handdator

Visa fullständig version : PF, LCHF och hårdträning


Mazr
2011-04-03, 23:01
Tjenare!

Efter 7 månaders intensiv styrketräning med varierande kost (först massivt matintag med på tok för mkt kolhydrater till att gå mot en mer proteinrik och grönsaksfylld väg) så känner jag att det är dags att starta min första deff inför sommaren. Jag har aldrig varit den som brytt mig om att deffa ner mig inför sommarsäsongen, men nu känner jag att det vore en bra idé. Dels för mitt eget självförtroende och dels för att helt enkelt se vad jag kan åstadkomma på 2 månader och försöka hitta ett bra kost -och träningsmönster.

Lite stats som kanske kan intressera:
Ålder: 22
Längd: 195
Morgonvikt: 112
BMI: 29,5
Kroppsfett enligt mitt BMI: 24%

Mått/cm:
Bröst: 103
Midja: 104
Höger vad: 45
Vänster vad: 44,8
Höger lår: 66,5
Vänster lår: 65
Höger underarm: 33
Vänster underarm: 31,5
Höger överarm spänd: 41
Vänster överarm spänd: 40,6

Jag tänker kombinera LCHF med Periodisk fasta där jag då kör en matperiod mellan 12-20 för att sedan fasta i 16 timmar.
Tränar gör jag efter 2 pre-workoutmeals för att klaffa allt med plugget och dylikt.

Mitt schema är en 3-split med stort fokus på basövningar.
Måndag: Ben och mage
Onsdag: Bröst, axlar och triceps
Fredag: Rygg, biceps mage och underarmar
Utöver det försöker jag få in kondis minst 2 dagar i veckan. Tips?

Går verkligen in för det här till 100%.
Om ni undrar något så är det bara att skriva i journalen. Jag uppskattar alla tips och råd som ni kan komma med!

NU KÖR VI! :hbang:

Mazr
2011-04-04, 23:02
Måndag 2011-04-04 / Ben & mage

Knäböj 10x50, 5x80, 5x80, 5x80
Benpress 10x141, 8x196, 13x189
Stående vadpress 15x90, 15x90, 17x90
Crunches med fötterna i luften och 12kg kettlebell vid bröstet 3x15

Kost:
12.15: 300g nötkött i gräddsås med 200g broccoli, 2 ägg, vatten och 2 omega 3 tabletter.
16.15250g nötkött i samma sås med 200g broccoli och en avocado. Vatten och en morot till det.
20:26250 g lax med smörstekta champinjoner, 1 dl quinoa, 2matskedar creme fraise med kryddor samt 200g keso.

Känsla: Nu ska jag precis sova och det känns konstigt att vara lite hungrig. Är van att käka innan läggdags, iaf 1-2 timmar innan. Men jag vänjer mig nog. Passet kändes bra men lite svagare i samtliga övningar pga hård helg (läs supa). Men nu är det nog med det som sagt.
Godnatt!

Mazr
2011-04-05, 12:50
Bakgrund:
Tänkte berätta lite om min träningsbakgrund och vad jag har för planer i framtiden.

Jag började träna vid 16 års ålder på ett närliggande gym där jag körde rätt sporadiskt och med otroligt dåligt utförande. Där fick jag min första skada som jag fortfarande har kvar. Benpress med på tok för mycket vikt som gjorde att mitt knä knakade till och sen dess har det pendlat mellan högra och vänstra knäet. Just nu är högra knäet bra medan det vänstra har fått ta mycket stryk pga felaktig viktfördelning när jag går och springer. Därför har jag svårt att öka i benböj och benpress eftersom jag är rädd att knäet ska bli värre.

Efter denna korta träningsperioden började jag sitta otroligt mycket vid datorn.
Jag kände att jag var tvungen att börja träna nånting annat, så därför vände jag mig till kampsport. Där kombinerade jag karate med jogging ett par månader, men jag tröttnade väldigt snabbt.

