handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni om zyzz schema?


lirberr
2011-04-06, 23:48
Träningsgurun Zyzz berättar sitt schema i en intervju på Simplyshredded.com

Vad tror ni?

Monday: Chest & Calves


4 sets of incline dumbbell press, 8-10 reps
3 sets of bench press, 8-10 reps
3 sets of incline flies, 8-10 reps
3 sets of chest dips until failure
2 sets of standing calf raises until failure
2 sets of donkey calf raises until failure

Tuesday: Legs


4 sets of squats 8-10 reps
3 sets of leg press
3 sets of leg extensions
3 sets of stiff-legged deadlifts suppersetted with leg curls

Wednesday: Biceps & Triceps


4 sets of chin-ups suppersetted with barbell curls
3 sets of 21′s
3 sets of close-grip bench press
4 sets of pulldowns
3 sets of skullcrushers

Thursday: Shoulders


4 sets of miliatary press suppersetted with lateral raises
3 sets of upright rows
3 sets of front raises 3 sets of lying rear delt raises

Friday: Back


3 sets of wide grip chins until failure
4 sets of deadlifts
3 sets of bent over rows
3 sets of T-bar rows

Mitosis
2011-04-06, 23:51
Tycker det ser konstigt ut att köra vader dagen innan ben och triceps dagen innan man kör axlar.

Honken
2011-04-07, 00:52
Känns väldigt rörigt.

Tsandell
2011-04-07, 08:59
Ändra ordningen på vilka dagar du kör vilka muskler så ser det helt okej ut.

Juxta
2011-04-07, 09:36
Åh nej.. Zyzz har hittat hit...
Han har ju öppet sagt att han kör spruta i skinkan så en förebild borde han ju inte vara. Dessutom är han långt ifrån "träningsguru".

kettlebellGuden
2011-04-07, 09:38
Vem är Zyzz och varför ska jag bry mig om hans träning?

Mitosis
2011-04-07, 09:40
Vem är Zyzz och varför ska jag bry mig om hans träning?

Internetkändis från olika träningsforum.

pwnyou
2011-04-07, 09:53
http://img59.imageshack.us/i/zyzz98.jpg/

Hans kropp är grym på alla sätt, men han tar steroider och är ingen guru direkt.

kettlebellGuden
2011-04-07, 10:00
http://img59.imageshack.us/i/zyzz98.jpg/

Hans kropp är grym på alla sätt, men han tar steroider och är ingen guru direkt.

Thx. Jo ser ju grann ut. Men för att trycka jos så är det ju knappast något att hänga i julgranen de där resultaten...

Tsandell
2011-04-07, 12:14
Bara för att han tar steorider betyder det ju inte att hans träningsprogram är dåligt. Hans träningsprogram ser bra ut och med en strikt kost och lite kosttillskott är det minst lika bra som något annat träningspass.

frong
2011-04-07, 13:10
Trycker han för att få den kroppen? Var gick detta fel...

Bluesparv
2011-04-07, 15:48
http://img59.imageshack.us/i/zyzz98.jpg/

Hans kropp är grym på alla sätt, men han tar steroider och är ingen guru direkt.

Frågan är varför killen har lagt en hoprullad strumpa innanför kalsongerna.

rbs
2011-04-07, 15:53
Frågan är varför killen har lagt en hoprullad strumpa innanför kalsongerna.

Frågan är varför du spanar in hans skrev

Bluesparv
2011-04-07, 15:56
Frågan är varför du spanar in hans skrev

Homofob eller osäker på din sexualitet? *cupid*

ToughLove
2011-04-07, 16:31
Homofob eller osäker på din sexualitet? *cupid*

Försök inte bortförklara dig nu, att du kollar på hans skrev och påstår att det är en socka måste betyda att du är osäker på din egen "storlek" ? men vad vet jag *popcorn*

Donner
2011-04-07, 16:59
Trycker han för att få den kroppen? Var gick detta fel...

Så när man kurar går man från speta till enorm biff på 1 dag? Han måste väl börja någonstans?

Bluesparv
2011-04-07, 17:27
Försök inte bortförklara dig nu, att du kollar på hans skrev och påstår att det är en socka måste betyda att du är osäker på din egen "storlek" ? men vad vet jag *popcorn*

Jag är säker på min egen storlek (eller litenhet?), och utgår gärna från den. Alltså måste han haft en socka där :D

lirberr
2011-04-07, 17:39
Varför ni att han kör med sprutor? F.ö tycker jag han har ultimat fysik.


Ni som kan lite om träningscheman osv, betyder det där schemat att han tränar bröst var sjunde dag och vilar lördag söndag? isf känns det som att jag borde ändra lite på mitt schema ^^

frong
2011-04-07, 17:46
Så när man kurar går man från speta till enorm biff på 1 dag? Han måste väl börja någonstans?

Eftersom han är såpass deffad antog jag att han inte vill bli mycket,mycket större heller.

Flygplan
2011-04-07, 17:47
Haha, dagen då Zyzz även blev känd på kolozzeum. Se bara hur diskussionerna har gått hittills! Kommer inte sluta väl detta :D

lirberr
2011-04-07, 17:47
Haha, dagen då Zyzz även blev känd på kolozzeum. Se bara hur diskussionerna har gått hittills! Kommer inte sluta väl detta :D

Om folk kan släppa sin avundsjuka så kommer det gå bra, tror jag.

MrTe
2011-04-07, 18:20
Varför ni att han kör med sprutor? F.ö tycker jag han har ultimat fysik.


Då han har erkänt det.

Han har uppnått en bra fysik. En fysik som inte är omöjlig utan steroider men omöjlig på den tid han uppnådde den tror att det var cirka tre år. Sen finns det nog ingen som tycker att han är starkast/snyggast i världen så alla som kommer och säger "Öh vet en som har bättre fysik osv." får mig att ta mig för pannan.

Matsa
2011-04-07, 18:46
Om folk kan släppa sin avundsjuka så kommer det gå bra, tror jag.

