handdator

Visa fullständig version : Återhämtning för tjejer?!


Kiix
2011-04-06, 21:31
Jag är väl medveten om att det förmodligen finns tusentals liknande trådar, men ibland så orkar man inte läsa och leta allt för mycket, right?

Iallafall. Jag är ute efter något bra återhämtnings pulver, men som samtidigt bygger lite muskler för tjejer. Som jag har förstått så är Whey-80 något sådant?

Jag är tjej som ni lär ha listat ut. Inte tjock för fem öre men har lite för rund mage för att jag ska känna mig nöjd. Jag är 163 lång och väger mellan 47-50 kg. Alltså inte överviktig heller. Men fettet på magen vill jag byta ut mot muskler också (eller kanske bara plocka fram dom lite mer rättare sagt). Men vill skynda på det lite så att säga.

Men ja, något som är bra som återhämtning men som samtidigt bygger lite muskler. Någon som kan ge tips på något? Är det där Whey-80 något som kan tänkas funka för mig? Hur ska det tas det du rekommenderar och liknande? Förklara och berätta så en amatör förstår!

Jag kanske ska tillägga att jag tränar 3-5 gånger i veckan (beroende på tid) och då är det gymmet som gäller, både kondition och styrka..

Eddie Vedder
2011-04-06, 21:34
Whey80 funkar kanon. :) Aldrig fel med en proteindrink direkt efter passet och sedan hem och ät. Mer än proteinpulvret känns inte som du behöver bry dig om faktiskt. Kanske koffein om du vill få en liten energikick inför ett pass. :)

Fredron
2011-04-06, 21:37
Du behöver inget återhämtningspulver.
Ät en ordentlig måltid så fort som möjligt efter ditt pass så kroppen får energi för att kunna bygga muskler effektivt.
Ät, träna, sov.

Tollesson
2011-04-07, 13:08
Du behöver inget återhämtningspulver.
Ät en ordentlig måltid så fort som möjligt efter ditt pass så kroppen får energi för att kunna bygga muskler effektivt.
Ät, träna, sov.

Det är mycket man inte behöver, men nu var frågan vad jag fattade om det kunde hjälpa, och det kan det ju. Det är dock inte något absolut behov vilket inkluderar alla kosttillskott.

Crocker
2011-04-07, 13:12
Female Recovery? :D

Tollesson
2011-04-07, 13:17
Female Recovery? :D

Mycket formelt;)

Kiix
2011-04-07, 15:04
Det är mycket man inte behöver, men nu var frågan vad jag fattade om det kunde hjälpa, och det kan det ju. Det är dock inte något absolut behov vilket inkluderar alla kosttillskott.

Helt rätt, frågan var om det kunde hjälpa inte om det behövs eller inte.

Kiix
2011-04-07, 15:05
Female Recovery? :D

Och det är vadå? Amatör som sagt, och vet inte så mycket om såna här saker..

rooz
2011-04-07, 15:16
Och det är vadå? Amatör som sagt, och vet inte så mycket om såna här saker..

Tillskott som riktar sig till kvinnor.

Maod
2011-04-07, 15:29
20-25 gram protein ifrån t.ex "whey-80" är bra som återhämtning direkt efter styrkepass. Sedan är det naturligtvis mat som gäller. Dina muskler kommer tacka dig :)

Fredron
2011-04-07, 17:18
Det är mycket man inte behöver, men nu var frågan vad jag fattade om det kunde hjälpa, och det kan det ju. Det är dock inte något absolut behov vilket inkluderar alla kosttillskott.

Om man som personen i fråga inte vet vad Whey är så kan man anta att hon antagligen skulle må bra av att läsa på en del först angående träning, vila och mat. Innan man börjar fundera på vilka kosttillskott man ska skaffa.
Det är absolut inget fel på Whey och det låter som en bra idé att införskaffa det för att ta efter träningen, men det skadar ju inte om man vet varför det är bra.

Kiix
2011-04-07, 22:07
Om man som personen i fråga inte vet vad Whey är så kan man anta att hon antagligen skulle må bra av att läsa på en del först angående träning, vila och mat. Innan man börjar fundera på vilka kosttillskott man ska skaffa.
Det är absolut inget fel på Whey och det låter som en bra idé att införskaffa det för att ta efter träningen, men det skadar ju inte om man vet varför det är bra.

