handdator

Visa fullständig version : Jeff Willet - Naturlig?


Mala
2011-04-01, 12:45
Vad tror ni?
Är Jeff Willet naturlig?
Han skrev att han tog pro hormones (lagligt i Usa-olagligt i Sverige) ett tag men det var efter att han hade vunnit många tävlingar och hade etablerat sig inom BB världen.

Han hade en FFMI på mellan 29-31.

Nå vad tycker ni om honom?

Tricce
2011-04-01, 12:46
Lörn to infoga pics½11

Mala
2011-04-01, 12:57
Kolla länken nedan.

http://www.facebook.com/home.php#!/photo.php?fbid=70043311613&set=a.70038111613.96194.531711613&theater


Finns massa bilder på google, sök Jeff Willet.

Inte mina bilder, får jag infoga dem?

Deceiver85
2011-04-01, 13:30
http://www.criticalbench.com/images/bodybuilders/Willet1.jpg

Är han ren? Ingen aning, bryr mig inte...

ByggarBertil
2011-04-01, 13:40
Brutala trapz har han iallafall :D

stevebc
2011-04-01, 13:43
Tja, han äger (?) ett företag som säljer kosttillskott. De säljer inte hormonpreparat. Om han säger att han har byggt till sig kroppen genom de kosttillskott han säljer (helt vanligt mjölkprotein) snarare än genom hormoner så säljer han väl mer.

Det blir ungefär som att fråga en dammsugarförsäljare som bor i en gigantisk lagerlokal om han själv använder den lilla dammsugaren han säljer. Självklart kommer han svara ja, fast han använder en stor industridammsugare för att effektivare kunna städa sitt enorma lager. Han är jävig.

Det jag ogillar med träningskoncept som Max-OT och diverse program på T-Nation är att det hela tiden ska rekommenderas kosttillskott. Annars går det inte att träna så. För att klara det här träningsprogrammet MÅSTE du ha AST ss' speciella EXTREME WHEY när det är precis som vanligt vassle från Kolobutiken. Eller du måste ha SURGE RECOVERY(tm) för att följa den hårda 4-splitten från T-nation när chokladmjölk ger bättre effekt: http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/an-objective-comparison-of-chocolate-milk-and-surge-recovery.html.

Krogbyggaren
2011-04-01, 13:52
yXIChcwjV_c


Nej, /thread/

filmjölk
2011-04-01, 13:52
Hur skall vi kunna veta det? han ser förövrigt ut som om han skulle vara porrskådis under tidigt åttiotal.

MAXX
2011-04-01, 13:55
Nej.

JMO...

Krogbyggaren
2011-04-01, 14:02
Hur skall vi kunna veta det? han ser förövrigt ut som om han skulle vara porrskådis under tidigt åttiotal.


Man får helt enkelt använda sunt förnuft som man gör när man ser filmer/bilder på andra byggar/strongman-atleter, men vi kan aldrig vara 100.

Om du kollar på filmen jag länkade så ser han grövre och torrare ut än de som är i toppen i Sverige, tänker inte länka bilder och jämföra då det vore uthängning. Men du kan ta en titt själv.

filmjölk
2011-04-01, 14:05
Man får helt enkelt använda sunt förnuft som man gör när man ser filmer/bilder på andra byggar/strongman-atleter, men vi kan aldrig vara 100.

.

Japp, men tycker att det är fel att "döma" någon innan det är bevisat, oavsett vad förnuftet säger. Men tro kan man göra, jag tror att han är dopad.

Krogbyggaren
2011-04-01, 14:13
Jopp, håller med. Tror också att Jeffan har varit i godispåsen.

Mala
2011-04-01, 22:35
Tja, han äger (?) ett företag som säljer kosttillskott. De säljer inte hormonpreparat. Om han säger att han har byggt till sig kroppen genom de kosttillskott han säljer (helt vanligt mjölkprotein) snarare än genom hormoner så säljer han väl mer.

Det blir ungefär som att fråga en dammsugarförsäljare som bor i en gigantisk lagerlokal om han själv använder den lilla dammsugaren han säljer. Självklart kommer han svara ja, fast han använder en stor industridammsugare för att effektivare kunna städa sitt enorma lager. Han är jävig.

