handdator

Visa fullständig version : Allsvenskan 2011-tråden


SiSenior
2011-04-02, 21:10
Dags för en ny säsong av våran klassiska allsvenskan. Idag sparkade KFF och HBK igång säsongen med en typisk nollnollmatch. Låt oss se vilka som går segrande ur striden i år. Själv hoppas jag på Elfsborg.

*popcorn**popcorn**popcorn*

Jockefoten
2011-04-02, 21:11
Stört att årets viktigaste match även är premiärmatchen. Finns inte jättemycket att se fram emot efter måndag.
TTuDn5oPq3s

SiSenior
2011-04-02, 21:19
Stockholmslagen har inte ens chans i år ;)

hultman
2011-04-02, 21:38
Alla hatar oss
Alla hatar oss
Alla hatar oss
Vafan gör det?

Imni
2011-04-02, 22:11
För två dagar sedan skrev DN en nedlåtande, men dock sann, artikel om allsvenskan där det poängterades att den rankas som europas 28:e bästa liga efter ligor i vitryssland, bulgarien och cypern. Idag publicerade de en artikel som hette något i stil med "9 anledningar att titta på allsvenskan" och dt vanliga vurmandet för denna mediokra underpresterande liga fortsatte som vanligt.

Att sedan biljettpriserna ligger i krokarna 400 kr för sittplats på långsidan på en AIK eller Djurgårdsmatch är dessutom skrämmande och visar på klubbarnas världsfrånvända syn. Att de sedan har mage att klaga på minskad publik är beklämmande.

Jockefoten
2011-04-02, 22:19
Spelar roll om ligan är sämst i världen, det är vår liga. Derbypriserna lär stiga ännu högre nu när polisen ska ha betalt.....

Imni
2011-04-02, 22:33
Spelar roll om ligan är sämst i världen, det är vår liga. Derbypriserna lär stiga ännu högre nu när polisen ska ha betalt.....

Tyvärr spelar det roll. Även jag har mött upp AIKs buss första hemmamatchen x antal år. Jag har stått i klacken och skrikit mig hes men varje gång, varje jäkla gång blir besvikelsen så enorm på grund av det mediokra spelet. Och om en supporter i klacken tycker detta, vad tror du inte barnfamiljer och svenssons tycker då?

Resultatet? Färre kommer och ser på matcherna vilket påverkar fotbollens status i landet och klubbarnas ekonomi. Så JA, det spelar roll.

944RS
2011-04-03, 10:10
Själv så har jag satsat några kronor på att tråkiga Örebro vinner Allsvenskan i år!

Tyvärr så tror jag Dif kommer få det svårt att hamna bättre än 6:a i år men har gärna fel:D

Dissector
2011-04-03, 10:23
Var på premiärmatch igår på Örjans vall. Matchen i sig var inte någon adrenalinhöjare direkt, men otroligt skönt att vara där. Det har hänt massvis i HBK inför i år, och även om jag inte tror det leder till någon imponerande placering så är det förbannat skönt att känna lite ny anda och friska vindar i klubben. Ska bli så intressant. :)

Eddie Vedder
2011-04-03, 11:07
Allsvenskan dog efter 1997. :)

kelk
2011-04-03, 11:22
Jag hävdar bestämt att denna tråd bör innefatta diskussioner angående Sveriges hetaste serie, nämligen supperettan.

Hasch och thinner..

Eddie Vedder
2011-04-03, 11:27
Allsvenskan dog efter 1997. :)

Jag hävdar bestämt att denna tråd bör innefatta diskussioner angående Sveriges hetaste serie, nämligen supperettan.

Hasch och thinner..

Starta en tråd, du och jag kan ju ha den för oss själva. Och kanske Andreas Guiance. :D

isterbuk
2011-04-03, 11:30
Var det året då Degerfors åkte ur? :) Lite sant är det dock, tycker allsvenskan har svalnat lite.

Danne2k
2011-04-03, 11:30
Såg lite av den matchen igår när jag hamnade på en sportbar i hopp om att få se lite riktig fotboll.. ush säger jag bara.

Eddie Vedder
2011-04-03, 11:32
Var det året då Degerfors åkte ur? :) Lite sant är det dock, tycker allsvenskan har svalnat lite.

Precis. :)

Farsan hittade mig gråtandes i pannrummet. Jag har förträngt just den detaljen. Och att jag glömt någonting är i sig helt sjukt för mitt minne är omänskligt. Det säger en del om vilket trauma det var.

hultman
2011-04-03, 11:46
Tyvärr spelar det roll. Även jag har mött upp AIKs buss första hemmamatchen x antal år. Jag har stått i klacken och skrikit mig hes men varje gång, varje jäkla gång blir besvikelsen så enorm på grund av det mediokra spelet. Och om en supporter i klacken tycker detta, vad tror du inte barnfamiljer och svenssons tycker då?

Resultatet? Färre kommer och ser på matcherna vilket påverkar fotbollens status i landet och klubbarnas ekonomi. Så JA, det spelar roll.

Visst har du rätt. AIK har nog orsakat mig mer vrede och sorg än glädje. Men man sviker aldrig, bara att minnas de goda tiderna och kanalisera ilskan till nävar och aktion. Det är kanske därför man hatar alla andra så mycket :D

Nu tycker jag inte att det är så fasansfullt dyrt. Ett derby är mer eller mindre fullsatt när det spelas mellan två lag i form. Problemet är att företagen, trots höga biljettpriser, går så jävla dåligt. AIKs ledning har pissat oss i ansiktet länge, nästan oavsett vilka som fyllt platserna.

Året har börjat bra med hockeyframgångar. Förra året började ju vidrigt så låt mig snälla få lite sinnesro...

Maejn
2011-04-03, 12:08
Det tråkiga med allsvenskan är att det inte finns någon jämn nivå. Och när ett lag väl funnit en jämn nivå tvingas man sälja spelare till de större klubbarna i Holland, Spanien, England osv. för att ekonomin är kass.

Kolla bara på AIK förra året, svenska mästare som var nära att bli petade från Allsvenskan? det säger allt om vilken standard som Allsvenskan håller.

Dock spelar HIF där så något fint finns det ju :)

victor_n
2011-04-03, 12:15
jag slutade följa allsvenskan för några år sen. Dagens liga är så jävla kasst att det är pinsamt:(

Lasse Kongo
2011-04-03, 15:52
Härliga IFK, Klubben med Go! Allt fler för varje dag har gjort dig till sitt hjärtelag!
Härliga IFK, Främst ska du stå, alltid på dig vi lita, Sköna Blåa Vita IFK!


Grymt najs, nyss hemkommen från en härlig allsvensk premiär, 2-0 på Nya Parken mot Gais, underhållande match med härlig fotboll av IFK i andra halvlek, riktigt skön känsla och bra drag på läktarna, ser fram emot att ta emot AIK, då ska det inte hållas emot ; )

hultman
2011-04-03, 16:11
Härliga IFK, Klubben med Go! Allt fler för varje dag har gjort dig till sitt hjärtelag!
Härliga IFK, Främst ska du stå, alltid på dig vi lita, Sköna Blåa Vita IFK!


Grymt najs, nyss hemkommen från en härlig allsvensk premiär, 2-0 på Nya Parken mot Gais, underhållande match med härlig fotboll av IFK i andra halvlek, riktigt skön känsla och bra drag på läktarna, ser fram emot att ta emot AIK, då ska det inte hållas emot ; )

Det gör ont att möta Gnaget ;)

Lasse Kongo
2011-04-03, 16:12
Det gör ont att möta Gnaget ;)

Det gör ont att möta mig med ; )

Fastback
2011-04-03, 16:46
Det gör ont att möta Gnaget ;)

mäCKtiga gnhiet*

ThisIsTheOne
2011-04-03, 16:48
Malmö i allmänhet och Daniel Larsson i synnerhet ser skapliga ut.

Vi såg däremot allt annat än skapliga ut igår.

Fastback
2011-04-03, 16:51
Malmö i allmänhet och Daniel Larsson i synnerhet ser skapliga ut.

Vi såg däremot allt annat än skapliga ut igår.

Jag såg delar av första halvlek bara, men daniel larsson har la inte gjort något speciellt? Förutom målet som han blev bjuden på!

SiSenior
2011-04-03, 18:46
Stark MFF-debut. Jag tror dom kan bli giftiga i år igen faktiskt.

_slipknot1_
2011-04-03, 20:11
Imorgon smäller det! Apkross!!

nikced
2011-04-03, 21:55
Någon som vet hur många sålda biljetter det är till morgondagens derby?

Imorgon smäller det! Apkross!!
*popcorn*

Fredron
2011-04-03, 22:23
Någon som vet hur många sålda biljetter det är till morgondagens derby?


*popcorn*

var 26 000 för någon dag sedan.

gnagaren
2011-04-03, 23:15
Toktaggad inför imorgon. Väntat så jävla länge på starten av allsvenskan. Lite trist att möta Apa IF i första omgången men rivstart på planen kanske sätter ribban högre.

AlmostRipped
2011-04-04, 03:42
Toktaggad inför imorgon. Väntat så jävla länge på starten av allsvenskan. Lite trist att möta Apa IF i första omgången men rivstart på planen kanske sätter ribban högre.

Kan inte bli bättre än att få börja med ett derby! Grym hockeysäsong och taggade aikfans, blir det fint väder kan de bli en riktigt härlig dag!

Kom igen nu gnaget! :hbang:

Gabriel174
2011-04-04, 04:24
Trevligt med träning på Skyttan idag, och helvete vad nyförvärvet Karikari sken upp vid bengalbränningen. Efter träningen, eller snarare under träningen, runt 14:00 var det dags att röra sig mot Norra för tifofix.

Och utan att avslöja alltför mycket om hur antagonisternas tifo kommer att se ut... Men känns om att det blev lite alltför upphaussat på djyrgåradrnas forum om man säger så ;)

Gabriel174
2011-04-04, 04:26
Kan inte bli bättre än att få börja med ett derby! Grym hockeysäsong och taggade aikfans, blir det fint väder kan de bli en riktigt härlig dag!

Kom igen nu gnaget! :hbang:

Visserligen är det kul med ett derby på 30k~, men risken är att vi "torskar" en hemmapremiär som drar mycket folk.

Förresten så stavas AIK med versaler ;)

ThisIsTheOne
2011-04-04, 07:16
Jag såg delar av första halvlek bara, men daniel larsson har la inte gjort något speciellt? Förutom målet som han blev bjuden på!

Nej, inte så speciellt kanske. Men han är vass som fan i allmänhet, tycker jag. Två mål, varav det ena visserligen på straff men den ordnade han själv. Kommer säkert fortsätta leverera också.

_slipknot1_
2011-04-04, 11:20
Trevligt med träning på Skyttan idag, och helvete vad nyförvärvet Karikari sken upp vid bengalbränningen. Efter träningen, eller snarare under träningen, runt 14:00 var det dags att röra sig mot Norra för tifofix.

Och utan att avslöja alltför mycket om hur antagonisternas tifo kommer att se ut... Men känns om att det blev lite alltför upphaussat på djyrgåradrnas forum om man säger så ;)

Ah kul att han kom fram o hälsa lite på oss som var på plats:)

Snart dags för första biran! Lite kvarg på det sen!

SiSenior
2011-04-04, 17:48
Dags för slaget om Stockholm.

Jockefoten
2011-04-04, 17:52
Usch mycket aik på forumet, fram med det tunga artilleriet!

_DdDfGZjJOE

Gabriel Forslund
2011-04-04, 17:53
Stockholmslagen har inte en chans detta året heller;)

Fix'd

SiSenior
2011-04-04, 18:02
Fix'd

Agreed :thumbup:

SiSenior
2011-04-04, 19:24
Stockholmsderbyt blev försenat.
Norra stå glöder och spelar går in igen. Råsunda rökfylls och det lär inte bli spel här på ett tag. AIK-klacken tänder väl fyr på ett par hundra tusen och det luktar bränd gammal soptunna och lite nyårsafton här inne nu.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/leifbylive/article12658490.ab

Bra jobbat.

Gabriel174
2011-04-05, 16:17
Stockholmsderbyt blev försenat.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/leifbylive/article12658490.ab

Bra jobbat.

Härligt att du väljer att citera aftonblaskan. Var du på matchen själv?

Dom här nya direktiven med att avbryta matchen a'la hockeyn pga bengaler är katastrofalt. Att man sedan beskyller AIK för allting är så vanligt att man inte ens bryr sig längre, men FYI så brukar man knappast utrymma planen pga bengaler (och det var i princip bara bengaler som tändes på Norra, förutom lite rök), utan snarare rökbomber från djurgårn. Precis som våra rökbomber mot Malmö '10 krävde utrymning från planen.

Att sen avbryta matchen på grund av två bengaler på Norra är också sådär.

Som jag nämnde innan vart gårdagens floskel difs tifo som misslyckades med att fylla södra, så istället för 1891 blev det 189. Nian var inte världens snyggaste heller. Förstår inte hur man kan missa det; under vårt tifofix syntes det klart och tydligt att outlinjen inte var fenomenal, och att första och sista ettan var ganska oproportionella.

Klackmatchen gick till Gnaget. Genomgående hördes vi mest, förutom vid någon 10minuters sekvens där det var dödstyst på Norra.

... roligast igår måste väl ändå ha varit när djurgården körde "sittplats ställ er upp". En liten klick på 100 pers på östra, närmast södra, ställde sig upp. Hmm, vad hände med dom 90% som skulle vara djurgårdare på sittplats?

hultman
2011-04-05, 16:44
Håller med om kampen mot bengalerna. Seriöst, vafan är det för jävla tjafs? Själv fick jag 10-15 bomber som smällde alldeles vid mig och en lysraket som brände sönder ett par nya skor. Men skitsamma, är det derby så är det derby. Då passar det inte med alla dessa jävla gnällbrudar och småbarn på ståplats. Man får väl bita ihop lite, ingen har dött av lite rök, ljus eller tillfällig tinitus.

Vid alla hemmamatcher blir det dock sittplats. Man har stått i så många år nu att benen är värda lite semester. Fast det blir väl som på hockeyn ändå, att man skriker ännu mer på sittplats för att kompensera för de som håller käften :D

Herr Oberst
2011-04-05, 17:02
Spelarna måste blivit jävligt taggade av detta bengal och rökbombstifo. Tänk att pröjsa några 100 tusen i böter och så måste spelarna lomma ut i omklädningsrummen igen. Snacka om nedtändning.
Dom 100 000 som Schyman eldade upp känns mer välspenderade faktiskt

SiSenior
2011-04-05, 17:29
Härligt att du väljer att citera aftonblaskan. Var du på matchen själv?

Dom här nya direktiven med att avbryta matchen a'la hockeyn pga bengaler är katastrofalt. Att man sedan beskyller AIK för allting är så vanligt att man inte ens bryr sig längre, men FYI så brukar man knappast utrymma planen pga bengaler (och det var i princip bara bengaler som tändes på Norra, förutom lite rök), utan snarare rökbomber från djurgårn. Precis som våra rökbomber mot Malmö '10 krävde utrymning från planen.

Att sen avbryta matchen på grund av två bengaler på Norra är också sådär.

Som jag nämnde innan vart gårdagens floskel difs tifo som misslyckades med att fylla södra, så istället för 1891 blev det 189. Nian var inte världens snyggaste heller. Förstår inte hur man kan missa det; under vårt tifofix syntes det klart och tydligt att outlinjen inte var fenomenal, och att första och sista ettan var ganska oproportionella.

Klackmatchen gick till Gnaget. Genomgående hördes vi mest, förutom vid någon 10minuters sekvens där det var dödstyst på Norra.

... roligast igår måste väl ändå ha varit när djurgården körde "sittplats ställ er upp". En liten klick på 100 pers på östra, närmast södra, ställde sig upp. Hmm, vad hände med dom 90% som skulle vara djurgårdare på sittplats?

Tack och lov slappa jag se den usla matchen. Sen att ni vann tifomatchen, grattis. Något ni kommer kunna glädjas åt i år i varje fall.

Jockefoten
2011-04-05, 19:11
Härligt att du väljer att citera aftonblaskan. Var du på matchen själv?

Dom här nya direktiven med att avbryta matchen a'la hockeyn pga bengaler är katastrofalt. Att man sedan beskyller AIK för allting är så vanligt att man inte ens bryr sig längre, men FYI så brukar man knappast utrymma planen pga bengaler (och det var i princip bara bengaler som tändes på Norra, förutom lite rök), utan snarare rökbomber från djurgårn. Precis som våra rökbomber mot Malmö '10 krävde utrymning från planen.

Att sen avbryta matchen på grund av två bengaler på Norra är också sådär.