Det var ju kanske därför jag skrev här lite också? För att få lite tips och få veta lite mer, nu sa jag inte att jag skulle hoppa på Whey-80 direkt, utan det var ett tex bara!

Crocker
2011-04-08, 10:34
Det var ju kanske därför jag skrev här lite också? För att få lite tips och få veta lite mer, nu sa jag inte att jag skulle hoppa på Whey-80 direkt, utan det var ett tex bara!
Du kan ju kolla upp female recovery/whey-80. Man får inte länka till andra webb-shoppar.

Spartansk
2011-04-08, 10:43
Är det skillnad på killar och tjejer här?

Crocker
2011-04-08, 10:45
Är det skillnad på killar och tjejer här?
Nix, men du kan nog fundera ett steg längre.

Spartansk
2011-04-08, 10:54
Nix, men du kan nog fundera ett steg längre.

Ökat behov av vissa ämnen p g a en viss månatlig process? Är det viktigare att få i sig dem efter träning än annars?

solari
2011-04-08, 10:56
Female recovery känns dyrt och onödigt. Gå på ett vanligt protein!

z_bumbi
2011-04-08, 10:57
Är det skillnad på killar och tjejer här?

Ja det verkar vara det. Ingen kille med liknande stats skulle få höra annat än att den bör äta....

Kiix: Med din längd och din kroppsvikt skulle jag satsa på att bygga lite mer muskler innan du fokuserar på att tappa fett. Du kan nämligen inte ha så mycket fett på kroppen.

Crocker
2011-04-08, 11:38
Ökat behov av vissa ämnen p g a en viss månatlig process? Är det viktigare att få i sig dem efter träning än annars?
Du menade på så sätt, aha. Nej, men denna speglar väl det jag försöker få fram. Och jag är ju så lat:
Axons blogg (http://axon.blogg.se/2011/january/utkast-jan-4-2011.html)

hejhopp79
2011-04-08, 11:58
Whey80 funkar kanon. :) Aldrig fel med en proteindrink direkt efter passet och sedan hem och ät. Mer än proteinpulvret känns inte som du behöver bry dig om faktiskt. Kanske koffein om du vill få en liten energikick inför ett pass. :)

^

This, typ.

Tolkia
2011-04-08, 21:28
Om du väger 47 kg på 163 cm och nojar fett på magen som du behöver tappa, så är det nog kroppsuppfattningen som är i störst behov av återhämtning.

I övigt +1 på z_bumbi och Eddie Vedder. Könsnischade kosttillskott för tjejer, typ Female Recovery är att slänga bort mycket pengar för att få en rosa burk med texten i skrivstil istället för i butchig helvetica. Vad man som tjej behöver för att få ut det man vill av träningen utan att gå sönder i längden är samma sak som vad man som kille behöver: Sunt förnuft samt mat och vila i tillräcklig mängd. Man behöver inte experimentera med särskilt "tjejiga" tillskott för det. Har man någon brist som påverkar ens könskaraktäristika är det dags att kontakta sjukvården, inte kosttillskottsförsäljaren.

Eddie Vedder
2011-04-08, 21:33
Du menade på så sätt, aha. Nej, men denna speglar väl det jag försöker få fram. Och jag är ju så lat:
Axons blogg (http://axon.blogg.se/2011/january/utkast-jan-4-2011.html)

Nu menar jag inte att vara dryg, jag undrar seriöst om du skojar nu eller inte. Jag antar ju att det var ett skämt men jag är inte säker, så mest för trådskaparens skull kan det ju vara bra om hon vet att det var ett skämt.

Crocker
2011-04-08, 21:33
Nu menar jag inte att vara dryg, jag undrar seriöst om du skojar nu eller inte. Jag antar ju att det var ett skämt men jag är inte säker, så mest för trådskaparens skull kan det ju vara bra om hon vet att det var ett skämt.
100% seriös. Ville hon inte ha det för det var dyrt så funkar ju vassle lika bra precis som jag skrev.

Tolkia
2011-04-08, 21:38
Seriöst, jag kan inte se en enda anledning till att man skulle välja Female Recovery framför annan, icke kvinnonischad, produkt i samma genre. Om man inte tycker att den smakar vansinnigt gott, typ.