Åren gick och jag mådde verkligen dåligt med min kropp även fast jag inte var speciellt tjock. Jag var bara stor och kände mig otymplig.
Där kom boxningen in. I början av gymnasiet hade jag mycket ilska som byggts upp genom år av problem i skolan och med vikten.
Jag körde stenhårt och vikten rasade samt att mitt självförtroende blev mycket bättre. Ungefär 6 månader gick tills jag drog på mig ytterligare en skada pga snabb överbelastning och överträning. Benhinneinflammationen var ett faktum pga mycket springande på boxningen och jag tog nu paus igen i ett par år. Ett år efter slutet av gymnasier började jag träna boxning igen på en annan klubb och jag trivdes otroligt bra. Jag hade aldrig varit så stark, smidig och vältränad i hela mitt liv och personerna jag tränade med var helt otroliga vilket gjorde oss till en liten familj.

Där tränade jag hårt i 9 månader som gjorde mig till en exceptionellt snabb och uthållig person för min storlek.
Jag hade dock tröttnat på att jobba bara för pengarna, så jag sökte ny utbildning och hamnade på ett program i Sollefteå.
Flytten från Stockholm gjorde att jag slutade på boxningen och när jag kom upp till den nya orten började jag styrketräna och aktivera mig på andra sätt. Detta fungerade väldigt bra då jag började med stronglifts 5x5 programmet som i kombination med KOPIÖSA mängder mat gjorde att min vikt flög upp från 102 till 112, dock med ökad styrka.

Nu har jag kommit till den punkt där jag förstår vad jag behöver äta, dricka och göra för att öka i styrka med samtidigt gå ned i fettvikt och i det skedet är jag nu.

Periodisk fasta med lite LCHF och hård styrketräning 3 dagar i veckan verkar funka för mig. Nu kör jag i 2 månader och ser om det blir en livsstil istället för ett experiment.

Mitt mål är att droppa i vikt men öka i styrka. Jag vill så småningom kunna börja springa och rehabilitera mitt knä.

Jag ska klara det! *flex*

Second
2011-04-05, 12:58
Kommer garanterat gå kanoners! Du har ju tränat tidigare och har koll på det mesta. Och Kolo är full med information, kunskap, tips och trix så förutsättningarna är bästa möjliga!
Kör själv på nästa exakt samma linje. PF och LCHF och det är precis min melodi! Öppnar ätfönstret 12.00-20.00 och det är första tiden som känns lite konstig men sedan så flyter det på jättebra. Och riktigt skönt att inte gå och tänka på mat hela tiden. Tränar oxå 3 ggr i veckan med rätt basala övningar med varje större muskelgrupp 1 ggr i veckan. Men jag tränar på morgonen innan jobbet.

Men det är bara att kämpa på! :thumbup:

Mazr
2011-04-05, 13:08
Tack så mycket Second! Kul med någon som kör nästan exakt som en själv! :)
Hur hård är du med kcal-räkning och liknande? Hur länge har du kört PF och LCHF?
Några tips för en som nyss börjat?

Ska lätt följa din journal dude! Kämpa på du med! :)

Mazr
2011-04-05, 21:05
Tisdag 2011-04-05: KOST

12.45: 460g nötkött i gräddsås med 200g broccoli, 2ägg, 2 tsk olivolja och 200g keso. Vatten och omega 3 tabletter till det.

16.49: 270g köttfärs med creme fraise (svamp, lök), 1 avocado, 100g keso. Vatten till det.

20.56 230g likadan köttfärs som innan med 300g broccoli, en tomat, 1tsk olivolja, 200g keso, 1 matsked creme fraise och vatten.

Måste fan börja räkna kcal till en viss del. Vad tror ni? Jag ska ha i mig 3700 kcal, men borde ligga på ett litet underskott.
Skön dag i övrigt. Bra värk i benen pga benböjen igår! :D

vicarious
2011-04-05, 21:13
Varför just LCHF?

Mazr
2011-04-05, 21:22
Som sagt, jag kör inte hardcore LCHF. Jag äter kolhydrater efter träningen under träningsdagar. Men i övriga fall försöker jag hålla mig ifrån det just pga överkonsumtion genom hela mitt liv. Ville testa om detta funkar! :)

Mazr
2011-04-05, 21:26
http://img41.imageshack.us/img41/6549/img0395or.jpg

Blek och sälig dagsform. 112 kg.

