tycker är ett ganska snuskigt fenom. Glad är han säkert över sina gener som säkerligen är bra oavsett doping eller ej.

Ansiktet ser alldeles för normalt ut, tryckare har väl en tendens att i 99% av fallen få fyrkantigt ansikte -> käken.

Det beror helt på hur länge, och hur mycket som används. Tror du inte att det skulle gå runt ganska många fyrkantiga kids på gymmen annars? Jeff Willet som många säger INTE är natural har ju inga utav dessa dragen som är typiska.....men han kanske är natural, inte vet jag.

kottovic
2011-04-07, 22:11
Det beror helt på hur länge, och hur mycket som används. Tror du inte att det skulle gå runt ganska många fyrkantiga kids på gymmen annars?

Tycker man ser det rätt ofta. Kombination med rakad skalle och valfri GASP.

Gober
2011-04-07, 22:14
Tycker man ser det rätt ofta. Kombination med rakad skalle och valfri GASP.

Då menar du nog vätskefyllda ansikte, jag tror inte att det vandrar runt 16åringar med kraftigt förstorade käkar och pannor.

spoon
2011-04-07, 23:28
Om Killen på bilden vore en känd "profil" här på Kolo, skulle ni då också sitta och tippa på om han är dopad eller ej? Varför förekommer inte samma snack i dagsformstråden?

Som folk redan sagt så är regelverket lite luddigt här på forumet. Det är inte tillåtet att lägga upp dopade bilder och det är inte tillåtet att anklaga för doping. Då staben inte vill leka kappmuskelpolis så får bilderna ligga kvar. På samma sätt så vill folk inte bli bannade och låter därför bli att anklaga för doping.

Det blir lite tråkigt med dom dopade bilderna då dom ger en skev bild till ungdomar som får förebilder som dom inte kan nå.

rajjan_dammit
2011-04-08, 05:49
Tycker det är sorgligt att se att folk verkligen inte tror på sig själva.. :/ Vill man så går det.

Man får ser till att inte göra för många armhävningar bara, så att inte musklerna bränns bort. :cool:

von huff
2011-04-08, 06:36
han har inget fyrkantigt ansikte så han är REN!!!Hans muskler ser fasta och inte vattniga ut!!!:laugh::laugh::laugh:Vart drar folk sina historier ifrån?


Kanske finns det nån enstaka som skulle lyckas men 99,9% skulle aldrig komm ai närheten som rena inte ens som dopade

rooz
2011-04-08, 07:13
han har inget fyrkantigt ansikte så han är REN!!!Hans muskler ser fasta och inte vattniga ut!!!:laugh::laugh::laugh:Vart drar folk sina historier ifrån?


Kanske finns det nån enstaka som skulle lyckas men 99,9% skulle aldrig komm ai närheten som rena inte ens som dopade

Sundsvallspolisens egna lilla hadbok "kappmuskel-bolizens guide till igenkännandet av byggare"

Anders The Peak
2011-04-08, 07:16
lite motivation kanske

http://www.youtube.com/watch?v=cnLsXWC2eIo

:D

Det är löjligt att tro på det här. Pannan avslöjar de flesta som dopar sig under längre tid.

kottovic
2011-04-08, 07:27
. Pannan avslöjar de flesta som dopar sig under längre tid.

Blir högre? Lenare? Ådror?

von huff
2011-04-08, 07:29
Pannan blir LEN

viktorkillz
2011-04-08, 07:42
steroidz dude :naughty:

phrack
2011-04-08, 08:33
Det är löjligt att tro på det här. Pannan avslöjar de flesta som dopar sig under längre tid.

Vad händer med pannan? Är det horn som börjar leta sig ut eller?

Anders The Peak
2011-04-08, 09:38
Vad händer med pannan? Är det horn som börjar leta sig ut eller?

Martin du vet vad jag pratar om även om det inte är horn det handlar om...

manekin
2011-04-08, 10:13
Here we go again....Kolloblindheten slår till som vanligt....

Gunfire
2011-04-08, 10:55
har någon länken till allans inlägg där han skriver om doping?

Spartansk
2011-04-08, 10:56
Martin du vet vad jag pratar om även om det inte är horn det handlar om...

Jag vet dock inte vad som händer med pannan... Vågar jag gissa på förstorade ögonbrynsbågar?

Gober
2011-04-08, 11:13
h

Kanske finns det nån enstaka som skulle lyckas men 99,9% skulle aldrig komm ai närheten som rena inte ens som dopade

Fast det där är en liten överdrift, 0,1% då snackar vi kanske proffsbyggare. Men att 99,9% inte skulle kunna komma i närheten utav den fysik som TS länkar med eller UTAN doping är ju bara löjligt.


Men som sagt är det väldigt vanskligt för ungtupparna att tro att man ska kunna se ut så efter några årsträning och massa vassle. Jag vidhåller att man kan få sådana resultat efter många års hård träning, vad många är i detta fall vet inte jag men många pratar om att ha nått sitt nära max efter 5-10år. Jag tror dessutom att det finns långt mer än 0,1% av jordens befolkning som har gener bra nog för detta även om det är långt ifrån vanligt.

Och jag tror dessutom att det går utan doping med de förutsättningar jag pratar om. Men visst, antalet som inte kommer att ta sig dit med eller utan doping är självfallet mycket större än de som lyckas.

Mats J
2011-04-08, 11:39
Jag var också väldigt optimistisk (naiv?) de första åren, ökade extremt bra och trode på fullt alvar att jag efter 5 år skulle vara i klass med Arnold.

Men som många andra redan sagt planar resultaten ut extremt mycket efter några års nötande, för min egen del nådde jag en punkt efter ca 7 år när forsatta resultat i det närmaste var omöjligt att få, och nu menar jag efter deff till samma form som i början. Vid den tidpunkten hade jag ökat ca 25 kg i vikt och tex. armåttet med 14 cm, styrkan hade ökat med ca 250-300%.

Efter denna tidpunkt var det som sagt nästan omöjligt att öka OCH vara i samma form. För att öka efter denna tidpunkt var jag tvungen att ha mer fett på kroppen, och det funkar fortfarande efter 22 års träning, bulkar jag upp mig = mer styrka och massa, MEN efter en deff är jag tillbaka på den nivå jag hade efter ca 7 års träning oavsätt hur jag gör. Jag vet att jag måste bulka upp mig till 125 kg för att ta 180 i bänk och ha 50 cm armar, men efter en deff till bra form väger jag runt 95 och tar ca 140 och har 43 cm armar, och där låg jag redan runt 1996. Jag KAN inte behålla ökningarna i bra form oavsätt om jag äter 10 kg protein per dag.

Så att få lika mycket muskler som kroppen som TS postade ren - ja, det kan nog ganska många lyckas med men med en hög fett%. Att kunna ha det och samtidigt vara i den form som den killen är, EXTREMT få som kan det.

spoon
2011-04-08, 11:41
Vad kan killen på bilden väga ? 90-100kg?

Hur långt bort är du från den formen Mats J ?

Mats J
2011-04-08, 11:45
Kan ju tillägga att jag är 191 cm lång också.

När jag är i bra form (ca 95) är jag ju ändå många kg i från hans form, och muskelförlusten blir ju än mer ju närmare tävlingsform du kommer.

Gober
2011-04-08, 11:51
Jag var också väldigt optimistisk (naiv?) de första åren, ökade extremt bra och trode på fullt alvar att jag efter 5 år skulle vara i klass med Arnold.

Men som många andra redan sagt planar resultaten ut extremt mycket efter några års nötande, för min egen del nådde jag en punkt efter ca 7 år när forsatta resultat i det närmaste var omöjligt att få, och nu menar jag efter deff till samma form som i början. Vid den tidpunkten hade jag ökat ca 25 kg i vikt och tex. armåttet med 14 cm, styrkan hade ökat med ca 250-300%.

Efter denna tidpunkt var det som sagt nästan omöjligt att öka OCH vara i samma form. För att öka efter denna tidpunkt var jag tvungen att ha mer fett på kroppen, och det funkar fortfarande efter 22 års träning, bulkar jag upp mig = mer styrka och massa, MEN efter en deff är jag tillbaka på den nivå jag hade efter ca 7 års träning oavsätt hur jag gör. Jag vet att jag måste bulka upp mig till 125 kg för att ta 180 i bänk och ha 50 cm armar, men efter en deff till bra form väger jag runt 95 och tar ca 140 och har 43 cm armar, och där låg jag redan runt 1996. Jag KAN inte behålla ökningarna i bra form oavsätt om jag äter 10 kg protein per dag.

Så att få lika mycket muskler som kroppen som TS postade ren - ja, det kan nog ganska många lyckas med men med en hög fett%. Att kunna ha det och samtidigt vara i den form som den killen är, EXTREMT få som kan det.

Det du nämner är ganska intressant och det finns ju en kille som skrivit bla på Body om detta, då han är öppen med att han har använt preparat under diet några gånger (inte längre). Men att han byggde upp sin fysik som är ganska imponerande utan doping under många år. Men att det svåra kommer att behålla detta plus öka under diet.

phrack
2011-04-08, 14:44
Martin du vet vad jag pratar om även om det inte är horn det handlar om...

Tror du att detta är Axons trollkonto eller? :D

Jag vet faktiskt inte vad det handlar om, var nyfiken. Jag har alltid tyckt att det finns något halvlustigt ansiktsdrag hos preppare, men jag har aldrig riktigt lyckats fastställa vad det är. Därav frågan.

Sheogorath
2011-04-08, 14:49
Jag var också väldigt optimistisk (naiv?) de första åren, ökade extremt bra och trode på fullt alvar att jag efter 5 år skulle vara i klass med Arnold.