Det jag ogillar med träningskoncept som Max-OT och diverse program på T-Nation är att det hela tiden ska rekommenderas kosttillskott. Annars går det inte att träna så. För att klara det här träningsprogrammet MÅSTE du ha AST ss' speciella EXTREME WHEY när det är precis som vanligt vassle från Kolobutiken. Eller du måste ha SURGE RECOVERY(tm) för att följa den hårda 4-splitten från T-nation när chokladmjölk ger bättre effekt: http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/an-objective-comparison-of-chocolate-milk-and-surge-recovery.html.

Han äger inte. Skulle inte du marknadsföra ditt protein om du var med i ett företag som tillverkade tillskott? Klart man gör det. Det är priset i Sverige som gör att det ser mycket dyrare ut, i USA kostar det runt 200kr, inte så dyrt jämfört med WNT osv. Klart han rekommenderar de produkter han använder. Dessutom så kostar hydrolyserat protein o tillverka.
Jag ogillar också att de säger att "detta" är bäst osv, men det är deras teorier. Dem tror på lågvolym, tunga reps, högt proteinintag.

Kwon
2011-04-01, 22:37
Godis helt klart

Mala
2011-04-01, 23:07
Japp, men tycker att det är fel att "döma" någon innan det är bevisat, oavsett vad förnuftet säger. Men tro kan man göra, jag tror att han är dopad.

Ja det var ju det som var poängen, att tro. Själv tror jag inte att han är dopad. Fastän han har en väldigt grym fysik och onaturlig för vissa så känns det så naturligt för mig. Vi jämför med den här bilden, killen åt vänster känns dopad. Kolla på hans vingar som inte hänger med kroppen, kolla även på tricepsen. Sedan kollar vi på Jeff, som i mina ögon känns naturlig. De som trycker har ofta "vattniga" muskler, som killens triceps eller vingar. Willets känns fast.

http://pureuf.se/wp-content/uploads/2011/04/jeffw.png

Loke
2011-04-01, 23:07
Brutala trapz har han iallafall :D

Hur är det möjligt att vara så stor och ha så små övre traps? Eller ser de mindre ut framifrån än vad de är?

hultman
2011-04-01, 23:23
Ja det var ju det som var poängen, att tro. Själv tror jag inte att han är dopad. Fastän han har en väldigt grym fysik och onaturlig för vissa så känns det så naturligt för mig. Vi jämför med den här bilden, killen åt vänster känns dopad. Kolla på hans vingar som inte hänger med kroppen, kolla även på tricepsen. Sedan kollar vi på Jeff, som i mina ögon känns naturlig. De som trycker har ofta "vattniga" muskler, som killens triceps eller vingar. Willets känns fast.

http://pureuf.se/wp-content/uploads/2011/04/jeffw.png

HAhahahah! Du ser inte på en fysik om ägaren använt brutaldoser prepp eller varit ren. Jag äter mitt bajs om Jeff inte ligger på GALNA doser AAS och så gjort undr xx antal år. Men eftersom vi aldrig kommer att få reda på svaret så känns det ganska meningslöst att diskutera.

Om du "trycker" och ska upp på scenen så finns det ett otal prepp som "inte gör dig vattning". Du verkar vara i samma form som råvarorna man tillverkar oljor av.

Medusa
2011-04-01, 23:25
ser ut som Kris Dim till vänster, men hursomhelst är Willet ren... fantastisk fysik!

Mala
2011-04-01, 23:27
HAhahahah! Du ser inte på en fysik om ägaren använt brutaldoser prepp eller varit ren. Jag äter mitt bajs om Jeff inte ligger på GALNA doser AAS och så gjort undr xx antal år. Men eftersom vi aldrig kommer att få reda på svaret så känns det ganska meningslöst att diskutera.

Om du "trycker" och ska upp på scenen så finns det ett otal prepp som "inte gör dig vattning". Du verkar vara i samma form som råvarorna man tillverkar oljor av.

Hehe.. Klart man inte ser men det är ju bara vad jag tror. Vi kommer aldrig att få reda på svaret, så alltså kan det finnas chanser på att han inte tagit. Han har använt pro hormones enligt honom, tror att han ökade med det?

Vad finns det för prepp som inte gör dig "vattning":)?
Aldrig sett willet vattning, innan han ska upp heller.

joker560
2011-04-01, 23:39
Hehe.. Klart man inte ser men det är ju bara vad jag tror. Vi kommer aldrig att få reda på svaret, så alltså kan det finnas chanser på att han inte tagit. Han har använt pro hormones enligt honom, tror att han ökade med det?