Second
2011-04-06, 06:41
Tack så mycket Second! Kul med någon som kör nästan exakt som en själv! :)
Hur hård är du med kcal-räkning och liknande? Hur länge har du kört PF och LCHF?
Några tips för en som nyss börjat?

Ska lätt följa din journal dude! Kämpa på du med! :)

Jag har under olika perioder räknat kcal rätt strikt, och även nu räknar jag rätt noga. Men blir bättre med tiden och man får koll på mängd, råvaror, vikt osv. Men till en början var det nödvändigt för mig för att se att jag åt rätt helt enkelt. PF började jag med i början påfebruari efter att ha läst allt möjligt jag kom över, speciellt från leangains och GM. Och för mig är det helt outstanding! Passar inte alla och då är det bara dumt, men som sagt, för mig är det helt rätt sätt att inta mat. LCHF har jag kört strikt några veckor kortare än PF men även den kosten passar mig som handen i handsken. Maten mätta bättre, är betydligt godare och jag blir inte "sugen" på alla dumheter som godis, kakor, dryck, bröd mm. Men även här passar inte LCHF för alla, man måste helt enkelt känna efter vad som passar en själv. Tex. så äter jag inga kolhydrater, ja det blir väl 20-50 kolisar per dag men försöker låta bli så gott det går, och jag känner inga problem att träna hårt eller motionera ordentligt. Långt inlägg men sammanfattnignsvis så är både PF och LCHF min väg att gå.

Mazr
2011-04-06, 20:18
Onsdag 2011-04-06 / Bröst, axlar & triceps

[reps/vikt/sets]
Bänkpress, uppvärmning 10x40x2, 7x50, 3x60, 2x65, 5x70x3 PB!!
Sned hantelpress 8x21, 7x23, 2x21 PB!! (är osäker på totala vikten på hantlarna).
Millitärpress 8x30, 8x35, 8x37,5
Triceps pushdowns 10x60, 9x70, 10x70 PB!!


SJUKT SKÖNT PASS! Vikterna bara flög upp och jag kände mig riktigt stark och fokuserad! WOW :D

KOST:

12:15 - 260g nötkött i gräddsås med 200 g broccoli, en tomat och 150g keso.

16:30, pre-workout - 230g nötkött i gräddsås med en avocado och 3 ägg.

20:30, post-workout - 260g vildsvinsskav i curry-creme fraise, en avocado, 200 g keso och 100 g quinoa.

Ska börja räkna kcal imorgon! Känns iaf tillräckligt än så länge.

Mazr
2011-04-06, 20:24
Jag har under olika perioder räknat kcal rätt strikt, och även nu räknar jag rätt noga. Men blir bättre med tiden och man får koll på mängd, råvaror, vikt osv. Men till en början var det nödvändigt för mig för att se att jag åt rätt helt enkelt. PF började jag med i början påfebruari efter att ha läst allt möjligt jag kom över, speciellt från leangains och GM. Och för mig är det helt outstanding! Passar inte alla och då är det bara dumt, men som sagt, för mig är det helt rätt sätt att inta mat. LCHF har jag kört strikt några veckor kortare än PF men även den kosten passar mig som handen i handsken. Maten mätta bättre, är betydligt godare och jag blir inte "sugen" på alla dumheter som godis, kakor, dryck, bröd mm. Men även här passar inte LCHF för alla, man måste helt enkelt känna efter vad som passar en själv. Tex. så äter jag inga kolhydrater, ja det blir väl 20-50 kolisar per dag men försöker låta bli så gott det går, och jag känner inga problem att träna hårt eller motionera ordentligt. Långt inlägg men sammanfattnignsvis så är både PF och LCHF min väg att gå.

Härligt att läsa om dina framsteg! Det låter onekligen som att du är nöjd med dina val. Känns samma för min del nu när jag kört ett par dagar. Känner mig mer alert, stark och nyttig. Är sjukt kul än så länge!

PF och LCHF is the shit :)

Mazr
2011-04-08, 22:02
Fredag 2011-04-08 / Rygg och biceps

Började dagen med en powerwalk på 64 min.

Sen efter 2 måltider drog jag till gymmet för att riva av ett rygg- och bicepspass.