Eddie Vedder
2011-04-08, 21:38
100% seriös. Ville hon inte ha det för det var dyrt så funkar ju vassle lika bra precis som jag skrev.

Varför rekommenderar du aldrig det där till killar då?

Crocker
2011-04-08, 21:39
Varför rekommenderar du aldrig det där till killar då?
Det står i länken.

Eddie Vedder
2011-04-08, 21:44
Det står i länken.

Jo jag vet naturligtvis att det står där. Jag frågade dig. Om du tycker att det är en trovärdig källa är det illa.

Men det är i alla fall ingen skillnad och en tjej behöver inget "tjejpulver". Ingenting i länken säger ett dugg om varför det skulle vara bättre för tjejer eller varför det skulle vara skillnad ens.

Crocker
2011-04-08, 21:46
Jo jag vet naturligtvis att det står där. Jag frågade dig. Om du tycker att det är en trovärdig källa är det illa.

Men det är i alla fall ingen skillnad och en tjej behöver inget "tjejpulver". Ingenting i länken säger ett dugg om varför det skulle vara bättre för tjejer eller varför det skulle vara skillnad ens.
Tror du missförstår mig grovt Eddy, jag har inte sagt att det är bättre för det är felaktigt. Det är ingen fakta-källa, det var förmodligen personligt vinklat av Martin själv.
Har du läst länken?

Eddie Vedder
2011-04-08, 21:49
Tror du missförstår mig grovt Eddy, jag har inte sagt att det är bättre för det är felaktigt. Det är ingen fakta-källa, det var förmodligen personligt vinklat av Martin själv.
Har du läst länken?

Klart jag läst den, annars kunde jag väl inte veta vad som står? Och nej jag missförstår dig inte. Du tror att Martin rekommenderar den där produkten av någon anledning och du hänvisar till hans förklaring. Så ni har fel båda två.

Vi behöver inte älta det men det är ju bra om trådskaparen inte tar ditt råd eftersom det bara leder till slöseri med pengar.

Tolkia
2011-04-08, 21:50
Tror du missförstår mig grovt Eddy, jag har inte sagt att det är bättre för det är felaktigt. Det är ingen fakta-källa, det var förmodligen personligt vinklat av Martin själv.
Har du läst länken?
Men oavsett om det är vinklat eller fakta så står det faktiskt inte i länken VARFÖR Female Recovery skulle vara bra. Det står att Martin Löwgren tycker att det är fantastiskt och att han har matat sina klienter med det, men det är inte direkt vad jag skulle kalla en beskrivning av produkten.

Jag upprepar: Tjejer behöver inte "tjejiga" kosttillskott. Tjejer är inte mystiska och mytiska varelser med kroppar av månsken och honung, typ. Tjejer har ... vanliga kroppar som behöver vanliga saker (sedan finns det väldigt många tjejer som får problem för att de inte klarar av att eller vill ge sina kroppar vanliga saker, men det är en annan sak).

Crocker
2011-04-08, 21:51
Klart jag läst den, annars kunde jag väl inte veta vad som står? Och nej jag missförstår dig inte. Du tror att Martin rekommenderar den där produkten av någon anledning och du hänvisar till hans förklaring. Så ni har fel båda två.

Vi behöver inte älta det men det är ju bra om trådskaparen inte tar ditt råd eftersom det bara leder till slöseri med pengar.

Alla mina kvinnliga kunder har genom åren alltid fått samma återhämtningsdryck efter sina träningspass hos mig som mina manliga kunder och det har funkat alldeles utmärkt förutom att tjejerna ofta tyckt att produkter såsom super gainer, whey fuel, triple protein med mera varit lite läskiga av någon av någon anledning.

Kanske beror det på burkarnas design eller de muskulösa individer som marknadsför dem i diverse tidningar, vad vet jag.

Det var det, har man pengar och vill lägga ut för att prova något ser jag inget dåligt med det. Men vill man inte det så skrev jag också att vassle gick kanon. Vad är det du hakar upp dig på?

Men oavsett om det är vinklat eller fakta så står det faktiskt inte i länken VARFÖR Female Recovery skulle vara bra. Det står att Martin Löwgren tycker att det är fantastiskt och att han har matat sina klienter med det, men det är inte direkt vad jag skulle kalla en beskrivning av produkten.