Men som många andra redan sagt planar resultaten ut extremt mycket efter några års nötande, för min egen del nådde jag en punkt efter ca 7 år när forsatta resultat i det närmaste var omöjligt att få, och nu menar jag efter deff till samma form som i början. Vid den tidpunkten hade jag ökat ca 25 kg i vikt och tex. armåttet med 14 cm, styrkan hade ökat med ca 250-300%.

Efter denna tidpunkt var det som sagt nästan omöjligt att öka OCH vara i samma form. För att öka efter denna tidpunkt var jag tvungen att ha mer fett på kroppen, och det funkar fortfarande efter 22 års träning, bulkar jag upp mig = mer styrka och massa, MEN efter en deff är jag tillbaka på den nivå jag hade efter ca 7 års träning oavsätt hur jag gör. Jag vet att jag måste bulka upp mig till 125 kg för att ta 180 i bänk och ha 50 cm armar, men efter en deff till bra form väger jag runt 95 och tar ca 140 och har 43 cm armar, och där låg jag redan runt 1996. Jag KAN inte behålla ökningarna i bra form oavsätt om jag äter 10 kg protein per dag.

Så att få lika mycket muskler som kroppen som TS postade ren - ja, det kan nog ganska många lyckas med men med en hög fett%. Att kunna ha det och samtidigt vara i den form som den killen är, EXTREMT få som kan det.

"Allt-går-om-man-vill"-clownerna borde läsa detta inlägg både en och två gånger. Fantastiskt bra sammanfattning av den hårda verklighet som för gemene man faktiskt gäller utan prepp. :thumbup:

hurril
2011-04-08, 15:48
"Allt-går-om-man-vill"-clownerna borde läsa detta inlägg både en och två gånger. Fantastiskt bra sammanfattning av den hårda verklighet som för gemene man faktiskt gäller utan prepp. :thumbup:

Jag måste ta dig lite i örat, Sheo. Med all respekt för herr Mats J. men han skriver inte i det inlägget någonting om lärdomar och förbättringar av metoder för hans träning och kosthållning. Nog tror jag att han är både snygg och intelligent men ingen är ofelbar, ej heller du min gode herr Gorath.

Jag lär mig fortfarande saker som ger mig fortsatt effekt.

Hur många tränings-, kost- och periodiseringssaker har du, Sheo, som hör till kategorin: Nej, det kommer jag aldrig att ändra på! Är de fler än noll så tänker jag anse att min sak är bevisad.

Inge Enveten
2011-04-08, 15:50
Vill gärna tro att detta går att uppnå utan AAS

hurril
2011-04-08, 15:51
Vill gärna tro att detta går att uppnå utan AAS

Säkerligen men inte för alla.

Inge Enveten
2011-04-08, 16:08
Säkerligen men inte för alla.

På grund av lathet och okunnighet. Rent genetiskt tror jag ingen är så pass begränsad att massan är omöjlig att åstadkomma.

hurril
2011-04-08, 16:09
På grund av lathet och okunnighet. Rent genetiskt tror jag ingen är så pass begränsad att massan är omöjlig att åstadkomma.

Då är vi oense helt enkelt. Men det beror lite på hur du menar. Den LBM han besitter kan fler uppnå, men inte vid den formen. Särskilt inte om de ska vara bodybuildingmässigt lika utvecklade.

Inge Enveten
2011-04-08, 16:25
Då är vi oense helt enkelt. Men det beror lite på hur du menar. Den LBM han besitter kan fler uppnå, men inte vid den formen. Särskilt inte om de ska vara bodybuildingmässigt lika utvecklade.

Jag vill tro att den mängden muskelmassan med den nivån av fett kan alla män uppnå. Strikt sett utifrån ett genetiskt perspektiv det vill säga.

Proportionerna, hur varje muskel ser ut för sig själv, det fina blonda håret (lulz), njäe, där spelar andra faktorer roll, det vill säga den individuella genetiken.

Som bekant för oss alla handlar body building till stor del om illusioner. Är det möjligt att han inte är så jättestor egentligen utan att det bara är fördelaktiga former, proportioner, fästen samt annat som gör att det ser bättre ut än vad det kanske egentligen är? En tanke bara.

spoon
2011-04-08, 16:31
Vad kan han ha för proportioner egentligen?

175cm
90kg
bf% 8

Är jag ute och cyklar? Nån som vet vem det är?

hurril
2011-04-08, 16:35
Vad kan han ha för proportioner egentligen?

175cm
90kg
bf% 8

Är jag ute och cyklar? Nån som vet vem det är?

90kg väger han nog inte, men ett par kilo over 80 säkert.

Inge Enveten
2011-04-08, 16:50
Allt för många människor skriker gärna doping så fort någon lyckats bygga en fin fysik. Med det sagt till jag bara tillägga att jag tänkt lite på hur skönt det är att lyckas med märkvärdiga akademiska prestationer och ha ett skydd för att ingen kan klanka ner på en. "Nörd!", jaha? Okej? Du hade samma förutsättningar ju?

Somliga är helt enkelt inte skapade för att lyckas. Då är det lättare att stå sidan om och titta på dem som lyckas och skrika "dopad" eller "nördjävel". Bäst av allt är att jag även här tror att alla är kapabla av allt, bara att den genomsnittlige människan är så lat och inte orkar ändra riktningen på den nedåtfärdande nivån av intelligens, som utifrån en bedömning redan från början kan tyckas inte borde kunna bli lägre.

Nåja. Nu räcker det för mig.

Mats J
2011-04-08, 17:10
Jag måste ta dig lite i örat, Sheo. Med all respekt för herr Mats J. men han skriver inte i det inlägget någonting om lärdomar och förbättringar av metoder för hans träning och kosthållning. Nog tror jag att han är både snygg och intelligent men ingen är ofelbar, ej heller du min gode herr Gorath.

Jag lär mig fortfarande saker som ger mig fortsatt effekt.

Hur många tränings-, kost- och periodiseringssaker har du, Sheo, som hör till kategorin: Nej, det kommer jag aldrig att ändra på! Är de fler än noll så tänker jag anse att min sak är bevisad.

Om du läst vad jag skrivigt i tråden "Optinojjan made me do it" så borde du veta att jag varit på gänsen till stört seriöst med kost och träning i alla 22 år.

Jag har provat det mesta, och fortfarande så kör jag bulk/deff perioder med övertygelsen - "den här gången kommer det funka, det här nya sättet att träna är optimalt för massa, om jag är ännu mer opti med maten etc.." och så kör jag på i 6 månader med extremt seriös kosthållning och stenhård träning. Ökningarna är bra och så går jag in i en deffperiod med ny strategi och senaste rönen. Resultatet efter 2-4 månader deff är likt förbannat noll.

Och så testar jag att köra lite anorlunda och använder den senaste erfarenheten och informationen för att optimera ännu mer nästkommande bulk och deff osv.. år efter år. Dvs. jag har hela tiden försökt utvecklat och analyserat mitt sätt att tränat för att förbättra resultaten.

Sheogorath
2011-04-08, 17:15
Jag måste ta dig lite i örat, Sheo. Med all respekt för herr Mats J. men han skriver inte i det inlägget någonting om lärdomar och förbättringar av metoder för hans träning och kosthållning. Nog tror jag att han är både snygg och intelligent men ingen är ofelbar, ej heller du min gode herr Gorath.

Jag lär mig fortfarande saker som ger mig fortsatt effekt.

Hur många tränings-, kost- och periodiseringssaker har du, Sheo, som hör till kategorin: Nej, det kommer jag aldrig att ändra på! Är de fler än noll så tänker jag anse att min sak är bevisad.

Att man hade kunnat göra saker bättre är en sak, att tro att det hade gjort någon ordentlig skillnad i slutändan är en annan. Särskilt om man lägger på ytterligare 10 år av skapligt vettig kosthållning och försök till progress; med reservation för att jag inte riktigt vet om jag missförstår dig (ditt sätt att uttrycka dig är ibland knepigt även för en så klart lysande stjärna som jag...) Hur som helst är jag övertygad om att detaljer i stort sett alltid kan förbättras, men är tämligen skeptisk till att man efter +10 år på gymmet med skapligt vettig livsföring och träningsstrategi kan lägga om rodret så att man helt plötsligt börjar ta fart mot scenen, om man aldrig varit i närheten av den innan, om du förstår vad jag menar.

hurril
2011-04-08, 17:24
Om du läst vad jag skrivigt i tråden "Optinojjan made me do it" så borde du veta att jag varit på gänsen till stört seriöst med kost och träning i alla 22 år.

Jag har provat det mesta, och fortfarande så kör jag bulk/deff perioder med övertygelsen - "den här gången kommer det funka, det här nya sättet att träna är optimalt för massa, om jag är ännu mer opti med maten etc.." och så kör jag på i 6 månader med extremt seriös kosthållning och stenhård träning. Ökningarna är bra och så går jag in i en deffperiod med ny strategi och senaste rönen. Resultatet efter 2-4 månader deff är likt förbannat noll.

Och så testar jag att köra lite anorlunda och använder den senaste erfarenheten och informationen för att optimera ännu mer nästkommande bulk och deff osv.. år efter år. Dvs. jag har hela tiden försökt utvecklat och analyserat mitt sätt att tränat för att förbättra resultaten.

Men *VAD* är det du har gjort? Jag kan ju leva på skulor och fermenterade plommon och kalla det för att vara opti. Jag tror dig så klart när du säger det du säger, att du gjort ditt bästa. Men min poäng är den att det fortfarande kan vara så att det du gjort inte är det bästa sättet. Jag påstår alltså inte på något vis att du är ute och cyklar eller att jag skulle vara den som kunde få dig att förbättras på grund av någon ninjakunskap.