Som jag nämnde innan vart gårdagens floskel difs tifo som misslyckades med att fylla södra, så istället för 1891 blev det 189. Nian var inte världens snyggaste heller. Förstår inte hur man kan missa det; under vårt tifofix syntes det klart och tydligt att outlinjen inte var fenomenal, och att första och sista ettan var ganska oproportionella.

Klackmatchen gick till Gnaget. Genomgående hördes vi mest, förutom vid någon 10minuters sekvens där det var dödstyst på Norra.

... roligast igår måste väl ändå ha varit när djurgården körde "sittplats ställ er upp". En liten klick på 100 pers på östra, närmast södra, ställde sig upp. Hmm, vad hände med dom 90% som skulle vara djurgårdare på sittplats?

Tifot drog igång långt innan alla blivit insläppta....

En del rök

8PMgMiv7PFY

acke^_
2011-04-05, 19:18
Vad tycker ni om mjällby i allsvenskan?

Gabriel174
2011-04-05, 19:27
Tifot drog igång långt innan alla blivit insläppta....

En del rök

8PMgMiv7PFY

Jo jag hörde av en polare i fabriken att det vart småtjaffs utanför södra. Samma kompis berättade att det var något jon som kastade en bengal mitt bland alla papper/konfetti. Vilken lirare.

Ryktas om att ucs tände eld på en av sina flaggor också...

Vad tycker ni om mjällby i allsvenskan?

Bönder

egge
2011-04-05, 20:50
Vad tycker ni om mjällby i allsvenskan?

Sjukt imponerad av deras förra säsong. Kommer givetvis att följa dom även denna säsongen och förhoppningsvis blir det ett par hemmamatcher till sommaren. Hoppas dom får bra betalt för El Kabir.

@Gabriel: AIK:are tycker väl att alla lag som inte är från huvudstaden är bönder?

Gabriel174
2011-04-06, 09:39
@Gabriel: AIK:are tycker väl att alla lag som inte är från huvudstaden är bönder?

Haha, nästan så :D

_slipknot1_
2011-04-06, 12:45
Håller med om kampen mot bengalerna. Seriöst, vafan är det för jävla tjafs? Själv fick jag 10-15 bomber som smällde alldeles vid mig och en lysraket som brände sönder ett par nya skor. Men skitsamma, är det derby så är det derby. Då passar det inte med alla dessa jävla gnällbrudar och småbarn på ståplats. Man får väl bita ihop lite, ingen har dött av lite rök, ljus eller tillfällig tinitus.

Vid alla hemmamatcher blir det dock sittplats. Man har stått i så många år nu att benen är värda lite semester. Fast det blir väl som på hockeyn ändå, att man skriker ännu mer på sittplats för att kompensera för de som håller käften :D

+1 på första stycket.

Ska också lämna norra efter 10 års trogen tjänst och bli certifierat råsundafetto på östra. Förutom vid derbyn såklart!

Lasse Kongo
2011-04-06, 12:54
Ok gammal video, men inte direkt de vassaste knivarna i lådan :D

D0o2unmphrQ

Lasse Kongo
2011-04-06, 13:02
Titlar Klubb
16 Malmö FF
15 IFK Göteborg
12 IFK Norrköping
7 Djurgårdens IF
5 AIK, IF Elfsborg
4 Halmstads BK, Helsingborgs IF, Östers IF
2 Åtvidabergs FF, Gais
1 Hammarby IF, IK Sleipner, Kalmar FF, Örgryte IS


Var bara tvungen att posta den, så jävla skönt att vi äntligen är med i allsvenskan igen, ingen riktig allsvenska utan snoka ju!

Är dock realist och vet att vi inte vinner något smguld iår, har en förhoppning om att vi håller oss kvar iallafall =)

Känns ändå trevligt att titta lite på ovanstående lista då jag är född och fostrad i snokas anda :hbang:

Lasse Kongo
2011-04-06, 13:18
Haha måste posta denna, missa inte rondellen om ni kommer på besök haha

Imads mål tål att ses på många gånger :hbang:

wn6N034B2DQ

Gabriel174
2011-04-06, 17:06
Ok gammal video, men inte direkt de vassaste knivarna i lådan :D

[yt]D0o2unmphrQ[/t]

Men är du skön eller? Såna bilder/filmer finns från alla lag. Här kan du få en från djurgården.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d9c8f865a728_91020327.jpg

Gabriel174
2011-04-10, 15:39
Nyss hemkommen från Råsunda. Härligt väder. Härligt resultat. Och kanske en av dom roligaste matcherna jag gått på, och då är det inte tack vare ett fint spel, men snarare på grund av ramsorna från läktaren.

Nr. 15 och nr. 22 i Mjällby fick utstå en del fantastiskt roliga nidramsor, och 22an blev senare utbytt.

Vidare var det också ramsor som växlades mellan Norra och Östra. Det började när vi gjorde ett halvtamt försök med "sittplats sittplats ge oss en sång" utan respons. Tror att vi svarade med "Tjockisar på sittplats". Dom svarade med "Fattiga Norra".

Sen vart det "Tjocka feta östra" och dom svarade "Ja vi är tjocka feta östra". Då sa Norra: "Visa pattarna". Tror att Östra sen drog till med "Sjunger när ni leder". Minns inte om vi svarade på den eller om hela Råsunda då körde "Heja heja AIK". Då kom "Sveriges bästa sittplats" från Norra följt av ett "Ni kan dra åt helvete" från Östra. Tror sen det avslutades med ett "Kom och hata om ni törs".

Var någon "Råsundafetton allez allez allez" som drogs igång också. Inte säker på vilken ordning men ganska kul...

Kan låta tråkigt såhär i text, men väldigt kul match och härligt med 3-0.

egge
2011-04-10, 16:00
Stängde av efter 3dje målet. Fyfan vad orättvist resultat. :(

Gabriel174
2011-04-10, 16:06
Stängde av efter 3dje målet. Fyfan vad orättvist resultat. :(

Äh, vadå orättvist? ;)


Det var tydligen såhär ramsorna var... Jag som börjar bli senil:


Norra: sittplats, sittplats, ge oss en sång!
Östra: (tystnad)
Norra: (buar) Råsundafetton allez allez allez!
Östra: fattiga Norra!
Norra: vadå vadå vadå??
Östra: (applåderar)
Norra: Visa pattarna!
Östra: (visar pattarna)
Norra och Östra: heja heja AIK!
Norra: vi har Sveriges bästa sittplats!
Östra: ni kan dra åt helvete!
Norra: kom och hata om ni törs!
Östra: ni bara sjunger när vi leder!
Norra: ni är tjocka feta östra!
Östra: vi är tjocka feta östra!
Norra: (applåderar)
Norra: vi vill se Östra hoppa!
Östra: vi är inte Hammarby!

Ramsorna mot Grahn:

Vi vill se Britney vinka!
Britney, Britney, ge oss en sång!
Vad ska Britney säga nu?


Mot backen som ser ut som en brud (nr. 15):

Visa pattarna!!
Hemmafru, hemmafru, hemmafru!
Nånting med Lady Gaga

Mot båda:

Finns bara kärringar i Mjällby!
Nummer 15 är Lady Gaga, och 22:an e Britney Spears!

_slipknot1_
2011-04-10, 17:32
Äh, vadå orättvist? ;)


Det var tydligen såhär ramsorna var... Jag som börjar bli senil:


Norra: sittplats, sittplats, ge oss en sång!
Östra: (tystnad)
Norra: (buar) Råsundafetton allez allez allez!
Östra: fattiga Norra!
Norra: vadå vadå vadå??
Östra: (applåderar)
Norra: Visa pattarna!
Östra: (visar pattarna)
Norra och Östra: heja heja AIK!
Norra: vi har Sveriges bästa sittplats!
Östra: ni kan dra åt helvete!
Norra: kom och hata om ni törs!
Östra: ni bara sjunger när vi leder!
Norra: ni är tjocka feta östra!
Östra: vi är tjocka feta östra!
Norra: (applåderar)
Norra: vi vill se Östra hoppa!
Östra: vi är inte Hammarby!

Ramsorna mot Grahn:

Vi vill se Britney vinka!
Britney, Britney, ge oss en sång!
Vad ska Britney säga nu?


Mot backen som ser ut som en brud (nr. 15):

Visa pattarna!!
Hemmafru, hemmafru, hemmafru!
Nånting med Lady Gaga

Mot båda:

Finns bara kärringar i Mjällby!
Nummer 15 är Lady Gaga, och 22:an e Britney Spears!

Humor:D Skön seger idag! Nu väntar invasion borås nästa ska bli grymt kul!
Nr6 nr6 elfborgs nr6 vi ska se om du flinar när din skalle * censur*

hultman
2011-04-10, 18:01
Haha. Skön match idag. Numera tjock och fet på östra, som bjöd på grym sol och stundvis sköna sånger. Och som man trodde, det blir nästan ännu mer damp när man sitter :D Så jävla skönt att Grahn åker hem och funderar på att ta sitt liv, och nr 15 klipper håret i omklädningsrummet.

Det märks väldigt tydligt att truppen är jävligt svag i år. Hade inte Lundberg lottat in första målet så hade vi nog förlorat.

Gabriel174
2011-04-10, 18:46
http://foto.jesperzerman.se/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=15484&g2_serialNumber=2

Gabriel174
2011-04-11, 12:37
Lite avslutande om gårdagens "batalj" mot bönderna från Mjällby då... Sanslöst kul att Britney gråter ut i Aftonbladet och säger: ”Jag tycker
att vi våldtar AIK”

Ni lyckades å andra sidan inte skapa några målchanser alls?
– Nä, men


http://data.fuskbugg.se/skalman02/britnet.bmp
Dom mobbas



Hursomhelst så var det oerhört kul att se min polare Alexander Milosevic debutera. Väldigt stabil matchen igenom. Fick en spark i skallen vilket endast resulterade i ett gult kort. Overkligt.


Göteborg hemma nu på torsdag som kammat hem hela 0 poäng i årets Allsvenska. Hoppas att Helgi och M. Bangura är tillbaka. Pertan saknar jag inte lika mycket då vi har en väldigt bra reserv i form utav Alexander M. Jag skulle dock gärna vilja se Pertan tillsammans med Backman i mittlåset och möjligtvis Alexander som ytterback. Nisse tycker jag går ner sig för varje säsong.

Sen så är det invasion Borås som möjligtvis är årets svåraste match. Vi har det aldrig lätt på plastgräser och jag kan inte erinra mig senaste gången vi vann borta mot Elfsborg.

Gabriel174
2011-04-17, 09:34
Elfsborg borta då. Svåraste (borta)matchen i år. Vi har inte vunnit på Borås Arena än, och jag har för mig att senaste gången vi vann borta mot Ellos var 2003. Dom är fantastiskt duktiga på hemmaplan och förra året åkte vi på en 4-0 torsk.

Turina, Backman, Tjerna och M. Bangura är givna. Synd att Helgi är skadad men Tjerna har fixat det otroligt bra hittills.

Jag tror att vi mönstrar denna elva:


-----------------Turina------------------
Lorentzon-Backman-Pertan/Milosevic-NEJ
Lundberg-Tjerna-RÅP-Pavey/DG/M9
Bangura-Bangura


Detta ifall Alm väljer att köra ett klassiskt 4-4-2. Jag vet inte riktigt vilka yttrar han kommer att välja idag. Offensivt eller defensivt... Hursomhelst så är jag nöjd ifall vi får med oss poäng. Om vi spelar bra mot både Tacos och Fiskrens förutspår jag ett väldigt bra år.

egge
2011-04-17, 09:48
Kunde inte se matchen igår men viktigt med 3 poäng på hemmaplan. Dock måste fler spelare, typ Ekenberg, komma igång med målskyttet. El Kabir ska ju snart lämna.

Gabriel174
2011-04-17, 17:24
2-2 får väl ses som ett okej och rättvist resultat. Tycker att vi dominerade första halvlek men hade ingenting i andra.

Första halvleken var väldigt bra från AIKs sida med bra passnings- och presspel. Andra halvlek var katastrofal. Turina räddar oss ett par gånger med några fantomräddningar.

Gabriel174
2011-04-18, 23:36
Vafan är jag ensam i tråden eller? ;)

Då är det match på torsdag mot Göteborg... Så jävla irriterad på att vi blev av med en hemmapremiär då vi mötte lillasyster i premiären och nu får spela mot Göteborg som brukar locka mycket publik på Skärtorsdagen. Blir väl inte 20 000, tyvärr.

Jag antar att det kommer att häcklas en del mot Tobbe då hans brorsa gått ut med att vara homosexuell samt att hans farsa har en brud som är typ 20 år eller något. Känns sådär med ramsor som "Anton tar den i 2an", lite för pubertalt och "väntat". Lite fyndigare än så måste vi vara.

"Tobbes morsa går i tvåan"
"Petad i Häcken"
"Äldre än sin morsa!"
"Bröderna hysén är inte som dom andra, bröderna hysén ligger med varandra! "
"Tobbes brorsa fick inga tjejer!"



....Undrar hur Politiskt korrekta / duktiga Västra och mazarin-Östra reagerar på eventuella nidramsor om Anton. Gissningsvis är väl trappa 7, Östra Övre, ganska snabba på att hänga med och ifall det blir alltför låg nivå på ramsorna kör väl sittplats en "Heja heja AIK".

Kommer hur som helst att bli en riktigt kul match och förhoppningsvis och gissningsvis kniper vi tre poäng. Hittills har inte Glenneborg tagit hem en enda poäng. Tror att dom är lika skakade som vi var '10, om inte mer. Tror att Helgi är tillbaka vilket är fantastiskt kul att se.

_slipknot1_
2011-04-19, 11:17
2-2 får väl ses som ett okej och rättvist resultat. Tycker att vi dominerade första halvlek men hade ingenting i andra.

Första halvleken var väldigt bra från AIKs sida med bra passnings- och presspel. Andra halvlek var katastrofal. Turina räddar oss ett par gånger med några fantomräddningar.

Riktigt bra bortamatch ändå trots att vi spelade 11-12 (domaren hade uppenbarligen en ellos tröja under domartröjan) Alltid lika roligt med bortamatch i Borås! Riktigt bra stämning på bortaståplats medan hemmafansen knappt hördes under hela matchen.

Ifk stolpfusk nästa, så låt oss cementera dem i botten av tabellen:D

Gabriel174
2011-04-19, 11:44
Riktigt bra bortamatch ändå trots att vi spelade 11-12 (domaren hade uppenbarligen en ellos tröja under domartröjan) Alltid lika roligt med bortamatch i Borås! Riktigt bra stämning på bortaståplats medan hemmafansen knappt hördes under hela matchen.

Ifk stolpfusk nästa, så låt oss cementera dem i botten av tabellen:D

Ja, det var ett tag sen jag såg AIK rulla boll så bra mot Elfsborg som dom gjorde :) Det var sanslöst hur många frisparkar dom fick med sig, herregud.





Sparkad efter matchen!

ThisIsTheOne
2011-04-19, 11:58
@Gabriel: AIK:are tycker väl att alla lag som inte är från huvudstaden är bönder?

Det ligger stor komik i det där, men det förstår nog bara de som har koll och de som verkligen har det, de är inte särskilt många.

Gabriel174
2011-04-19, 23:48
hif+dif+götet: 8 matcher, fyra poäng.
AIK: 3 matcher, 5 poäng.

Minimjölk
2011-04-20, 11:38
hif+dif+götet: 8 matcher, fyra poäng.
AIK: 3 matcher, 5 poäng.

Va? HIF har väl 9p?

Komma och skryta med 5poäng efter tre omgångar, det leder knappast till något guld?

Gabriel174
2011-04-20, 12:22
Va? HIF har väl 9p?

Komma och skryta med 5poäng efter tre omgångar, det leder knappast till något guld?

Vet att det här är Allsvenksan-tråden, men syftade på hammarby :)

Calleman
2011-04-20, 13:15
hif+dif+götet: 8 matcher, fyra poäng.
AIK: 3 matcher, 5 poäng.

MFF 12 poäng efter ikväll :hbang:

Gabriel174
2011-04-20, 14:12
MFF 12 poäng efter ikväll :hbang:

Jo, men sen så är Malmö mycket högre tippat än AIK och har ett bättre lag ;)

Som AIK:are tror jag givetvis på guld varje år, men var halvt inställd på ett mellanår med tanke på att vi spelar med många juniorer, ny tränare osv. Väldigt positivt överraskad hittills. Hoppas och tror att vi tar tre poäng mot Göteborg - då har göteborg + dif på 8(?) matcher 1 poäng totalt.

Vi vill ha Olsson kvar!