Jag upprepar: Tjejer behöver inte "tjejiga" kosttillskott. Tjejer är inte mystiska och mytiska varelser med kroppar av månsken och honung, typ. Tjejer har ... vanliga kroppar som behöver vanliga saker (sedan finns det väldigt många tjejer som får problem för att de inte klarar av att eller vill ge sina kroppar vanliga saker, men det är en annan sak).
Det var den psykologiska aspekten jag var inne på, inte att det skulle vara superduperhyperbra för tjejer.

Tolkia
2011-04-08, 21:55
Det var det, har man pengar och vill lägga ut för att prova något ser jag inget dåligt med det. Men vill man inte det så skrev jag också att vassle gick kanon. Vad är det du hakar upp dig på? :confused:
JAG, som är tjej och som har åtminstone rudimentära kunskaper i biologi, hakar upp mig på att du rekommenderar "tjejprodukter" till tjejer, trots att det inte finns något som säger att a) tjejer överhuvudtaget behöver speciella produkter i det här fallet och b) produkten du rekommenderar verkligen är bättre för tjejer än andra i samma genre. Särskilt upphakad blir jag, eftersom du rekommenderar åt en person som uppenbarligen själv har typ noll koll på ämnet och därför kan antas vara rätt lättlurad, både av dig och av kosttillskottsföretagens marknadsföring.

@TS: Du behöver inte speciella "tjejtillskott". Den som påstår det är fett ute och cyklar.

Crocker
2011-04-08, 21:57
a) tjejer överhuvudtaget behöver speciella produkter i det här fallet Har jag inte sagt heller.

b) produkten du rekommenderar verkligen är bättre för tjejer än andra i samma genre. Har jag inte heller sagt.
Du måste missförstå mig, eller så har jag uttryckt mig mycket klumpigt. :confused:

Eddie Vedder
2011-04-08, 21:57
Vad är det du hakar upp dig på?

Att det var en dålig rekommendation och att du försöker frånsäga dig ansvaret genom att länka till Martin Löwgrens icke-förklaring. Du sa att det speglar det du vill får fram ju. Så då är det ju dina åsikter och vi håller inte med.

Jag har aldrig sett dig rekommendera samma produkt till killar så jag fattar inte varför du rekommenderar det här.

Har jag inte sagt heller.

Har jag inte heller sagt.
Du måste missförstå mig, eller så har jag uttryckt mig mycket klumpigt. :confused:

Nej du har uttryckt dig tydligt men nu försöker du få det att framstå som du menat något annat. Kolla dina egna inlägg och svaren till Spartansk.

Crocker
2011-04-08, 22:00
Jag syftar på den psykologiska aspekten, att det är bättre för tjejer har jag aldrig sagt.

Eddie Vedder
2011-04-08, 22:02
Jag syftar på den psykologiska aspekten, att det är bättre för tjejer har jag aldrig sagt och skulle aldrig göra.

Javisst, så menade du. *rolleyes*. Och jag förstår fortfarande inte varför du länkar till den värdelösa bloggtexten och inte rekommenderar samma gainer som du skulle rekommendera till killar. Men det kanske är något psykologiskt som ag inte förstår.

Crocker
2011-04-08, 22:04
Javisst, så menade du. *rolleyes*. Och jag förstår fortfarande inte varför du länkar till den värdelösa bloggtexten och inte rekommenderar samma gainer som du skulle rekommendera till killar. Men det kanske är något psykologiskt som ag inte förstår.
Jag har 4-5 personer i min närvaro som är tjerer som inte vågar ta kosttillskott efter träningen för att de ska få långa slanka muskler då lär det väl vara bättre med något "mildare"? Det har jag upplevt i verkligheten åtminstone.

Eddie Vedder
2011-04-08, 22:07
Jag har 4-5 personer i min närvaro som är tjerer som inte vågar ta kosttillskott efter träningen för att de ska få långa slanka muskler då lär det väl vara bättre med något "mildare"?

Mildare? :confused: Och nej det är inte bättre, du sa ju själv nyss att det inte är bättre men nu var det plötsligt det igen. Inte helt lätt att hänga med på vad du menar. I mina ögon hade det varit bättre om de fått veta att det är skitsnack.