Att man hade kunnat göra saker bättre är en sak, att tro att det hade gjort någon ordentlig skillnad i slutändan är en annan. Särskilt om man lägger på ytterligare 10 år av skapligt vettig kosthållning och försök till progress. Jag vet inte om jag missförstår dig så mitt svar kanske inte fär relevant. Hur som helst är jag övertygad om att detaljer kan förbättras, men tämligen skeptisk till att man efter +10 år på gymmet med skapligt vettig livsföring och träningsstrategi kan lägga rodret så att man helt plötsligt börjar ta fart mot scenen, om man aldrig varit i närheten av den innan, om du förstår vad jag menar.

Jag har tagit mig själv som exempel 250 gånger för många redan. Men jag gör framsteg nu. Efter 18 år. I övrigt är jag inte med på hur du menar; menar du att produktsumman av småsaker INTE gör sitt över tid? Jag kan ge dig två (artificiella) exempel på något som kortsiktigt har ett beteende men långsiktigt ett annat:

1) Byggare som tränar för nära bodypump därför att kortsiktigt blir muskeltonus högre och den ökade glykogeninlagring leder till mer "tryck". Man känner sig större hela tiden. Men hypertrofin och (därmed) styrkeutvecklingen är nästan obefintlig så på lång sikt står man och stampar;

2) Styrkelyftare som tränar för mycket kvalitet, dvs väldigt tungt, och med för låg volym. Kortsiktigt ökar det styrkan via neuronal anpassning men även här är den hypertrofiska komponenten för liten så på lång sikt kommer han eller hon bara att stapla toppningar och "överträning" på varandra.

Jag skulle säga att båda faktiskt är väldigt vanliga och av samma skäl. Ruset av kortsiktiga förändringar/förbättringar gör att man felaktigt omvärderar sin plan baserat på "data" insamlat över en på tok för kort tidsperiod och utan en helhetssyn.

Pansartax
2011-04-08, 17:30
Bara som en kul grej till alla här inne som tror att det är möjligt, spara ner bilden och lägg den i en mapp som heter "Framtiden" sen skriver ni ett litet notepad (Finns under samma alternativ som där man skapar en ny mapp) där det står någonting i stil med; "Såhär trodde jag att jag kunde se ut efter x antal år" och sen sparar ni den på ett USB minne och lägger det nånstans med en ettikett på.

Kan vara skoj att ta fram om 10 år eller nått och sen se :) Er vinst i det hela är vishet.

Om det hela låter för jobbigt och ni vill få vishet nu direkt kan ni istället lyssna på någon som har tränat ett tag -> http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4976950&postcount=24

Jag tror, precis som många andra att det är ytterst få som har den genetiken som krävs för att se ut som på den bilden. "Bara lite deffad" jotack, om det ändå vore så väl, en vanlig svensson som tränar skulle väl vara glad över att ens få behålla några % av den muskelmassa vid ett sådant lågt BF.

kottovic
2011-04-08, 17:34
Jag tror, precis som många andra att det är ytterst få som har den genetiken som krävs för att se ut som på den bilden. "Bara lite deffad" jotack, om det ändå vore så väl, en vanlig svensson som tränar skulle väl vara glad över att ens få behålla några % av den muskelmassa vid ett sådant lågt BF.

"Bara lite deffad" då hamnar vi istället

-> http://slipspraxis.files.wordpress.com/2010/02/fightclub1.jpg

En kropp nästan vem som helst skulle kunna få.

Ugh
2011-04-08, 17:34
Jag kan tillägga att han heter Marco Pietrowski och är enligt egen utsago 175 cm lång och väger 83 kg i tävlingsform. (Google is my friend)

Sheogorath
2011-04-08, 17:35
Men *VAD* är det du har gjort? Jag kan ju leva på skulor och fermenterade plommon och kalla det för att vara opti. Jag tror dig så klart när du säger det du säger, att du gjort ditt bästa. Men min poäng är den att det fortfarande kan vara så att det du gjort inte är det bästa sättet. Jag påstår alltså inte på något vis att du är ute och cyklar eller att jag skulle vara den som kunde få dig att förbättras på grund av någon ninjakunskap.



Jag har tagit mig själv som exempel 250 gånger för många redan. Men jag gör framsteg nu. Efter 18 år. I övrigt är jag inte med på hur du menar; menar du att produktsumman av småsaker INTE gör sitt över tid? Jag kan ge dig två (artificiella) exempel på något som kortsiktigt har ett beteende men långsiktigt ett annat:

1) Byggare som tränar för nära bodypump därför att kortsiktigt blir muskeltonus högre och den ökade glykogeninlagring leder till mer "tryck". Man känner sig större hela tiden. Men hypertrofin och (därmed) styrkeutvecklingen är nästan obefintlig så på lång sikt står man och stampar;

2) Styrkelyftare som tränar för mycket kvalitet, dvs väldigt tungt, och med för låg volym. Kortsiktigt ökar det styrkan via neuronal anpassning men även här är den hypertrofiska komponenten för liten så på lång sikt kommer han eller hon bara att stapla toppningar och "överträning" på varandra.

Jag skulle säga att båda faktiskt är väldigt vanliga och av samma skäl. Ruset av kortsiktiga förändringar/förbättringar gör att man felaktigt omvärderar sin plan baserat på "data" insamlat över en på tok för kort tidsperiod och utan en helhetssyn.

Nu förväntas jag nästan argumentera för att man inte kan utvecklas efter en tid på gymmet. Det är inte min inställning. Min inställning är däremot att den reella gränsen för vad väldigt många människor kan uppnås rena är en ganska bra bit ifrån originalposten vad gäller muskelmassa och en ganska bra bit ifrån ditt max i marklyft. Vi kan bara plocka in en sådan sak som psykosociala omständigheter för att lägga in ytterligare en dimension på detta med "genetiskt max".

Pansartax
2011-04-08, 17:38
"Bara lite deffad" då hamnar vi istället

-> http://slipspraxis.files.wordpress.com/2010/02/fightclub1.jpg

En kropp nästan vem som helst skulle kunna få.

Jo, fast även det tar ett tag.

http://axon.blogg.se/2010/december/tyler-durden-vs-axon.html

Martin har tränat i, vad blir det... 8 år?

Tro inte att det bara kommer flygandes.

stevebc
2011-04-08, 17:39
På tal om en annan tråd:

WkZyj0P7odc

Han verkar inte köra bodypump.

hurril
2011-04-08, 17:46
Nu förväntas jag nästan argumentera för att man inte kan utvecklas efter en tid på gymmet. Det är inte min inställning. Min inställning är däremot att den reella gränsen för vad väldigt många människor kan uppnås rena är en ganska bra bit ifrån originalposten vad gäller muskelmassa och en ganska bra bit ifrån ditt max i marklyft. Vi kan bara plocka in en sådan sak som psykosociala omständigheter för att lägga in ytterligare en dimension på detta med "genetiskt max".

Jag delar inte din åsikt, eller det beror på vad det är du säger. Så klart. Alla rena kan inte nå det där. Inte ens särskilt många och då menar jag just exakt det där; en fysik som är jämförbart bra utöver de faktiska måtten på LBM och BF%. Att endast nå nyckeltalen tror jag inte är onåbart alls. Långt ifrån.

Men man kommer inte dit om man inte kan äta brunt i 10-15 år om vi snackar om en helt vanligt frisk man. Jag tror att det finns begåvade män som når dit riktigt snabbt, rent dock. Säg 4-5 år. Men av Sveriges population lär de kunna räknas på fingrarna.

Detta baserar jag på egen erfarenhet i fråga om att efter väldigt många år fortfarande kunna lägga till muskelmassa. Och sedan på andra som tränar riktigt jäkla bra och ungefär hur många de är relativt alla jag ser som tränar bra. Men som sagt... överlag tränar folk PÅ TOK för lite och för dåligt för att ens komma i närheten av någon som helst potential.

kottovic
2011-04-08, 17:48
Jo, fast även det tar ett tag.

http://axon.blogg.se/2010/december/tyler-durden-vs-axon.html

Martin har tränat i, vad blir det... 8 år?

Tro inte att det bara kommer flygandes.

Nu är väl Martin drygt 10cm längre och har ändå betydligt bättre fysik, bredvid varandra skulle det mer bli David vs Goliat.

Men jag förstår vad du menar, om man då ska titta på exemplet TS drog så känns det som ett ännu längre projekt.

hurril
2011-04-08, 17:49
Jo, fast även det tar ett tag.

http://axon.blogg.se/2010/december/tyler-durden-vs-axon.html

Martin har tränat i, vad blir det... 8 år?

Tro inte att det bara kommer flygandes.

Man kan inte bara räkna år. Man måste ta hänsyn till kvaliteten på tiden.

Sheogorath
2011-04-08, 18:12
Jag delar inte din åsikt, eller det beror på vad det är du säger. Så klart. Alla rena kan inte nå det där. Inte ens särskilt många och då menar jag just exakt det där; en fysik som är jämförbart bra utöver de faktiska måtten på LBM och BF%. Att endast nå nyckeltalen tror jag inte är onåbart alls. Långt ifrån.

Men man kommer inte dit om man inte kan äta brunt i 10-15 år om vi snackar om en helt vanligt frisk man. Jag tror att det finns begåvade män som når dit riktigt snabbt, rent dock. Säg 4-5 år. Men av Sveriges population lär de kunna räknas på fingrarna.

Detta baserar jag på egen erfarenhet i fråga om att efter väldigt många år fortfarande kunna lägga till muskelmassa. Och sedan på andra som tränar riktigt jäkla bra och ungefär hur många de är relativt alla jag ser som tränar bra. Men som sagt... överlag tränar folk PÅ TOK för lite och för dåligt för att ens komma i närheten av någon som helst potential.