Vad finns det för prepp som inte gör dig "vattning":)?
Aldrig sett willet vattning, innan han ska upp heller.

Väldigt många prepp binder du inte vatten på, redan från början! Du slipper således ta ett extra preparat mot vattnighet.... Men det finns bättre sidor än kolozzeum att diskutera olagliga preparat. :whipped:

Sen handlar det mycket om kosten om du sväller upp mycket eller inte.

Mala
2011-04-01, 23:42
ser ut som Kris Dim till vänster, men hursomhelst är Willet ren... fantastisk fysik!

Det är nog Kris Dim:)

Väldigt många prepp binder du inte vatten på, redan från början! Du slipper således ta ett extra preparat mot vattnighet.... Men det finns bättre sidor än kolozzeum att diskutera olagliga preparat. :whipped:

Sen handlar det mycket om kosten om du sväller upp mycket eller inte.

Jaså, undra varför Kris Dim ser så mycket "vattnigare" ut, eller större? Haha vi "diskuterar" nog inte på det sättet:)

hultman
2011-04-01, 23:55
Hehe.. Klart man inte ser men det är ju bara vad jag tror. Vi kommer aldrig att få reda på svaret, så alltså kan det finnas chanser på att han inte tagit. Han har använt pro hormones enligt honom, tror att han ökade med det?

Vad finns det för prepp som inte gör dig "vattning":)?
Aldrig sett willet vattning, innan han ska upp heller.

Tro vad du vill :) Hans fysik är ingenting man bygger på lågdoser precis...

Det finns så många olika preparat som gör dig hårdare att det skulle ta mig en stund att skriva ned alla. Hur som helst så är detta inte rätt plats att göra det. Håll dig borta ifrån alla är mitt tips :)

Grazzafukkinrazzi
2011-04-01, 23:59
ser ut som Kris Dim till vänster, men hursomhelst är Willet ren... fantastisk fysik!

Visst är det han alltid! och när man kollar på den bilden så inser man direkt hur otroligt bisarrt det skulle vara att påstå att willet är ren.

Tricklew
2011-04-02, 00:04
Killen har alltså erkännt till att ta pro-hormoner, och vi diskuterar om han är ren?


Själv är jag nykterist, rör inte alkoholen öht.

/Mvh killen som njuter av lite whiskey på fredagskvällen.

Mala
2011-04-02, 00:11
Tro vad du vill :) Hans fysik är ingenting man bygger på lågdoser precis...

Det finns så många olika preparat som gör dig hårdare att det skulle ta mig en stund att skriva ned alla. Hur som helst så är detta inte rätt plats att göra det. Håll dig borta ifrån alla är mitt tips :)

Sjklart:)

Killen har alltså erkännt till att ta pro-hormoner, och vi diskuterar om han är ren?


Själv är jag nykterist, rör inte alkoholen öht.

/Mvh killen som njuter av lite whiskey på fredagskvällen.

Det var inget "erkännande" ifrån honom. Han hade skrivit det på sin journal så att alla kunde se det. I USA är det lagligt med pro hormones, men vi tänker på andra preparat som är olagligt i USA.

internethjälten
2011-04-02, 00:13
han är naturlig, inget onaturligt med han..

dupper
2011-04-02, 00:13
Hehe.. Klart man inte ser men det är ju bara vad jag tror. Vi kommer aldrig att få reda på svaret, så alltså kan det finnas chanser på att han inte tagit. Han har använt pro hormones enligt honom, tror att han ökade med det?

Vad finns det för prepp som inte gör dig "vattning":)?
Aldrig sett willet vattning, innan han ska upp heller.

Finns proffs som kommer in krisptorra också. Bara för att man brukar anabola betyder det inte att du blir vattnig på tävlingar.


Om han skrivit att han använt pro-hormones, så är det ju klart att han dopat sig.

Yes
2011-04-02, 00:13
Nästan 90Kg i tävlingsform på knappt 175cm? Klart han är ren...

internethjälten
2011-04-02, 00:51
Nästan 90Kg i tävlingsform på knappt 175cm? Klart han är ren...

tar man 6g eaa om dagen som husgudarna säger är det väl möjligt?

RobbanColeman
2011-04-02, 07:11
Att han inte är ren då han brukar prohormoner är en sak, men att han är dopad per automatik för att han blivit grov är enbart löjligt, jag menar Coleman sitter inne med 35kg mer muskler i runda tal...