Fast bara för att du går igång på den här killens fysik så behöver det ju inte innebära att alla som inte håller med är avundsjuka. Det är helt ok att du blir imponerad av en sådan fysik men du måste begripa att personer som har andra referensramar kanske inte blir riktigt lika imponerade. Jag kan t.ex på rak arm komma på en handfull bekanta som är mycket större än denne Zyzz och de har dessutom nått dit utan att ta till dunderhonung (om jag funderade lite skulle jag säkert kunna komma på ännu fler), därför blir jag inte direkt stum av beundran här.

mikaelj
2011-04-07, 19:02
Hur kan man bli så upphetsad av en helt vanlig sopig byggarsplit att man startar en tråd om det och vräker ur sig att det är det bästa som hänt mänskligheten sedan färdigskivad ost?!

Han har kroppen han har trots att, inte på grund av, hans träningsschema. Jisses.
Postat via en mobil enhet

Tsandell
2011-04-08, 20:52
Hur kan man bli så upphetsad av en helt vanlig sopig byggarsplit att man startar en tråd om det och vräker ur sig att det är det bästa som hänt mänskligheten sedan färdigskivad ost?!

Han har kroppen han har trots att, inte på grund av, hans träningsschema. Jisses.
Postat via en mobil enhet

Påstår du att hans träningsschema är värdelöst? Följ en strikt kost så är det ett väldigt bra schema, precis som många andra.

mikaelj
2011-04-08, 20:55
Påstår du att hans träningsschema är värdelöst?

Ja.

Tsandell
2011-04-08, 20:58
Ja.

På vilket sätt tycker du att det är värdelöst?

mikaelj
2011-04-08, 21:03
På vilket sätt tycker du att det är värdelöst?

Det är en 5-split.

Utöver det står det absolut ingenting om periodisering, progression och belastning. Tror någon på fullaste allvar att schemat som nämns i #0 är det Magiska Schema(tm) som helt utan saft var det som gjorde att killen nådde sin nuvarande muskelmassa? Jisses.

Trots att, inte på grund av, gott folk.

Crocker
2011-04-08, 21:05
Det är en 5-split.
+1
Enkelt och bra ska det vara. *flex*

Kokowski
2011-04-09, 10:40
Åh nej.. Zyzz har hittat hit...
Han har ju öppet sagt att han kör spruta i skinkan så en förebild borde han ju inte vara. Dessutom är han långt ifrån "träningsguru".

Var har han öppet sagt att han kör sprutor i skinkan?

lirberr
2011-04-09, 10:59
Var har han öppet sagt att han kör sprutor i skinkan?

Det har han inte sagt.

Kokowski
2011-04-09, 11:06
Det har han inte sagt.

Precis som jag trodde men varför sitter då Juxta här och skriver att han öppet sagt det?

pwnyou
2011-04-09, 11:08
Var har han öppet sagt att han kör sprutor i skinkan?På bb.com/forum

Fast bara för att du går igång på den här killens fysik så behöver det ju inte innebära att alla som inte håller med är avundsjuka. Det är helt ok att du blir imponerad av en sådan fysik men du måste begripa att personer som har andra referensramar kanske inte blir riktigt lika imponerade. Jag kan t.ex på rak arm komma på en handfull bekanta som är mycket större än denne Zyzz och de har dessutom nått dit utan att ta till dunderhonung (om jag funderade lite skulle jag säkert kunna komma på ännu fler), därför blir jag inte direkt stum av beundran här. Zyzz kanske bara vägde 88kg på 186cm på den här bilden, men nu, ett år senare, väger han 102kg på 187cm, och han har alltid under 8% fett. Jag tror knappast att du känner många som är bättre än honom. Kanske större, men fan inte muskler isåfall. Iaf inte om de är rena. Om ditt mål med träningen bara är att bli stor så är det bara att äta digestivekex 6kr per 2000kcal från lidl tillsammans med chokladmjölk hela tiden tills du inte kan äta mer, varje dag, året runt, så blir du världens största man. Men den här killen är rippad, och folk tycker det är imponerande.

Och innan han började träna (typ 4 år sedan) var han en riktigt spinkig 50-60kg ectomorph. Dina kompisar har verkligen inte gjort något mer imponerande utan steroider, så försök inte. :)

kettlebellGuden
2011-04-09, 11:10
Jag är iaf inte imponerad.

Kokowski
2011-04-09, 11:26
På bb.com/forum

Kanske låter lite väl nojig nu men kan du länka till tråden där han erkänner?

Anders The Peak
2011-04-09, 11:39
Från det ena till det andra och tillbaks till ursprungsfrågan. Jag tycker inte att träningsupplägget har några brister i indelning men det är överdrivet hög volym.

Det är inte många klarar av att hålla tillräcklig intensitet för att genomomföra programupplägget. Halvera antalet övningar och håll kvar sets och reps så är det helt ok. Då hinner kroppen även med återhämtningen.

Kom ihåg att träningsupplägget inte är i detalj avgörande utan det räcker att man har en vettig struktur så att rätt muskelgrupper får arbeta i respektive pass och inte överlappa varandra för mycket.

Progression/snabba reps/ utförda kontrollerat med explosivitet för att aktivera rätt muskelfibrer i första hand.

jikajd
2011-04-09, 12:17
Dina kompisar har verkligen inte gjort något mer imponerande utan steroider, så försök inte. :)

För mig kommer rena resultat alltid vara mer imponerande än resultat där personen brukat dunderhåning, oavsett storsleksordning.

Namehere
2011-04-09, 12:44
Jag kör på hans schema, fast jag har lagt om det så att jag har
Måndag: Bröst/Vader
Tisdag: Rygg
Onsdag: Axlar
Torsdag: Ben
Fredag: Armar
funkar dretbra tycker jag :)

Kan väl tillägga att jag gör lite småändringar så att jag trivs med det. Men i det stora hela så följer jag ZYZZ

/4chan

Flygplan
2011-04-09, 13:10
Hänger en del på Misc och har följt turerna kring Zyzz. Jo, han är helt öppen med sitt brukande av AAS. Det handlar om många tunga preparat och flera kurer.

Ha det i åtanke om ni tror att hans 5-split är orsaken till att han har en så utmärkande fysik.