Marklyft (4 uppvärmningsset på 60x2, 90 och 110 kg) 5x120 och 5x117,5
Latsdrag 8x75, 8x80, 8x75
Sittande rodd 8x85, 7x85, 8x80
Skivstångscurl (EZ) 12x30, 8x35, 20x20kg
Liggande benlyft kroppsvikt 3sets 15 reps

Mitt grepp var helt slut redan efter marklyften. Det märktes speciellt i sittande rodden där jag var tvungen att köra på mindre vikt än vanligt då mitt grepp var sjukt trött.
I övrigt var det ett sjukt skönt pass där jag sniffar på nytt PB i marklyft och latsdrag! Nästa vecka tänkte jag testa att maxa i bänkpress samt marklyft. Det blir spännande :)

Kosten igår och idag var helt okej. Gjorde ett grymt blomkålsmos med grädde och smör som var heeelt otroligt. Fixade även kycklingfileer i ugn.

Igår blev det kanske runt 2700 kcal (på tok för lite), medan dagens säkert gick upp till 3400 kcal.

Känner mig STARK och motiverad! :D

14K
2011-04-08, 22:13
Håller med om PF o LCHF iz da shit. Inne på 8e veckan med det. Keep it up.

Mazr
2011-04-08, 22:29
Härligt! Du har gått ner väldigt jämnt och bra. Vad känner du är för -och nackdelar med LCHF och PF? Tack btw! :)

14K
2011-04-08, 23:32
Härligt! Du har gått ner väldigt jämnt och bra. Vad känner du är för -och nackdelar med LCHF och PF? Tack btw! :)

Nackdelar med PF: Att jag måste äta så mycket mat på så "kort" tid. Känns som man är mätt hela tiden. Försöker äta mina kalorier ändå så man inte hamnar på svält diet.

Fördelar PF: Ja, aldrig hungrig, börjar kl 12:00 vilket passar mig perfekt för jag hatar frukost och njuter endast av kaffe till frukost.


LCHF finns inte så mycket nackdelar, man saknar väl bröd ibland. Men när man gör Oopsies så spelar det ingen roll känns det som. Verkligen en skön diet där man inte behöver lida rakt igenom och vilket gör att man orkar hålla en lång o strikt diet.

Second
2011-04-09, 10:37
nackdelar med pf: att jag måste äta så mycket mat på så "kort" tid. Känns som man är mätt hela tiden. Försöker äta mina kalorier ändå så man inte hamnar på svält diet.

fördelar pf: ja, aldrig hungrig, börjar kl 12:00 vilket passar mig perfekt för jag hatar frukost och njuter endast av kaffe till frukost.


Lchf finns inte så mycket nackdelar, man saknar väl bröd ibland. Men när man gör oopsies så spelar det ingen roll känns det som. Verkligen en skön diet där man inte behöver lida rakt igenom och vilket gör att man orkar hålla en lång o strikt diet.

+1
Håller med till punkt och prickar! Även om jag till en början låg på ett rätt ordentligt underskott, men inget som varken hindrade mig eller vad jag upplevde det förstörde.

Mazr
2011-04-09, 13:07
Hmm, måste ha käkat lite för lite någon dag. För i morse när jag ställde mig på vågen så vägde jag 111,2 i jämförelse med i söndags då jag vägde 112,9.

Skönt iaf! :D

Mazr
2011-04-09, 13:13
Nackdelar med PF: Att jag måste äta så mycket mat på så "kort" tid. Känns som man är mätt hela tiden. Försöker äta mina kalorier ändå så man inte hamnar på svält diet.

Fördelar PF: Ja, aldrig hungrig, börjar kl 12:00 vilket passar mig perfekt för jag hatar frukost och njuter endast av kaffe till frukost.


LCHF finns inte så mycket nackdelar, man saknar väl bröd ibland. Men när man gör Oopsies så spelar det ingen roll känns det som. Verkligen en skön diet där man inte behöver lida rakt igenom och vilket gör att man orkar hålla en lång o strikt diet.

+1
Håller med till punkt och prickar! Även om jag till en början låg på ett rätt ordentligt underskott, men inget som varken hindrade mig eller vad jag upplevde det förstörde.

