handdator

Visa fullständig version : Olika ämnen och aktiviteter som intresserar Tricklew.


Tricklew
2011-04-02, 05:01
De flesta verkar börja här med bakgrund, men det är aldrig intressant att läsa, så jag håller min kort.

Ålder: 24
Träningsbakgrund: Tränade och åt mycket för cirkus 3 årsedan, slutade träna, fortsatte äta.
Vikt: Inte en aning, tung.
Längd: 169
Kön: Gör (som i göra, Göteborgska tror jag?) mycket.

Så, satte häromdagen foten i gymmet igen för första gången på 3år+, var jätteklen, i allt. Körde igenom kroppen genom de tre stora, lätta vikter och fokus på teknik, då jag lämnade den efter mig när jag slutade träna.

Bänken: Cirkus 70kilo låg träningsvikten på.
Böj: Cirkus 80
Mark blev inte av, kroppen var helt enkelt för klen efter alla år av chips (Rekommenderar förövrigt de nya Super chipsen, grillsmak tillsammans med dip, väldigt gott), så blev bara lätt teknikövning med stången och lätta skivor som såg till att stången hamna på rätt höjd.
Sedan lite lalla-runt-övningar utöver det.



Och här följer en uppenbar, och väldigt enkel minikombination ifrån ett nyligen spelat parti.


http://img36.imageshack.us/img36/1805/pos1tj.jpg


1. Bh7+ Kh8 2. Bxg7+ Kxg7 3. Qg6+ Kh8 4. Bg8!

Tricklew
2011-04-03, 05:15
Jaha, då kom man precis hem ifrån morgonpromenaden.

Jag hade inget intresse av att vara ett mähä som tar mig till gymmet och betalar dom för att sedan gå på deras band. Så ansökte om jobb som tidningsbud på morgonarna, ska jag ändå ha skittrist så kan jag lika gärna få betalt för det.


Ibland blir det dock kvällspromenader, som idag, godnatt.

Tricklew
2011-04-04, 11:08
Klämde på bröst igår, inte så träningsinriktat, men det är en aktivitet jag gillar.

Tillbaks i gymmet på Tisdag.

Vunnis
2011-04-04, 11:13
Klämde på bröst igår, inte så träningsinriktat, men det är en aktivitet jag gillar.

Tillbaks i gymmet på Tisdag.

Det måste väl räknas som greppträning om man inte varit på gymmet på 3 år?
Bra pass :thumbup:

Tricklew
2011-04-06, 01:41
Var på gymmet idag igen, blev en hel del ben, vikter etc är inte så intressant, för det var knappt några.

Böj
Frontböj
Stelbenta Mark

Sedan uppföljt av lite lallande på gymmet, blev lätta explosiva bänkar, greppträning och en del mage.

Tricklew
2011-04-06, 01:46
Det måste väl räknas som greppträning om man inte varit på gymmet på 3 år?
Bra pass :thumbup:

Jag var klart nöjd med passet.

Tricklew
2011-04-08, 02:04
Varit och tränat idag, mark var på schemat, men var för oflexibel för att ens komma ner ordentligt, så blev mest stretchande. Ryggpasset fick istället bestå av lite andra, tråkiga övningar.


Har även rockat The Fight: lights out på Ps3 move igår och idag, riktigt kul, jag dödar dom med nävarna.

Tricklew
2011-07-14, 23:39
Liten update såhär före jag ska iväg en vecka för att spela lite underhållande schack, släng iväg ett sms om det är någon annan kolomedlem som ska dit. Träningen kommer att vara pausad under denna vecka, då jag ändå behöver en vilovecka efter lite problem med axeln.
Träningen har fortsatt sedan jag skapade tråden, kanske inte med någon enorm disciplin, men styrketräning är bara ett mindre intresse bland flera andra. Framsteg görs dock.

Senaste månaden så har jag gått ner i vikt, känndes som det var dags, har gått ifrån ungefär 94kg till 79kg, fortfarande rätt så knubbig på mina korta vikt, men någon fortsatt viktnedgång får vänta tills efter nästa vecka tar slut iaf. Träningen har gått bra, har klivit upp i vikter både på marken, böjen och bänken, inte några enorma vikter, men de har gått upp iaf. Vilket får duga, då den rätt så extrema viktnedgången har lämnat en utan enorm ork eller energi.

Troll
2011-09-30, 01:43
Fan va gött att du är tillbaka!! Du har varit saknad i de flesta roliga trådar!! :hbang:

Hoppas du lyckas behålla träningsmotivationen denna gången!! Lycka till! :thumbup:

begt
2011-11-17, 13:06
Det var som fan! Trodde inte det var någon som gillade schack här. Jag var helt besatt av det i några år, nu spelar jag inte längre men följer nyhetsläget på avstånd. Har till och med slutat med chesstempo.com som jag var rätt vass på ett tag.

Tricklew
2012-01-07, 05:10
Det var som fan! Trodde inte det var någon som gillade schack här. Jag var helt besatt av det i några år, nu spelar jag inte längre men följer nyhetsläget på avstånd. Har till och med slutat med chesstempo.com som jag var rätt vass på ett tag.

Hänger där från och till, föredrar böcker för taktisk övning, men chesstempo är ju helt klart en start. Hur långt kom du före du la av?

Dagens träning: Massa schack, massa onani, 1 paket cigaretter och funderingar på att gå till gymmet. Blir kanske lite viktträning imorgon, vem vet.

CoKEmaN
2012-01-13, 16:48
Hänger där från och till, föredrar böcker för taktisk övning, men chesstempo är ju helt klart en start. Hur långt kom du före du la av?

Dagens träning: Massa schack, massa onani, 1 paket cigaretter och funderingar på att gå till gymmet. Blir kanske lite viktträning imorgon, vem vet.

Med massa onani så är väl det viktträning?!
Du vet väl vad man säger om de som spelar schack..... (stora händer, stora fötter osv)

begt
2012-03-22, 14:47
Hänger där från och till, föredrar böcker för taktisk övning, men chesstempo är ju helt klart en start. Hur långt kom du före du la av?

Dagens träning: Massa schack, massa onani, 1 paket cigaretter och funderingar på att gå till gymmet. Blir kanske lite viktträning imorgon, vem vet.

2400 i bullet
2300 i blixt ungefär.

Var riktigt nöjd där ett tag men nu har jag tappat riktigt mycket.

begt
2012-05-29, 21:01
För de som inte sett lösningen till problemet ovan:

1.Lh7+ Kh8 (1.-Kf7 2.Dg6#) 2.Lxg7+ Kxg7 3.Dg6+ Kh8 4.Dxh6 och vit vinner med en avdragare (Lg6+) följt av matt.

begt
2012-06-11, 11:47
Hoppsan, såg nu att jag slarvade lite; 4. Dxh6?? Lg5/Tf7. Men med 4.Lg8 vinner vit direkt.

Tricklew
2012-08-25, 12:29
Hoppsan, såg nu att jag slarvade lite; 4. Dxh6?? Lg5/Tf7. Men med 4.Lg8 vinner vit direkt.

Så är det, alltis kul med lite schackövningar. :)

Massor har hänt de senaste månaderna, så tråden uppdateras snart med allt möjöigt relaterat till fysisk hälsa, schack och matlagning.


phone