Matsa
2011-04-09, 14:40
Zyzz kanske bara vägde 88kg på 186cm på den här bilden, men nu, ett år senare, väger han 102kg på 187cm, och han har alltid under 8% fett. Jag tror knappast att du känner många som är bättre än honom. Kanske större, men fan inte muskler isåfall. Iaf inte om de är rena. Om ditt mål med träningen bara är att bli stor så är det bara att äta digestivekex 6kr per 2000kcal från lidl tillsammans med chokladmjölk hela tiden tills du inte kan äta mer, varje dag, året runt, så blir du världens största man. Men den här killen är rippad, och folk tycker det är imponerande.

Och innan han började träna (typ 4 år sedan) var han en riktigt spinkig 50-60kg ectomorph. Dina kompisar har verkligen inte gjort något mer imponerande utan steroider, så försök inte. :)

Jag utgick självklart ifrån bilden som har lagts upp i början på den här tråden och då tycker jag att det mesta jag sade är mitt i prick, det är snyggt men ingen superfysik direkt. 102kg på den längden är en annan femma, där börjar det likna något och då känner jag nog inte mer än ett fåtal som är i den storleken eller större. Givetvis har dock de personerna tränat länge för att nå dit eftersom de är rena.

Hur tunn han var innan han började träna är endast av visst intresse då det inte nödvändigtvis betyder att han hade kassa förutsättningar. Eftersom han vuxit fort så hade han uppenbarligen bra gener (dunderhonung till trots).

Försök inte kan du vara själv, du känner inte mina bekanta och kan således inte mer än gissa i den frågan.

lirberr
2011-04-09, 16:03
Kan någon kunnig kommentera på hur bra det är att köra 10-15 set per muskelgrupp var sjunde dag?

Just nu kör jag ungefär 6 set per muskelgrupp var femte dag.

mikaelj
2011-04-09, 16:05
Kan någon kunnig kommentera på hur bra det är att köra 10-15 set per muskelgrupp var sjunde dag?

Just nu kör jag ungefär 6 set per muskelgrupp var femte dag.

Det där sade ungefär absolut ingenting. Hur många repetitioner? Hur hög vikt relativt 1RM? Vilken muskelgrupp? Tränar du en flerledsövning eller isolationsövning?

Anders The Peak
2011-04-09, 16:12
Kan någon kunnig kommentera på hur bra det är att köra 10-15 set per muskelgrupp var sjunde dag?

Just nu kör jag ungefär 6 set per muskelgrupp var femte dag.

Det beror på vilken intensitet och hur intensivt man lyfter. Men för att aktivera musklerna så att de vill växa och bli starkare krävs det att musklerna utmanas ordentligt men visst fungerar det med att plåga dem över tid med en massa set och reps. Men det går snabbare om man har högre intensitet och då går det bra mycket lättare att pressa musklerna till att växa. Vilket kommer att visa sig i tillväxtkurvan.

lirberr
2011-04-09, 16:15
Det där sade ungefär absolut ingenting. Hur många repetitioner? Hur hög vikt relativt 1RM? Vilken muskelgrupp? Tränar du en flerledsövning eller isolationsövning?

Flerledsövningar förutom biceps och triceps, ungefär 8 reps, kör till fail eller 1 rep från fail.

ser ut ungefär såhär

10 reps på liten vikt som uppvärmning

8 reps på 80% 1rm
8 reps på 75%
8 reps på 70%

Hoppas du förstod

filmjölk
2011-04-09, 16:25
Ser ut som ett standardschema för muskelbygge. Typ varenda "hyfsat stark, ganska stor och halvdeffad" - kille på SATS tränar liknande det där. Växer och blir starkare i perioder, har långa platåer emellan tillfällena då han ökar, men kommer aldrig avancera särskilt långt från stadiet "hyfsat stark, ganska stor och halvdeffad". Funkar någorlunda utan prepp, en aning bättre med.

Sen dör man inte av att träna axlar dagen efter triceps, det klarar man, finns ju för fasiken sådana som tränar böj dagen efter de tränat böj, så nog klarar man av att köra lite axelpressar en dag efter man tränat triceps.

Om du har ambitionen att bli "hyfsat stark och ganska stor" är det ett helt ok schema att träna efter, men var beredd på att det tar tid, och var inte rädd för att skifta runt lite övningar.

Spridis
2011-04-09, 16:53
Vem är zyzz?





Hittade svaret på ett annat forum: People refer to him as, "he who must not be named".

lirberr
2011-04-09, 17:31
Vem är zyzz?





Hittade svaret på ett annat forum: People refer to him as, "he who must not be named".

http://www.youtube.com/watch?v=5YsGJz3j4os

Han gjorde helt sjuka ökningar. Jag följde honom lite på 4chan.

göteborg
2011-04-09, 19:08
Tror ni jag kan få en sån snygg kropp? Här är en film på mig lite tjockare än nu iofs och tyvärr liggande men ändå:
J5qJHo1wQLs

Uppskattar min fettprocent till ca 14 % här.

ceejay
2011-04-09, 19:17
uppskattar värdet till närmre 20 :D


Funkar väl, men det fungerar säkert inte bättre eller sämre än något annat någorlunda genomtänkt.

hariiis
2011-04-09, 19:55
Solbränna, låg underhuds fett och lite extra muskelmassa och du har hans fysik.

Tediiieee
2011-04-09, 20:01
5YsGJz3j4os&feature=related

ceejay
2011-04-09, 22:22
u mirin'?

Pawen
2011-04-09, 22:42
Inte imponerad. Man kan nå bättre fysik ren än sådär. En av dem jag tränar med har uppnått en bättre fysik än honom som 20 åring ren.. Han är imponerande. Och även ett genetiskt freak, men ändå. :)

rbs
2011-04-09, 22:51
Adhd?

Kokowski
2011-04-09, 23:53
Hänger en del på Misc och har följt turerna kring Zyzz. Jo, han är helt öppen med sitt brukande av AAS. Det handlar om många tunga preparat och flera kurer.

Ha det i åtanke om ni tror att hans 5-split är orsaken till att han har en så utmärkande fysik.