Willet är inte ren, men hans fysik är inte omöjlig att uppnå ren, det är mitt svar.

RobbanColeman
2011-04-02, 07:24
Att han inte är ren då han brukar prohormoner är en sak, men att han är dopad per automatik för att han blivit grov är enbart löjligt, jag menar Coleman sitter inne med 35kg mer muskler i runda tal...

Willet är inte ren, men hans fysik är inte omöjlig att uppnå ren, det är mitt svar.

Det brukar inte gillas(dubbel mening) att jag använder mig själv som testperson och referens men upp till bevis nu Robert... *flex*

08-dude
2011-04-02, 07:36
Hehe.. Klart man inte ser men det är ju bara vad jag tror. Vi kommer aldrig att få reda på svaret, så alltså kan det finnas chanser på att han inte tagit. Han har använt pro hormones enligt honom, tror att han ökade med det?

Vad finns det för prepp som inte gör dig "vattning":)?
Aldrig sett willet vattning, innan han ska upp heller.

Nej, den kroppen har inte byggts upp med en naturlig testo produktion.
Såg en intressant dokumentär för några veckor sedan från USA där forskare
följde pro BB som har tagit steroider i många år. Många har en andel plack i venerna som motsvarar en person på 70 år fast många själva var mellan 30 och 40. Att dom hade väldigt hög värde för LDL (ont kolestrol) gör inte saken bättre. Många av dem hade troligen en sjukhusvistelse inom en snar framtid.

Jag har många kompisar som har tränat rent i många år och ingen av dem är ens nära Jeff's fysik. Du får inte glömma att efter det att du kanske har tränat i 20 år så tar kroppen längre tid på sig att läka osv och det blir mer och mer utmanande att bygga muskler i hög takt.

När du tränar ren så blir det ganska så svårt med större ökningar efter 10-15 år.

08-dude
2011-04-02, 07:41
Att han inte är ren då han brukar prohormoner är en sak, men att han är dopad per automatik för att han blivit grov är enbart löjligt

Inte löjligt, bara fakta.

08-dude
2011-04-02, 07:43
Sjklart:)



Det var inget "erkännande" ifrån honom. Han hade skrivit det på sin journal så att alla kunde se det. I USA är det lagligt med pro hormones, men vi tänker på andra preparat som är olagligt i USA.

Självklart finns det inget erkännande, det är väldigt få missbrukare som öppet skulle erkänna sitt missbruk, dom har en väldigt liten personlighet helt enkelt och många befinner sig mentalt fortfarande i tonårsperioden.

RobbanColeman
2011-04-02, 07:45
Inte löjligt, bara fakta.

Hur resonerar du i dagsformstråden här på kolozzeum isf? Jag menar jag ser mer häpnadsväckande resultat där på kort tid än ett livsverk på 175cm 89kg deffad.

Jag räknar med att väga 90kg deffad innan jag fyller 40 år, helt utan AAS. Jag har inga planer på att sluta träna eller sluta växa av min träning.

hultman
2011-04-02, 08:01
Hur resonerar du i dagsformstråden här på kolozzeum isf? Jag menar jag ser mer häpnadsväckande resultat där på kort tid än ett livsverk på 175cm 89kg deffad.

Jag räknar med att väga 90kg deffad innan jag fyller 40 år, helt utan AAS. Jag har inga planer på att sluta träna eller sluta växa av min träning.

Nej. Det finns INGEN i dagsformstråden som ens är i närheten av Jeff Willets resultat. Inte ens om de multiplicerade sina ökningar med 10. Du måste nog se karln i verkligheten för att förstå.

Ett exempel:

http://1.bp.blogspot.com/_Pdyj2Vgt1hc/SlRrbXyZqJI/AAAAAAAAAEg/lKINzql_6tA/s320/jeff_willet_big_arms.jpg

Hur hårt du än tränar så kommer du ALDRIG att uppnå hans fysik utan BRUTALA doser olagliga preparat. Hade du hållit liknande form som hans tävlingsform hade min lillasyster vägt mer än du.

RobbanColeman
2011-04-02, 08:14
Nej. Det finns INGEN i dagsformstråden som ens är i närheten av Jeff Willets resultat. Inte ens om de multiplicerade sina ökningar med 10. Du måste nog se karln i verkligheten för att förstå.