Jag håller med på punkten att man håller sig mätt. Dock känner jag svårigheter sent på kvällen/natten. Om jag äter sista måltiden mellan 20-21 och lägger mig vid 00 så är man lite småhungrig, men man vänjer sig nog. Ska försöka lägga mig tidigare också.

Till en viss del saknar jag frukosten för att jag är en frukostmänniska, men vafan, detta känns så skönt och RÄTT att jag bara måste fortsätta. Styrkan ökar och vikten går ner. Hur skönt som helst! Hur gör ni med undantag ibland? Godis, lite för mkt kolhydrater, alkohol?

Second
2011-04-11, 07:51
För mig är undantagen problemen. Jag kan inte hantera undantagen så bra utan så släpps alla spärrar och jag frossar. :eating: Men det är jag det. Än så länge är jag för "skör" i mina rutiner för att kunna släppa in undantagen och bara göra det lagom. Men det finns många som kan hantera balansen och äter lite mer kolisar på träningsdagen. Men inställningen borde nog vara att det man mår bra av, det ska man fortsätta med. Sen vad man mår bra av, det måste man nog själv känna efter.

Mazr
2011-04-11, 09:21
Efter min första vecka med PF och LCHF bestämde jag mig för att kolla om det hänt nåt på vågen:

Startvikt 112,9
Nuvarande vikt: 111,8

HELLZ YEAH! :D

14K
2011-04-11, 12:54
Efter min första vecka med PF och LCHF bestämde jag mig för att kolla om det hänt nåt på vågen:

Startvikt 112,9
Nuvarande vikt: 111,8

HELLZ YEAH! :D

GÖTT*flex*

Mazr
2011-04-11, 21:50
Måndag - 2011-04-11 / Ben & mage

Måste ha käkat lite för dåligt under söndagen, för jag var rätt seg under träningen. Knäet kändes inte speciellt bra under benböjen, men men.

[vikt, reps, set]
Knäböj 50x10x2, 70x10, 80x6, 90x4, 87,5x4, 85x3, 70x5
Benpress 181x10x2
Stående vadpress 100x15x3
Crunches med 12kg kettlebell vid bröstet 23, 20 och 17 reps

Skönt pass trots knäet som trasslar! Fick riktigt bra kontakt med vaderna och magen vilket kändes härligt!

Kost:
Första målet: 250g kycklingfilé i stark gräddsås med lite ris, keso, grönsaker och fetaost.
Andra målet: 160g makrill med 3 ägg och 150g keso samt omega 3.
Tredje målet: 450g fläskkotletter, 1 dl quinoa med 2 matskedar creme fraise och 200g broccoli.

Mazr
2011-04-11, 21:51
GÖTT*flex*

Eller hur! Tack dude! :) Hur går det för dig?

Mazr
2011-04-13, 23:13
Onsdag: 2011-04-14 / Bröst, axlar och tricce

[vikt, reps, sets]
Bänkpress stångx10, 40x10x2, 50x7, 60x3, 80x1, 85x1 1RM PB!, 70x4, 60x8
Sned hantelpress 25x8x2
Millitärpress 35x8x3
Pushdowns 70x13, 75x10x2 PB!

Slutsats: Var relativt trött under passet men kände trots det att jag ville maxa i bänkpressen. Aldrig gjort det förut, lär aldrig göra det igen... känns onödigt.
Kul var det dock! En polare passade åt mig, kanske lite för mycket under 85:an, men vafan, den gick upp iaf :D
Helt slut i armarna efter bänken och hantelpressen så jag tog det lugnt i militärpressen. Pushdownsen gick dock sjukt bra!
Skönt pass helt enkelt! :)

Langar med en FET låt! Lyssnar väldigt mycket på dubstep och dnb, tillsammans med skön rap.

VlDq1oZcin8

Ciao!

14K
2011-04-14, 00:34
Eller hur! Tack dude! :) Hur går det för dig?

Det går fint faktiskt, lyckas ligga på ca: 1kg per vecka. Har börjat träna nytt upplägg med som gör att man inte behöver träna så mycket och för ofta men man kör ganska tungt. Och det är jävligt kul och köra så.