Kan du vara snäll och länka en tråd där han erkänner att han brukar AAS?

ByggarBertil
2011-04-10, 00:12
Fin form på marklyften :D

6vXiOy-eoL4&feature=player_embedded

Flygplan
2011-04-10, 01:36
Kan du vara snäll och länka en tråd där han erkänner att han brukar AAS?

Jag är ganska säker på att posten där jag läste vad han använder sig av var av Chestbrah, hans bror. Gå igenom hans posthistorik om du är intresserad.

Carcer
2011-04-10, 02:36
Han har ju inga ben hahahaha! Me impressed nope...

kettlebellGuden
2011-04-10, 05:48
Av den därade en youtube-videon att dömma så verkar han vara rätt trevlig person iaf.

Synd att han har missat benen.

BonkyBo
2011-04-10, 06:02
Men för fan ... snälla ungdomar runt 15-20. Ignorera allt som den här mannen säger och gör om ni är intresserade av vad som är bäst för er.

(Vilket ni då per automatik såklart kommer att ignorera.)

kettlebellGuden
2011-04-10, 06:22
Men för fan ... snälla ungdomar runt 15-20. Ignorera allt som den här mannen säger och gör om ni är intresserade av vad som är bäst för er.

(Vilket ni då per automatik såklart kommer att ignorera.)

Jag vet väl inte om jag håller med där helt. Tittar man på vidyan där han är på lite festival, sitter lite bil etc. så verkar han ha enormt trevlig tillvaro. Förstår inte varför man ska ignorera det.

Spridis
2011-04-10, 08:05
A "Zyzz" is a lifestyle stereotype, and slang shorthand derived from the common first name "Aziz" (pronounced "Ziz"), used within some ethnic bodybuilding circles in the West.

Closely associated with an ostentatious, steroid-fueled bodybuilding lifestyle, a typical Zyzz is a young man from an Middle Eastern background who is fixated upon their own physical appearance, with a particular focus on muscle development.

A Zyzz is stylistically related to the 'guido' or 'wog', but unlike the guido who hails from Italian roots, a Zyzz will be of an Arab, or Iranian ethnic background. A Zyzz is also specifically focused on the gym lifestyle, differing from the guido's slightly wider spectrum of sleazy activities.

Like their cultural cousin the guido, a Zyzz may loudly play dance music, bleach their teeth, live in the gym, frequent tanning salons, get highly visible tattoos, cosmetic surgery, and will wear clothes & other items aimed at attracting attention to themselves.

A Zyzz type ethnic douchebag is often pathologically self-aggrandizing, and will alienate others with their attention seeking & wild claims. To others, the majority of their 'boasts' come across as vainglorious, and grounded in narcissistic fantasy.

A typical Zyzz wants others to believe they are fantastic ("fully sick brah!"), at least according to the shallow value-system of some greasy world-view. To this end, a Zyzz will seek out followers, gaining low-IQ sycophants in the process.

...

panzerpig
2011-04-10, 08:13
Usch, mår dåligt när jag ser honom. Frisyren, hans sätt, de låga byxorna och kallingarna, tja, allt med honom gör att han verkar vara en riktigt jobbig douche!
brr!

kettlebellGuden
2011-04-10, 08:30
Usch, mår dåligt när jag ser honom. Frisyren, hans sätt, de låga byxorna och kallingarna, tja, allt med honom gör att han verkar vara en riktigt jobbig douche!
brr!

Verkligen? Jag får intrycket av att han latjar runt och har riktigt jävla roligt. Verkar helsympatisk livsstil.

Spridis
2011-04-10, 08:48
Och tar livet med en klackspark med en snedvriden världsbild.

kettlebellGuden
2011-04-10, 08:59
Och tar livet med en klackspark med en snedvriden världsbild.

Jag har bara sett vidyan i den här tråden så jag vet inte riktigt hur hans världsbild ser ut. Kanske du kan berätta mer om hans livsåskådning och syn på tillvaron, eller peka mig till var jag kan läsa mer om det här.

Att ta livet med något annat än en klackspark verkar lidt dumt :)

Kokowski
2011-04-10, 11:06
Jag är ganska säker på att posten där jag läste vad han använder sig av var av Chestbrah, hans bror. Gå igenom hans posthistorik om du är intresserad.

Har jag ingen lust att göra, men ni sitter här och säger att han knapprar AAS men sedan kan ni inte länka några bevis var han har erkänt det? Trots att han är så öppen med det :naughty:

Flygplan
2011-04-10, 11:57
Har jag ingen lust att göra, men ni sitter här och säger att han knapprar AAS men sedan kan ni inte länka några bevis var han har erkänt det? Trots att han är så öppen med det :naughty:


Mister handlingsförlamad,

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?p=428257341#post428257341

Jag la en minut på detta, inte för din skull, utan ifall någon tonåring läser diskussionerna och tror att hans 5-split och andra galna idéer skapat hans fysik.

kettlebellGuden
2011-04-10, 12:08
"The [...] anger i got on it was ****ing awesome...i loved it "

herp derp.

Spridis
2011-04-10, 12:40
Jag har bara sett vidyan i den här tråden så jag vet inte riktigt hur hans världsbild ser ut. Kanske du kan berätta mer om hans livsåskådning och syn på tillvaron, eller peka mig till var jag kan läsa mer om det här.

Att ta livet med något annat än en klackspark verkar lidt dumt :)

1: "The [...] anger i got on it was ****ing awesome...i loved it "
2: Hela hans FB-sida
3: Alla hans videor på YouTube
4: Alla hans inlägg på bodybuilding.com
5: Förnedrande kvinnosyn: http://www.facepunch.com/threads/976686-Stupid-bitches-batting-outside-their-league.

Tyvärr får dom med en sund livssyn oftast reda upp efter dom stackarna som tar livet med en klackspark...

kettlebellGuden
2011-04-10, 12:47
1:
2: Hela hans FB-sida
3: Alla hans videor på YouTube
4: Alla hans inlägg på bodybuilding.com
5: Förnedrande kvinnosyn: http://www.facepunch.com/threads/976686-Stupid-bitches-batting-outside-their-league.