Hoppas på psykningar mot skattesmitaren och "vi-var-mycket-bättre-men-dom-hade-tur" Selakovic. Dags att deklarera, ja det är dags att deklarera...

hultman
2011-04-20, 15:11
Tobbes farsa har inga pengar
Tobbes brorsa har ingen flickvän

:D

Herr Oberst
2011-04-20, 18:25
Vad ska man med flickvän till när man är homosexuell?

joko
2011-04-20, 21:01
Det ligger stor komik i det där, men det förstår nog bara de som har koll och de som verkligen har det, de är inte särskilt många.

Jag tror nästan alla svenskar vet att Solna inte är huvudstad.

joko
2011-04-20, 21:05
Känns sådär med ramsor som "Anton tar den i 2an", lite för pubertalt och "väntat". Lite fyndigare än så måste vi vara.

"Tobbes morsa går i tvåan"
"Petad i Häcken"
"Äldre än sin morsa!"
"Bröderna hysén är inte som dom andra, bröderna hysén ligger med varandra! "
"Tobbes brorsa fick inga tjejer!"


Ja det här är tunga grejer, fans som dig kan verkligen funka som en 12:e spelare.... i Grunden Bois.

Gabriel174
2011-04-21, 00:41
Jag tror nästan alla svenskar vet att Solna inte är huvudstad.

Vill du ta den här diskussionen så kan vi ta den :). AIK är ingen Solnaklubb. AIK är en Stockholmsklubb och har aldrig enbart tillhört en kommun. AIK har spelat på Östermalm, är det en Östermalmsklubb? AIK grundades på Biblioteksgatan 8 - ta gärna en titt på var det ligger.

Vi är AIK Stockholm, till skillnad från lillasyster som endast tillät medlemmar från Östermalm... hm

Gabriel174
2011-04-24, 14:28
Haha så jävla härligt att se djurgården ligga under med 1-3 och blir utsjungna utav peking-fansen.

Jockefoten
2011-04-24, 14:31
Vi är AIK Stockholm, till skillnad från lillasyster som endast tillät medlemmar från Östermalm... hm

Nej ni är Solnas allmänna idrottsklubb.

Gabriel174
2011-04-24, 15:01
Nej ni är Solnas allmänna idrottsklubb.

Varför är du inte på stadion :)


Porr på djurgårdens forum. Fan vad härligt livet är just nu :D Superettan här kommer djurgårn!

Jockefoten
2011-04-24, 15:15
Varför är du inte på stadion :)


Porr på djurgårdens forum. Fan vad härligt livet är just nu :D Superettan här kommer djurgårn!

Har inte gått på fotboll/hockey på några år av förekommen anledning...

Gabriel174
2011-04-24, 15:21
Har inte gått på fotboll/hockey på några år av förekommen anledning...

En typisk djurgårdare alltså ;)

Nej, ska sluta hetsa. Kan inte vara kul för Banda med tanke på att han vet om att MP tar över nästa säsong. Och det kan inte vara kul för MP att komma nästa säsong med tanke på den prekära situationen i.o.m. er katastrofala trupp. Ifall ni håller er kvar i år kan det vara bra då ni kommer att komma som underdogs nästa säsong iofs...

Hur som helst så är det kul läsning på lions forum :D

Imorgon är det AIK-Syrianska. Vill ju självklart att det ska gå bra för Syrianska... men mot annat motstånd. Hoppas och tror på AIK.

Vidare undrar jag ifall man verkligen tänker göra sig av med Ivan Turina som det spekulerats om på Sportbladet. Kenny greken ser jag som en keeper som håller i AS och minns att han gjorde en fantomräddning förra säsongen borta mot gefle (?), men han är ingen Ivan. Mohammed (och kanske Tetteh?) försvinner med störst sannolikhet nu i sommar och jag hoppas att vi får ordentligt med pengar. 89:a med tre år kvar på kontraktet. Undrar vem som tar hans plats. Catovic? Lundberg? Eller kan t.o.m. Karikari som Mörk talat så gott om ta hans plats?

Gabriel174
2011-04-24, 23:06
Nej ni är Solnas allmänna idrottsklubb.

http://dif.se/om-dif/historia/difs-hemmaarenor-i-allsvenskan/

Totalt 1927-2006
Råsunda 300 matcher
Stadion 299 matcher



Avd: dif solna? :)

Lasse Kongo
2011-04-24, 23:17
Idag mår man förjävla fint, 1-3 på bortaplan:hbang:

_slipknot1_
2011-04-24, 23:18
Imorgon ska det käkas kebak i telge!*popcorn*

Gabriel174
2011-04-24, 23:19
Idag mår man förjävla fint, 1-3 på bortaplan:hbang:

Er klack bjöd på humor också. Trevligt att höra :D

Lasse Kongo
2011-04-24, 23:29
Er klack bjöd på humor också. Trevligt att höra :D

:D

Ja det är ingen dålig start vi har fått, men jag är realist, nöjd är jag om vi håller oss kvar iår, sjukt kul att det börjat så bra iaf, Peking spelar bitvis riktigt bra fotboll och det bör bara kunna bli bättre med tanke på att inte laget alls är särskilt ihopspelat ännu.

Kul att klacken uppskattas även i hufudstaden xD

Gabriel174
2011-04-24, 23:37
Kul att klacken uppskattas även i hufudstaden xD

All dif-hån uppskattas av mig iaf :D

Några ramsor som pekingfansen sjöng:
"Djurgårn åker ut i år"
"Sämre än bajen!"
"Vi kan inte höra er"
"Varför sjunger inte ni?"
"Hur många guld har ni"
"Glad påsk djurgården hälsningar från peking"
"Ska ni gå hem nu?"


Fick t.o.m. mig att sjunga med ;)

SiSenior
2011-04-25, 18:35
AIK-fansen har gjort det igen.

Den allsvenska matchen mellan Syrianska och AIK avbröts efter 20 minuter sedan supportrar kastat in smällare mot den assisterande domaren Daniel Wärnmark. ”Han är skadad och ska uppsöka läkare”, säger matchdelegaten Lars Wilhelmsson till Canal plus.
http://www.dn.se/sport/fotboll/just-nu-syrianska-aik-avbruten

Hoppas på grova böter och 6 poängs avdrag.

snej
2011-04-25, 18:47
AIK-fansen har gjort det igen.


http://www.dn.se/sport/fotboll/just-nu-syrianska-aik-avbruten

Hoppas på grova böter och 6 poängs avdrag.

Dem visar bara vad stockholmare går för!!11 de e coolt veettu

SiSenior
2011-04-25, 18:59
Dem visar bara vad stockholmare går för!!11 de e coolt veettu

Inte för att döma alla AIK:are för vad några idioter sysslar med men detta är rent ut sagt pinsamt.

_slipknot1_
2011-04-25, 18:59
AIK-fansen har gjort det igen.


http://www.dn.se/sport/fotboll/just-nu-syrianska-aik-avbruten

Hoppas på grova böter och 6 poängs avdrag.

Bangern som träffa domaren kom från huvudläktaren där Syrianskafansen huserar annars.

SiSenior
2011-04-25, 19:06
Bangern som träffa domaren kom från huvudläktaren där Syrianskafansen huserar annars.

Jasså? Annat sa dom på TV4.

Gabriel174
2011-04-25, 19:20
Fantastiskt härligt när folk snackar om skit dom inte har någon aning om. Jag kan inte med säkerhet säga att den första bangern som skadade domaren kom från Syrianskafansen, jag avvaktar hellre tv-bilderna. Men på en bild håller linjedomaren om vänster öra och det tyder väl på att det kom från Syrianskasupportrarna?

Visserligen legitimerar det inte idioterna i vår klack som kastade skit tillbaka med tanke på att vår ekonomi är katastrofal, och nu riskerar vi böter, spel med tomma läktare, poängavdrag samt att sponsorer flyr. Synd att ett par nötter från begåvningsreserven kan förstöra för så många andra.

Herr Oberst
2011-04-25, 19:47
Fantastiskt härligt när folk snackar om skit dom inte har någon aning om.

Alltid så jävla kul när 08-huliganerna försöker rättfärdiga sitt beteende.

AIK kom larvigt billigt undan när det gällde attacken mot UEFA och Levski. Denna gången blir det nog värre. Tippar på 2 matcher inför tomma läktare, att matchen mot Syrianska inte kommer återupptas och AIK därmed får 0p med sig hem samt ev. ytterligare -3 poängs avdrag.

Dyraste smällarna i historien?
Men det är ju häftigt när det smäller

Berguven
2011-04-25, 19:49
Fantastiskt härligt när folk snackar om skit dom inte har någon aning om. Jag kan inte med säkerhet säga att den första bangern som skadade domaren kom från Syrianskafansen, jag avvaktar hellre tv-bilderna. Men på en bild håller linjedomaren om vänster öra och det tyder väl på att det kom från Syrianskasupportrarna?

Visserligen legitimerar det inte idioterna i vår klack som kastade skit tillbaka med tanke på att vår ekonomi är katastrofal, och nu riskerar vi böter, spel med tomma läktare, poängavdrag samt att sponsorer flyr. Synd att ett par nötter från begåvningsreserven kan förstöra för så många andra.

Det syns mycket tydligt på tv-bilderna att aik-packet kastar smällare in på läktaren. Det är i mina ögon snäppet värre än att kasta mot domaren, så snacket är i vilket fall befogat.

Jag förstår för övrigt inte varför syrianska-fansen skulle angripa linjedomaren som direkt svar på en utvisning till deras fördel. Väldigt märkligt det där.

_slipknot1_
2011-04-25, 19:57
Jasså? Annat sa dom på TV4.

Jo aftonbladet och tv4 är ju kända för att vinkla allt i AIK:s favör dessutom.
Delar ur AIK klacken kastade bangers in på huvudläktaren men den banger (eller hemmagjord bomb eller vad det var) som briserade vid linjedomaren kom från huvudläktaren dvs där Syrianska höll till. Källkritik är något man bör tillämpa om det kommer från Dagstidningar som aftonbladet och tv-kanalen tv4.

Men AIK kommer få böter för de som AIK fansen kastade in på läktaren.
Har svårt att se något annat än omspel just pga bangern som träffa domaren kom från syrianskaläktaren. Ger svff segern till Syrianska e fan måttet rågat.
Såg med egna ögon hur den kom från huvudläktaren.

Berguven
2011-04-25, 20:02
Jo aftonbladet och tv4 är ju kända för att vinkla allt i AIK:s favör dessutom.
Delar ur AIK klacken kastade bangers in på huvudläktaren men den banger (eller hemmagjord bomb eller vad det var) som briserade vid linjedomaren kom från huvudläktaren dvs där Syrianska höll till. Källkritik är något man bör tillämpa om det kommer från Dagstidningar som aftonbladet och tv-kanalen tv4.

Men AIK kommer få böter för de som AIK fansen kastade in på läktaren.
Har svårt att se något annat än omspel just pga bangern som träffa domaren kom från syrianskaläktaren. Ger svff segern till Syrianska e fan måttet rågat.
Såg med egna ögon hur den kom från huvudläktaren.

Tycker du verkligen att ni är värda omspel när delar av er publik kastar pyroteknik in mot en läktare full av folk? Skulle vara om ni straffas med poängavdrag ändå i så fall.

SiSenior
2011-04-25, 20:26
Jo aftonbladet och tv4 är ju kända för att vinkla allt i AIK:s favör dessutom.
Delar ur AIK klacken kastade bangers in på huvudläktaren men den banger (eller hemmagjord bomb eller vad det var) som briserade vid linjedomaren kom från huvudläktaren dvs där Syrianska höll till. Källkritik är något man bör tillämpa om det kommer från Dagstidningar som aftonbladet och tv-kanalen tv4.

Men AIK kommer få böter för de som AIK fansen kastade in på läktaren.
Har svårt att se något annat än omspel just pga bangern som träffa domaren kom från syrianskaläktaren. Ger svff segern till Syrianska e fan måttet rågat.
Såg med egna ögon hur den kom från huvudläktaren.

Är dom? Den var ny.

hultman
2011-04-25, 20:28
Vi får väl se om vi blir tilldelade 3-0 om det bevisas att domaren fick smällaren från Syrianska. SKULLE INTE TRO DET VA!

Hata alla!

_slipknot1_
2011-04-25, 20:41
Är dom? Den var ny.

ironi

Gabriel174
2011-04-25, 21:34
Alltid så jävla kul när 08-huliganerna försöker rättfärdiga sitt beteende.

AIK kom larvigt billigt undan när det gällde attacken mot UEFA och Levski. Denna gången blir det nog värre. Tippar på 2 matcher inför tomma läktare, att matchen mot Syrianska inte kommer återupptas och AIK därmed får 0p med sig hem samt ev. ytterligare -3 poängs avdrag.

Dyraste smällarna i historien?
Men det är ju häftigt när det smäller

Har du lässvårigheter? "Visserligen legitimerar det inte idioterna i vår klack som kastade skit tillbaka

Var du på plats när vi mötte Levski? För det var jag. Än en gång sväljer du aftonblaskans rubriker och använder det som källa. Hursomhelst så får vi tacka Lennart för att bötern inte blev så hög den matchen, antar jag.

Varför ska AIK få spela inför tomma läktare? Syrianska har ett ansvar i säkerhetsfrågan. Exempelvis fick vi inget straff mot gais 2005 eftersom att säkerheten var katastrofal.

Det syns mycket tydligt på tv-bilderna att aik-packet kastar smällare in på läktaren. Det är i mina ögon snäppet värre än att kasta mot domaren, så snacket är i vilket fall befogat.

Jag förstår för övrigt inte varför syrianska-fansen skulle angripa linjedomaren som direkt svar på en utvisning till deras fördel. Väldigt märkligt det där.

Nej, det syns definitivt inte tydligt på tv-bilderna att den första bangern som skadade domaren kom från AIK-håll. Kolla på den här bilden:

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/12931402/700/normal/8ae00e65bb7e0/ska-2.jpg

Vilket öra håller han sig för? Det vänstra, närmast Syrianskaklacken! Mig veterligen försökte Syrianskasupportrarna träffa AIKare men den kom, olyckligtvis, på linjedomaren.



Som sagt är jag inte säker på att det var Syrianskafansen. Lika lite säker är jag på att den första kom från AIK-håll.

Jockefoten
2011-04-25, 21:39
Så fort aik får lite medvind så kommer verkligheten och slår ner dem igen. Slår aldrig fel.

Gabriel174
2011-04-25, 21:41
Så fort aik får lite medvind så kommer verkligheten och slår ner dem igen. Slår aldrig fel.

Hur går det för er då? Och när kommer bandas bok? :)


PS. Enligt en polare i Fabriken kastades det sten mot pekingfansen efter våldtäCkten på stadion. Undrar varför det inte vart några rubriker :) Kanske för att ingen bryr sig om dif (solna)?

Berguven
2011-04-25, 21:48
Nej, det syns definitivt inte tydligt på tv-bilderna att den första bangern som skadade domaren kom från AIK-håll.
Läs vad jag skrev igen.


Vilket öra håller han sig för? Det vänstra, närmast Syrianskaklacken! Mig veterligen försökte Syrianskasupportrarna träffa AIKare men den kom, olyckligtvis, på linjedomaren.


Wow vilket detektivarbete! Smällen kommer alltså alltid från det håll smällaren kastades ifrån, inte från den plats den briserar på?

Gabriel174
2011-04-25, 21:52
Läs vad jag skrev igen.
Och läs vad jag skrev innan.



Wow vilket detektivarbete! Smällen kommer alltså alltid från det håll smällaren kastades ifrån, inte från den plats den briserar på?

Men nu kan du knappast vara säker på att den kom från AIK, dels på grund av att du inte var där, och dels på grund av att man inte såg den första smällen i TV.

Visiteringen vid ingångarna var fullständigt värdelös. En klapp på magen och ett välkomnande.

ha:cl
2011-04-25, 22:06
Att Gabriel försöker försvara att det var AIK är lite konstigt eftersom han själv verkar ta avstånd från allt vad huliganism heter. Att någon anklagar AIK-idjuterna borde då inte trigga "bortförklarar nerven", eftersom det tydligen inte är några han står bakom ändå.

Det är lite som att börja bortförklara anklagelser mot Al-quida (stavning), eftersom man inte vet ifall det var dom eller IRA som gjorde det hemska (valfritt terrordåd). Det ska inte beröra, eftersom båda parter är idioter. För icke-idioterna berör det inte.

Jag bryr mig inte om ifall det var AIK fans eller Syrianska fans som gjorde det. Det är helt oväsentligt.

Nu är jag Örgrytare, men om vi nu hade haft detta problemet så hade jag inte brytt mig om folk började tveksamt anklaga dessa idoter. Det är lika stora idoter, vilket lag de än håller på.

Berguven
2011-04-25, 22:12
Och läs vad jag skrev innan.





