handdator

Visa fullständig version : Större vänster än höger bröst?


Gnomepaladin
2011-04-05, 17:06
Hej!

Tänkte lite på att jag känner att mitt vänster bröst är mycket större och ''starkare'' än mitt höger, är det något jag ska göra eller bara träna vidare? vill ju inte att vänster bröstet ska vara större än höger ;S

Och en grej till, när jag kör knäböj som jag nyss har börjat med, eller hållt på med några veckor när jag började på SL5x5 så gör det ont i vänster utter knä ;s är det att jag gör fel eller kan det vara så för att jag inte är så van? är på 60kg nu.

Tack för hjälpen på förhand!

kaffekopp
2011-04-05, 17:18
borja trana med hantlar nar du kor brost, brukar folk rekommendera. sen brukar skillnader i storlek bli mindre synliga nar du far lite mer kott pa dig.
och jag tror inte det finns nagon som ar perfekt symmetriskt sett.

men andra ord: sluta oroa dig, trana pa, have pun!

Lindrian
2011-04-05, 18:31
Ditt hjärta sitter på vänster sida, därför putar din vänstersida ut längre än din högersida. Så är det iaf på mig och vänner. Att du däremot är starkare är något du kommer få leva med tills du får balans.

John M
2011-04-05, 19:16
Hej!

Tänkte lite på att jag känner att mitt vänster bröst är mycket större och ''starkare'' än mitt höger, är det något jag ska göra eller bara träna vidare? vill ju inte att vänster bröstet ska vara större än höger ;S

Och en grej till, när jag kör knäböj som jag nyss har börjat med, eller hållt på med några veckor när jag började på SL5x5 så gör det ont i vänster utter knä ;s är det att jag gör fel eller kan det vara så för att jag inte är så van? är på 60kg nu.

Tack för hjälpen på förhand!

Se till att värma upp ordentligt i knäböjen. Cykla/gå/jobba gärna innan passet också.

Har du fortfarande ont i knät när du böjer, bör du sluta och vända dig till sjukvården och kolla vad det är. Låt det inte vänta, blir bara värre då.

dream_theater_
2011-04-05, 22:19
Ditt hjärta sitter på vänster sida, därför putar din vänstersida ut längre än din högersida. Så är det iaf på mig och vänner. Att du däremot är starkare är något du kommer få leva med tills du får balans.

Jaså?

limenka
2011-04-05, 22:27
Ditt hjärta sitter på vänster sida, därför putar din vänstersida ut längre än din högersida. Så är det iaf på mig och vänner. Att du däremot är starkare är något du kommer få leva med tills du får balans.

Sitter mitt hjärta på höger då enligt din teori?
http://plauren.blogg.se/images/2010/icet_77899081.jpg

eJohansson
2011-04-05, 22:33
Fortsätt träna på som vanligt, det kommer att jämna ut sig.

Se till att verkligen värma upp innan du kör knäböj. Du kan t.ex köra några lätta set benspark.

dyxeldoff
2011-04-05, 22:38
se till att du inte kör bänken snett. att du inte går olika djupt med respektive

Lindrian
2011-04-06, 06:19
Sitter mitt hjärta på höger då enligt din teori?
Nej men det är absolut vanligast att vänstersidan putar ut en liten bit än högersidan, även fast det sistnämnda inte är omöjligt. Det är så på min bror t.ex. Detta sker då kroppen inte aldrig är fullständigt symmetrisk.

mattoys
2011-04-06, 06:48
min personliga teori är att man var/är starkare i höger arm än vänster och lyfter vikten mer med höger arm och mindre med bröstet, på vänstra sidan använder man mer bröst jämfört med höger.

Gnomepaladin
2011-04-13, 23:26
Jag har fått mycket svar, och många olika :) Ingen som redigt vet? fast det borde ju vara ganska simple, om man inte från början bli lika stark, så blir ju vänstern större och större hela tiden, och vänstern orka inte.. jag kör bänk nu med SL 5x5 och min kompis säger att jag lyfter upp vänstern förre högern hela tiden, och där är ju nästan förklaringen.. men hur ska jag kunna lyfta rakt när jag gör det som en vana?

frong
2011-04-14, 06:06
min personliga teori är att man var/är starkare i höger arm än vänster och lyfter vikten mer med höger arm och mindre med bröstet, på vänstra sidan använder man mer bröst jämfört med höger.

eeeeehm, va..? *popcorn*

Hatwalker
2011-04-14, 06:24
Angående knäböjet fick jag också lite ont i just vänsterknät när jag började köra knäböj, men jag vilade från knäböj ett pass och sen dess har det inte spökat.

Kolla in tekniktips/videor, fråga nån erfaren på gymmet att kolla tekniken, kör på en motionsmaskin tills du känner dig riktigt varm, värm upp med lite mindre vikter innan och försök tänka på att hålla knäna parallella med fötterna i lyftet. Sen jag började få in bättre teknik har det inte varit nåt problem.

Bluesparv
2011-04-14, 06:41
Nej men det är absolut vanligast att vänstersidan putar ut en liten bit än högersidan, även fast det sistnämnda inte är omöjligt. Det är så på min bror t.ex. Detta sker då kroppen inte aldrig är fullständigt symmetrisk.

Gött, då sitter mitt hjärta i magen på mig! :D