På det stora hela håller jag med dig. Vi kan hålla där.

Pungis
2011-04-08, 18:27
Killen har ju tom gyno... Känns rätt dopad, men säker kan man nog inte vara

Micke1990
2011-04-11, 11:01
Killen heter Marco Pietrowski. Jag kollade in hans sida på muscle science och hittade Questions & Answers

How many years have you been training?
8 years

What is your least favourite body part to train?
Legs

What is your favourite body part to train?
Arms

How many days a week do you train?
5 days a week

How long do you train for?
Approximately 1 hour

What is your motivation for training?
Always my next show!

Do you ever take a break from training? If so, why and for how long?
If I feel my body needs a break I will take a week off.

What is your best body part on your physique? And why is it such a strong point?
My mid section in season, I got great detail when in shape.

What is in your opinion your weakest body part and how do you plan on improving it?
Definitely my calves, training it 3 times a week but getting slow results.

What is your best advice on sticking to a diet?
Cheating is losing,just stay focused to show time and dedicate those weeks to the day.

What is your favourite cheat meal?
Pizza

What is your favourite food to diet on?
Protein, carbohydrates and fats

What is your favourite restaurant that caters to your dieting needs?
Cape Town Fish Market

What is your favourite restaurant that caters for your craving needs?
Nando's

What show would you love to do internationally?
FAME

Slartibartfast
2011-04-11, 11:25
Nu är väl Martin drygt 10cm längre och har ändå betydligt bättre fysik, bredvid varandra skulle det mer bli David vs Goliat.


Brad äger sönder martin helt där. Inte kanske sett till BMI, men i form, kvalitet, linjer. Det går helt enkelt inte att få en bättre fysik än Brad har i Fight Club.

What is your favourite food to diet on?
Protein, carbohydrates and fats

Chef.

Pansartax
2011-04-11, 11:34
Man kan inte bara räkna år. Man måste ta hänsyn till kvaliteten på tiden.

Jag skulle säga att han har haft alla förutsättningar i hela världen för det men inte utvecklats, vad säger det om Axon? Inget, men vad säger det om tråden i helhet? Att inte alla kan få en sådan fysik, oavsett hur hårt eller länge man tränar.

8 år och förmodligen dopad, för en vanlig svensson? Det dubbla eller aldrig.

kottovic
2011-04-11, 15:39
Brad äger sönder martin helt där. Inte kanske sett till BMI, men i form, kvalitet, linjer. Det går helt enkelt inte att få en bättre fysik än Brad har i Fight Club.



Han är ju tunn, det är vätskan/oljan/pumpet/svetten som får dig att luras? Hade det varit Troy hade jag förstått för där var han i otroligt bra form (för att vara Hollywood).

Gislason
2011-04-11, 19:00
Han är ju tunn, det är vätskan/oljan/pumpet/svetten som får dig att luras? Hade det varit Troy hade jag förstått för där var han i otroligt bra form (för att vara Hollywood).

Luras och luras? Slarti har väl aldrig påstått att Brad skulle vara speciellt stor? Han är väldeffad och har (framförallt) fördelaktiga gener när det gäller linjerna.

Slarti har imo en mycket bättre fysik än Brad men vi har väl alla våra idéal.

kottovic
2011-04-11, 19:11
Luras och luras? Slarti har väl aldrig påstått att Brad skulle vara speciellt stor? Han är väldeffad och har (framförallt) fördelaktiga gener när det gäller linjerna.

Slarti har imo en mycket bättre fysik än Brad men vi har väl alla våra idéal.

Vilka linjer? Sådär ser varannan kille ut på gymmet med låg BF.

BajareN
2011-04-11, 19:57
Kolla bara in alla nybörjares idol Martin Löwgren, han är flera ljusår från fysiken på sida ett.

Tyvärr boys, ni kommer förstå efter ett antal års träning att det krävs mer än proteinpulver för att få en grym fysik.

Pansartax
2011-04-11, 20:06
Kolla bara in alla nybörjares idol Martin Löwgren, han är flera ljusår från fysiken på sida ett.

Tyvärr boys, ni kommer förstå efter ett antal års träning att det krävs mer än proteinpulver för att få en grym fysik.

Bara för att han är alla nybörjares idol så tar ju inte det bort faktumet att han han är.

1. Egen företagare, så han kan ta sig tid till att träna på bra tider.
2. Får optimerad mat ifrån restaurang kalori helt gratis.
3. Får via sitt företag köpa mat på grossistställen där större företag köper sin mat (Då till reducerat pris)
4. Får alla kosttillskott som finns i Twinlabs sortiment helt gratis.
5. Bollar träningsfrågor och coachas av en som har vunnit SM och är en av de mest vältränade personerna i landet.

Och har på allt det här fortfarande inte uppnått fysiken i början av tråden, och då tror en vanlig svensson att det är möjligt?

Roligt.

Edit: Eller dumt, jag vet inte riktigt.

RobbanColeman
2011-04-11, 20:12
Jag är inte imponerad av fysiken, gillar den inte rent symmetriskt. Dessutom hoppas jag på en bättre fysik innan jag är färdig med mitt eget projekt.

Att uppnå en typ "byggarfysik" utan AAS kräver enormt mycket av utövaren, gener är inte allt, det underlättar, men dedikation är ordet, dedikation.

agazza
2011-04-11, 20:15
Jag var också väldigt optimistisk (naiv?) de första åren, ökade extremt bra och trode på fullt alvar att jag efter 5 år skulle vara i klass med Arnold.

Men som många andra redan sagt planar resultaten ut extremt mycket efter några års nötande, för min egen del nådde jag en punkt efter ca 7 år när forsatta resultat i det närmaste var omöjligt att få, och nu menar jag efter deff till samma form som i början. Vid den tidpunkten hade jag ökat ca 25 kg i vikt och tex. armåttet med 14 cm, styrkan hade ökat med ca 250-300%.

Efter denna tidpunkt var det som sagt nästan omöjligt att öka OCH vara i samma form. För att öka efter denna tidpunkt var jag tvungen att ha mer fett på kroppen, och det funkar fortfarande efter 22 års träning, bulkar jag upp mig = mer styrka och massa, MEN efter en deff är jag tillbaka på den nivå jag hade efter ca 7 års träning oavsätt hur jag gör. Jag vet att jag måste bulka upp mig till 125 kg för att ta 180 i bänk och ha 50 cm armar, men efter en deff till bra form väger jag runt 95 och tar ca 140 och har 43 cm armar, och där låg jag redan runt 1996. Jag KAN inte behålla ökningarna i bra form oavsätt om jag äter 10 kg protein per dag.

Så att få lika mycket muskler som kroppen som TS postade ren - ja, det kan nog ganska många lyckas med men med en hög fett%. Att kunna ha det och samtidigt vara i den form som den killen är, EXTREMT få som kan det.

Där är bästa delen hittills.


onT

Vissa förstår inte att utvecklingen stagnerar relativt fort.

Andra förstår inte att ska man ha bra åretruntform som killen på bilden garanterat har, så går det inte att jämföra med en mullig styrkelyftare som fortsätter öka bra i muskler och styrka år efter år.

Vi som föredrar bra form år efter år har svårt att tro att man kan fortsätta öka lika fort som i början av karriären, för det finns inte i våran verklighet helt enkelt.

rundare människor förstår inte varför folk som vill ha bra åretruntform inte ökar, och tror dom tränar dåligt, för tyngre människor har aldrig varit i den situationen.

stridis
2011-04-11, 20:17
Att uppnå en typ "byggarfysik" utan AAS kräver enormt mycket av utövaren, gener är inte allt, det underlättar, men dedikation är ordet, dedikation.

Gener gör att man är med i matchen sas men det handlar inte om att ställa ut skorna direkt; matchen skall vinnas också, man måste ta den fajten och den är inte lätt.

RobbanColeman
2011-04-11, 20:20
Gener gör att man är med i matchen sas men det handlar inte om att ställa ut skorna direkt; matchen skall vinnas också, man måste ta den fajten och den är inte lätt.

Håkan Hellström: "När du hänger mot repen, lär dig ta slag, eller hoppa ut i matchen..."

Tycker snubben är kass helt seriöst, jag tror han eventuellt är dopad och därmed så dålig så jag skrattar ihjäl mig. En kur och jag hånar sönder honom... :D

kottovic
2011-04-11, 20:25
http://www.619training.com/wp-content/plugins/wp-o-matic/cache/b0eb9_44562_487221533975_671638975_6887624_5328602 _n.jpg

http://www.musclescience.co.za/media/k2/items/cache/852967248dd3e6cb3942a1fe6af42945_XL.jpg

agazza
2011-04-11, 20:28
Håkan Hellström: "När du hänger mot repen, lär dig ta slag, eller hoppa ut i matchen..."

Tycker snubben är kass helt seriöst, jag tror han eventuellt är dopad och därmed så dålig så jag skrattar ihjäl mig. En kur och jag hånar sönder honom... :D

Säkert?

Vad gör dig bättre och så mycket säkrare då? Superduperdupersuper gener? Eller en hemlig träningsmetod ingen annan någonsin provat?

Eller är det helt enkelt en kombination?

kottovic
2011-04-11, 20:29
Vaderna hade han iallafall inte generna för.

BajareN
2011-04-11, 20:31
Bara för att han är alla nybörjares idol så tar ju inte det bort faktumet att han han är.