Men nu kan du knappast vara säker på att den kom från AIK, dels på grund av att du inte var där, och dels på grund av att man inte såg den första smällen i TV.

Visiteringen vid ingångarna var fullständigt värdelös. En klapp på magen och ett välkomnande.

Jag har aldrig påstått att den första "bangern" (varför inte kalla det smällare?) kommit från aik-håll, men att många av den senare definitivt gjorde det. Det är i mina ögon värre att slänga skiten upp på en välfylld läktare än mot en ensam person på en öppen yta. Att ni sedan försvarar era drägg genom att peka på något annat som någon annan gjort är tämligen pinsamt, och det är knappast första gången man ser det beteendet från en majoritet av era nätaktiva fans.

hultman
2011-04-25, 22:24
Att Gabriel försöker försvara att det var AIK är lite konstigt eftersom han själv verkar ta avstånd från allt vad huliganism heter. Att någon anklagar AIK-idjuterna borde då inte trigga "bortförklarar nerven", eftersom det tydligen inte är några han står bakom ändå.

Det är lite som att börja bortförklara anklagelser mot Al-quida (stavning), eftersom man inte vet ifall det var dom eller IRA som gjorde det hemska (valfritt terrordåd). Det ska inte beröra, eftersom båda parter är idioter. För icke-idioterna berör det inte.

Jag bryr mig inte om ifall det var AIK fans eller Syrianska fans som gjorde det. Det är helt oväsentligt.

Nu är jag Örgrytare, men om vi nu hade haft detta problemet så hade jag inte brytt mig om folk började tveksamt anklaga dessa idoter. Det är lika stora idoter, vilket lag de än håller på.

Buhu buhu. Riddare av moral och anständighet?

Klart att det har betydelse vem som träffade domaren. Var det en gnagare så kan vi räkna med poängavdrag och dryga böter, var det en "syrian" så blir det på sin höjd omspel och en kebabrulle i böter.

Örgryte är en jävla skitklubb som ingen bryr sig om, det är därför ni inte har engagerade fans. Med påföljande "problem" aka läktarkultur...

ha:cl
2011-04-25, 22:28
Buhu buhu. Riddare av moral och anständighet?

Klart att det har betydelse vem som träffade domaren. Var det en gnagare så kan vi räkna med poängavdrag och dryga böter, var det en "syrian" så blir det på sin höjd omspel och en kebabrulle i böter.

Örgryte är en jävla skitklubb som ingen bryr sig om, det är därför ni inte har engagerade fans. Med påföljande "problem" aka läktarkultur...

Så talar en sann, AIKare?

Örgryte är Sveriges anrikaste klubb. ÖIS är från Örgryte och där håller man inte på med larverier som huliganism. Vi går på fotboll, tittar på den ibland sorgligt dåliga svenska fotbollen. Inser att det inte blir bättre. Skålar med kompisar.
Bönderna står i klacken.

ha:cl
2011-04-25, 22:31
Egentligen går vi inte ens på fotboll.

hultman
2011-04-25, 23:04
Så talar en sann, AIKare?

Örgryte är Sveriges anrikaste klubb. ÖIS är från Örgryte och där håller man inte på med larverier som huliganism. Vi går på fotboll, tittar på den ibland sorgligt dåliga svenska fotbollen. Inser att det inte blir bättre. Skålar med kompisar.
Bönderna står i klacken.

Korrekt.

Ni verkar vara så gamla att alla fans gått bort sedan länge. Och vem förväntar sig våldsdåd av en gamling som på sin höjd lägger en blötprupp som uppskattning vid vinst?

Egentligen går vi inte ens på fotboll.

Det gör vi.

ha:cl
2011-04-25, 23:13
Korrekt.

Ni verkar vara så gamla att alla fans gått bort sedan länge. Och vem förväntar sig våldsdåd av en gamling som på sin höjd lägger en blötprupp som uppskattning vid vinst?



Det gör vi.

Snarare så att vi inte föds med fotbollskulturen. Vi har andra sätt att roa oss. Hormonstinna idioter som bölar och skriker intresserar inte. Ser inte det roliga. Kan inte någon förklara för mig.

kelk
2011-04-25, 23:25
Briljant. Ännu en ickehändelse som skall ältas i veckor.

gnagaren
2011-04-25, 23:27
Löjlig pajkastning i denna tråd då vi var tre(?) st som faktiskt var där och såg allt med egna ögon. Löjligt när andra "experter" försöker anklaga och dra alla AIK:are över samma kant samtidigt som man inte försöker dölja sitt AIK förakt. Sluta försök lägga orden i våra munnar bara för att ni läst aftonhoran och sexpressen och dragit egna slutsatser.

Jag vet inte vem som kastade bangern på domaren men vem det än kan tänkas vara är det en jävla idiot. Sen ska ni inte tro att Syrianskafansen är några lamungar heller. När AIK:arna började skrika och rycka i nätet och sparka omkull reklamskyltar tog det inte många millisekunder innan "suryoye-crew" vaknade till liv och sprang tvärs över sin egen läktare för att börja hetsa och bygga på stämningen på sitt eget sätt.

Med det sagt säger jag inte att jag försvarar detta beteende men det finns två sidor av myntet och båda sidorna kan ha defekter. Vanligtvis hade jag inte brytt mig nämnvärt om det inte var för att matchen blev avbruten. Hade laddat upp i solen hela dagen med öl och trevligt sällskap. Dansade, sjöng och mådde som man gör när man åker på bortamatch (trots att det bara var till Slöddertälje) och fick sedan hela dagen förstörd (vilket jag inte beskyller mina AIK-bröder för, snarare den riktigt dåliga säkerheten kring hela arrangemanget). Bara att vänta tills domen kommer, jag håller tummarna för att det inte var en AIK:are som kastade bangern på domaren, då hoppas jag personen får betala som en individ och inte AIK som förening.

Gabriel174
2011-04-26, 00:36
Att Gabriel försöker försvara att det var AIK är lite konstigt eftersom han själv verkar ta avstånd från allt vad huliganism heter. Att någon anklagar AIK-idjuterna borde då inte trigga "bortförklarar nerven", eftersom det tydligen inte är några han står bakom ändå.




Förstår inte vad du menar. Vadå försöker försvara att det var AIK? Jag står inte bakom kastning av bangers mot linjedomare, nej. Vilken normalt funtad människa gör det? Å andra sidan är vi inte BP/örgryte/valfritt bondelag.

Jag har aldrig påstått att den första "bangern" (varför inte kalla det smällare?) kommit från aik-håll, men att många av den senare definitivt gjorde det. Det är i mina ögon värre att slänga skiten upp på en välfylld läktare än mot en ensam person på en öppen yta. Att ni sedan försvarar era drägg genom att peka på något annat som någon annan gjort är tämligen pinsamt, och det är knappast första gången man ser det beteendet från en majoritet av era nätaktiva fans.

Med tanke på att den första bangern som träffade/kom i närheten av linjedomaren är den "värsta" (eftersom att den kan rendera i 6 poängavdrag) är det ganska givet att vi diskuterar just den?

Och vad menar du med nätaktiva fans? Att jag är en s.k. internetsupporter som vår käre gårdare här i tråden är?


Förresten, dagens skämt. "Örgryte är Sveriges anrikaste klubb." Ha ha ha. Vem bryr sig om örgryte? Vad fan är örgryte? ha hah aha haha



Egentligen går vi inte ens på fotboll.


Vilken lågoddsare.

ha:cl
2011-04-26, 14:11
Förstår inte vad du menar. Vadå försöker försvara att det var AIK? Jag står inte bakom kastning av bangers mot linjedomare, nej. Vilken normalt funtad människa gör det? Å andra sidan är vi inte BP/örgryte/valfritt bondelag.



Med tanke på att den första bangern som träffade/kom i närheten av linjedomaren är den "värsta" (eftersom att den kan rendera i 6 poängavdrag) är det ganska givet att vi diskuterar just den?

Och vad menar du med nätaktiva fans? Att jag är en s.k. internetsupporter som vår käre gårdare här i tråden är?


Förresten, dagens skämt. "Örgryte är Sveriges anrikaste klubb." Ha ha ha. Vem bryr sig om örgryte? Vad fan är örgryte? ha hah aha haha






Vilken lågoddsare.

Varför bryr du dig när någon säger att den kommer från AIK håll? Även om den nu inte gör det, så borde man inte börja jobba med att försöka bortförklara. Elände är elände.

Kan du din fotbollshistoria?

Gabriel174
2011-04-26, 17:03
Varför bryr du dig när någon säger att den kommer från AIK håll? Även om den nu inte gör det, så borde man inte börja jobba med att försöka bortförklara. Elände är elände.

Kan du din fotbollshistoria?

Varför jag bryr mig? Det är knappast ovanligt att AIK beskylls så fort något händer. Exempelvis kan du kolla på det här urlöjliga reportaget:

svmLVhGMgKA

Tidigare stod det att det var AIK utan någon som helst bevisning. Efter flera mail till AB ändrade man det till "klubbarna". Vad tror du att följderna blir när AIK konstant får negativa artiklar? Sponsorer flyr och färre går på matcherna.


Jag kan min fotbollshistoria, kan du din? Örgryte må vara en gammal klubb, men ändock en pissklubb som ingen bryr sig om. Finns ingen passion och ingen känsla kring den klubben.

ha:cl
2011-04-26, 17:40
Varför jag bryr mig? Det är knappast ovanligt att AIK beskylls så fort något händer. Exempelvis kan du kolla på det här urlöjliga reportaget:

svmLVhGMgKA

Tidigare stod det att det var AIK utan någon som helst bevisning. Efter flera mail till AB ändrade man det till "klubbarna". Vad tror du att följderna blir när AIK konstant får negativa artiklar? Sponsorer flyr och färre går på matcherna.


Jag kan min fotbollshistoria, kan du din? Örgryte må vara en gammal klubb, men ändock en pissklubb som ingen bryr sig om. Finns ingen passion och ingen känsla kring den klubben.

Okej. Okej det blir ju lite ett bekräftande av det självklara med ord som pissklubb.

Förklara gärna hur inslaget var urlöjligt.

Gabriel174
2011-04-26, 18:00
Förklara gärna hur inslaget var urlöjligt.

Till att börja med sätter man på en bakgrundsmusik och en berättare med mörk stämma i förhoppning om att sätta skräck i tittaren. Vidare kommer man med vissa påståenden som är helt befängda. Jag skickade ett mail till TV4 och fick ett uruselt svar tillbaka. Det här var mitt andra mail... Den här gången kunde jag dock inte hålla tillbaka allt, men det får funka:


Hej.

Kul att se att ni vidarebefordrar samma svar till samtliga som mailat er. Bemödar ni ens er att läsa kritiken ni fått?

Reportern hävdar inte bara att det finns bråk och stök, men även att det inte finns någon passion på Råsunda. Det där är helt absurt. Hur kommer det sig att ni endast framhäver det "negativa" men aldrig nämner det positiva? Varför tas det aldrig upp vad den svenska fotbollen gör för Sverige? Hur mycket tjänar inte staten och kringliggande kommuner på stormatcher?

En "massiv" polisinsats? Ifall du inte visste om det så är poliserna som är stationerade kring Råsunda inte "extrainkallade". Möjligtvis betalar man dom närvarande poliserna OB men inget mer. Det är väl ganska självklart att det finns många poliser när 30 000 personer är samlade? Ifall småflickorna i Nortull hade 30 000 åskådare kan du ge dig fan på att poliser hade stått där också.

Hur ofta sker inte misshandelfall ute på stan? Är det "stökigt" och "farligt" att gå ut på stan också?

Du säger att majoriteten av besökarna kände att det var stökigt. Jag tvivlar starkt på att majoriteten av besökarna kände sig hotade eller att det var stökigt. Än en gång har ni inte belägg för det ni säger! Hur kan ni argumentera på ett sånt sätt? Bara för att du/ni sitter där och är skärrade över en bengal ger det er inte rätten att propagera för det i rikssändande TV, det förstår ni väl själva? Hur kommer det sig att man såg flera bloggar, både inhemska men även internationella hylla stämningen?

Du hävdar att man bör ta sig en funderare på ifall man älskar fotboll/sin klubb ifall man tänder en bengal. Är det ni som bestämmer vad "älska" är? Ifall jag tänder en bengal i en folkmassa - älskar jag inte AIK lika mycket? Patetiskt! Jag bryr mig inte ett skvatt om vad ni tycker är kärlek. Tyck vad du vill men försök fan inte sprida propaganda i TV4! Dessa personer som tänder bengaler är samma personer som åker land och rike för att följa sitt lag. Dessa personer är personer som står och sjunger för sitt lag i mörker och kyla när andra sitter hemma och myser i sina soffor med en chipspåse. Dessa personer är personer som lägger ner sitt liv på AIK. Dessa personer är personer som andas och lever för klubben. Ni snackar om att tränaren jobbade ideellt. Vad tror du att supportrarna gör? Vi till och med betalar! Dessa personer som arbetar med tifon i flera timmar trots att det regnar. Älskar dom inte sin klubb?!

"Hoppas att matcherna kan behålla lugnet framöver" - skämtar du med mig eller? Klart som fan att det är lugnt runt matcherna. Vid derbyn kan det vara annorlunda, givetvis. Men med passion, kärlek och hat kan det förekomma bråk. Då bör du även ha i åtanke att folk kan ha druckit alkohol och är missnöjda med resultat.

Jag kräver fortfarande en offentlig ursäkt för det patetiska inslaget.

/Gabriel




Efter det här mailet fick jag inget svar tillbaka.

ha:cl
2011-04-26, 18:29
Till att börja med sätter man på en bakgrundsmusik och en berättare med mörk stämma i förhoppning om att sätta skräck i tittaren. Vidare kommer man med vissa påståenden som är helt befängda. Jag skickade ett mail till TV4 och fick ett uruselt svar tillbaka. Det här var mitt andra mail... Den här gången kunde jag dock inte hålla tillbaka allt, men det får funka:


Hej.

Kul att se att ni vidarebefordrar samma svar till samtliga som mailat er. Bemödar ni ens er att läsa kritiken ni fått?

Reportern hävdar inte bara att det finns bråk och stök, men även att det inte finns någon passion på Råsunda. Det där är helt absurt. Hur kommer det sig att ni endast framhäver det "negativa" men aldrig nämner det positiva? Varför tas det aldrig upp vad den svenska fotbollen gör för Sverige? Hur mycket tjänar inte staten och kringliggande kommuner på stormatcher?

En "massiv" polisinsats? Ifall du inte visste om det så är poliserna som är stationerade kring Råsunda inte "extrainkallade". Möjligtvis betalar man dom närvarande poliserna OB men inget mer. Det är väl ganska självklart att det finns många poliser när 30 000 personer är samlade? Ifall småflickorna i Nortull hade 30 000 åskådare kan du ge dig fan på att poliser hade stått där också.

Hur ofta sker inte misshandelfall ute på stan? Är det "stökigt" och "farligt" att gå ut på stan också?

Du säger att majoriteten av besökarna kände att det var stökigt. Jag tvivlar starkt på att majoriteten av besökarna kände sig hotade eller att det var stökigt. Än en gång har ni inte belägg för det ni säger! Hur kan ni argumentera på ett sånt sätt? Bara för att du/ni sitter där och är skärrade över en bengal ger det er inte rätten att propagera för det i rikssändande TV, det förstår ni väl själva? Hur kommer det sig att man såg flera bloggar, både inhemska men även internationella hylla stämningen?

Du hävdar att man bör ta sig en funderare på ifall man älskar fotboll/sin klubb ifall man tänder en bengal. Är det ni som bestämmer vad "älska" är? Ifall jag tänder en bengal i en folkmassa - älskar jag inte AIK lika mycket? Patetiskt! Jag bryr mig inte ett skvatt om vad ni tycker är kärlek. Tyck vad du vill men försök fan inte sprida propaganda i TV4! Dessa personer som tänder bengaler är samma personer som åker land och rike för att följa sitt lag. Dessa personer är personer som står och sjunger för sitt lag i mörker och kyla när andra sitter hemma och myser i sina soffor med en chipspåse. Dessa personer är personer som lägger ner sitt liv på AIK. Dessa personer är personer som andas och lever för klubben. Ni snackar om att tränaren jobbade ideellt. Vad tror du att supportrarna gör? Vi till och med betalar! Dessa personer som arbetar med tifon i flera timmar trots att det regnar. Älskar dom inte sin klubb?!

"Hoppas att matcherna kan behålla lugnet framöver" - skämtar du med mig eller? Klart som fan att det är lugnt runt matcherna. Vid derbyn kan det vara annorlunda, givetvis. Men med passion, kärlek och hat kan det förekomma bråk. Då bör du även ha i åtanke att folk kan ha druckit alkohol och är missnöjda med resultat.