Ett exempel:

http://1.bp.blogspot.com/_Pdyj2Vgt1hc/SlRrbXyZqJI/AAAAAAAAAEg/lKINzql_6tA/s320/jeff_willet_big_arms.jpg

Hur hårt du än tränar så kommer du ALDRIG att uppnå hans fysik utan BRUTALA doser olagliga preparat. Hade du hållit liknande form som hans tävlingsform hade min lillasyster vägt mer än du.

Olika kroppar, vikt/längd är inte allt. Jag tror fortfarande det går ren.
Oki, en fråga bara, har du sett bilder på min fysik, förutom avataren. Jag väger 92-93kg på bilderna, vad tror du jag väger i tävlingsform? Kan vara kul att återkomma till tråden då jag är där...

Mats J
2011-04-02, 08:18
80-82 kg gissar jag på.

RobbanColeman
2011-04-02, 08:21
80-82 kg gissar jag på.

Jag tror på 83kg(blir kanske svårt att fylla ända dit från 78kg på invägning dock), 6 månader kvar, jag växer... Inte långt kvar till 90 då menar jag.

hultman
2011-04-02, 08:22
Olika kroppar, vikt/längd är inte allt. Jag tror fortfarande det går ren.
Oki, en fråga bara, har du sett bilder på min fysik, förutom avataren. Jag väger 92-93kg på bilderna, vad tror du jag väger i tävlingsform? Kan vara kul att återkomma till tråden då jag är där...

Visst är det så. Men en överväldigande majoritet överskattar sin muskelmassa. Jag har inte sett några bilder på din fysik förutom avataren, nej. Däremot kikade jag i din blogg som du bifogat i signaturen. Jag väger 87-88 (håller hyfsad form runt 84 kg) och kan utan omsvep skala av över 10 kg innan jag hamnar i närheten av en tävlingsform. Skulle gissa att du har runt 20 kg kvar tills du håller samma form som Willet under tävling. Men du kommer aldrig att nå en sådan form utan deffpreparat.

Länka gärna en bild på dig för en så objektiv bedömning som möjligt.

Anders The Peak
2011-04-02, 08:31
80-82 kg gissar jag på.

Jag tror mer på 76-78 tömd och ett par veckor efter tävlingen väger han ca 85kg.

När det gäller Jeff Willet tror jag att han är ren eftersom han är testad regelbundet under tävlingsperioden som var en del i marknadsföringen av MAX-OT och VP2. Samt att han har inte en typisk panna som dopade får med automatik av preparaten i större doser. Han har inte heller några hårda bröstkörtlar som man ser på majoriteten på en vanlig line up på SM

Mats J
2011-04-02, 08:34
Jag tror mer på 76-78 tömd och ett par veckor efter tävlingen väger han ca 85kg.

När det gäller Jeff Willet tror jag att han är ren eftersom han är testad regelbundet under tävlingsperioden som var en del i marknadsföringen av MAX-OT och VP2. Samt att han har inte en typisk panna som dopade får med automatik av preparaten i större doser. Han har inte heller några hårda bröstkörtlar som man ser på majoriteten på en vanlig line up på SM

Tömd håller jag med.

Timme
2011-04-02, 08:35
Sjklart:)



Det var inget "erkännande" ifrån honom. Han hade skrivit det på sin journal så att alla kunde se det. I USA är det lagligt med pro hormones, men vi tänker på andra preparat som är olagligt i USA.

so what?

Pro hormoner är AAS

RobbanColeman
2011-04-02, 08:36
Jag tror mer på 76-78 tömd och ett par veckor efter tävlingen väger han ca 85kg.

När det gäller Jeff Willet tror jag att han är ren eftersom han är testad regelbundet under tävlingsperioden som var en del i marknadsföringen av MAX-OT och VP2. Samt att han har inte en typisk panna som dopade får med automatik av preparaten i större doser.