1. Egen företagare, så han kan ta sig tid till att träna på bra tider.
2. Får optimerad mat ifrån restaurang kalori helt gratis.
3. Får via sitt företag köpa mat på grossistställen där större företag köper sin mat (Då till reducerat pris)
4. Får alla kosttillskott som finns i Twinlabs sortiment helt gratis.
5. Bollar träningsfrågor och coachas av en som har vunnit SM och är en av de mest vältränade personerna i landet.

Och har på allt det här fortfarande inte uppnått fysiken i början av tråden, och då tror en vanlig svensson att det är möjligt?

Roligt.

Edit: Eller dumt, jag vet inte riktigt.

Bodybuilding är ingen sport för rena människor. Folk som verkligen vill bygga muskler lägger pengar på preparat istället för massa dyra lagliga kosttillskott som inte ens ger en uns av samma resultat.

BajareN
2011-04-11, 20:34
Efter den där ryggbilden kan väl ingen på riktigt tro att han är ren. Skulle vilja se en ren bild från någon på brädan som ens är i närheten av det där.

RobbanColeman
2011-04-11, 20:38
Efter den där ryggbilden kan väl ingen på riktigt tro att han är ren. Skulle vilja se en ren bild från någon på brädan som ens är i närheten av det där.

Jag ber att få återkomma om ca 2 månader för en bedömning, sen i övrigt är det sk tävlingsform som gäller, det blir nog till oktober det. Utmaningen är tagen! *flex*

Efter det kan de som förstår sig på ämnet tänka dit en kur på min fysik...

Crocker
2011-04-11, 20:39
Där är bästa delen hittills.


onT

Vissa förstår inte att utvecklingen stagnerar relativt fort.

Andra förstår inte att ska man ha bra åretruntform som killen på bilden garanterat har, så går det inte att jämföra med en mullig styrkelyftare som fortsätter öka bra i muskler och styrka år efter år.

Vi som föredrar bra form år efter år har svårt att tro att man kan fortsätta öka lika fort som i början av karriären, för det finns inte i våran verklighet helt enkelt.

rundare människor förstår inte varför folk som vill ha bra åretruntform inte ökar, och tror dom tränar dåligt, för tyngre människor har aldrig varit i den situationen.
Sticky m8!
Du är vis. :)

agazza
2011-04-11, 20:43
Jag ber att få återkomma om ca 2 månader för en bedömning, sen i övrigt är det sk tävlingsform som gäller, det blir nog till oktober det. Utmaningen är tagen! *flex*

Efter det kan de som förstår sig på ämnet tänka dit en kur på min fysik...

Blir det pissprov regelbundet närmsta 2 åren typ a?
Så du inte bara snackar skit här :) för korta kurer går ju alltid att köra och visa upp rena tester, men resultat som förblir i samband med regelbunden testning (max var 6-8e vecka) ser man ju aldrig :/

och ja jag förstår att det är pissdyrt.



Sticky m8!
Du är vis. :)

Inlägget jag quata sa det bättre tycker jag, men det ignorerades verkar de som :/

RobbanColeman
2011-04-11, 20:49
Blir det pissprov regelbundet närmsta 2 åren typ a?
Så du inte bara snackar skit här :) för korta kurer går ju alltid att köra och visa upp rena tester, men resultat som förblir i samband med regelbunden testning (max var 6-8e vecka) ser man ju aldrig :/

och ja jag förstår att det är pissdyrt.





Inlägget jag quata sa det bättre tycker jag, men det ignorerades verkar de som :/

Pissar varsomhelst närsomhelst men det går tyvärr inte jag har försökt...
Jag är ren annars skulle jag ju vara kass, skämmas och må dåligt.

agazza
2011-04-11, 20:51
Pissar varsomhelst närsomhelst men det går tyvärr inte jag har försökt...
Jag är ren annars skulle jag ju vara kass, skämmas och må dåligt.

Jag ska ta och hjälpa till och kolla runt lite :) man brukar ju kunna ta sådana privat inför jobbsöknader osv så jag tycker det är märkligt att du ska nekas ifall du vill stå för kostnaden.


Varför skulle du vara kass, skämmas och må dåligt?

kottovic
2011-04-11, 20:52
Jag är ren annars skulle jag ju vara kass, skämmas och må dåligt.

Standardfras :cool:

Birkey
2011-04-11, 20:56
De går att få en sån där kropp med bra gener, bra kost o bra koll på träningen :)
Min form just nu..kanske inte lika stor men tränat 1 år super seriöst!

http://img856.imageshack.us/img856/6259/img1401q.jpg (http://img856.imageshack.us/i/img1401q.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

ceejay
2011-04-11, 21:02
inte i närheten men bra jobbat ändå birkey

Birkey
2011-04-11, 21:04
inte i närheten men bra jobbat ändå birkey

Haha! vet att jag inte är i närheten, men som jag nämnde tidigare har jag endast tränat 1 år :)

RobbanColeman
2011-04-11, 21:06
Jag har kollat runt, var beredd att betala. Det tänker jag inte längre göra dock. Varför ska jag betala detta, jag köper hellre saker till mina barn.

Det går inte att bevisa det iaf. Jag vet! Det räcker för mig. Tycker bara det är helt otroligt att man kan misst'nka att jag är dopad då jag väger 50kg mindre än proffsen. Jag menar lite rim och reson måste väl finnas. Det fanns grövre atleter än mig redan på 1800-talet. Detta utan gym, kosttillskott osv.

Varför tränar man om man inte tror det går att bygga muskler? De som misstänker mig, är de själva dopade? För mig är detta en idrott, jag vill prestera, göra ngt jag kan vara stolt över. Om jag börjar dopa mig kommer ni märka det. Då blir jag proffs, där går gränsen för mig då användandet är ok och inte tar bort min prestation...

osk
2011-04-11, 21:06
inte i närheten men bra jobbat ändå birkey

Väldigt bra jobbat. Ville bara säga det:cool:

kottovic
2011-04-11, 21:07
Haha! vet att jag inte är i närheten, men som jag nämnde tidigare har jag endast tränat 1 år :)

Första året ger bra resultat :thumbup:

Birkey
2011-04-11, 21:08
Väldigt bra jobbat. Ville bara säga det:cool:

Tack! :D

stevebc
2011-04-11, 21:08
Brad äger sönder martin helt där. Inte kanske sett till BMI, men i form, kvalitet, linjer. Det går helt enkelt inte att få en bättre fysik än Brad har i Fight Club. Tycker du att Brad har en snyggare fysik än du då? Jag tycker du är bra mycket snyggare än Brad, no homo då.

Anders The Peak
2011-04-11, 21:10
De går att få en sån där kropp med bra gener, bra kost o bra koll på träningen :)
Min form just nu..kanske inte lika stor men tränat 1 år super seriöst!

http://img856.imageshack.us/img856/6259/img1401q.jpg (http://img856.imageshack.us/i/img1401q.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Ett bra bevis på att det kan gå :thumbup: Lägg till 4-5 år av fokuserat tränande då kommer vi säkert få se snarlika bilder på birkey som bilderna som det refereras till i den här tråden.

Anders The Peak
2011-04-11, 21:12
tycker du att brad har en snyggare fysik än du då? Jag tycker du är bra mycket snyggare än brad, no homo då.

+3

RobbanColeman
2011-04-11, 21:17
Jag har tränat 2,5 år superseriöst, jag är inte helt långt borta... Det är vad man gör med tiden som är intressant inte tiden i sig.

joasimo
2011-04-11, 21:20
Bara för att han är alla nybörjares idol så tar ju inte det bort faktumet att han han är.

1. Egen företagare, så han kan ta sig tid till att träna på bra tider.
2. Får optimerad mat ifrån restaurang kalori helt gratis.
3. Får via sitt företag köpa mat på grossistställen där större företag köper sin mat (Då till reducerat pris)
4. Får alla kosttillskott som finns i Twinlabs sortiment helt gratis.
5. Bollar träningsfrågor och coachas av en som har vunnit SM och är en av de mest vältränade personerna i landet.

Och har på allt det här fortfarande inte uppnått fysiken i början av tråden, och då tror en vanlig svensson att det är möjligt?

Roligt.

Edit: Eller dumt, jag vet inte riktigt.

Han kanske inte har rätt gener eller tränar dåligt?

stridis
2011-04-11, 21:21
Ett bra bevis på att det kan gå :thumbup: Lägg till 4-5 år av fokuserat tränande då kommer vi säkert få se snarlika bilder på birkey som bilderna som det refereras till i den här tråden.

Tja överkroppen ser ju bra ut, jag är misstänksam hur väl utvecklade benen är... Han får köra 1 år där också tror jag sedan så hela kroppen några år så då...

solari
2011-04-11, 21:25
Jag har tränat 2,5 år superseriöst, jag är inte helt långt borta... Det är vad man gör med tiden som är intressant inte tiden i sig.

Nära? Du skämta aprillo!!!

Birkey
2011-04-11, 21:32
Första året ger bra resultat :thumbup:

Kanske de.. men ska iaf inte bli så mkt större! Är nöjd som jag är :)

kottovic
2011-04-11, 21:34
! Är nöjd som jag är :)

Länge sen man såg någon som var nöjd. Det glädjer adeln :thumbup:

Birkey
2011-04-11, 21:38
Länge sen man såg någon som var nöjd. Det glädjer adeln :thumbup:

Men började träna som många andra säkert gör.. för att bli snyggare! Och jag anser att jag är de nu.. blir jag större så blir de bara "för" mkt enligt mig :P

young_george
2011-04-11, 21:53
Jag har tränat 2,5 år superseriöst, jag är inte helt långt borta... Det är vad man gör med tiden som är intressant inte tiden i sig.

Stod inte du på scen för längre än 2 år sedan?

RobbanColeman
2011-04-11, 22:01
Stod inte du på scen för längre än 2 år sedan?