Mazr
2011-04-15, 13:58
Det går fint faktiskt, lyckas ligga på ca: 1kg per vecka. Har börjat träna nytt upplägg med som gör att man inte behöver träna så mycket och för ofta men man kör ganska tungt. Och det är jävligt kul och köra så.

Härligt att höra! Skönt med nytt upplägg va? Variation is the shit ;D

raQblad
2011-04-15, 14:24
Du ligger alltså på ca 3700Kcal under deff, tænkte du? Inte sett de andra inlæggen, men det du åt i måndags var inte 3700.
Men annars ser det kul ut, bra før motivationen att komma igång ordentligt.
Om jag var du hade jag børjat rækna kcal, allt annat blir bara grova gissningar. Prova på dumbbell.se, slipper du gøra det "manuellt" så att sæga.

EDIT: ... Så længe det inte var ganska mycket græddsås eller creme fraiche.

Mazr
2011-04-15, 22:21
Du ligger alltså på ca 3700Kcal under deff, tænkte du? Inte sett de andra inlæggen, men det du åt i måndags var inte 3700.
Men annars ser det kul ut, bra før motivationen att komma igång ordentligt.
Om jag var du hade jag børjat rækna kcal, allt annat blir bara grova gissningar. Prova på dumbbell.se, slipper du gøra det "manuellt" så att sæga.

EDIT: ... Så længe det inte var ganska mycket græddsås eller creme fraiche.

Tja dude! Kul att du kikar in :) 3700 är mitt dagliga behov, så jag försöker ligga på ett hyfdsat underskott under "deffen". Försökt räkna kcal men jag tröttnar sjukt snabbt. Det verkar fungera bra ändå iaf. Ligger på ca -1 kg per vecka och jag ökar i styrka!

Tack ändå! Följer din journal också! Riktigt stark! *flex*

Mazr
2011-04-15, 22:34
Fredag - 2011-04-15 / Rygg/biceps

Innan styrkan körde jag en lång promenad på ca 1h30min.
Efter det blev det lite volleyboll och BBQ med klasskompisarna. Bra uppvärmning inför passet ;)

[vikt, reps, set]
Marklyft 70x10x2, 90x6, 110x3, 130x3 PB!!!! 115x4, 110x5
Latsdrag med växlande grepp 75x8x3
Sittande rodd 80x10, 90x9, 90x9
Skivstångscurl/hantelcurl 35x6 / 15x7
Liggande benlyft 15x2 och sista 20 reps

Slutsats: Sjukt skönt set där jag kände att jag ville testa 130 kg för en gångs skull.
Gick sjukt lätt efter första så jag pressade 2 reps till.
Efter rodden dog mina armar men jag lyckades kräma ut det sista ur dem.
Bra skit! :D

Dagens låt:
EiR1hmpk-x4

Hatwalker
2011-04-16, 13:53
Tack för inlägget i journalen! Gav mig också in på boxning en liten liten stund pga aggressioner jag behövde få utlopp för under gymnasiet, men trivdes ej så jag slutade rätt snabbt. Såg att vi verkar ligga på ungefär samma BMI/kroppsfettprocent även om du är en längre variant då :D, så ska bli intressant och se vilka resultat du får. Deff är inget jag bryr mig om nu, men så om något år lär jag ju vara i behov av en liten deff, så det blir najs att se hur du gör det.

Lycka till.

Mazr
2011-04-16, 19:49
Tack för inlägget i journalen! Gav mig också in på boxning en liten liten stund pga aggressioner jag behövde få utlopp för under gymnasiet, men trivdes ej så jag slutade rätt snabbt. Såg att vi verkar ligga på ungefär samma BMI/kroppsfettprocent även om du är en längre variant då :D, så ska bli intressant och se vilka resultat du får. Deff är inget jag bryr mig om nu, men så om något år lär jag ju vara i behov av en liten deff, så det blir najs att se hur du gör det.

Lycka till.

Hehe, vi får lära oss av varandra och se till att nå de mål vi sätter framför oss!
Kul att du kikade in också! :)

14K
2011-04-17, 10:13
Bra PB där. Skönt när man förvånar sig själv :)

Mazr
2011-04-17, 11:28
Bra PB där. Skönt när man förvånar sig själv :)

Tack dude! :) Verkligen, man blir så nöjd så!