Crocker
2011-04-08, 22:08
Mildare? :confused: Och nej det är inte bättre, du sa ju själv nyss att det inte är bättre men nu var det plötsligt det igen. Inte helt lätt att hänga med på vad du menar. I mina ögon hade det varit bättre om de fått veta att det är skitsnack.
Mildare, menar jag väl snarare än en bild på Jay Cutler. Nu var han den första jag kom på, men funderar jag ett tag finns det liknande omslag.

klaluma
2011-04-08, 22:41
Ibland kan det vara roligare att köpa ett kosttillskott med en snygg burk. Denna burk passar uppenbarligen många tjejers känsla för design, annars hade det knappast funnits en marknad för den. Jag kanske istället får en skön känsla av en svart burk med lite tuff text på som jag kan blanda en drink på samtidigt som jag lyssnar på Manowar... Ytterligare någon annan vill istället se en rejält grov bodybuilder på etiketten.

Kontentan av detta är inte att det är samma pulver och inte spelar någon roll, kontentan är att det är roligt med olika förpackningar som tilltalar olika människor! Bra tips Crocker!

dupper
2011-04-09, 01:25
Crocker, du snackar om att du inte sagt att det är bättre med female recovery, ändå rekommenderar du den. Detta trots att vi alla vet att det är en produkt framtagen med extra högt pris för att kunna mjölka pengar från en viss kundkrets.

Varför skulle man då rekommendera den? Varför kan man bara inte försöka bortse från det du kallar "den psykologiska aspekten" pga annorlunda marknadsföring?

hejhopp79
2011-04-09, 01:41
Om man har pengar kan man självklart köpa proteinpulver för tjejer om man nu är den typen av tjej som vill vara lite "girly". Men ofta är det ju bara onödigt dyrt, med lite extra kalcium och järn tillsatt.

ett trick ponny
2011-04-09, 06:45
Det är inte alls omöjligt att ha lite mage när man väger 47 kg på 163 cm. Själv är jag kille på 184 cm och 70 kg och jag är dundertjock.

solari
2011-04-09, 07:08
Har tyvärr hittat denna burken hemma hos en bekant.
Finns det NÅGONTING i den som är bättre än vanligt vassleprotein?
Behöver argument för att övertala henne, killen(?) i butiken har säkert lurat i henne att hon behöver just det pulvret...

Eddie Vedder
2011-04-09, 08:06
Ibland kan det vara roligare att köpa ett kosttillskott med en snygg burk. Denna burk passar uppenbarligen många tjejers känsla för design, annars hade det knappast funnits en marknad för den.

På vilket sätt är det uppenbart? Jag vet inte om den sålt särskilt bra. Och jag tycker det är synd att man mjölkar dyra pengar genom falsk marknadsföring och bara ytterligare förstärker myten om att tjejer är så annorlunda och behöver sina egna träningsupplägg och tillskott.

Ju förr man tar död på såna myter dess bättre.


Finns det NÅGONTING i den som är bättre än vanligt vassleprotein?

Eftersom den även innehåller sojaprotein, som är sämre än vassle, så nej. Sämre om något. Enbart falsk marknadsföring som bygger på mytbildning och vidmakthålls när det rekommenderas i trådar som den här. Det finns vissa mikronutrienter där kvinnors behov generellt sett är större men att man petar i lite extra vitaminer är inget som gör det prisvärt. Och det var ju inte heller av den anledningen som Crocker tycker att det är så bra, det hade ju bara med den psykologiska effekten att göra, så man lurar tjejer att de måste vara helt annorlunda än killar för att bli vältränade.

Tolkia
2011-04-09, 09:32
Jag gissar även att tanken är att konsumenten skall koppla till diskussionen om soja och fytoöstrogener och tänka att hon löper mindre risk att bli "manligt" stor och "bulkig" osv. om hon använder Female Recovery. Det är tacksamt att exploatera oro sprungen ur okunskap.

Crocker
2011-04-09, 11:08
Crocker, du snackar om att du inte sagt att det är bättre med female recovery, ändå rekommenderar du den. Detta trots att vi alla vet att det är en produkt framtagen med extra högt pris för att kunna mjölka pengar från en viss kundkrets.