Alla kan stå på scen. Bara anmäla sig.

kottovic
2011-04-11, 22:02
Alla kan stå på scen. Bara anmäla sig.

Hur gick det?

RobbanColeman
2011-04-11, 22:04
Hur gick det?

Det var SM i CBB korta klassen, jag kom 9a. Siktar på guld i år. Eller inte alls.

Birkey
2011-04-11, 22:04
Alla kan stå på scen. Bara anmäla sig.

Vad ligger din vikt på ? Har du varit deffad någon gång ? :)

RobbanColeman
2011-04-11, 22:06
Vad ligger din vikt på ? Har du varit deffad någon gång ? :)

Se inlägget ovan. Varit deffad många ggr. På SM 2006 74kg, 174cm. Nu väger jag ca 92kg.

kottovic
2011-04-11, 22:07
Det var SM i CBB korta klassen, jag kom 9a. Siktar på guld i år. Eller inte alls.

Ska bli intressant att se om din "nya" metodik ger resultat :thumbup:

young_george
2011-04-11, 22:07
Se inlägget ovan. Varit deffad många ggr. På SM 2006 74kg, 174cm. Nu väger jag ca 92kg.

Detta var lite min poäng.

Tror du att du hade varit i den formen du är nu, om du bara börjat träna för 2.5år sedan?

Birkey
2011-04-11, 22:08
Se inlägget ovan. Varit deffad många ggr. På SM 2006 74kg, 174cm. Nu väger jag ca 92kg.

Lika lång som mig då. Fast att jag väger 74kg :)

RobbanColeman
2011-04-11, 22:10
Lika lång som mig då. Fast att jag väger 74kg :)

Oki. Jag tror jag väger över 80kg deffad nu. Får se vad jag landar på. Ska bli skoj att kolla upp det.

Birkey
2011-04-11, 22:11
Oki. Jag tror jag väger över 80kg deffad nu.

Mjoo, men vill verkligen inte ha så stora ben/rumpa som du har .. satsar mer på beach kropp :D

RobbanColeman
2011-04-12, 06:50
Mjoo, men vill verkligen inte ha så stora ben/rumpa som du har .. satsar mer på beach kropp :D

Haha! Ben har jag nog rätt stora men rumpa, den e obefintlig, hahaha.

RobbanColeman
2011-04-12, 06:58
Nära? Du skämta aprillo!!!

Jag tror jag är närmare hans fysik än din... Jag ska giva dig på moppo! (=

Langster
2011-04-12, 07:03
Jag har tränat 2,5 år superseriöst, jag är inte helt långt borta... Det är vad man gör med tiden som är intressant inte tiden i sig.

Visst kan man träna och äta helt åt helvete fel och inte få några resultat. Men jag hävdar bestämt att det krävs tid för att bygga upp sin kropp. Ett perfekt träningspass ger i sig inte så mycket, inte heller tio. Men 300 helt OK träningspass ger resultat.

RobbanColeman
2011-04-12, 07:09
Visst kan man träna och äta helt åt helvete fel och inte få några resultat. Men jag hävdar bestämt att det krävs tid för att bygga upp sin kropp. Ett perfekt träningspass ger i sig inte så mycket, inte heller tio. Men 300 helt OK träningspass ger resultat.

Klart det tar tid.

solari
2011-04-12, 07:11
Jag tror jag är närmare hans fysik än din... Jag ska giva dig på moppo! (=

Osäker på det. Men oavsett så är du ljusår från honom.

RobbanColeman
2011-04-12, 07:15
Osäker på det. Men oavsett så är du ljusår från honom.

Hur stor anser du han vara egentligen? Har jag sett samma bilder? Hur liten anser du att jag är? Jag har sett filmer och bilder på honom och jag anser inte att han är så jättestor nämligen. Inräknat AAS helt värdelös. Han är hård. Det kan jag ge honom.

BonkyBo
2011-04-12, 07:34
De går att få en sån där kropp med bra gener, bra kost o bra koll på träningen :)
Min form just nu..kanske inte lika stor men tränat 1 år super seriöst!

http://img856.imageshack.us/img856/6259/img1401q.jpg (http://img856.imageshack.us/i/img1401q.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Snyggt som fan men ... kommer alltid ett men ... ser ut som att benen inte får någon kärlek alls?

solari
2011-04-12, 07:42
Hur stor anser du han vara egentligen? Har jag sett samma bilder? Hur liten anser du att jag är? Jag har sett filmer och bilder på honom och jag anser inte att han är så jättestor nämligen. Inräknat AAS helt värdelös. Han är hård. Det kan jag ge honom.


Jag kanske sett fel bilder på dig, lägg upp en som du anser vara nära honom då?

RobbanColeman
2011-04-12, 07:45
Jag kanske sett fel bilder på dig, lägg upp en som du anser vara nära honom då?

Jag har inga bilder som är nära honom. Har du ngn på honom ca 10kg från deff?

Jag ska antagligen tävla i höst så då kommer det ju komma en del jämförbara bilder isf. Är jag inte jämförbar med honom då kommer jag inte tävla heller för den delen. Då har jag inget på scenen att göra.

Yes
2011-04-12, 07:45
Jag har tränat 2,5 år superseriöst, jag är inte helt långt borta... Det är vad man gör med tiden som är intressant inte tiden i sig.
Ska du också börja nu?

"Tränat 30 år, varav 2 år seriöst..." *rolleyes*

RobbanColeman
2011-04-12, 07:48
Ska du också börja nu?

"Tränat 30 år, varav 2 år seriöst..." *rolleyes*

Jag har tränat 2,5 år superseriöst, ja. Det stämmer. Det jag vill ha sagt med det är att det inte är en jämn kurva över utveckling, rakt efter tidslinjen. Det jag menar är att man kan öka långt efter sin smekmånad och dessutom mycket. That´s all I´m saying.

solari
2011-04-12, 07:53
Jag har inga bilder som är nära honom. Har du ngn på honom ca 10kg från deff?



Alltså ÄR du inte nära honom. Om du tycker han är kass skulle det vara roligt att höra vad du tycker om dig själv...

Yes
2011-04-12, 07:54
Läser man det inlägget kan man lätt få för sig att du påstår dig ha kommit nära hans fysik på 2,5 år. Vilket inte är sant. Sen vill jag mena att det är BS att sätta upp någon slags godtycklig gräns för när man tränar seriöst/oseriöst. Träning är träning.

RobbanColeman
2011-04-12, 07:59
Läser man det inlägget kan man lätt få för sig att du påstår dig ha kommit nära hans fysik på 2,5 år. Vilket inte är sant. Sen vill jag mena att det är BS att sätta upp någon slags godtycklig gräns för när man tränar seriöst/oseriöst. Träning är träning.

Om jag hade tränat seriöst i 15 års tid hade jag inte längre ökat som jag gör nu. Det hade varit helt omöjligt.

RobbanColeman
2011-04-12, 08:00
Alltså ÄR du inte nära honom. Om du tycker han är kass skulle det vara roligt att höra vad du tycker om dig själv...

Jag tycker jag är mycket bättre än honom. Det står jag för. Jag skulle, som jag tidigare sagt, kura förbi honom lätt som en plätt. Då jag inte tänker göra det utan tänker bli bättre än honom t om utan skit så anser jag att han är kass, kass, KASS!

Ställ han bredvid Coleman, jag menar båda har ju antagligen dopat sig, jag är ren...

Skit i mig nu förresten, ot så tror jag det går att bli som snubben, med gener och dedikation, samt givetvis kunskap. Bättre än honom t om...

solari
2011-04-12, 08:03
Jag tycker jag är mycket bättre än honom. Det står jag för. Jag skulle, som jag tidigare sagt, kura förbi honom lätt som en plätt.

Och du VET alltså att han kurat?

solari
2011-04-12, 08:03
Jag tycker jag är mycket bättre än honom.

Vad baserar du det på?

Yes
2011-04-12, 08:05
Om jag hade tränat seriöst i 15 års tid hade jag inte längre ökat som jag gör nu. Det hade varit helt omöjligt.

Och? Om jag gjort allt rätt från början hade jag suttit med 45cm gunz och varit tokrippad. Nu får jag väl slänga upp en journal om 5-10 år och kalla den för "nybörjare letar formen, eller "just börjat träna - har jag potential?". Det är tjurskit Robban. Din fysik har tagit 15 år(eller hur länge du nu tränat) att uppnå. Inte 2,5 år.

spoon
2011-04-12, 08:06
Du får ta dig till tävlingsform Robban och tysta kritikerna. Du måste väl själv vara nyfiken på hur formen ser ut under fluffet ?

RobbanColeman
2011-04-12, 08:06
Solari: Jag har nog sagt det jag kan i ämnet nu, jag tror han är dopad, ja. Vad tror du?

Langster
2011-04-12, 08:08
Jag tycker jag är mycket bättre än honom. Det står jag för. Jag skulle, som jag tidigare sagt, kura förbi honom lätt som en plätt. Då jag inte tänker göra det utan tänker bli bättre än honom t om utan skit så anser jag att han är kass, kass, KASS!

Ställ han bredvid Coleman, jag menar båda har ju dopat sig, jag är ren...

Är du bättre än honom eller tror du att du kan bli bättre än honom?
Jag hoppas det går bra för dig Robban, vore verkligen kul. Önskar dig lycka till med ditt tävlande.

Anledningen till att du får kritik är att du verkar helt säker på dina saker innan du ens är i närheten av att ha bevisat något. Inte ens för dig själv har du bevisat något än. Först när du är i tävlingsform vet du om du har lyckats eller inte.

solari
2011-04-12, 08:09
Jag har nog sagt det jag kan i ämnet nu

Du har inte ens försökt svara på mina frågor, men strunta du i det. Du är ju mycket bättre än honom...