Tyvärr får dom med en sund livssyn oftast reda upp efter dom stackarna som tar livet med en klackspark...

Thx. Har som sagt inte hört talas om honom tidigare så ingen koll på hans inlägg, FB, och videos.

I videon som postades här i tråden verkade han kalas iaf.

Jag förstår inte problemet med att ta livet med en klackspark. Kanske jag inte förstår uttrycket ordentligt. Jag tar livet med en klackspark och har en "sund" livsstil.

Spridis
2011-04-10, 12:53
Jag förstår inte problemet med att ta livet med en klackspark. Kanske jag inte förstår uttrycket ordentligt. Jag tar livet med en klackspark och har en "sund" livsstil.

Okej. I min värld så menas "att ta livet med en klackspark" att man flyter på ytan utan att ta minsta ansvar för sina handlingar, dvs man bryr sej skit i andras behov och känslor.

kettlebellGuden
2011-04-10, 12:55
Okej. I min värld så menas "att ta livet med en klackspark" att man flyter på ytan utan att ta minsta ansvar för sina handlingar, dvs man bryr sej skit i andras behov och känslor.

I see.
För mig betyder det att man inte tar det så allvarligt om något går snett. Typ att man inte blir helt jäkla upprörd för att ens bil blir stulen eller huset brinner ner. Life goes on liksom, man får se det som ett äventyr.

I could be wrong. Jag har mycket svårt för sånna här uttryck.

Stefan J
2011-04-10, 12:56
Okej. I min värld så menas "att ta livet med en klackspark" att man flyter på ytan utan att ta minsta ansvar för sina handlingar, dvs man bryr sej skit i andras behov och känslor.

Det du beskriver är psykopati och är en helt annan sak än att ta livet med en klackspark.

psykopati: http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati

kettlebellGuden
2011-04-10, 12:59
"Ta det med en klackspark. – Ta lättvindigt på något utan eftertanke, ignorera negativa konsekvenser." säger wikipedia. Klurigt. Jag tror att jag har hittat ännu ett uttryck som jag har använt fel de senaste 30 åren.

Spridis
2011-04-10, 13:22
Ganska så kul hur uttryck har olika innebörd beroende på var i världen man befinner sej!

Micke1990
2011-04-10, 19:44
The Aesthetically Pleasing + Shredded Zyzz Talks With Simplyshredded.com (Updated 2010)

http://img21.imageshack.us/img21/7068/zyzz1.jpg (http://img21.imageshack.us/i/zyzz1.jpg/)


How did you get started with bodybuilding?

Throughout highschool, i was always an extreme ectomorph. I could eat anything and not put on fat, muscle, or weight, or so i thought. I was always fascinated with bodybuilding but lacked the motivation to start training hard until after i was done with my final year of school and exams were completed – it was time for a lifestyle change. My brother was training for the last year and i was very impressed by his progress, and joined up at my local gym. I had absolutely no idea about anything gym-related, and it took months and months of research to know exactly what to do and how to go about my training and eating. However most important, to this day is that i always go with how my body feels. I don’t care if a piece of paper tells me I have to do 10 sets on shoulders today and that’s that- if i feel i could do more reps or more sets, i will.

If you’re not hurting, you’re not training hard enough. Think with the mind; think of the pain as means for eventual pleasure

What is your diet like?

Diet is by far the most important aspect to achieving the body you want. Initially, when i was unfamiliar with proper dieting i would just eat anything i wanted to, fast food, etc. I could get away with this as i have an extremely fast metabolism. Note that one size does not fit all. Even though I was remarkably skinny my whole life, my fast metabolism proved to be very helpful in bodybuilding as i was able to bulk whilst staying lean. What may initially seem as a detrimental factor in gaining size, that is – my lightning fast metabolism – has proved to be highly useful in achieving the body i have today. However, if you do not share my body type and metabolism, you will not get away with relaxed dieting, it’s as simple as that. That’s not to say my diet was always relaxed – that was the first year.

The second and third year is when i put my diet into overdrive; and with that came the most immense changes in my physique. I have been on what i would call a clean bulk for the last 2 years, and if i want to do a cut, i would do a mini-cut. Cut carbs for a week, then carb up to get tightness and fullness for a particular event i want to look at my best in.

http://img846.imageshack.us/img846/628/zyzz2.jpg (http://img846.imageshack.us/i/zyzz2.jpg/)



Cutting Diet:


Meal 1-
>Oatmeal
>Protein shake
meal 2-
>8 eggs. eat the yolks
>Small portion of brown rice
meal 3-
>200g tuna, with broccoli and spinach mixed with it
meal 4- (Preworkout)
>Steak/kangaroo meat and whole meal pasta
Workout…
meal 5- (Post-workout)
>Whey post workout – get about 40g protein in
meal 6-
>Boiled chicken
meal 7-
>Salmon, sardines
meal 8-
>400g Cottage cheese 20 mins before bed.



What is your training routine

Monday: Chest & Calves

4 sets of incline dumbbell press, 8-10 reps
3 sets of bench press, 8-10 reps
3 sets of incline flies, 8-10 reps
3 sets of chest dips until failure
2 sets of standing calf raises until failure
2 sets of donkey calf raises until failure

Tuesday: Legs

4 sets of squats 8-10 reps
3 sets of leg press
3 sets of leg extensions
3 sets of stiff-legged deadlifts suppersetted with leg curls

Wednesday: Biceps & Triceps

4 sets of chin-ups suppersetted with barbell curls
3 sets of 21′s
3 sets of close-grip bench press
4 sets of pulldowns
3 sets of skullcrushers

Thursday: Shoulders

4 sets of miliatary press suppersetted with lateral raises
3 sets of upright rows
3 sets of front raises 3 sets of lying rear delt raises

Friday: Back

3 sets of wide grip chins until failure
4 sets of deadlifts
3 sets of bent over rows
3 sets of T-bar rows

Where does your motivation come from?