Varför skulle man då rekommendera den? Varför kan man bara inte försöka bortse från det du kallar "den psykologiska aspekten" pga annorlunda marknadsföring?
Jag har fått min punkt framförd, ser ingen anledning att gå längre.

Eddie Vedder
2011-04-09, 12:18
Jag har fått min punkt framförd, ser ingen anledning att gå längre.

Nej du har ju faktiskt inte fått fram den alls. För ena stunden rekommenderar du den och hänvisar till Löwgrens argument, som du själv hävdar återspeglar just vad du tycker, och sedan säger du ju att du inte tycker det.

Så håller du med honom som du skrev först eller inte? För han påstår ju, felaktigt, att det är ett bättre val för tjejer.

Kiix
2011-04-09, 14:02
Ja det verkar vara det. Ingen kille med liknande stats skulle få höra annat än att den bör äta....

Kiix: Med din längd och din kroppsvikt skulle jag satsa på att bygga lite mer muskler innan du fokuserar på att tappa fett. Du kan nämligen inte ha så mycket fett på kroppen.

Nej, jag har inte så mycket fett på kroppen, kanske lite för mycke på magen, men inte mycket alls. Men ja, muskler vill jag som sagt också bygga! Men itne så mycket på den delen heller, jag vill bara se lite "fit" ut..

Kiix
2011-04-09, 14:07
Det är inte alls omöjligt att ha lite mage när man väger 47 kg på 163 cm. Själv är jag kille på 184 cm och 70 kg och jag är dundertjock.

Precis, jag vet ju själv hur min kropp ser ut och sådär. Magen är lite för rund för att jag ska vara nöjd. Men jag menar inte att jag är tjock på något vis, det är nog lite mer inaktiva muskler då jag inte tränat på ca 2½ år och mest suttit stilla pga personliga skäl.

Men klart det går att vara tjock och liknande på min längd och min vikt...

Tolkia
2011-04-09, 14:07
Nej, jag har inte så mycket fett på kroppen, kanske lite för mycke på magen, men inte mycket alls. Men ja, muskler vill jag som sagt också bygga! Men itne så mycket på den delen heller, jag vill bara se lite "fit" ut..
Det är svårare att bygga "för mycket" muskler än vad de flesta tjejer tror. Och om det nu skulle råka hända så är det VÄLDIGT lätt att få dem att försvinna igen. Det är med andra ord inget du behöver oroa dig för.

Kiix
2011-04-09, 14:09
Det är svårare att bygga "för mycket" muskler än vad de flesta tjejer tror. Och om det nu skulle råka hända så är det VÄLDIGT lätt att få dem att försvinna igen. Det är med andra ord inget du behöver oroa dig för.

Jag vet mycket väl att det är svårt att bygga muskler, så bakom flötet är jag faktiskt inte.

Tolkia
2011-04-09, 14:11
Jag vet mycket väl att det är svårt att bygga muskler, så bakom flötet är jag faktiskt inte.
Det är ingen som påstått att du är bakom flötet heller.

Kiix
2011-04-09, 14:11
Jag kan ju också tillägga att jag ville bara ha lite synpunkter, tips och kanske veta hur och när detta ska tas. Jag struntar i om burken är rosa eller inte, inget jag bryr mig om..

Sen ser jag mig själv som sagt inte som tjock, jag vill få till formen på kroppen och magen är lite för stor. Inget fel på mitt sätt att se på min kropp, inget psykiskt eller liknande. Det är så och många säger det att min mage är lite smårund, men som sagt. jag anser mig inte själv som tjock fortfarande!

Crocker
2011-04-09, 14:17
Jag kan ju också tillägga att jag ville bara ha lite synpunkter, tips och kanske veta hur och när detta ska tas. Jag struntar i om burken är rosa eller inte, inget jag bryr mig om..
Om du inte bryr dig om sådant, köp det billigaste vasslet funkar precis lika bra.

Kiix
2011-04-09, 14:19
Om du inte bryr dig om sådant, köp det billigaste vasslet funkar precis lika bra.

Vad är det för nödvändigt med att köpa en burk som är lite finare och framtagen för tjejer för dyrare pengar än att köpa en fulare burk för mindre pengar? Jag köper ju inte utseendet på burken jag köper innehållet..

Jag har fortfarande inte förstått riktigt vad det är som kan tänkas vara bra och när och allt sånt jag lär ta det..