RobbanColeman
2011-04-12, 08:14
Är du bättre än honom eller tror du att du kan bli bättre än honom?
Jag hoppas det går bra för dig Robban, vore verkligen kul. Önskar dig lycka till med ditt tävlande.

Anledningen till att du får kritik är att du verkar helt säker på dina saker innan du ens är i närheten av att ha bevisat något. Inte ens för dig själv har du bevisat något än. Först när du är i tävlingsform vet du om du har lyckats eller inte.

Jag går med funderingar på eventuell start på SM i "vår" gren CBB, jag kör om jag tror jag kan ta SM-ettan, om jag har chansen alltså. Det låter jag vara min utsago om hur bra jag tror jag själv är. Beträffande snubben så kanske jag tar honom, kanske inte, i framtiden gör jag det garanterat, med AAS utan tvekan, på en pisskvart(kommer inte ske dock).

Tack för lyckönskning!

Du har rätt, talk is cheap, upp till bevis eller så ger jag mig.

martinmartin
2011-04-12, 08:20
Jag tycker jag är mycket bättre än honom. Det står jag för. Jag skulle, som jag tidigare sagt, kura förbi honom lätt som en plätt. Då jag inte tänker göra det utan tänker bli bättre än honom t om utan skit så anser jag att han är kass, kass, KASS!

Ställ han bredvid Coleman, jag menar båda har ju antagligen dopat sig, jag är ren...

Skit i mig nu förresten, ot så tror jag det går att bli som snubben, med gener och dedikation, samt givetvis kunskap. Bättre än honom t om...

Tycker du att det är ett bra mått för om han är bra eller dålig? Att jämföra honom med Ronnie Coleman?

solari
2011-04-12, 08:21
Tycker du att det är ett bra mått för om han är bra eller dålig? Att jämföra honom med Ronnie Coleman?

Ja för de tävlar ju säkert i samma viktklass... Underbar argumentation som vanligt...

RobbanColeman
2011-04-12, 08:21
Tycker du att det är ett bra mått för om han är bra eller dålig? Att jämföra honom med Ronnie Coleman?

Ger man sig in i leken får man leken tåla. Dvs med doping jämför man sig med de som tar doping. Det är då t om rättvist att göra den bedömningen.

RobbanColeman
2011-04-12, 08:23
Ja för de tävlar ju säkert i samma viktklass... Underbar argumentation som vanligt...

Dito.

martinmartin
2011-04-12, 08:24
Ger man sig in i leken får man leken tåla. Dvs med doping jämför man sig med de som tar doping. Det är då t om rättvist att göra den bedömningen.

Så då kan jag jämföra dig med en av världens bästa rena byggare (även fast det naturligtvis är omöjligt att veta säkert)? Och om du inte håller dennes mått så är du värdelös?

Eller övertolkar jag dig nu?

martinmartin
2011-04-12, 08:25
Och vad är det ens som säger att han vill bli så stor?

Eddie Vedder
2011-04-12, 08:26
Ger man sig in i leken får man leken tåla. Dvs med doping jämför man sig med de som tar doping. Det är då t om rättvist att göra den bedömningen.

Nej så är det inte alls. :) Contador vann Tour de France dopad, var det ett misslyckande för att han inte är lika stor som Coleman? Contadors axelbredd motsvarar väl Colemans biceps ungefär.

Nu åkte han ju dit men poängen är ju att man inte alls är genast hamnar i samma kategori för att man utnyttjar otillåtna preparat. Vill man inte bli Coleman ska man inte jämföras med Coleman.

RobbanColeman
2011-04-12, 08:30
Hahaha! Att bli som snubben i tråden verkar långsökt att tro att man kan bli, det är det ju få som tror. Men att bli som coleman om man bara vill det är fullt möjligt eller? *screwy*:D

solari
2011-04-12, 08:32
Ger man sig in i leken får man leken tåla. Dvs med doping jämför man sig med de som tar doping. Det är då t om rättvist att göra den bedömningen.

Herregud, var hittar du dina argument och åsikter någonstans?
Du tycker alltså på allvar att alla som någonsin dopat sig borde vara lika stora som Coleman? Annars är de kass.

solari
2011-04-12, 08:33
Hahaha! Att bli som snubben i tråden verkar långsökt att tro att man kan bli, det är det ju få som tror. Men att bli som coleman om man bara vill det är fullt möjligt eller? *screwy*:D


Och nu virrade du till det rätt rejält tror jag, vem har tagit upp Coleman förutom du?

martinmartin
2011-04-12, 08:41
Hahaha! Att bli som snubben i tråden verkar långsökt att tro att man kan bli, det är det ju få som tror. Men att bli som coleman om man bara vill det är fullt möjligt eller? *screwy*:D

Det var ju du som sa att han var värdelös och jämförde honom med Coleman. Vilket blir konstigt då man 1) inte vet vidare han försökt bli så stor eller inte, vilket då innebär att han inte är värdelös, och att det 2) är på tok för stora jävla krav för att bestämma om man är värdelös eller inte. Med det resonemanget skulle ju alla förutom de allra bästa vara värdelösa. Förutsatt att man jämför dopade med dopade och odopade med odopade.

RobbanColeman
2011-04-12, 08:44
Vi tänker inte lika...

Jag tror iaf att man kan bli som snubben eller bättre, jag anser han vara kass om han är dopad. Coleman var en parentes, jag sa att han var kass jämfört med mig.

martinmartin
2011-04-12, 08:46
Vi tänker inte lika...

Jag tror iaf att man kan bli som snubben eller bättre, jag anser han vara kass om han är dopad.

Okej, då måste jag ha missförstått dig. Sorry.

Fast förklara gärna då vad du menar med "Dvs med doping jämför man sig med de som tar doping. Det är då t om rättvist att göra den bedömningen."

kottovic
2011-04-12, 09:33
Vi tänker inte lika...

Jag tror iaf att man kan bli som snubben eller bättre, jag anser han vara kass om han är dopad. Coleman var en parentes, jag sa att han var kass jämfört med mig.


http://www.iconmen.com/images/the_icon_men/models/full/1000001.jpg

Det är väl ändå rätt dumt att kasta sten på folk som har olika mål med träningen - Dopad som ren. Om referensen är Coleman och Cutler så har alla dålig fysik *screwy*

Arne Persson
2011-04-12, 09:41
http://www.iconmen.com/images/the_icon_men/models/full/1000001.jpg

Det är väl ändå rätt dumt att kasta sten på folk som har olika mål med träningen - Dopad som ren. Om referensen är Coleman och Cutler så har alla dålig fysik *screwy*

"Gyno" har han oavsett, denne gentleman.

solari
2011-04-12, 09:50
jag sa att han var kass jämfört med mig.

Och du har fortfarande inte svarat på vad du grundar det på.

Birkey
2011-04-12, 10:19
Snyggt som fan men ... kommer alltid ett men ... ser ut som att benen inte får någon kärlek alls?

Jorrå dom får kärlek :) har bara dåliga vader, men jobbar mkt med dom :)

Matsa
2011-04-12, 10:20
Ska du också börja nu?

"Tränat 30 år, varav 2 år seriöst..." *rolleyes*

Eftersom jag förmodligen aldrig har skött precis allt fullständigt perfekt så har jag med det resonemanget inte tränat alls och då blir ju plötsligt mina resultat skitbra. Fan vilka gener jag måste ha! :D

BengtBurk
2011-04-12, 12:19
eftersom jag förmodligen aldrig har skött precis allt fullständigt perfekt så har jag med det resonemanget inte tränat alls och då blir ju plötsligt mina resultat skitbra. Fan vilka gener jag måste ha! :d

+1

Beus
2011-04-12, 12:35
"Gyno" har han oavsett, denne gentleman.

För mig som inte är så kunnig - vad är det som gör att just detta är 'gyno'?

Arne Persson
2011-04-12, 12:42
För mig som inte är så kunnig - vad är det som gör att just detta är 'gyno'?

Den svullnaden, trots hans hårdhet, han uppvisar omedelbart under bröstvårtorna kommer att synas tydligt även vid tex dubbel biceps.

kottovic
2011-04-12, 12:52
"Gyno" har han oavsett, denne gentleman.

Yes men oavsett vad så hade han som så många andra kunnat bli ännu större och då hamnat bland "eliten" och haft en "bättre" fysik som vissa i tråden hänvisar till.

Gabriel174
2011-04-12, 15:38
Efter den där ryggbilden kan väl ingen på riktigt tro att han är ren. Skulle vilja se en ren bild från någon på brädan som ens är i närheten av det där.

Langster brah.

Inge Enveten
2011-04-12, 16:09
Älskar noobsquad vs Robban debatten. Keep it coming :D

Eddie Vedder
2011-04-12, 16:12
Hahaha! Att bli som snubben i tråden verkar långsökt att tro att man kan bli, det är det ju få som tror. Men att bli som coleman om man bara vill det är fullt möjligt eller? *screwy*:D

Vad pratar du om nu? Du sa att så fort man kurar ska man jämföras med andra som kurar, oavsett. Och det håller inte eftersom alla inte har samma mål med sitt kurande. En del vill bli monster, en del vill få snygg beachkropp och en del vill palla med att ligga på 80% av maxpuls i fem timmar. De som vill bli moster, kurar som hästar, och ändå är mil ifrån Coleman kan jämföras med honom och först då kan man tala om misslyckande.

BajareN
2011-04-12, 17:17
Det är ganska naivt att utgå ifrån att alla personer som dopar sig ska bli hulken.