Mazr
2011-04-18, 09:38
Ännu en vecka har gått. Dags att ställa sig på vågen igen!

Förra veckan: 111,8
Nuvarande vikt: 111,2

- 0,6 kg

Känns bra! Käkat mer mat och ökat bra i de flesta övningar som jag kört under veckan.
Nu är jag verkligen taggad :D

Mazr
2011-04-18, 22:00
Måndag - 2011-04-18 / Ben&mage

[vikt, reps, set]
Knäböj 50x10x2, 70x7, 80x5x3 Står fortfarande kvar på samma jävla vikt. Men börjar få in tekniken iaf!
Benpress 197x8x2 PB!! Kändes skakigt men skönt!
Stående vadpress 100x15, 90x15x2 Darrade efter sista setet! Wow! :D
Crunches med 12kg-kettlebell på bröstet - 22, 19, 18 reps

Slutsats: Skönt pass som fick mina ben att totalkollapsa!

Dagens låt:
T2IZ2qI3ahg
*cupid*

14K
2011-04-19, 06:13
Vad är målvikten?

Mazr
2011-04-19, 08:47
Vad är målvikten?

95 kg. Fast den vikten kommer jag inte nå på dessa 2 månader.
Vi får se. 100-102 kg kanske? Ska lägga in en hel del cardio nu under sista månaden också. :) Själv då?

14K
2011-04-19, 14:59
95 kg. Fast den vikten kommer jag inte nå på dessa 2 månader.
Vi får se. 100-102 kg kanske? Ska lägga in en hel del cardio nu under sista månaden också. :) Själv då?

Jag siktar på 80+. Får se vad man landar på. Tränar ju en hel del och vill inte tappa alltför mycket styrka.

Mazr
2011-04-22, 14:27
Befinner mig i Sthlm nu över påsk vilket betyder festande och lite onyttiga saker titt som tätt. 5 dagar får jag ta igen när jag kommer tillbaka till verkligheten igen!
Hittade en fet boxningssäck på gymmet som jag tänkte morgonträna på. Få igång mina gamla boxningsrutiner med hopprep, intervaller på säck osv samt avsluta på cykeln.

Ska cutta ner lite på styrkan och få in lite cardio då den är obefintlig atm.

Mazr
2011-04-27, 23:39
Onsdag - 2011-04-28 - Bröst, axlar och tripceps

[vikt, reps, set]
Uppvärmning bänkpress 20x10, 40x10, 50x7, 60x3, 65x1
Bänkpress 72,5x5x2 PB!!, 70x5
Sned hantelpress 27x7 PB!!, 24x7 (osäker på hantlarnas vikt)
Militärpress 35x8, 32,5x8x2
Strikta pushdowns med rak stång 65x10x3

Kommentarer: Trots en alkohol -och skräpfylld påskledighet gick jag till gymmet med målmedvetna steg.
Jag var otroligt taggad och tydligen gav det utdelning! Sjukt skönt pass vilket resulterade i många PBn!
Nu framöver kommer jag dock lägga in morgonboxning (egen rutin) och spinning i veckoschemat. Mest för att jag vill öka flåset och koordinationen.

Dagens låt:
ThKNt-GY1ww

14K
2011-04-29, 08:13
Hur går det här då? :)

Mazr
2011-04-29, 18:01
Hur går det här då? :)

Det går faktiskt helt okej! Påsken var väldigt rolig, men farlig med all onyttig mat, alkohol osv! Men men, nu satsar jag hårt igen.
Själv då? Hur känns schemat?

Mazr
2011-05-04, 23:53
Onsdag 2011-05-05/ Bröst, axlar, triceps

Efter ett par smått oroliga nätter med bland annat besök på akuten så är jag igång igen.
Fick problem med magen pga stress och antagligen valborgsspriten. Gick bra i vilket fall som helst.
Har försökt att hålla igång även fast jag inte gått till gymmet. Blivit beachvolley, brännboll, promenader och longboard.
Nu är iaf styrketräningen igång igen.