Sen säger du vassle så säger inte det mig ett skit rent ut sagt...

Crocker
2011-04-09, 14:20
Vad är det för nödvändigt med att köpa en burk som är lite finare och framtagen för tjejer för dyrare pengar än att köpa en fulare burk för mindre pengar? Jag köper ju inte utseendet på burken jag köper innehållet..

Jag har fortfarande inte förstått riktigt vad det är som kan tänkas vara bra och när och allt sånt jag lär ta det..

Sen säger du vassle så säger inte det mig ett skit rent ut sagt...
Det första har jag beskrivit i tråden, tänker inte fortsätta argumentera.
Men vassle=Whey. Köp du den billigaste whey-produktenp å marknaden.

JimmyFlessa
2011-04-09, 14:21
Jag kan ju också tillägga att jag ville bara ha lite synpunkter, tips och kanske veta hur och när detta ska tas. Jag struntar i om burken är rosa eller inte, inget jag bryr mig om..

Sen ser jag mig själv som sagt inte som tjock, jag vill få till formen på kroppen och magen är lite för stor. Inget fel på mitt sätt att se på min kropp, inget psykiskt eller liknande. Det är så och många säger det att min mage är lite smårund, men som sagt. jag anser mig inte själv som tjock fortfarande!

Träna styrketräning och ät bra mat då så ska du se att det löser sig utav sig själv. När det kommer till eventuella proteintillskott så är som nämns i tråden det billgiaste vassleproteinet du kommer över att köra på.

Kiix
2011-04-09, 14:26
Det första har jag beskrivit i tråden, tänker inte fortsätta argumentera.
Men vassle=Whey. Köp du den billigaste whey-produktenp å marknaden.

Och vad jag har förstått utifrån det jag har läst andra skrivit om det du tycker så är det inte så mycket bättre, nästan sämre så..

Crocker
2011-04-09, 14:42
Och vad jag har förstått utifrån det jag har läst andra skrivit om det du tycker så är det inte så mycket bättre, nästan sämre så..
Om female recovery, ja. Men vart någon har sagt att vassle är negativt vet jag inte? :confused:

Eddie Vedder
2011-04-09, 14:57
Det första har jag beskrivit i tråden, tänker inte fortsätta argumentera.
Men vassle=Whey. Köp du den billigaste whey-produktenp å marknaden.

Kan du inte bara erkänna att du hade fel? Det är ingen skam i det. Du litade ju på felaktig information från en blogg och nu vet du bättre. Mitt inlägg #48 verkar du ha missat dessutom, svara gärna på det.

hertzman
2011-04-09, 16:42
Vad är det för nödvändigt med att köpa en burk som är lite finare och framtagen för tjejer för dyrare pengar än att köpa en fulare burk för mindre pengar? Jag köper ju inte utseendet på burken jag köper innehållet..

Jag har fortfarande inte förstått riktigt vad det är som kan tänkas vara bra och när och allt sånt jag lär ta det..

Sen säger du vassle så säger inte det mig ett skit rent ut sagt...

Har du använt google någon gång? Eller bara tittat på de mängder av trådar som finns under forumdelen du skriver på.

Lillleif
2011-04-09, 16:58
Fit & smart femme power är en annan sån där produkt som är lite rolig. En rosa burk med kre-alkalyn kapslar typ.

Crocker
2011-04-09, 17:28
Kan du inte bara erkänna att du hade fel? Det är ingen skam i det. Du litade ju på felaktig information från en blogg och nu vet du bättre. Mitt inlägg #48 verkar du ha missat dessutom, svara gärna på det.
Jaja, jag var ute på hal is. :em:

Eddie Vedder
2011-04-09, 17:32
Jaja, jag var ute på hal is. :em:

Ta lärdom min unge man, ta lärdom. Du är nu förlåten :D

/Nicklas 23 år. :D

Kiix
2011-04-09, 18:19
Har du använt google någon gång? Eller bara tittat på de mängder av trådar som finns under forumdelen du skriver på.

Det var ju inte riktigt meningen att jag skrev det här för att få spydiga kommentarer..