Jag kräver fortfarande en offentlig ursäkt för det patetiska inslaget.

/Gabriel




Efter det här mailet fick jag inget svar tillbaka.

Varför vi nu fick veta detta vet jag inte. Men jag kan svara i tv4 ställe om du vill.


Reportern hävdar inte bara att det finns bråk och stök, men även att det inte finns någon passion på Råsunda. Det där är helt absurt. Hur kommer det sig att ni endast framhäver det "negativa" men aldrig nämner det positiva? Varför tas det aldrig upp vad den svenska fotbollen gör för Sverige? Hur mycket tjänar inte staten och kringliggande kommuner på stormatcher?


Det finns säkert passion, lite för mycket ibland för ni skrämmer bort småbarnsfamiljer. Angående det där med hur mycket pengar staten och kommunerna tjänar på stormatcher vet jag inte. vad jag däremot vet är att Sverige inte har några stormatcher, samt att, utan huliganerna hade staten tjänat mer på en "stormatch", än med dom. Så vad du vill ha sagt där är lite oklart. Det är inte direkt så att utan bengalerna och tifon och hej och hå så kommer läktarna stå tomma och inga matchintäker kommer in. Tvärtom? Ja, antagligen.

En "massiv" polisinsats? Ifall du inte visste om det så är poliserna som är stationerade kring Råsunda inte "extrainkallade". Möjligtvis betalar man dom närvarande poliserna OB men inget mer. Det är väl ganska självklart att det finns många poliser när 30 000 personer är samlade? Ifall småflickorna i Nortull hade 30 000 åskådare kan du ge dig fan på att poliser hade stått där också.

30 000 personer är ingen fara om alla beter sig civiliserat. Att stå och böla som en hormonstinn alfahane är inte civiliserat. Att bråka med någon bara för man inte håller på samma lag, är inte civiliserat. Jag likställer er med den extrema vänstern. De beter sig också ociviliserat. Det gör säkert den extrema högern också för den delen. Det jag försöker säga är att 30 000 personer inte = bråk, som du verkar tro. Fanns det inte extrainkallade poliser och resurser inför IFK-AIK 2009? Jo, det gjorde det. Vad vill du säga här?

Hur ofta sker inte misshandelfall ute på stan? Är det "stökigt" och "farligt" att gå ut på stan också?

Korrekt. Jobbar man inte för att försöka hämma den utvecklingen på stan? Smutskastar man inte de som utför dessa dåd? Skillnaden på stan och en fotbollsstadion är att folk väljer frivilligt att gå på fotboll, medan man har större svårigheter att hålla sig borta från slumpmässigt gatuvåld, så som rån etc. Återigen, vad menar du?

Du säger att majoriteten av besökarna kände att det var stökigt. Jag tvivlar starkt på att majoriteten av besökarna kände sig hotade eller att det var stökigt. Än en gång har ni inte belägg för det ni säger! Hur kan ni argumentera på ett sånt sätt? Bara för att du/ni sitter där och är skärrade över en bengal ger det er inte rätten att propagera för det i rikssändande TV, det förstår ni väl själva? Hur kommer det sig att man såg flera bloggar, både inhemska men även internationella hylla stämningen?


"Jag tvivlar starkt". "Än en gång har ni inte belägg för det ni säger!". Tja, om du nu påstår att de inte har belägg, så borde du väl åtminstone kunna lägga fram fakta och belägg. Istället skriver du att du "tvivlar starkt". Du vet alltså inte ifall dom har belägg eller inte. Du vet inte ifall de gjorde en undersökning som var statistiskt säkerställd som påvisade att majoriteten av besökarna tyckte det var stöktigt? Du bara tycker det låter orimligt, och påstår att dom påstår saker utan belägg. Du måste utveckla det här också.

Du hävdar att man bör ta sig en funderare på ifall man älskar fotboll/sin klubb ifall man tänder en bengal. Är det ni som bestämmer vad "älska" är? Ifall jag tänder en bengal i en folkmassa - älskar jag inte AIK lika mycket? Patetiskt! Jag bryr mig inte ett skvatt om vad ni tycker är kärlek. Tyck vad du vill men försök fan inte sprida propaganda i TV4! Dessa personer som tänder bengaler är samma personer som åker land och rike för att följa sitt lag. Dessa personer är personer som står och sjunger för sitt lag i mörker och kyla när andra sitter hemma och myser i sina soffor med en chipspåse. Dessa personer är personer som lägger ner sitt liv på AIK. Dessa personer är personer som andas och lever för klubben. Ni snackar om att tränaren jobbade ideellt. Vad tror du att supportrarna gör? Vi till och med betalar! Dessa personer som arbetar med tifon i flera timmar trots att det regnar. Älskar dom inte sin klubb?!

Supportrar är ett vagt uttryck. Men huliganer jobbar inte ideellt. De kostar samhället pengar. De är kriminella.

Annars håller jag nästan med dig. Det är en otrolig passion vissa visar för sina lag, och det är givetvis väldigt kul att se. Angående huruvida en bengaltändare älskar sitt lag mer eller mindre, låter jag vara osagt. Men det får ju ändå ses som lite korkat att tända en bengal, för att sedan låta sitt älskade lag betala böter för bengalen. Bedrövligt idiotiskt.

"Hoppas att matcherna kan behålla lugnet framöver" - skämtar du med mig eller? Klart som fan att det är lugnt runt matcherna. Vid derbyn kan det vara annorlunda, givetvis. Men med passion, kärlek och hat kan det förekomma bråk. Då bör du även ha i åtanke att folk kan ha druckit alkohol och är missnöjda med resultat.

Jag kräver fortfarande en offentlig ursäkt för det patetiska inslaget.


Förklara "Klart som fan det är lugnt runt matcherna". "Med passion, kärlek och hat kan det förekomma bråk. Här är nyckeln. Hatet. Jag älskar tennis, och har en otrolig passion för sporten som jag lägger ner ca 12-13 timmar i veckan på. Allt hat lämnar jag utanför banan. Det finns bara kärlek. Varför hatar man andra lag?

Alkoholen. Där kom den.

Du borde inte få en offentlig ursäkt tycker jag.

Min egna åsikt är att huliganerna ska bli körde bort från arenan innan det hinner hände något runt den, till ett avskillt område där de kan slåss och leka primitiva apor.

Gabriel174
2011-04-26, 18:54
lite för mycket ibland för ni skrämmer bort småbarnsfamiljer.
Källa? Jag ser flera småbarnsfamiljer sittandes på den Södra läktaren varenda match.


Angående det där med hur mycket pengar staten och kommunerna tjänar på stormatcher vet jag inte. vad jag däremot vet är att Sverige inte har några stormatcher
Då bör du inte uttala dig. Vet att det var en politiker som räknade ut att man tjänade flera miljoner på ett derby i globen som tar 13 000. Sverige har inga stormatcher? Sverige har Norra Europas största derby.


30 000 personer är ingen fara om alla beter sig civiliserat. Att stå och böla som en hormonstinn alfahane är inte civiliserat. Att bråka med någon bara för man inte håller på samma lag, är inte civiliserat. Jag likställer er med den extrema vänstern. De beter sig också ociviliserat. Det gör säkert den extrema högern också för den delen. Det jag försöker säga är att 30 000 personer inte = bråk, som du verkar tro. Fanns det inte extrainkallade poliser och resurser inför IFK-AIK 2009? Jo, det gjorde det. Vad vill du säga här?
Och hur många av dessa 30 000 beter sig ociviliserat? Hur många drägg finns det inte på festivaler? Hur många våldtäkter, misshandelsfall, narkotigaproblem finns inte där? Hur kommer det sig att festivaler målas upp som en folkfest medan en fotbollsmatch målas upp som en krigszon? Du hade förvånats hur många bråk som orsakas på grund av polisernas rabiata beteende. Min rekommendation till dig är att gå på ett Stockholmsderby och uppleva stämningen och atmosfären runtomkring själv. Vill du inte hamna i bråk är risken 0.001 procent att göra det skulle jag gissa på. Är du AIKare och inte vill bråka är det bara att ta raka vägen upp mot Näckrosen. Jag har aldrig hävdat att det blir bråk så fort 30 000 personer är samlade. Men det är onekligen endast ett fåtal individer i den stora massan som bråkar. Inte lika många som du vill få det att framstå som. Det jag sa var att det var självklart att det var poliser inkallade med tanke på att det var så många människor på en liten yta. Jag nämnde aldrig IFK-AIK. Jag snackade om dif-AIK.


Smutskastar man inte de som utför dessa dåd? Skillnaden på stan och en fotbollsstadion är att folk väljer frivilligt att gå på fotboll, medan man har större svårigheter att hålla sig borta från slumpmässigt gatuvåld, så som rån etc. Återigen, vad menar du?
Att du ens jämför smutskastandet mellan fotbollssupportrarna och folk som bråkar på stan är befängt. Media målar konstant upp bagateller till krigsrubriker. Vadå,väljer man inte frivilligt att gå till en klubb där man är i större risk att hamna i bråk än en fotbollsmatch?


"Jag tvivlar starkt". "Än en gång har ni inte belägg för det ni säger!". Tja, om du nu påstår att de inte har belägg, så borde du väl åtminstone kunna lägga fram fakta och belägg. Istället skriver du att du "tvivlar starkt". Du vet alltså inte ifall dom har belägg eller inte. Du vet inte ifall de gjorde en undersökning som var statistiskt säkerställd som påvisade att majoriteten av besökarna tyckte det var stöktigt? Du bara tycker det låter orimligt, och påstår att dom påstår saker utan belägg. Du måste utveckla det här också.
Det är ingen chans att TV4 utfört en kvantitativ litteraturstudie och på så sätt fått fram den faktan med tanke på att reportaget kom någon dag eter derbyt. Bevisbördan ligger på dom eftersom att det är dom som påstår något. Något som dom påstår i rikssändande TV. Och om du ens tror att det är något annat än ett påstående taget ur luften så gissar jag på att du trollar.



Annars håller jag nästan med dig. Det är en otrolig passion vissa visar för sina lag, och det är givetvis väldigt kul att se. Angående huruvida en bengaltändare älskar sitt lag mer eller mindre, låter jag vara osagt. Men det får ju ändå ses som lite korkat att tända en bengal, för att sedan låta sitt älskade lag betala böter för bengalen. Bedrövligt idiotiskt.
Snarare idiotiskt att inte kunna utföra säkra bränningar med tanke på att vi har en brandmästare som är positivt inställd till det. Dock så vägrar svff att gå med på det.



Förklara "Klart som fan det är lugnt runt matcherna". "Med passion, kärlek och hat kan det förekomma bråk. Här är nyckeln. Hatet. Jag älskar tennis, och har en otrolig passion för sporten som jag lägger ner ca 12-13 timmar i veckan på. Allt hat lämnar jag utanför banan. Det finns bara kärlek. Varför hatar man andra lag?
Att du ens likställer ditt tennisspelande med ett kokhett derby på Råsunda med 30 000 är.... vadfan? Känns mer och mer som att den här konversationen inte kommer ge oss ett dugg med tanke på att vi båda har polariserade åsikter om saken och har ett annat perspektiv på det mesta, verkar det som iaf.


Min egna åsikt är att huliganerna ska bli körde bort från arenan innan det hinner hände något runt den, till ett avskillt område där de kan slåss och leka primitiva apor.

Än en gång. "Oskyldiga", julgranar, blir inte påhoppade. Oroa dig inte för det.

hultman
2011-04-26, 18:56
HaCl frammanar samma aggressioner som en ful, wannabetuff djurgådare efter AIK-förlust.

Barnfamiljer har inte på ett derby att göra och anledningen till att svensk fotboll överhuvudtaget drar publik är för att vi har en del eldsjälar till supportrar. Inte för att Arne Aftonblad gillar att kika på någon match ibland och håller på det lag som vinner. Eldsjälar genererar pengar, barnfamiljer och töntar klarar vi oss utan. De bidrar inte med stämning överhuvudtaget...

Hur du definierar civiliserat skiter jag i. Du är ingen eldsjäl, och du varken påverkas eller förstår. Uppträd därefter.

Gabriel174
2011-04-26, 18:59
Håller med hultman. Det är media som vill få derbyn att framstå som ett jippo för barnfamiljer. Det är det definitivt inte. Och vi kommer inte anpassa oss till folk som kommer på en match per år. När det passar dom.

Eliasso n
2011-04-26, 19:05
Örgryte, lite finare- lite bättre?

http://www.corren.se/sport/fotboll/?articleId=5617158&date=&menuids=



;)

Fagen
2011-04-26, 19:18
Gabriel 174: Det du beskriver att du känner när du ser TV4-reportaget är precis så som alla andra som gillar fotboll känner när huliganer (oavsett förening) beter sig som idioter.

ha:cl
2011-04-26, 19:33
HaCl frammanar samma aggressioner som en ful, wannabetuff djurgådare efter AIK-förlust.

Barnfamiljer har inte på ett derby att göra och anledningen till att svensk fotboll överhuvudtaget drar publik är för att vi har en del eldsjälar till supportrar. Inte för att Arne Aftonblad gillar att kika på någon match ibland och håller på det lag som vinner. Eldsjälar genererar pengar, barnfamiljer och töntar klarar vi oss utan. De bidrar inte med stämning överhuvudtaget...

Hur du definierar civiliserat skiter jag i. Du är ingen eldsjäl, och du varken påverkas eller förstår. Uppträd därefter.

Det som skiljer dig och mig är att ni inte på något sätt frambringar aggressioner.

Det är helt sjukt befängt.
Om Kalle 7 år älskar AIK så får ha inte gå på DIF-AIK?
Det är absolut inte ni som drar folk till läktaren.
Tvärtom.
Vad som skiljer dig och mig är att jag förstår att du, och alla andra, har låg IQ.
Det förstår inte ni.

Håller med hultman. Det är media som vill få derbyn att framstå som ett jippo för barnfamiljer. Det är det definitivt inte. Och vi kommer inte anpassa oss till folk som kommer på en match per år. När det passar dom.

Källan är ca 4-5 tenniselever vars föräldrar nämnt det för mig. Det är 4-5 för mycket.

Oskyldiga julgranar blir visst påhoppade.

Men vi skiter i det nu. Tror faktiskt inte det ger något att argumentera med dig. Du är så inbiten och jag är så inbiten och vi är så långt ifrån varandra att det skulle ta upp hela forumet känns det som. Hade mer än gärna fortsatt våra diskussion, men det är helt enkelt för jobbigt att skriva.

Tycker bara det är primitivt och ociviliserat att bete sig som apor. Skärp er.

Du ska ändå ha creds för en någorlunda saklig debatt, något som är väldigt ovanligt från ert garde (se hultman, som, tyvärr inte löser att någon annan verkar tycka annat än honom).

Ni vet min ståndpunkt, jag hoppas att jag gjort att ni kanske fattar varför samhällsdebatten är som den är. Den känns som om ni är helt oförstående, vilket jag kanske kan förstå, försöker bara förklara för er hur vi andra har det.

Gabriel174
2011-04-26, 19:38
AIK har i dagsläget två Ultrasgrupperingar.
Båda grupperingarna är av stor vikt för den levande läktarkulturen i klubben och är väldigt inflytelserika i klubb och på läktare.

Det är ett klassiskt dilemma, det att handlingar som å ena handen skapar attraktion runt klubben och som betyder publikintäkter å andra handen genererar böter.
Det är ett problem som endast kan lösas med någon form av övervägning. Man gör helt enkelt en bedömning av vilka handlingar som är värda att utföra trots påföljande bötesbelopp.
Båda Ultrasgrupperingarna är naturligtvis aktiva i diskussionerna kring vilka dessa handlingar bör vara och vet exakt vad man har kommit fram till.



UN och SI vet när de ska bränna bengaler och kasta bomber. De har deltagit i arbetet med att arbeta fram överenskommelser mellan "andra" fraktioner inom AIK, i syftet att kunna bidra till AIK's väl på bästa sätt. Om någon får för dig att du vill bränna bengaler så BÖR den personen kontaka din lokala Ultras och höra dig för om det är läge eller inte.
Det BÖR du göra för att det finns folk som kommer att köra ner bengalen i halsen på den som bränner utanför Ultrasgrupperingarnas arrangemang.

Vissa handlingar som genererar böter är helt enkelt nödvändiga.
Springer DFG över på våra sittplatssektion så ligger det i klubbmärket AIK, förhållningssättet AIK, livsstilen AIK och kulturen AIK att helt enkelt gå till våldsamt motangrepp.
På ett derby SKA Norra läktaren brinna och det SKA synas från månen att här är AIK och vi hatar djurgården. Här brinner vår passion.
Kompromissar vi med dessa grundläggande värden i fenomenet AIK så går syftet med klubben under.