My motivation comes from a variety of areas. Nothing beats the feeling of having someone who hasn’t seen you since you started training, and their jaw drops in awe as to what you have done with your body. Greats such as Arnold, and Zane, also motivate me to aim for the highest quality with my physique. I have an obsessive personality, if i am into something, i have to invest anything and everything i can to it. I was never satisfied with having what people would consider a ‘good’ body.

Im a perfectionist, and that aspect of my personality aids my bodybuilding goals hand in hand- and the fact of the matter is, I love training.I love competing with friends, either with weights we push, or dieting, etc. The day it becomes a chore is one potential aspect I wish never emerges. Although i haven’t competed yet, i feel i don’t need a trophy or be on stage to validate the feeling that bodybuilding gives me.

http://img855.imageshack.us/img855/7724/zyzz4.jpg (http://img855.imageshack.us/i/zyzz4.jpg/)


If you have to pick only 3 exercises, what would they be and why?



Deadlift– This exercise will transform you body if done every week, correctly. Go hard on them, and have fun with them. Notice how you rarely see people deadlift heavy at the gym? DO you also notice how all these people have average physiques? Put 2 and 2 together
Lateral Raise- This is an isolation exercise that I love. Pushing yourself through the pain barrier is a mental game, and the pump it gives yields a quite aesthetically pleasing touch to the physique
Dumbell Chest Press- I have always started my chest workouts with dumbbells. This allows for a far greater stretch, burn, and overall hypertrophy of the chest then a barbell.


Importance of mind muscle connection?

When I first started training, it was all about pushing the weight up, and that was it. As long as the weight went up, I thought form didn’t matter. These days, I find myself lowering the weight, and concentrating on the technique, and contraction, to actually feel the muscle being worked. If doing dumbell press, pretend your arms are not connected to you. Pretend they are just extensions of your chest. Think. Don’t push with your shoulders or your arms. As soon as you can get this techniques down pat, you will see the most intense changes to your physique, as hypertrophy thrives of mind-muscle collection.


Arnold Discussing The Power Of The Mind

http://www.youtube.com/watch?v=hvOUVil7W5s&feature=player_embedded


When trying to cut down do you prefer to use HIIT or just normal cardio?

I have never done cardio before. While i agree it is good for your heart and health, i have never needed to incorporate it into my training as watching my carb intake, and quick bursts of a ketogenic diet is all i need to stay lean. Though i can only get away with this due to my body type!
What is your supplementation like?

Weight gainers and mass gainers were used very often throughout my first 2 years. They helped me put on size for sure. I was never a big fan of creatine, but i have used it before – the water retention in most creatine products is what turns me off. Pre workout energy drinks are also good, but these days all i take is fish oil, multi’s, and whey after a workout.

Save your money on expensive supplements and go buy some tuna, broccoli, Cottage cheese and steak. Trust me on this one!

Plans for the future?

Keep training and refining my physique, hopefully injury free! Bodybuilding has opened up so many opportunities for me and has allowed me to be confident in all aspects of my life. Bodybuilding is a sport of the mind as much as it is the body.


Physique Goal – Ulisses Williams

http://bodyspace.bodybuilding.com/ulisses/

http://img823.imageshack.us/img823/843/ulisses.jpg (http://img823.imageshack.us/i/ulisses.jpg/)



Which era of bodybuilding had superior physiques? Yesterdays Bodybuilders Or Todays?

While both eras show a tremendous amount of hard work, dieting, and time to attain their physiques, in terms of pure aesthetics, the golden age of bodybuilding was hands down the pinnacle. Trim waist, great v tapers, and an overall streamlined, marketable look is the look I love!

What you do in your spare time?

Parting, going to music festivals, hanging out with mates, uni, and pretty much just enjoying life. If it wasn’t for bodybuilding and my physique id be limited in a lot of the things I participate in. Sure I could go clubbing and to festivals, but I doubt I would enjoy it as much without the constant barrage of attention to feed my overly inflated ego. But at the end of the day, I laugh at myself and have fun !



Denna snubbe kommer att för evigt vara min största idol! =)))

Källa: http://www.simplyshredded.com/exclusive-zyzz-interview.html

lirberr
2011-04-10, 20:11
Discobyggar kungen.

Måste man ta steroider för att få såna resultat? Han har ju ändå tränat i 3 år..

Tediiieee
2011-04-10, 20:13
Zyzz :bow:

ceejay
2011-04-10, 20:14
Du underskattar fysiken lirberr. Du tror att det tar mindre än 3 år att skaffa den?

Micke1990
2011-04-10, 20:15
Discobyggar kungen.

Måste man ta steroider för att få såna resultat? Han har ju ändå tränat i 3 år..

Ja, man måste inta steroider =)

Men det innebär dock inte att du kan slarva med varken kosten eller träningen.

Öka i vikter, gå upp 2kg per månad och ta till hans tips. Så hamnar du där rätt fort! =)

Tips från en med erfarenhet ; -)

kettlebellGuden
2011-04-10, 20:18
Jag gillar biten när han påpekar att marklyft ska göras med korrekt form.

lirberr
2011-04-10, 20:49
Du underskattar fysiken lirberr. Du tror att det tar mindre än 3 år att skaffa den?

Nej, men jag tror man kan få den av 3 års hårt tränande.

Stefan J
2011-04-10, 23:11
Varför får den här pajasen så mycket uppmärksamhet? Är han duktig på något annat?

rbs
2011-04-10, 23:22
Varför får den här pajasen så mycket uppmärksamhet? Är han duktig på något annat?

Jag undrar samma sak. Han kanske är bra på att marknadsföra sig själv. Jag säger inte att jag har bättre kropp, men många andra har likvärdig eller "bättre", och de syns inte på samma sätt

Sundqvist
2011-04-11, 00:02
Åh nej.. Zyzz har hittat hit...
Han har ju öppet sagt att han kör spruta i skinkan så en förebild borde han ju inte vara. Dessutom är han långt ifrån "träningsguru".

skulle du köra på ett schema som tex Arnold skrivit? eller kanske Coleman/Greene

tror du inte dem är förebilder?

carl0
2011-04-11, 01:24
Det enda jag undrar är vad det som är så otroligt dåligt/fel med en 5-split -.-

Zaqwer
2011-04-11, 01:27
Varför får den här pajasen så mycket uppmärksamhet? Är han duktig på något annat?

