handdator

Visa fullständig version : Tips till mig (träning)


petter5
2011-04-03, 00:27
Hej!

Jag är 15 år gammal blir 16 efter sommarn..
Jag är en klen jävel som är lite överviktig då menar jag typ 5 kg..
Jag tränar för tillfälligt ingenting, och rör mig knappast, haha..
Jag har typ inga muskler på armarna asså då menar jag ingenting, och sommaren kommer så jag vill bli lite deffad, men hur ska jag göra?

Helst inte gym, vill få reda på saker man kan träna med hemma, har 2 hantlar som är 10 väger 10 kg. Så vill jättegärna ha tips på hur en klen person som mig ska bli deffad till sommaren, skriv gärna också hur många gånger i veckan jag ska träna och hur långt tid. Jag som är lite lite överviktig vad ska jag tänka på när jag äter, ska jag minska på något eller vadå?

Snälla hjälp, vill längre inte vara klen..

Mala
2011-04-03, 00:43
Satsa på nästa sommar om du vill bli "deffad" med bra muskelmassa.
Längd, vikt?

Fredron
2011-04-03, 00:50
Var ska jag börja..
Att deffa går ut på att få mer definierade muskler. Något som alltså är omöjligt om man är liten, klen och inte har några muskler att tala om till att börja med, tyvärr. Försöker du ens deffa så kommer du bara se ännu klenare ut. Så glöm deff till att börja med.

Inrikta dig istället på att bli större och starkare, det vill säga bygga muskler. Det bästa sättet att göra det på för dig vore nog att äta mycket proteinrik mat, träna ett par gånger i veckan på gym och se till så att kroppen och alla muskler du tränat får vila ordentligt mellan passen.

Jag är ingen expert på träningspass för personer som inte har tillgång till gym, men det bör nog någon snart kunna ge dig råd angående.

Om du vill gå upp i vikt, eller ner i vikt för den delen så ta den kost du har idag och ät mer, eller ät mindre. Det är inte svårare än så, du behöver inte göra några radikala förändringar. Eventuellt kan det vara jobbigt att äta mindre helt plötsligt och vara hungrig, då kan man ändra och försöka äta mer mat som håller en mätt länge men inte innehåller så mycket kalorier. Det finns många sådana alternativ men det känns inte så relevant för dig för tillfället. Då du borde satsa på att träna och gå upp i vikt.

rooz
2011-04-03, 08:16
Satsa på 2013. Träna hårt, ät mat och ge dig själv tiden att utvecklas.