Att kasta in en tändare på en domare?
Att slunga in ett tigerskott i bland barnfamiljer men samtidigt stå kvar bakom ett litet staket och vifta med taniga armar som om det inte gick att klättra upp till Syrianskafamiljerna om de nu begått något hemskt brott?
Men hur fan ser det ut egentligen? Det ser förbannat löjligt ut på TV kan jag i vart fall berätta och det låg synnerligen inte i linje med den AIK-andan jag nyss beskrev.

Och till er alla som undrar. Den som kastar in föremål på planen kommer hädanefter få svara för det på plats. Nu vet ni det.

Gabriel174
2011-04-26, 19:40
Källan är ca 4-5 tenniselever vars föräldrar nämnt det för mig. Det är 4-5 för mycket. Och det är antagligen 4-5 tenniselever som knappast går på mer än tre matcher per år. Dessa 4-5 personer bestämmer inte hur det ska se ut på våra läktare.

Oskyldiga julgranar blir visst påhoppade.
Under alla mina år jag gått på AIK-matcher har jag aldrig hamnat i bråk ifall jag inte själv velat hamna i bråk.

Men vi skiter i det nu. Tror faktiskt inte det ger något att argumentera med dig. Du är så inbiten och jag är så inbiten och vi är så långt ifrån varandra att det skulle ta upp hela forumet känns det som. Hade mer än gärna fortsatt våra diskussion, men det är helt enkelt för jobbigt att skriva.
Håller med dig.




Ni vet min ståndpunkt.
Och du vet våran. Eller åtminstone bättre än du visste den innan kan jag anta.

ha:cl
2011-04-26, 19:46
Och det är antagligen 4-5 tenniselever som knappast går på mer än tre matcher per år. Dessa 4-5 personer bestämmer inte hur det ska se ut på våra läktare.


Under alla mina år jag gått på AIK-matcher har jag aldrig hamnat i bråk ifall jag inte själv velat hamna i bråk.


Håller med dig.





Och du vet våran. Eller åtminstone bättre än du visste den innan kan jag anta.
Måste bara säg att det inte är era läktare. Det är svenska fotbollsförbundets läktare ni står och gör sönder på Råsunda. Tänk på det nästa gång och njut av fotbollen.

Gabriel174
2011-04-26, 19:51
Måste bara säg att det inte är era läktare. Det är svenska fotbollsförbundets läktare ni står och gör sönder på Råsunda. Tänk på det nästa gång och njut av fotbollen.

En gång i tiden hade AIK en stark ekonomi. Man finansierade Råsundabygget med pengar som är värda ett par miljoner idag.

Kat: Våra läktare

Gabriel174
2011-04-26, 19:56
Saxat från Svff.se
”Ekonomiskt drogs Råsunda med problem, trots toppmatcher och landskamper, och 1921 räddade AIK anläggningen från konkurs genom att hyra den för 4.000 kr om året. AIK, som vid den här tiden hade betydligt starkare kassa än förbundet, bidrog även till tillkomsten av den moderna stadion 1937”

Gabriel174
2011-04-26, 21:30
Med anledning av gårdagens händelser i samband med matchen Syrianska-AIK följer här en gemensam kommuniké från supportergrupperna Sol Invictus och Ultras Nord:

Det är med en stor dos ödmjukhet och även självrannsakan som vi skriver den här kommunikén. Händelserna igår, oavsett vem som kastade första ”stenen”, är inget annat än beklagliga och direkt kontraproduktiva. Inte bara för AIK Fotbolls hårt ansträngda ekonomi, utan även för bevarandet av vår läktarkultur samt såklart de tusentals ditresta AIK:are som endast fick se 20 minuter fotboll. Att AIK Fotbolls ekonomi är svårhanterligär ingen hemlighet, vi har helt enkelt inte råd att skjuta oss själva i fötterna med onödiga böter. Vi har dessutom en ny styrelse som jobbar hårt med att få oss ekonomiskt på fötter igen.Vi har en styrelse och en sportslig ledning som har betydligt viktigare arbetssysslor att ta tag i än att behöva försvara klubben mot skandal-kåta journalister.

Vi har sedan i vintras haft en god dialog med klubben där vi tillsammanshittar lösningar för både klubbens och vår läktarkulturs bästa. Vårt mål är och kommer alltid vara att föra den här klubben till framgång tillsammans, vi supportrar och klubbens representanter i symbios.Händelser likt de igår riskerar vårat samarbete.

Det må ha skett värre saker på våra läktare och det kanske inte ens var från vår läktare som den första smällaren kom ifrån, men det spelar ingen roll. Vår klubb och vår läktarkultur har i dagens situation inte råd med fler svarta rubriker och tunga straff från disciplinnämnden.

Som AIK:s just nu ledande läktargrupper känner vi ett ansvar både i det inträffande och i framtiden. Med anledning av ovanstående så kommer det, tills annat kommuniceras, inte att accepteras någon som helst pyroteknik på läktaren vare sig från oss eller någon annan.Dessutom är inkastade föremål fortfarande inte accepterat. Vi kommer inte heller blunda för annat som kan orsaka svarta rubriker och/eller böter för vår älskade klubb. Vi kommer aktivt att se till att dessa förhållningsregler efterföljs och vi förväntar oss att alla som älskar AIK inser vikten av att så också sker.

Alltid AIK

Sol Invictus och Ultras Nord

WHITEFOLKS
2011-04-26, 21:52
Så samma saker som ha:cl sa är "ok" för att det är Ultras som sagt det istället?

Det är ju precis samma grundtanke; att man borde förstå att inte förstöra för AIK genom att dra på de böter och liknande om man nu brinner för klubben.

Gabriel174
2011-04-26, 22:14
Så samma saker som ha:cl sa är "ok" för att det är Ultras som sagt det istället?

Det är ju precis samma grundtanke; att man borde förstå att inte förstöra för AIK genom att dra på de böter och liknande om man nu brinner för klubben.

Läs mitt inlägg ovanför

hultman
2011-04-26, 22:34
Det är helt sjukt befängt.
Om Kalle 7 år älskar AIK så får ha inte gå på DIF-AIK?
Det är absolut inte ni som drar folk till läktaren.
Tvärtom.
Vad som skiljer dig och mig är att jag förstår att du, och alla andra, har låg IQ.
Det förstår inte ni.

Källan är ca 4-5 tenniselever vars föräldrar nämnt det för mig. Det är 4-5 för mycket.

(se hultman, som, tyvärr inte löser att någon annan verkar tycka annat än honom)..

Sluta diskutera saker du inte har någon kunskap om. Lillkalle påverkas inte av "huliganbråk" och om han ändå tycker sig göra det så spelar han ingen roll rent ekonomiskt. Dessutom finns det inga sjuåringar som älskar AIK.

Angående intelligensnivåer så vore det intressant att göra en jämförelse mellan oss. Tror tyvärr att du tvingas revidera detta påstående...

Åh, nej, fyra-fem tenniselever känner sig rädda. Jag känner fjorton enbenta pingisspelare som känner sig mer taggade av rådande läktarkultur än ditt alternativ.

Jag har för övrigt inga som helst problem med oliktänkande. Så länge de inte ventilerar ogrundade, idiotiska åsikter och framställer dem som konsensus.

snej
2011-04-27, 06:16
Med anledning av gårdagens händelser i samband med matchen Syrianska-AIK följer här en gemensam kommuniké från supportergrupperna Sol Invictus och Ultras Nord:

Det är med en stor dos ödmjukhet och även självrannsakan som vi skriver den här kommunikén. Händelserna igår, oavsett vem som kastade första ”stenen”, är inget annat än beklagliga och direkt kontraproduktiva. Inte bara för AIK Fotbolls hårt ansträngda ekonomi, utan även för bevarandet av vår läktarkultur samt såklart de tusentals ditresta AIK:are som endast fick se 20 minuter fotboll. Att AIK Fotbolls ekonomi är svårhanterligär ingen hemlighet, vi har helt enkelt inte råd att skjuta oss själva i fötterna med onödiga böter. Vi har dessutom en ny styrelse som jobbar hårt med att få oss ekonomiskt på fötter igen.Vi har en styrelse och en sportslig ledning som har betydligt viktigare arbetssysslor att ta tag i än att behöva försvara klubben mot skandal-kåta journalister.

Vi har sedan i vintras haft en god dialog med klubben där vi tillsammanshittar lösningar för både klubbens och vår läktarkulturs bästa. Vårt mål är och kommer alltid vara att föra den här klubben till framgång tillsammans, vi supportrar och klubbens representanter i symbios.Händelser likt de igår riskerar vårat samarbete.

Det må ha skett värre saker på våra läktare och det kanske inte ens var från vår läktare som den första smällaren kom ifrån, men det spelar ingen roll. Vår klubb och vår läktarkultur har i dagens situation inte råd med fler svarta rubriker och tunga straff från disciplinnämnden.

Som AIK:s just nu ledande läktargrupper känner vi ett ansvar både i det inträffande och i framtiden. Med anledning av ovanstående så kommer det, tills annat kommuniceras, inte att accepteras någon som helst pyroteknik på läktaren vare sig från oss eller någon annan.Dessutom är inkastade föremål fortfarande inte accepterat. Vi kommer inte heller blunda för annat som kan orsaka svarta rubriker och/eller böter för vår älskade klubb. Vi kommer aktivt att se till att dessa förhållningsregler efterföljs och vi förväntar oss att alla som älskar AIK inser vikten av att så också sker.

Alltid AIK

Sol Invictus och Ultras Nord

Står Firman bakom det här då? Det är väl dom som bestämmer på läktarn *rolleyes*

Herr Oberst
2011-04-27, 07:16
Läs mitt inlägg ovanför

Bra kontring....

Skulle vara kul att vara med om 4-5 år när det plötsligt går upp för Gabriel hur jävla slötänkt han en gång var

Fagen
2011-04-27, 07:46
Sluta diskutera saker du inte har någon kunskap om. Lillkalle påverkas inte av "huliganbråk" och om han ändå tycker sig göra det så spelar han ingen roll rent ekonomiskt. Dessutom finns det inga sjuåringar som älskar AIK.

Angående intelligensnivåer så vore det intressant att göra en jämförelse mellan oss. Tror tyvärr att du tvingas revidera detta påstående...

Åh, nej, fyra-fem tenniselever känner sig rädda. Jag känner fjorton enbenta pingisspelare som känner sig mer taggade av rådande läktarkultur än ditt alternativ.

Jag har för övrigt inga som helst problem med oliktänkande. Så länge de inte ventilerar ogrundade, idiotiska åsikter och framställer dem som konsensus.

Hur ser du på det faktum att du har mer gemensamt med "hardcore" DIF- och HIF-supportrar än med spelare, ledare och andra medlemmar i AIK? I form av de ideal, värderingar och beteenden som du håller högt. Det vill säga, du är mer lik vissa Djurgårdare än vad du är stora flertalet av alla AIK:are.

hultman
2011-04-27, 07:52
Står Firman bakom det här då? Det är väl dom som bestämmer på läktarn *rolleyes*

Ja. Det är väl en inte helt optimal lösning. Bengaler endast tillåtna innan avspark hädanefter. Inte för att någon vill det utan för att repressalierna är värre än vinsterna.

hultman
2011-04-27, 07:56
Hur ser du på det faktum att du har mer gemensamt med "hardcore" DIF- och HIF-supportrar än med spelare, ledare och andra medlemmar i AIK? I form av de ideal, värderingar och beteenden som du håller högt. Det vill säga, du är mer lik vissa Djurgårdare än vad du är stora flertalet av alla AIK:are.

Alla är olika. Det finns så jävla mycket knepiga typer och jag är knappast värst. Vissa söker upp domare, spelare och enskilda supportrar. Kan väl inte påstå att det inte finns både oliktänkande och liknande På och utanför läktarna på matchdag.

Fagen
2011-04-27, 08:06
Alla är olika. Det finns så jävla mycket knepiga typer och jag är knappast värst. Vissa söker upp domare, spelare och enskilda supportrar. Kan väl inte påstå att det inte finns både oliktänkande och liknande På och utanför läktarna på matchdag.

Jag tror inte alls att du är värst på något sätt. Jag ser dig mer som Nelson i Simpsons.

Min poäng var dock att det är smått komiskt att dom ni säger er hata mest (typ Djurgårdare) är dom som är mest lika er själva och som ni har mest gemensamt med, både värderingsmässigt och beteendemässigt.

hultman
2011-04-27, 08:25
Jag tror inte alls att du är värst på något sätt. Jag ser dig mer som Nelson i Simpsons.

Min poäng var dock att det är smått komiskt att dom ni säger er hata mest (typ Djurgårdare) är dom som är mest lika er själva och som ni har mest gemensamt med, både värderingsmässigt och beteendemässigt.

Hehe. Kom och säg det i Faegan på mig hörrdu. Och det är knappast någon hemlighet att man har mycket gemensamt med andra likasinnade. Jag har flera vänner inom både Djurgårdens och Hammarbys mer hårdföra fraktioner. Och du kan ju kika vilka som försvarat min hemstad när det behövts...

Fagen
2011-04-27, 08:33
Hehe. Kom och säg det i Faegan på mig hörrdu. Och det är knappast någon hemlighet att man har mycket gemensamt med andra likasinnade. Jag har flera vänner inom både Djurgårdens och Hammarbys mer hårdföra fraktioner. Och du kan ju kika vilka som försvarat min hemstad när det behövts...

Se där, då håller ju mitt resonemang.

Sedan förstår jag inte vad du menar med "försvarat min hemstad"?

hultman
2011-04-27, 08:53
Se där, då håller ju mitt resonemang.

Sedan förstår jag inte vad du menar med "försvarat min hemstad"?

Hur tänker du nu? Det är ingen ovanlighet att antagonister ofta liknar varandra. I alla sammanhang.

Jag bodde en del år i Gävle.

Fagen
2011-04-27, 09:39
Hur tänker du nu? Det är ingen ovanlighet att antagonister ofta liknar varandra. I alla sammanhang.

Jag bodde en del år i Gävle.

Jag tänker så här. Det du tycker är "AIK-supportervärderingar" är egentligen samma sak som "Djurgårdssupportervärderingar". Det finns alltså inga skillnader mellan dig och en Djurgårdssupporter. Det är väl lite ironiskt med tanke på att du "hatar" Djurgården. Eller?

Vidare att det du står för egentligen inte har något med AIK att göra, utan handlar om sub-kultur, (det du kallar "supporterkultur" och andra kanske skulle kalla huliganism). När du säger att du älskar AIK (om du nu säger det), vad är det som är föremålet för din attraktion? Tröjorna? Klubbmärket? Något annat som består över tid, och som är unikt för AIK, kan jag inte se. Kan du?

victor_n
2011-04-27, 10:10
baah hulliganismen i sverige är ett jävla skämt så förstår inte varför folk gnäller. Så länge dom slår ihjäl sig själva bryr jag mig inte ett piss :)

Gabriel174
2011-04-27, 10:15
Står Firman bakom det här då? Det är väl dom som bestämmer på läktarn *rolleyes*

Firman är frekvent i diskussion med samtliga ultrasgrupper.

Gabriel174
2011-04-27, 10:16
Bra kontring....


Om du nu vill att jag återupprepar mig:

"Det är ett klassiskt dilemma, det att handlingar som å ena handen skapar attraktion runt klubben och som betyder publikintäkter å andra handen genererar böter.
Det är ett problem som endast kan lösas med någon form av övervägning. Man gör helt enkelt en bedömning av vilka handlingar som är värda att utföra trots påföljande bötesbelopp.
Båda Ultrasgrupperingarna är naturligtvis aktiva i diskussionerna kring vilka dessa handlingar bör vara och vet exakt vad man har kommit fram till.

"

Gabriel174
2011-04-27, 10:32
Till den som undrade hur FB ser på saken:

"B]Information till alla AIK-supportrar[/B]

På förekommen anledning så har vi följande att meddela:

Totalförbud mot inkastade föremål

Firman Boys med undergruppering har redan tidigare gått i täten för ett förbud mot att kasta in saker på Råsundas gräsmatta oavsett om det handlar om knallskott eller papperslappar. För att förtydliga: Ingenting är tillåtet att slänga in på planen, spelarna eller funktionärerna (enda undantag bananerna mot Dif). Känsloyttringar på läktarna får hädanefter ta sig andra uttryck än genom inkastade föremål.

Förbud mot icke organiserade bengalbränningar

Enstaka icke organiserade bengalbränningar på Råsunda vare sig det är under derbyn eller under andra matcher är ej okej. Ej heller att bränna av bengaliska eldar mitt under pågående match. Det enda som hädanefter är tillåtet är stora organiserade bengalbränningar sanktionerade och godkända av oss. Dessa ska då göras stilistiskt, före avspark i någon av halvlekarna, samt med ett högt säkerhetstänkande i fokus.