[vikt, reps, set]
Bänkpress uppvärmning på 40, 50, 60, 65 sen 3 set på 72,5 kg.
Sned hantelpress 25(tror jag)x8x2
Militärpress 32,5x3
Triceps pushdowns med rak stång 65x10, 70x9, 70x11

Kommentar: Kändes bra trots en jobbig vecka med många skumma händelser osv. Nu är jag tillbaka igen... och jag är TAGGAD! *flex*

Dagens låt efter 3 kvällar i rad med Matrix trilogin:
DOtoIBrBAYE

Mazr
2011-05-06, 20:06
Fredag - 2011-05-06 / Rygg/ "biceps"

[vikt, reps, set]
Marklyft uppvärmning på 80x10, 100x7, 110x3 och 115x1
Marklyft arbetsset 120x5x2 RPB!!
Latsdrag 75x10x2, 80x9
Sittande rodd 90x9, 85x9x2
Liggande benlyft kroppsviktx20x2 och sista setet 15 reps
Avslutade med 3 min hopprep och 7 min slagserier på boxningssäck

Kommentar: Skönt pass där marklyftet gick över förväntan. Otroligt härligt att komma igång med lite boxning igen också. I still got it ;)

Dagens låt:
cZcA2FjANvU

Mazr
2011-05-09, 21:51
idag blev det 3 timmar intensiv beachvolleyboll och longboard... skippade benträningen pga känningar i knäet :/

Second
2011-05-10, 08:49
idag blev det 3 timmar intensiv beachvolleyboll och longboard... skippade benträningen pga känningar i knäet :/

3 timmar!! *screwy*
Vem orkar med det? Efter 30 min så tuggar jag sand och kräks bakom baslinjen.

Mazr
2011-05-10, 10:36
3 timmar!! *screwy*
Vem orkar med det? Efter 30 min så tuggar jag sand och kräks bakom baslinjen.

hahaha bra fråga! det var sjukt varmt och jävligt, men riktigt kul! orken kom väl från stoltheten.. ingen vågade ge upp i båda lagen ;)

Mazr
2011-05-11, 10:37
Tisdag 2011-05-10 - Cirkelträning

Igår kände jag får att återuppta den hårda träningen som jag alltid körde på min boxningsklubb. Det blev en mördande cirkelträningen som fick mig att nästan svimma.

4 stationer, 1 min på varje i hårt tempo, 10 sek vila innan nästa station. 5 varv totalt. Innan detta körde jag dock hopprep i ca 10 min.

Stationerna var hopprep, slagserier på säck, crunches med vikt och 24 kg kettlebell swings.

Dagens låt:
s2pROgkMLks

Mazr
2011-05-15, 03:08
Lördag - 2011-05-15 / Biceps, triceps och mage


Chins 1xkroppsvikt 5x55kg hjälpplatta och 5x60 hjälpplatta.
Stångcurl 20x15, 30x12, 35x11x2
Pushdowns med rak stång 60x15, 70x11x2
Crunches med fötterna i luften och 12 kg kettlebell på bröstet 15, 17, 15 reps

Avslutade med 10 min stretching.

Bra pass! :D

Dagens låt:
1S35THmZD_E

carrot
2011-05-15, 08:54
Gillar att du kör PF och LCHF, det verkar gå bra för dig, lycka till:thumbup:

Mazr
2011-05-15, 12:21
Hehe, kör du något liknande eller? :) Tack för peppen :D

ACL
2011-08-03, 01:32
Hur gick det för dig, Mazr?
Gillade ditt upplägg så skulle vara intressant vilken utdelning du fick. :)
Inspirerande för övrigt att se vilken massa du hade lagt på dig, vill minnas att du var bra mycket mindre under dom dagarna jag besökte MB's & Club Aqua's evenemang, hehe.

Mazr
2011-08-28, 01:39
Haha tja dude! Vem är du då om man får fråga? Nu blev jag nyfiken ;)

Träningen rullar på otroligt bra även fast jag inte orkat föra anteckningar över den.
Men men, ska ta mina mått nu i dagarna och kolla på vikten. Mår bättre än nånsin och kör på PF men LCHF har jag i stort sett slopat. Kuttar dock fortf. ner på kolisarna.

Skulle väl tro att jag har gått ner 2-4 kg iom att jag lagt in väldigt mycket cardio i form av cykel, powerwalks, simning och boxning. :)

Hur går träningen för dig då?