Två personer kan ju ha lika bra gener, sköta kost träning vila lika bra men ändå har den ena killen 20kg mer muskler än den andra, varför? Jo ena killen kanske lägger 30 tusen kronor i månaden på AAS medan den andra killen läggen tusen kronor i månaden.

agazza
2011-04-12, 17:18
Folk verkar glömma att storleken i den leken är dosrelaterad, desto mer du vågar och har råd att trycka i arslet, desto större blir du.

Inge Enveten
2011-04-12, 17:20
Folk verkar glömma att storleken i den leken är dosrelaterad, desto mer du vågar och har råd att trycka i arslet, desto större blir du.

Aha så Coleman tryckte alltså mest av alla, och detta vet du. Nämen, tack så mycket för den informationen, jag har nämligen alltid varit intresserad av proffsbyggning och nu vet jag äntligen vad som gör att man blir bäst :thumbup:

stevebc
2011-04-12, 17:25
Aha så Coleman tryckte alltså mest av alla, och detta vet du. Nämen, tack så mycket för den informationen, jag har nämligen alltid varit intresserad av proffsbyggning och nu vet jag äntligen vad som gör att man blir bäst :thumbup:Det är naturligtvis hästdoser byggare på den nivån trycker i sig. Det ser man på alla de kroppsdelar de inte tränar som växer som ogräs.

agazza
2011-04-12, 17:26
Aha så Coleman tryckte alltså mest av alla, och detta vet du. Nämen, tack så mycket för den informationen, jag har nämligen alltid varit intresserad av proffsbyggning och nu vet jag äntligen vad som gör att man blir bäst :thumbup:


Störst roll spelar antagligen dosen och vad stacken består av.

(pengar och mod spelar stor roll här, vissa kallar det kanske prioritering också, men hallå)

Men jag sa inte att det är allt, men väldigt mycket.

I den stora sporten så finns det antagligen en eller annan som tränar likvärdigt i 80kg klassen som grabbarna på olympiascenen, som antagligen kan mer om näring dessutom, som har tränat lika länge och lika hårt, osv osv.

Tror du att det är generna som gör dom där extra 60kg musklerna?

Hoppas du fattar det här och slutar dumma dig.

hurril
2011-04-12, 17:30
Aha så Coleman tryckte alltså mest av alla, och detta vet du. Nämen, tack så mycket för den informationen, jag har nämligen alltid varit intresserad av proffsbyggning och nu vet jag äntligen vad som gör att man blir bäst :thumbup:

Det sa han inte och det finns ingen anledning för någon att spela apa.

mikaelj
2011-04-12, 18:46
Där är bästa delen hittills.


onT

Vissa förstår inte att utvecklingen stagnerar relativt fort.

Andra förstår inte att ska man ha bra åretruntform som killen på bilden garanterat har, så går det inte att jämföra med en mullig styrkelyftare som fortsätter öka bra i muskler och styrka år efter år.

Vi som föredrar bra form år efter år har svårt att tro att man kan fortsätta öka lika fort som i början av karriären, för det finns inte i våran verklighet helt enkelt.

rundare människor förstår inte varför folk som vill ha bra åretruntform inte ökar, och tror dom tränar dåligt, för tyngre människor har aldrig varit i den situationen.

De som föredrar att vara i form år efter år tränar alltså fel. Jo, det håller jag helt med om.

agazza
2011-04-12, 18:51
De som föredrar att vara i form år efter år tränar alltså fel. Jo, det håller jag helt med om.

Vissa har prio att se bra ut jämnt, vissa bryr sig mer om antingen styrka eller massa.

har jag sagt att man tränar fel för att man föredrar det ena över det andra så är det pga dålig formuleringsförmåga.

Vad du tycker är rätt och fel är din ensak

stevebc
2011-04-12, 18:53
Andra förstår inte att ska man ha bra åretruntform som killen på bilden garanterat har, så går det inte att jämföra med en mullig styrkelyftare som fortsätter öka bra i muskler och styrka år efter år.

Vi som föredrar bra form år efter år har svårt att tro att man kan fortsätta öka lika fort som i början av karriären, för det finns inte i våran verklighet helt enkelt.

rundare människor förstår inte varför folk som vill ha bra åretruntform inte ökar, och tror dom tränar dåligt, för tyngre människor har aldrig varit i den situationen.Fast sedan jag har kommit hem från Frankrike så har jag gått upp 5 kg i kroppsvikt medan jag har tappat något/några kg fett. Jag har gått från mullig mage på 95 kg till strandaccepterad med semirutor på 101 kg. Då är jag ändå inne på mitt femte träningsår, men gör ökningar som nästan motsvarar mitt första - med en ganska lång period på 2-3 år där emellan med stagnation, uteblivna resultat, skador, och rentav försvagningar. Det blir inte alltid svårare att öka med tiden, utan ibland kan man bara skärpa till sig och ändra saker man trodde var optimala eller försumbara men som inte alls var det. Man skär ner på alkohol och slarvar inte med sömnen (inga 3 nattklubbssvinerier i veckan), tränar mer prehabinriktat för att förebygga skador och kunna träna tyngre och oftare, man ökar på vikterna och frekvensen och formgjuter sin kropps förmåga till återhämtning och fortsatta ökningar, man äter mer "cleant" men ändå mycket osv.

Man behöver inte fetta på sig för att bygga muskler som styrkelyftare. Men man ska heller inte vara rädd för att äta mycket. Jag försöker hålla mitt kroppsfett någorlunda i schack (under 16 bf%), men ändå långsiktigt lägga på mig massa. Det konceptet har fungerat bra de senaste 9 månaderna.

mikaelj
2011-04-12, 18:58
Vissa har prio att se bra ut jämnt, vissa bryr sig mer om antingen styrka eller massa.

Om du inte är beredd att (tillfälligt) offra form för ökningar i muskelmassa gör du fel.

Många verkar inte förstå det.

agazza
2011-04-12, 19:11
Fast sedan jag har kommit hem från Frankrike så har jag gått upp 5 kg i kroppsvikt medan jag har tappat något/några kg fett. Jag har gått från mullig mage på 95 kg till strandaccepterad med semirutor på 101 kg. Då är jag ändå inne på mitt femte träningsår, men gör ökningar som nästan motsvarar mitt första - med en ganska lång period på 2-3 år där emellan med stagnation, uteblivna resultat, skador, och rentav försvagningar. Det blir inte alltid svårare att öka med tiden, utan ibland kan man bara skärpa till sig och ändra saker man trodde var optimala eller försumbara men som inte alls var det. Man skär ner på alkohol och slarvar inte med sömnen (inga 3 nattklubbssvinerier i veckan), tränar mer prehabinriktat för att förebygga skador och kunna träna tyngre och oftare, man ökar på vikterna och frekvensen och formgjuter sin kropps förmåga till återhämtning och fortsatta ökningar, man äter mer "cleant" men ändå mycket osv.

Man behöver inte fetta på sig för att bygga muskler som styrkelyftare. Men man ska heller inte vara rädd för att äta mycket. Jag försöker hålla mitt kroppsfett någorlunda i schack (under 16 bf%), men ändå långsiktigt lägga på mig massa. Det konceptet har fungerat bra de senaste 9 månaderna.

Jag har tränat i 9 år och har haft många bra träningsår och har varit nykter över 1 år för att träna.
Jag har provat många upplägg och dieter och har full koll på min kropp och vadd en kan prestera och åstadkomma.
Har varit uppe på 76kg i rätt så hård form på mina 174, och fortsatte fortfarande att öka bra, men där dog min gymsatsning av pga jobbet.
Men jag hade redan märkt av stagnationen och tror jag hade fått kämpa hårt för att nå 80+ hård på min längd.

Hur hård har du varit och hållit dig och försökt öka? I din bästa form, vad hade du för bmi då?

Träningsresultat blir svårare och svårare att åstadkomma när man blir större, det blir lättare ifall man som mikaelj säger, släpper på formen.

Men som inlägget jag quatade tidigare, så går dom resultaten tillslut tillbaka ifall man ska lägga sig på beachform igen och länge.

Det här tycker jag är bäst i tråden


Jag var också väldigt optimistisk (naiv?) de första åren, ökade extremt bra och trode på fullt alvar att jag efter 5 år skulle vara i klass med Arnold.

Men som många andra redan sagt planar resultaten ut extremt mycket efter några års nötande, för min egen del nådde jag en punkt efter ca 7 år när forsatta resultat i det närmaste var omöjligt att få, och nu menar jag efter deff till samma form som i början. Vid den tidpunkten hade jag ökat ca 25 kg i vikt och tex. armåttet med 14 cm, styrkan hade ökat med ca 250-300%.

Efter denna tidpunkt var det som sagt nästan omöjligt att öka OCH vara i samma form. För att öka efter denna tidpunkt var jag tvungen att ha mer fett på kroppen, och det funkar fortfarande efter 22 års träning, bulkar jag upp mig = mer styrka och massa, MEN efter en deff är jag tillbaka på den nivå jag hade efter ca 7 års träning oavsätt hur jag gör. Jag vet att jag måste bulka upp mig till 125 kg för att ta 180 i bänk och ha 50 cm armar, men efter en deff till bra form väger jag runt 95 och tar ca 140 och har 43 cm armar, och där låg jag redan runt 1996. Jag KAN inte behålla ökningarna i bra form oavsätt om jag äter 10 kg protein per dag.

Så att få lika mycket muskler som kroppen som TS postade ren - ja, det kan nog ganska många lyckas med men med en hög fett%. Att kunna ha det och samtidigt vara i den form som den killen är, EXTREMT få som kan det.





Om du inte är beredd att (tillfälligt) offra form för ökningar i muskelmassa gör du fel.

Många verkar inte förstå det.

Ja det kan man säkert tycka också.