Dessa förbud gäller från och med nu och under alla omständigheter om vi inte meddelar annat. Vi har även informerat övriga supporterföreningar och grupperingar inom klubben vad som gäller. Vi förväntar oss att samtliga ser till att detta efterlevs till punkt och pricka. Då vi dessutom sätter vårat goda namn på rykte så kommer vi agera stenhårt mot den eller dom individer eller grupperingar som inte följer våra direktiv!

Till sist. Firman Boys är AIK:s mest tongivande supportergruppering tillika AIK:s främsta beskyddare. Firman Boys är även Skandinaviens ledande fotbollsfirma. Det innebär att Firman Boys främst söker och står för aktiv konfrontation mot antagonister och alla kategorier av fiender till AIK. Vi vill därför inte förknippas med tilltag som knallskott mot för all del usla domare eller vandalisering av döda ting. Detta gynnar vare sig AIK eller Firman Boys. Detta genererar också i allt större kostnader och sanktionskrav gentemot AIK som klubb.

Stöd AIK!

FIRMAN BOYS

"

ha:cl
2011-04-27, 11:10
Sluta diskutera saker du inte har någon kunskap om. Lillkalle påverkas inte av "huliganbråk" och om han ändå tycker sig göra det så spelar han ingen roll rent ekonomiskt. Dessutom finns det inga sjuåringar som älskar AIK.

Angående intelligensnivåer så vore det intressant att göra en jämförelse mellan oss. Tror tyvärr att du tvingas revidera detta påstående...

Åh, nej, fyra-fem tenniselever känner sig rädda. Jag känner fjorton enbenta pingisspelare som känner sig mer taggade av rådande läktarkultur än ditt alternativ.

Jag har för övrigt inga som helst problem med oliktänkande. Så länge de inte ventilerar ogrundade, idiotiska åsikter och framställer dem som konsensus.
Jag vet att jag är smartare än dig. Haha försvarat min hemstad:D.

Hehe. Kom och säg det i Faegan på mig hörrdu. Och det är knappast någon hemlighet att man har mycket gemensamt med andra likasinnade. Jag har flera vänner inom både Djurgårdens och Hammarbys mer hårdföra fraktioner. Och du kan ju kika vilka som försvarat min hemstad när det behövts...

hultman
2011-04-27, 11:42
Jag tänker så här. Det du tycker är "AIK-supportervärderingar" är egentligen samma sak som "Djurgårdssupportervärderingar". Det finns alltså inga skillnader mellan dig och en Djurgårdssupporter. Det är väl lite ironiskt med tanke på att du "hatar" Djurgården. Eller?

Vidare att det du står för egentligen inte har något med AIK att göra, utan handlar om sub-kultur, (det du kallar "supporterkultur" och andra kanske skulle kalla huliganism). När du säger att du älskar AIK (om du nu säger det), vad är det som är föremålet för din attraktion? Tröjorna? Klubbmärket? Något annat som består över tid, och som är unikt för AIK, kan jag inte se. Kan du?

Dina argument kan likväl användas mot "önskvärda" supportrar av olika lag. De delar värderingar och det enda som skiljer dem åt är familj/område/random infall.

Visst finns det skillnader mellan mig och Djurgårdare. För att inte tala om interna skillnader i samma led. Jag förstår inte riktigt vad du försöker insinuera, är det så svårköpt att man inte gillar folk av liknande värdegrund men avviker i den mest centrala? Att förklara hur och varför jag älskar AIK är inte helt enkelt. I mångt och mycket har jag ingen aning. Och det är ungefär samma svar jag hade givit om någon frågade varför jag älskar min flickvän.

Jag vet att jag är smartare än dig. Haha försvarat min hemstad:D.

Nej, det är du inte. Att du inte förstår vad jag menade är inte helt konstigt, du hade inte ens försvarat din keps om jag velat ta den.

Fagen
2011-04-27, 12:52
Dina argument kan likväl användas mot "önskvärda" supportrar av olika lag. De delar värderingar och det enda som skiljer dem åt är familj/område/random infall.

Visst finns det skillnader mellan mig och Djurgårdare. För att inte tala om interna skillnader i samma led. Jag förstår inte riktigt vad du försöker insinuera, är det så svårköpt att man inte gillar folk av liknande värdegrund men avviker i den mest centrala? Att förklara hur och varför jag älskar AIK är inte helt enkelt. I mångt och mycket har jag ingen aning. Och det är ungefär samma svar jag hade givit om någon frågade varför jag älskar min flickvän.



Men vilka är då skillnaderna mellan dig och en djurgårdare som du skriver finns? Och vilken är den mest centrala värdegrund som är avvikande (AIK är ingen värdegrund, det är du med på)?

Det jag egentligen är nyfiken på är den rationalisering som du använder dig av för att legitimera ert beteende (om det nu är så att du faller in under och kan tala för kategorin "huliganer"). Så, på vilka grunder har ni rätt att bete er som ni gör tycker du?

Angående din kärlek till AIK så behöver du inte förklara hur och varför du älskar AIK (kärleken är ju blott ett positiv emotionellt svar på ett yttre objekt, och sällan rationell). Men du får gärna förklara vad det är du älskar.

Edit: Såg att det kanske blev lite väl profant. Förstår om du inte orkar svara på allt.

Gabriel174
2011-04-27, 16:56
Citerar detta från allas våran Kettil Henriksson.


"Jag skriver det här för att ni ska förstå. Förstå mig, hur jag fungerar och hur ni ska agera med mig, för att stoppa det ingen av oss vill ha.

"Jag håller på AIK" hette det. Året var 1991, samma år som jag började på lågstadiet. I år firar jag tjugo år som Gnagare. Nu är det ingen som säger att dom "håller på AIK" längre. Istället heter det att man är AIK:are om man svarar mekaniskt. Och att man man älskar Gnaget när man är uppriktig. Vad betyder det då? Jo, det betyder att min kärlek för den här idrottsföreningen endast är jämförbar med det som en "vanlig" person känner för sina barn, föräldrar, släktingar eller deras partners.

Jag har ett emotionellt band till en idrottsförening och det är något väldigt speciellt, det är ingenting jag kan påverka med blotta viljan. Jag tar AIK:s nederlag som personliga nederlag och deras segrar ser jag som mina egna. Jag väljer att föra över mina drömmar och förhoppningar på AIK och ger förtroendet till spelarna att infria dessa. Men jag ställer mig också bredvid andra som gör samma sak, tillsammans gör vi sedan allt vi kan för våra drömmar ska förverkligas. Vi sörjer ihop och vi firar ihop.

När ni pekar ut AIK så pekar ni på oss, när ni kritiserar AIK så kritiserar ni oss. När media drar AIK:s namn i smutsen, på grund av något som en individ gjort så blir jag lika arg på er som jag blir på honom. Mer arg på er egentligen. När ni sprider era åsikter landet runt så förvanskar ni något jag älskar. Ni kidnappar föreningen och försöker göra den till något den inte är, och ni framställer mig som någon jag inte är."


Att du säger att vi och djurgårdare är lika på ett par olika punkter och att det således inte bör finnas en rivalitet mellan klubbarna är idioti. Vad fan är det för argument? Det finns mycket jag har lust att skriva men det känns som att det är slöseri med tid att argumentera med personer som aldrig kommer att förstå en.

burre
2011-04-27, 17:00
Haha

Fagen
2011-04-27, 17:33
Citerar detta från allas våran Kettil Henriksson.


"Jag skriver det här för att ni ska förstå. Förstå mig, hur jag fungerar och hur ni ska agera med mig, för att stoppa det ingen av oss vill ha.

"Jag håller på AIK" hette det. Året var 1991, samma år som jag började på lågstadiet. I år firar jag tjugo år som Gnagare. Nu är det ingen som säger att dom "håller på AIK" längre. Istället heter det att man är AIK:are om man svarar mekaniskt. Och att man man älskar Gnaget när man är uppriktig. Vad betyder det då? Jo, det betyder att min kärlek för den här idrottsföreningen endast är jämförbar med det som en "vanlig" person känner för sina barn, föräldrar, släktingar eller deras partners.

Jag har ett emotionellt band till en idrottsförening och det är något väldigt speciellt, det är ingenting jag kan påverka med blotta viljan. Jag tar AIK:s nederlag som personliga nederlag och deras segrar ser jag som mina egna. Jag väljer att föra över mina drömmar och förhoppningar på AIK och ger förtroendet till spelarna att infria dessa. Men jag ställer mig också bredvid andra som gör samma sak, tillsammans gör vi sedan allt vi kan för våra drömmar ska förverkligas. Vi sörjer ihop och vi firar ihop.

När ni pekar ut AIK så pekar ni på oss, när ni kritiserar AIK så kritiserar ni oss. När media drar AIK:s namn i smutsen, på grund av något som en individ gjort så blir jag lika arg på er som jag blir på honom. Mer arg på er egentligen. När ni sprider era åsikter landet runt så förvanskar ni något jag älskar. Ni kidnappar föreningen och försöker göra den till något den inte är, och ni framställer mig som någon jag inte är."


Att du säger att vi och djurgårdare är lika på ett par olika punkter och att det således inte bör finnas en rivalitet mellan klubbarna är idioti. Vad fan är det för argument? Det finns mycket jag har lust att skriva men det känns som att det är slöseri med tid att argumentera med personer som aldrig kommer att förstå en.

Jag hoppas att du inser att det sista stycket i Kettils text lika gärna skulle kunna vara skrivet av en vanlig AIK-supporter och riktat mot AIK-huliganer? Särskilt de sista meningarna. Sedan att Kettil tycks ha problem med sin sociala identitet är en annan femma.


Jag har inte sagt att du (eller egentligen Hultman, a.k.a Nelson...lol) och Djurgårdare är lika på ett par olika punkter. Jag har sagt att ni är lika på de flesta punkter. Det enda som skiljer är utseendet på klubbmärke och matchställen på de lag ni hejar på. Om du vill och kan får du gärna motbevisa mig.

Gabriel174
2011-04-27, 23:23
Jag har inte sagt att du (eller egentligen Hultman, a.k.a Nelson...lol) och Djurgårdare är lika på ett par olika punkter. Jag har sagt att ni är lika på de flesta punkter. Det enda som skiljer är utseendet på klubbmärke och matchställen på de lag ni hejar på. Om du vill och kan får du gärna motbevisa mig.

Vill du att jag förklarar för dig vad rivalitet är eller vad är frågan?

Fagen
2011-04-28, 20:47
Vill du att jag förklarar för dig vad rivalitet är eller vad är frågan?

Tja, du kan ju förklara vad det är du hatar med Djurgården och vad det är du älskar med AIK.

Gabriel174
2011-05-02, 20:56
Har ingen större lust att försöka förklara mitt hat för djurgården i skrift. Inte idag iaf. Känner att livet leker just nu med djurgårn i botten, precis som det ska vara. Banda - när kommer din bok? ha ha ha ha.

OH KENNY PAVEY, YOU ARE THE LOVE OF MY LIFE

Fastback
2011-05-02, 21:34
OH KENNY PAVEY, YOU ARE THE LOVE OF MY LIFE

Jävla whitetrash! Han har inte alla hästar i stallet direkt... *spy**spy*

-------------------------------------------

Underbar seger över gröthalsarna idag! :)

& btw, är det "omodernt" att vinna? Eller hur var det nu Aubynn och Durmaz? :naughty:

Fagen
2011-05-03, 12:08
Har ingen större lust att försöka förklara mitt hat för djurgården i skrift. Inte idag iaf. Känner att livet leker just nu med djurgårn i botten, precis som det ska vara. Banda - när kommer din bok? ha ha ha ha.

OH KENNY PAVEY, YOU ARE THE LOVE OF MY LIFE

Fira en stund och återkom sedan gärna med ett svar, om du kan.

Gabriel174
2011-05-03, 17:46
Fira en stund och återkom sedan gärna med ett svar, om du kan.

Det kan jag göra :)

Jockefoten
2011-05-07, 19:18
Första vinsten, damerna slog bajen och gnaget åkte på däng. Rätt ok fotbollslördag.

Gabriel174
2011-05-07, 19:59
Snacka om idiotisk utvisning hbk-målvakten tog. Straff dif och spel med 11-10 hela matchen. Få inte hybris bara... Ni slog Sveriges sämsta lag ;)




Angående vår match då... Utan Robban i mitten och Tetteh på topp gick det inte bra. Mot Syrianska spelade Robban inte... och då såg vi hur det gick. RÅP är ordentligt underskattad. Catovic var inte bra alls. Lundberg osynlig. Karikaris femminutersinhopp var bättre än vad vissa gjorde under hela matchen. Turinas sämsta match för säsongen.



.... Men egentligen....

Man kan försöka motivera eller rationalisera saker hur mycket man vill.

Men i min värld så förlorar inte AIK mot BK Häcken.

Och det är allt som behöver sägas.

hultman
2011-05-07, 20:07
Ingen trea mot häcken? Seriöst?!

HATA ALLA!

Saber
2011-05-12, 13:22
Domen har nu kommit; Syrianska tilldelas seger med 3-0 samt AIK får böta 150 000 kr:

http://www.fotbollskanalen.se/1.2135024/2011/05/12/har_ar_aik_s_harda_straff_forlust_och_150_000_kron or_i_boter

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article13015975.ab

Minimjölk
2011-05-12, 13:36
Jag vet inte hur jag som utomstående skall ställa mig till detta. Syrianska ledde ju matchen redan så resultate må ju vara ok. Det jag funderar över är om det verkligen var AIK-huliganer som kastade in knallskott.

Oavsett bakgrund tycker jag det är jäkligt tråkigt att fotbollsmatcher bryts lik den här osh sedan avgörs i någon diciplinnämnd. Lite synd om AIKs spelare som inte fick en chans att spela om det hela.

ThisIsTheOne
2011-05-12, 13:38
Det enda rätta hade varit att fortsätta matchen från minuten den avbröts och under de förutsättningar som rådde då (1-0 Syrianska, en gnagare utvisad).

Gabriel174
2011-05-12, 16:13
Det enda rätta hade varit att fortsätta matchen från minuten den avbröts och under de förutsättningar som rådde då (1-0 Syrianska, en gnagare utvisad).

Inte möjligt enligt nuvarande regelverk. Tyvärr.

hultman
2011-05-12, 16:49
Horribelt beslut! Detta kommer de att ångra!!!

snej
2011-05-12, 16:50
Domen har nu kommit; Syrianska tilldelas seger med 3-0 samt AIK får böta 150 000 kr:

http://www.fotbollskanalen.se/1.2135024/2011/05/12/har_ar_aik_s_harda_straff_forlust_och_150_000_kron or_i_boter

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article13015975.ab

Perfekt.

Fagen
2011-05-12, 21:52
Horribelt beslut! Detta kommer de att ångra!!!

De personer som orsakade det hela eller disciplinnämnden?

Gabriel174
2011-05-12, 22:09
Nästa person som tänder en bengal/banger/fyrvärkeripjäs eller vad fan det nu än är på Råsunda kommer att få det jävligt hett om öronen.

Ser man objektivt på straffet så vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. Pjäserna mot Manooja 2008 resulterade inte i ett skit. Och då tycker jag att det var värre än vad som hände i Södertälje.

Därtill har man inte konstaterat varifrån den första bangern kom ifrån. Man har istället byggt sina argument på att det vore "ologiskt" att den skulle komma från Syrianskaläktaren. Vad fan är det för skit? Testa köra det argumentet i en rättegång och se hur långt du kommer.

Å andra sidan kan vi inte peka finger på alla och måste förstå att det även kom bangers från vår läktare som bl.a. träffade en bollkalle, som enligt s. 66(?) paragraf 7 något i regelverket säger att denne är en matchvärd och man kan således få 6 poängs avdrag ifall man skadar vederbörande. Dock så var denna s.k. "skada" ett minimalt rött märkte och ungen själv ville inte göra det till någon större grej. Annars kan ni ge er fan på att Aftonblaskan hade haft ännu mer krigsrubriker.

Sätter jag mig själv i Syrianskas skor så är det ganska rimligt med en 3-0 vinst med tanke på att dom ledde och hade en man mer på plan. Hade det varit omvänd situation hade jag blivit galen om matchen hade spelats om.

Det bästa vore ju om matchen kunde återtas - men det kan den ju inte enligt nuvarande regelverk.

Vidare minns jag en match som vi fick avbryta när vi ledde, och matchen fick spelas om... Minns emellertid inte när den spelads.