Men ja, och jag har googlat och läst massa grejer, men jag tänkte att jag kanske ändå kunde få något lite bättre svar och så jag förstår det hela lite bättre om jag skrev....

emcalu
2011-04-09, 18:26
20-25 gram protein ifrån t.ex "whey-80" är bra som återhämtning direkt efter styrkepass. Sedan är det naturligtvis mat som gäller. Dina muskler kommer tacka dig :)

hur är det efter ett kondispass?

Trance
2011-04-09, 18:39
Det var ju inte riktigt meningen att jag skrev det här för att få spydiga kommentarer..

Men ja, och jag har googlat och läst massa grejer, men jag tänkte att jag kanske ändå kunde få något lite bättre svar och så jag förstår det hela lite bättre om jag skrev....

Drick gärna en shake med vassle/whey direkt efter ditt pass. Du kan köpa vilket märke som helst. Det är nog det som gör mest skillnad och något mer är onödigt att hålla på att mixtra med just nu.

Ett annat tips är att tänk på att äta vettig mat efter träningen, det är inte läge att dra in på kalorier då med någon sallad. Inte för att du behöver dra in på kalorier men det verkar vara ganska vanligt med folk som känner sig duktiga efter träningen också skall äta vad de tror är nyttig mat. Energi och proteinfattig sådan oftast...

Eddie Vedder
2011-04-09, 18:43
Det var ju inte riktigt meningen att jag skrev det här för att få spydiga kommentarer..

Men ja, och jag har googlat och läst massa grejer, men jag tänkte att jag kanske ändå kunde få något lite bättre svar och så jag förstår det hela lite bättre om jag skrev....

Jag håller med om att hertzmans svar var lite onödigt men ignorera det och ta till dig alla bra tips du fått istället. :) Du fick ju bra svar redan tidigt och nu fick du ett nytt av Trance. :)

Kiix
2011-04-09, 18:49
Jag håller med om att hertzmans svar var lite onödigt men ignorera det och ta till dig alla bra tips du fått istället. :) Du fick ju bra svar redan tidigt och nu fick du ett nytt av Trance. :)

Tyckte det bara var lite för spydigt svar så var tvungen att säga något om det..
Jaa, sant så sant!

hertzman
2011-04-09, 18:57
Det var ju inte riktigt meningen att jag skrev det här för att få spydiga kommentarer..

Men ja, och jag har googlat och läst massa grejer, men jag tänkte att jag kanske ändå kunde få något lite bättre svar och så jag förstår det hela lite bättre om jag skrev....

Vad jag menade var att du nog hade fått ett snabbare svar om du bara läst lite under forumdelen du skrev under. Eller för den delen, gogglat vassle.

Lyssna på Trance.

apagul
2011-04-12, 20:35
"Female recovery" *cry*
Tillverkarna av femele recovery kan inte vara genusforskare..

sinaui
2012-02-03, 01:56
Mycket rolig tråd detta, Crocker är också nog den enda på kolo som nånsin erkänt att han har fel - nånsin. Mycket underhållande också att en liten flicka undrar lite om vassle och alla börjar kriga om dels hur dålig Axon är och dels hur dåligt det är med de onda kapitalistherrarna! Kolozzeum i ett nötskal på gott och ont. :D

Sniggel
2012-02-03, 06:38
"Female recovery" *cry*
Tillverkarna av femele recovery kan inte vara genusforskare..

Nej de är affärsmän.

Sniggel
2012-02-03, 06:44
Här hittade jag en liten beskrivning på vad som var tillsatt:

berikad med rosenrot för ökad fysisk prestation samt grönt te, L-karnitin och alfaliponsyra. Dessutom får du 30% av dagsbehovet av vitaminerna B12, C, E och folsyra samt mineralerna järn och krom.

Det är detta och den rosa förpackningen man får betala dyrt för.
Ska man vara extra anti så har väl rosenrot påvisats vara länkat till arrytmi i vissa fall (har själv märkt av detta samt något min sambo som är sjuksköterska märkt av, vet inte om det finns studier på det), samt att grönt té extrakt kan påfresta levern. Alfaliponsyra (samt C och E) fungerar som en antioxidant och kan därför försämra resultaten om det tas efter träning, vilket proteinpulver brukar. Men då letar jag fel på produkten snarare än är saklig :P
Priset är i huvudsak det som är felet.

Tolkia har sagt väldigt mycket vettigt i tråden, som vanligt :)