Sen när behöver man vara duktig på något för att bli känd på internet? Se bara på alla bloggare :)

Att han är lite av en pajas är väl det som gjort honom känd, han bjuder på sig själv och är inte rädd för att göra bort sig, vad man kan se i filmerna.

Jag undrar samma sak. Han kanske är bra på att marknadsföra sig själv. Jag säger inte att jag har bättre kropp, men många andra har likvärdig eller "bättre", och de syns inte på samma sätt

Självklart finns det dom som har bättre kroppar, men det är mer transformationen han gjort från extremt smal till där han är nu som imponerar på folk skulle jag tro. Jämför bilderna nedan bara.

Sen finns det såklart folk som har gjort ännu större förändringar och säkert på kortare tid men hur många av dom har samtidigt massa pajasfilmer på youtube där dom springer runt och dummar sig på stan? Klart han får uppmärksamhet.

http://i124.photobucket.com/albums/p3/Squall_019/1287002586942.jpghttp://i124.photobucket.com/albums/p3/Squall_019/2725501.jpg

muddler
2011-04-11, 02:46
Haha här har vi en kille som inte skämms över sitt bygge :D Den där trafikstoppen och armhävningarna ska jag ta efter!

Tsandell
2011-04-11, 08:49
Den som tror att man måste ta steroider för att kunna bygga en kropp som han har är ju fan dum i huvudet och kan börja med balett istället för kroppsbygge. Jag känner och vet minst ett tiotal där jag bor som har betydligt större muskler och är starkare än Zyzz och dessa har aldrig någonsin tagit steroider.

Juxta
2011-04-11, 09:52
Dom som tvivlar på att han kört spruta i skinkan verkar ju vara 4chan-människor själva och borde därmed läst alla trådar han själv startat och där han berättat allt. Verkar ju dock mest vara garderobshomosexuella 14-åringar som fanatiskt följer honom om man ser till hur dom beter sig.

stefand
2011-04-11, 10:45
Den som tror att man måste ta steroider för att kunna bygga en kropp som han har är ju fan dum i huvudet och kan börja med balett istället för kroppsbygge. Jag känner och vet minst ett tiotal där jag bor som har betydligt större muskler och är starkare än Zyzz och dessa har aldrig någonsin tagit steroider.

Det är väl ingen som ifrågasatt det? Det är väl tiden han byggt den på som ifrågasätts. Eller har dina kompisar byggt sig ännu större på 3 år?

filmjölk
2011-04-11, 13:48
Varför får den här pajasen så mycket uppmärksamhet? Är han duktig på något annat?

jag har aldrig hört om honom innan, men bodybuilding.com är väl en sådär 10ggr större än kolozzeum. en schysst fysik, marknadsföra sig själv i var och varanna n tråd, många fanboys och allmän douchebaglook med det kommer man nog ganska långt. Du får helt enkelt vika ut dig mer om du vill ha samma storlek på internetpenisen, skaffa en fauxhawk med lite slingor, sola varje dag och bombardera internet med seminude-bilder av dig själv.

Tediiieee
2011-04-11, 13:53
Väldigt underhållande A/Q sida http://www.formspring.me/azyzz

Läste nånstans att han vägde 102kg nu...

rooz
2011-04-11, 15:30
Väldigt underhållande A/Q sida http://www.formspring.me/azyzz

Läste nånstans att han vägde 102kg nu...

faggots gonna fag:hbang:

Schön lirare!

Stefan J
2011-04-11, 15:57
jag har aldrig hört om honom innan, men bodybuilding.com är väl en sådär 10ggr större än kolozzeum. en schysst fysik, marknadsföra sig själv i var och varanna n tråd, många fanboys och allmän douchebaglook med det kommer man nog ganska långt. Du får helt enkelt vika ut dig mer om du vill ha samma storlek på internetpenisen, skaffa en fauxhawk med lite slingor, sola varje dag och bombardera internet med seminude-bilder av dig själv.

Ahaha, mja det är väl inte riktigt min grej, och så har man ju ingen bildskön kropp heller.

Men det gamla uttrycket "tomma tunnor skramlar högst" passar isåfall bra in på killen. Vi har ju våra kolo-motsvarigheter, inga namn nämnda :D

stevebc
2011-04-11, 16:02
Har han den fysiken och tar steroider? Eller det är klart, det går ju snabbare/lättare då. Men man tycker att det där borde funka även som ren.

Spridis
2011-04-11, 16:13
Hmm...


Q: I too am am interested in Nolva. How much you sell for and what is it dosed at?
Zyzz: 200 for 30 20mg tabs

Tediiieee
2011-04-11, 16:34
Har han den fysiken och tar steroider? Eller det är klart, det går ju snabbare/lättare då. Men man tycker att det där borde funka även som ren.

U jelly?

stevebc
2011-04-11, 16:37
U jelly?På 210x2 i ostbågestudsmark? Ja :).

Nitrometan
2011-04-11, 17:11
På 210x2 i ostbågestudsmark? Ja :).

Hatters gonna hat. :)

Doggeh
2011-04-11, 17:15
I be 'mirin. Son of Zeus for prez.

OnT: Skulle aldrig orka med hans schema. Vader första dagen och andra ben?! Och bicep+tricep sedan axlar... Jag har aldrig testat det men känns väldigt jobbigt, jag TROR att jag inte skulle kunna prestera maximalt med hans schema.