Fortsättningsvis är jag ganska förbryllad över att Syrianska inte fick något straff för händelsen. Ifall man blickar tillbaka till 2005 när vi mötte gais borta, så fick vi inget straff pga den undermåliga säkerheten. Hur kunde inte något liknande hända här? Visitationen var en klapp på magen. Icke godkänt. Snacka om att inte vara konsekvent i sina bötfällningar.

... Känns mer och mer som att vi bör pissa i ansiktet på SVFF och välja bort skrytbygget Swedbank Arena. Väljer vi Stockholmsarenan finns det ingen chans att fuskbygget kommer att gå runt ekonomiskt.




Vet inte om jag gjorde mig förstådd öht. Hata alla

hultman
2011-05-13, 00:26
De personer som orsakade det hela eller disciplinnämnden?

Disciplinnämnden.

Gabriel174
2011-05-17, 23:44
Väldigt skön vinst mot Helsingborg igår... Men nu till något annat...

Jag tycker att alla AIK:are borde bli medlem i Den Svarta Massan (DSM). 12 000 kostar det att gå med. Antingen betalar man allt direkt, eller månadsvis. Lägsta summan är 100kr i månaden och det kan alla som är över femton lägga undan. J

Jag citerar:


"För oss som bryr oss lite extra.

Ibland så räcker inte medlemsavgifter, biljettpengar och sponsorer till… då
får vi som bryr oss vara med och bidra lite till…

Den Svarta Massan är en ekonomisk förening som ska ta tillvara medlemmarnas intressen, men kanske framförallt vara ett ekonomiskt stöd för klubben i våra hjärtan.
Vi som startat Den Svarta Massan Ekonomiska Förening är helt vanliga medlemmar/supportrar som vill bidra lite extra och göra skillnad.
Vi tror att det finns många svartgula själar som vill vara med och äga en andel i Den Svarta Massan. Upplägget är att man köper minst en andel á 12 000 kr. Andelen kan betalas direkt eller via månadsspar med minst 100 kr tills hela andelen är betald.

Den Svarta Massans enda uppgift är att verka i medlemmarnas intresse och stödja AIK. Hela verksamheten är transparant och ekonomiska beslut beslutas på föreningsstämman som är öppen för alla medlemmar. Vår vision är att minst tusen personer eller företag vill äga en andel. 1000 medlemmar blir 12 miljoner… blir vi två tusen så blir det 24… Vi vill kunna backa upp AIK och bidra till ekonomisk stabilitet och framtida framgångar.
Vill du vara med på resan? Bli medlem i Den Svarta Massan nu!"

Micke Stahre och Bojan är två av alla ca. 200 medlemmar.


Läs mer om DSM: http://www.svartamassan.se/

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=4169

Gabriel174
2011-05-20, 15:21
DSM
Den Svarta Massan, nya medlemmar idag/veckan:

magzarelli
1-touch-Gnaget
pAtrIK
Jarosch
Est1891
Darklighter
slipsmats
Dendrobates leucomelas
Pocca (+son&dotter=fantastiskt)
Dulees advokat
Bernt Ljungs Sneda Högerfot
fuhj
aikrobban
rubarths hjärnsläpp
LivarR
Ricken
zerman
JH74 + sambo
Ruffe
GabrielAIK
Pero
bladmir (Sålde en ren)
götegnagaren 2 andelar
17168
01xarl
1896
sekt321
Tobey Ferre

Totalt: 32 st andelar

Bli medlem i DSM - stöd AIK

Vi är uppemot 250 medlemmar redan!. Över en halv miljon kr är redan inne på kontot och garantier på ca 3 miljoner till. DSM är nytt och kommer att fortsätta växa. Tveka inte, bli medlem redan idag!

http://www.svartamassan.se/

hultman
2011-05-20, 16:17
DSM
Den Svarta Massan, nya medlemmar idag/veckan:

magzarelli
1-touch-Gnaget
pAtrIK
Jarosch
Est1891
Darklighter
slipsmats
Dendrobates leucomelas
Pocca (+son&dotter=fantastiskt)
Dulees advokat
Bernt Ljungs Sneda Högerfot
fuhj
aikrobban
rubarths hjärnsläpp
LivarR
Ricken
zerman
JH74 + sambo
Ruffe
Gabriel
Pero
bladmir (Sålde en ren)
götegnagaren 2 andelar
17168
01xarl

Totalt: 29 st andelar

Bli medlem i DSM - stöd AIK

Vi är uppemot 250 medlemmar redan!. Över en halv miljon kr är redan inne på kontot och garantier på ca 3 miljoner till. DSM är nytt och kommer att fortsätta växa. Tveka inte, bli medlem redan idag!

http://www.svartamassan.se/

Fler på ingång ;)

Gabriel174
2011-05-20, 16:23
Endast GF-medlemamr inräknat så har 35(!) st blivit medlemmar idag/till helgen. Hultman, är du också en blivande medlem och vill med på listan?

Gabriel174
2011-05-20, 19:04
Endast GF-medlemamr inräknat så har 35(!) st blivit medlemmar idag/till helgen. Hultman, är du också en blivande medlem och vill med på listan?

Nu uppe i 43. Bör vara 250 medlemmar. DVS 3 mille. 100 i månaden klarar ALLA av.


Imorgon är det match mot jävle. Bör vara tre poäng.

Jockefoten
2011-05-20, 19:10
Varför sätter ni inte bara in 12000kr på AIK-fotbolls konto?

hultman
2011-05-20, 19:18
Varför sätter ni inte bara in 12000kr på AIK-fotbolls konto?

Är det verkligen så svårt att räkna ut?

Jockefoten
2011-05-20, 19:21
Är det verkligen så svårt att räkna ut?

Ja, tydligen. Förklara gärna varför.

Gabriel174
2011-05-20, 19:24
Ja, tydligen. Förklara gärna varför.

Jag kan förklara varför. DSM är inte till för att fylla igen "svarta hål" som SMS-lån. Exakt vad pengarna ska gå till är inte säkert än. Alla medlemmar får EN röst. Du kan köpa flera andelar men har fortarande en röst. Låt oss ta ett drömscenario där vi har 10 000 medlemmar och 120 mille. Ett förslag kommer upp om att investera pengar i en egen arena. Det röstas, och om det går igenom kommer att pengarna att gå dit.

DSM är inte bara till för fotbollen. Det kan vara för bandyn, hockeyn eller vad det nu än är förutsett att det röstats fram av medlemmarna. Det kan alltså handla om finansiering om en spelare, ungdomsakademin, framtida arena osv.

Gabriel174
2011-05-20, 20:40
... och där passerade vi 50nya medlemmar idag/till helgen. Fantastiskt det här. DSM är fortfarande väldigt nytt och redan 3 miljoner.


Tror att vi hinner bli 300st+ totalt till nästa vecka.

Gabriel174
2011-05-26, 21:58
Bumpar tråden igen då. Helvete alltså. Gefle-matchen kan ha varit bland det sämsta jag sett. Fullkomligt värdelöst.

Kalmarmatchen lite bättre, men än en gång tabbar Bangura sig i muren. Inte godkänt.

Aja, går piss för dif med så något glädjes man över iaf :)



Nu till lite roligare grejer för oss som är AIK:are


DSM växer så det knakar!
Den Svarta Massan fick profilera sig på AIK Fotboll's hemsida, där representanterna Leo Rubio och Per Wahrolén förklarade lite vad DSM står för. Effekten kom direkt och på bara en vecka så har medlemsantalet växt lavinartat.


Den Svarta Massan har sakta men säkert växt, och tanken att det skulle spridas från Gnagare till Gnagare har fungerat väl. Men det har bevisligen haft en god effekt att officiella hemsidan för AIK Fotboll, och representanter för klubbens styrelse, gått ut och markerat att medlemskap i Den Svarta Massan är bra för ett långsiktigt välmående AIK.


Efter att videon publicerades så har DSM fått in uppåt hundra nya medlemmar, på endast en vecka.

Som stolt medlem vill jag bara hälsa er alla: Välkomna in i massan, skicka in era blanketter idag!

http://www.svenskafans.com/fotboll/aik/DSM-vaxer-sa-det-knakar-405185.aspx


Idag ca 300 medlemmar

hultman
2011-05-26, 22:16
De är dock rätt sega med utskick av pins eller vad det skulle vara. Fick ett bekräftelsemail på första medlemsskapet idag, det andra tecknade jag mot Gefle och har inte hört något alls.

Två vidriga matcher på raken. Som du skriver var Gefle-matchen den värsta någonsin. Om möjligt värre än mot Åtvidaberg.

Fagen
2011-05-26, 22:21
Hultman och Gabriel:

1: Angående de pengar som nu samlas in. Jag såg på Uppdrag Granskning (som för omväxlings skull var ganska bra) att det fanns någon organisation i England som jobbade med denna typ av frågor (och som hade stöd av UEFA). Är de på något sätt inblandade i detta projekt?

2: Har ni kommit fram till några svar på de frågor jag ställt till er tidigare?

Gabriel174
2011-05-27, 15:58
Hultman och Gabriel:

1: Angående de pengar som nu samlas in. Jag såg på Uppdrag Granskning (som för omväxlings skull var ganska bra) att det fanns någon organisation i England som jobbade med denna typ av frågor (och som hade stöd av UEFA). Är de på något sätt inblandade i detta projekt?

Såg att Uppdrag Granskning blev länkat på Gnagarforum, men har inte kollat än. Vilken typ av fråga och vilket projekt menar du?


2: Har ni kommit fram till några svar på de frågor jag ställt till er tidigare?

Kommer förhoppningsvis ett längre svar om ett par veckor när jag är klar med plugget, har inte glömt det än

Gabriel174
2011-06-03, 23:00
MkOIZ_aynyQ

hultman
2011-06-03, 23:29
Ja, SvFF fortsätter att skämma ut sig.

Gabriel174
2011-06-04, 11:21
Väldigt, väldigt läsvärd: http://www.larsandersjohansson.se/?p=1811


Svenska Fotbollförbundet har slutligen slitit masken från ansiktet och öppet erkänt det inte är huliganismen man vill utrota – det är supporterkulturen. Svenska fotbollförbundet har startat ett krig som de inte kan vinna, med annat än att den svenska fotbollen så som vi känner den offras på vägen.


Edit: När spelare (http://bloggar.expressen.se/rydstrom/2011/06/det-har-med-forbud/) drar paralleller till Nordkorea... Ja, då vet man att något är fel.

Gabriel174
2011-06-04, 11:46
Svensk presslogik anno 2011:

"Kalmar-fans kastade flaska mot AIK-back"
Fem rader i Aftonbladet en vecka efteråt.

"15-årig flicka våldtagen av tre män vid skola"
En halvsida i Aftonbladet/Expressen.

"38 barn ofredade av misstänkt pedofil i Stockholm"
En helsida i Aftonbladet/Expressen.

"Man knivhöggs till döds på Segels Torg"
Två helsidor i Aftonbladet/Expressen.

"Målvakt attackerad av huligan"
18 helsidor i Aftonbladet/Expressen + att Statsministern uttalar sig.

"AIK-fans kastade smällare mot domare"
20 helsidor i Aftonbladet/Expressen + att Justitieministern och Idrottsministern uttalar sig.

Gabriel174
2011-06-09, 17:38
Kommer hända lite inom alla (nämnvärda) supporterled i Sverige inom kort efter initiativ från vissa AIK:are...

Snart dags för AIK-malmoe. Kommer att bli ett tifo.

Gabriel174
2011-06-10, 16:25
Positiv läktarkultur

Sveriges supportrar säger stopp!


Tillsammans tar vi ställning mot häxjakten på supportrar, det ensidiga debattklimatet i svensk media, och för en positiv läktarkultur.

http://www.positivlaktarkultur.se/
http://www.facebook.com/positivlaktarkultur.se


Hela organiserade supportersverige står bakom detta. Kort sagt: allt från MFF Support, Kvastarna och Änglarna till AIK-alliansen och Järnkaminerna.

Jockefoten
2011-06-14, 20:54
Wie en seger! Det var längesen, in med Tommi i mål och låt Jonson vara hel så klarar vi oss nog kvar.

944RS
2011-06-14, 21:01
Wie en seger! Det var längesen, in med Tommi i mål och låt Jonson vara hel så klarar vi oss nog kvar.

En välförtjänt seger oxå!!

Ska faktiskt bli kul att se hur de spelar nu när Sjölund är avstängd i nästa match.
Tycker oxå att Kasper har gjort riktigt bra ifrån sig i båda matcherna mot Ifk. Extremt få felpass och många bra brytningar. Får han bara till lite fler framspelningar så är han komplett.

Jockefoten
2011-06-26, 20:11
Fjärde vinsten i rad! Barcelona hade inte haft en chans!

isterbuk
2011-06-26, 20:13
Full fart framåt!

hultman
2011-06-26, 21:21
Viktig vinst för AIK. Första bortasegern i år och så får jag inte se matchen på grund av diverse tråkigheter.

Gabriel174
2011-07-11, 20:34
Tetteh Bangura.


Punkt.

Dissector
2011-07-12, 01:13
Känns sjukt bra att vara Halmstad-supporter nu...

Gabriel174
2011-07-12, 01:15
Känns sjukt bra att vara Halmstad-supporter nu...

Tycker att det var synd att ni sparkade Banda. Sympatisk och enligt mig en duktig tränare. Hade inte världens bästa förutsättningar om man säger så. Tycker att Halmstad spelade bra mot oss första 10-20 min ~ på er hemmaplan.

Gabriel174
2011-07-14, 22:23
Efter denna omgångs slut har 128 matcher spelats i Allsvenskan 2011.
Dessa matcher har lockat 1.200.000 besökare.
Under april, maj och juni har 358 277 brott anmälts i Sverige.

23 av dem i samband med Allsvenskan.









....Fotbollen är död! Anmälningsplikt!.....

Gabriel174
2011-07-16, 02:11
Kolla någon/ett par sidor bak så ner ni fler klipp från England från 2010-2011.

Här är ännu ett färskt exempel från LÅL:s favoritland.

8VbqzS4-kxo

Gabriel174
2011-07-17, 19:58
Fyfan vad skönt med en 0-3 vinst... Och alltid härligt att vara fler på plats än hemmalaget.

hultman
2011-07-17, 20:07
Fyfan vad skönt med en 0-3 vinst... Och alltid härligt att vara fler på plats än hemmalaget.

Yes. Skönt stängsel de hade också :D

Gabriel174
2011-07-17, 20:26
Yes. Skönt stängsel de hade också :D

Haha ja... fast AIK kommer väl att stå för kostnaden?

Får tacka Lee Baxter för drickan efter matchen :D

Lance Uppercut
2011-07-18, 10:35
Bang bangura

_slipknot1_
2011-07-24, 18:02
SM GULD, SM GULD, SM GULD!!! Inget kan stoppa vårt svartgula lag!!

Gabriel174
2011-07-25, 12:42
:)

Jockefoten
2011-07-30, 16:41
En trettioårsfest som varade i tio minuter.

egge
2011-10-01, 15:06
Viktig vinst mot Änglarna! MAIF uppe på säker mark!

Mestalla
2011-10-01, 17:16
Sämsta säsongen någonsin. Helt ärligt, det är två spelare i vårt lag som får godkänt, den första är den klart bästa spelaren under säsongen Demir som också spelar i u21 landslaget. Den andre som precis är godkänd är Haynes som har blandat och gett, allt från magiska insatser som den mot Malme till riktiga jävla bottennapp som gör att man undrar om han någonsin gjort en fotbollsträning. Pode är möjligtvis också precis godkänd för han har gjort ok med mål men killen saknar karraktär, lojare fotbollsspelare får man leta efter.

Noring har varit osäker, Magnus Andersson har varit precis under godkänd, Mukki har varit långsam och överspelat sitivationerna, Jensen har missat läge min ofödde son hade gjort mål på och Joakim Nilsson har filmat så han har fått Ronaldo att framstå som värsta betongväggen.

Nåväl, tar vi oss till kval vinner vi det men det se tyvärr enormt tungt ut.

Gabriel174
2011-10-01, 17:37
Skönt med en 2-1 vinst. Publiksiffran å andra sidan... KATASTROF.

mik
2011-10-01, 18:07
Viktig vinst mot Änglarna! MAIF uppe på säker mark!

Hörde att det var ett riktigt drömmål av Löfquist. Mjällby måste väl torska de två återstående matcherna samtidigt som Syrianska vinner sina och dessutom öser in mål för att Mjällby ska hamna på kvalplats? Så det ser rätt säkert ut för Maif:s del!

Fastback
2011-10-01, 19:19
Ahh löfquist mål var najs. Anser det dock som en mindre tabbe av Dahlin i målet. Stod alldeles för långt ute. Vi gjorde f.ö. årets absolut sämsta match. Bara gratulera Mjällby :)

Mollestam
2011-10-01, 19:24
Inga andra HIF:are på forumet?