handdator

Visa fullständig version : Tips på bra återhämtningsprodukt


AdrianScotch
2011-04-04, 19:43
Ska gå rakt på sak. Jag styrketränar 4-5 gånger i veckan, jag äter mycket mat och jag dricker också vassleproteinshakes efter träning, (jag "tar" NO-shotgun som PWO).
Min fråga är, skulle det göra någon märkvärd skillnad om jag började använda kreatin monohydrat/"super kreatin" så som anabolic halo m.m.
Min andra fråga: I detta fall, vilket återhämtningstillskott tycker ni är mest värt att köpa? (antar kreatin monohydrat/vassle)

"Tackar på förhand"

Mindek
2011-04-04, 19:46
Testa läsa de översta två trådarna i denna forumdel...

vicarious
2011-04-04, 21:47
Ska gå rakt på sak. Jag styrketränar 4-5 gånger i veckan, jag äter mycket mat och jag dricker också vassleproteinshakes efter träning, (jag "tar" NO-shotgun som PWO).
Min fråga är, skulle det göra någon märkvärd skillnad om jag började använda kreatin monohydrat/"super kreatin" så som anabolic halo m.m.
Min andra fråga: I detta fall, vilket återhämtningstillskott tycker ni är mest värt att köpa? (antar kreatin monohydrat/vassle)

"Tackar på förhand"

Ja, det är möjligt att du märker av en liten skillnad. Det är också möjligt att du inte märker någon skillnad alls. Kreatin är dock ett såpass billigt tillskott så det känns dumt att inte använda det tycker jag.

Kreatin är inget återhämtningstillskott. Inte vassle egentligen heller. När man pratar om återhämtningstillskott syftar man nog i första hand på tillskott med kolhydrater i sig, t ex gainers. Vassle är dock utmärkt för "återhämtning" i form av muskeluppbyggnad efter träning.