ToughLove
2011-04-11, 17:32
Anledningen till att zyzz är så känd som han är, är just för att han har 100% själv förtroende och skiter fullständigt i vad folk tycker om han,

och att säga att det är lätt att få den kroppen på 3 år även med steroider är BullShiit. För det första vet ni inte äns hur mycket/ofta han tryckte och för det andra är han en hardgainer då han skrivit att han äter över 7000 kcal under sina bulkperioder . . . U mad brah ?
.

rooz
2011-04-11, 17:34
Anledningen till att zyzz är så känd som han är, är just för att han har 100% själv förtroende och skiter fullständigt i vad folk tycker om han,

och att säga att det är lätt att få den kroppen på 3 år även med steroider är BullShiit. För det första vet ni inte äns hur mycket/ofta han tryckte och för det andra är han en hardgainer då han skrivit att han äter över 7000 kcal under sina bulkperioder . . . U mad brah ?
.
På internet talar alla sanning*cupid*

Vad vet du då? Om han tryckte monsterdoser och tränade en random 4-splitt. Fortfarande din hjälte? Och vad har kcal-intaget med Hardgainer att göra?

carl0
2011-04-11, 19:11
jag har aldrig hört om honom innan, men bodybuilding.com är väl en sådär 10ggr större än kolozzeum. en schysst fysik, marknadsföra sig själv i var och varanna n tråd, många fanboys och allmän douchebaglook med det kommer man nog ganska långt. Du får helt enkelt vika ut dig mer om du vill ha samma storlek på internetpenisen, skaffa en fauxhawk med lite slingor, sola varje dag och bombardera internet med seminude-bilder av dig själv.

Varför i helvete skulle en man vilja se en annan man i semi-nuda bilder med slingor och solbränd kropp....brrrrrr



smygfagarna är läskiga.

Matsa
2011-04-11, 20:06
och att säga att det är lätt att få den kroppen på 3 år även med steroider är BullShiit. För det första vet ni inte äns hur mycket/ofta han tryckte och för det andra är han en hardgainer då han skrivit att han äter över 7000 kcal under sina bulkperioder . . . U mad brah ?
.

För det första, att han var spinkig innan han började träna innebär inte nödvändigtvis att han var en "hardgainer" eller ens att han har dåliga gener för att bygga. För det andra, att en kille i hans storlek kan ligga på 7000kcal per dag utan att lägga på sig speciellt mycket fett är väl en effekt av dopingen? Utan kemilådan skulle en långt större del av det väldigt stora överskottet ha blivit fett i stället för muskler, eller hur? Det finns ju exempel på IFBB proffs som har gått upp i vikt under tävlingsdieten...

hannesdaman
2013-04-18, 21:30
Länken har uppdaterats, rådande schema skrivs:
Monday: Chest/Biceps
4 sets of Incline Dumbbell Press, 8-10 reps
3 sets of Bench Press, 8-10 reps
3 sets of Incline Flies, 8-10 reps
3 sets of Chest Dips until failure
3 sets of Barbell Curls, 8-10 reps
3 sets of Preacher Curls, 8-10 reps, then drop the weight to half, and push out another 8
Tuesday: Legs/Calves
4 sets of Squats 8-10 reps
3 sets of Lunges 8-10 reps
3 sets of Leg Press 8-10 reps
3 sets of Leg Extensions till failure
3 sets of Leg Curls 8-10 reps
Calves are self explanatory, just use some of the machines till failure, a lot of reps, feel the burn.
Wednesday: Back
3 sets of Lat Pulldowns 8-10 reps
4 sets of Deadlifts 8-10 reps
3 sets of Bent Over Rows 8-10 reps
3 sets of Dumbell Rows 8-10 reps
3 sets of Hyperextensions 8-10 reps
Thursday: Shoulders/Triceps
4 sets of Shoulder Press, alternate with Barbell & Dumbell every week 8-10 reps
3 sets of Upright Rows supersetted with Lateral Raises 8-10 reps
3 sets of front raises 8-10 reps
3 sets of Lying Rear Delt Raises 8-10 reps
3 sets of Close-Grip Bench Press 8-10 reps
4 sets of Pulldowns 8-10 reps
3 sets of Skullcrushers 8-10 reps
Saturday: Full Body
3 sets of Deadlifts 8-10 reps
3 sets of Squats 8-10 reps
3 sets of Clean and Jerk 8-10 reps
3 sets of Weighted Pull ups 8-10 reps
Vilket schema föredrar ni? Det på sida 6 eller ovanstående?

Morty
2013-04-19, 06:48
Är det detta nya schema som han kör på mount olympus?

http://i981.photobucket.com/albums/ae299/majormelon/RIPZYZZ.jpg

Carnes
2013-04-19, 09:43
RIP Aziz, saknar din trådar breh.

Knatcharn
2013-04-19, 12:39
Är det detta nya schema som han kör på mount olympus?


Du menar Swolympus?

Ser inget speciellt med schemat men kör på!

Röda Björnen
2013-04-19, 20:33
Anledningen till att zyzz är så känd som han är, är just för att han har 100% själv förtroende och skiter fullständigt i vad folk tycker om han,

och att säga att det är lätt att få den kroppen på 3 år även med steroider är BullShiit. För det första vet ni inte äns hur mycket/ofta han tryckte och för det andra är han en hardgainer då han skrivit att han äter över 7000 kcal under sina bulkperioder . . . U mad brah ?
.

En person som skriver om en död person i presens kanske borde fundera på om han verkligen skulle avsluta sin mening med .."U mad brah ?" .... Learn to spell, bro!

MVH

bigbellybob
2013-04-19, 20:59
En person som skriver om en död person i presens kanske borde fundera på om han verkligen skulle avsluta sin mening med .."U mad brah ?" .... Learn to spell, bro!

MVH

"U mad brah?" var zyzz catchphrase, tillsammans med "u mirin brah?", och det vet du mycket väl om. Därmed inget fel på stavning, vanlig internet jargong det där.

PureWhey
2013-04-19, 22:41
Varför i helvete skulle en man vilja se en annan man i semi-nuda bilder med slingor och solbränd kropp....brrrrrr



smygfagarna är läskiga.

Haha ja, för hela bodybuilding-scenen är inte halvnakna män som är i princip nakna? ;-)
Hata på

alden
2013-04-20, 00:55
Wow, ni vet att ni skriver i en två år gammal tråd va?
Den här tråden dog typ samtidigt som zyzz.

Sarwien
2013-04-20, 01:25
Wow, ni vet att ni skriver i en två år gammal tråd va?
Den här tråden dog typ samtidigt som zyzz.

haha lål wtf :O