Spännande att se om du har rätt. Jag kommer inte vara tömd, jag kommer vara fylld på scenen. Att vätsketömma mig till platt och klen kommer inte hända. Been there done that.

hultman: Där har du bilder. Jag har nu ca 84cm i midja, ca 78cm vid deff.
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=161588

hultman
2011-04-02, 08:45
Spännande att se om du har rätt. Jag kommer inte vara tömd, jag kommer vara fylld på scenen. Att vätsketömma mig till platt och klen kommer inte hända. Been there done that.

hultman: Där har du bilder. Jag har nu ca 84cm i midja, ca 78cm vid deff.
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=161588

Såg en bild och det var på dina ben. Som för övrigt var väldigt bra, kan tänka mig att en stor del av vikten sitter där. Men de bilder jag kikar på nu, @ 92 kg, så ser du bulkig och bitig ut. Krävs dock mer avskalning än 10 kg för att bli brutalrippad. Men du ser betydligt större ut än din avatar, som liknar en skitunge efter ett år på gymmet :D

Min gissning är att du blir hård strax under 80 kg. Men du kommer fortfarande aldrig bli lika hård som Willet utan olagliga preparat. Men det kommer ändå se riktigt jävla bra ut runt 80 pannor.

Är du gamla Robb@n? För jag minns att den personen var väldigt stark, när jag kikade i din journal så var det ju inte direkt några galna styrkestats. Om ja så har jag kört ungefär enligt samma träningsfilosofi som hans gamla journal, med tunga vikter och inte alltför strikt. Fick ju onödigt mycket skit för sitt utförande minns jag.

agazza
2011-04-02, 08:47
Längd - 85 = kv@<7% bf Tycker jag är till och med för högt. Men säger så för att inte trampa allt för mycket folk på tårna nu..


Angående dagsformstråden så är det löjligt att tro på alla påståenden att alla som postar i den tråden är ren.

RobbanColeman
2011-04-02, 08:52
Såg en bild och det var på dina ben. Som för övrigt var väldigt bra, kan tänka mig att en stor del av vikten sitter där. Men de bilder jag kikar på nu, @ 92 kg, så ser du bulkig och bitig ut. Krävs dock mer avskalning än 10 kg för att bli brutalrippad. Men du ser betydligt större ut än din avatar, som liknar en skitunge efter ett år på gymmet :D

Min gissning är att du blir hård strax under 80 kg. Men du kommer fortfarande aldrig bli lika hård som Willet utan olagliga preparat. Men det kommer ändå se riktigt jävla bra ut runt 80 pannor.

Är du gamla Robb@n? För jag minns att den personen var väldigt stark, när jag kikade i din journal så var det ju inte direkt några galna styrkestats. Om ja så har jag kört ungefär enligt samma träningsfilosofi som hans gamla journal, med tunga vikter och inte alltför strikt. Fick ju onödigt mycket skit för sitt utförande minns jag.

Du har rätt, så hård blir jag aldrig utan prepp! Det är jag fullt medveten om, jag pratar om volymen.

Jag är gamla Robban, ja... ;)

hultman
2011-04-02, 09:12
Du har rätt, så hård blir jag aldrig utan prepp! Det är jag fullt medveten om, jag pratar om volymen.

Jag är gamla Robban, ja... ;)

Men om du relaterar till Willets vikt i tävlingsform så är det ju högst intressant. Om jag inte missförstått vad jag läst om Willet så väger han sig inte överhuvudtaget, förutom någon gång i tävlingsform då han vägde runt 90. Ett rimligt antagande är att han ligger runt 20 kg tyngre i bra form offseason. Hur som helst, 90 kg i Munzerform fördelat på dvärgiga 173 centimeter är galet. Det är lite naivt att jämföra sig med honom och tro att det är uppnåeligt som ren.

MAXX
2011-04-02, 10:10
En till "natural"

http://www.skiplacour.com/Neveux%202002/Ironman_Magazine_2002_-_2.jpg

http://www.bodybuilders.com/lacour6.jpg


bb/fitness industrin är deras levene och att deras image bygger på att dom är "rena". Säljer Skip eller Jeff mer på att hävda att dom är rena så säger dom givetvis det.

RobbanColeman
2011-04-02, 11:15
Jag skulle säga att jag är optimistisk snarare, den som lever får se.

Krogbyggaren
2011-04-02, 11:56
2a4W8yUx0tY
http://i1205.photobucket.com/albums/bb426/Tree_Phiddy/Gifs/649c3311.gif

filmjölk
2011-04-02, 12:30
jasså nu tror jag egentligen inte att någon av personerna på bilderna är rena för fem öre, men varför skulle de inte kunna vara det? Om herrar som Samuelsson i högform 2m 150 jävla kg utan att vara fet, eller liknande i den sporten som väger 130-150 utan att vara tjocka eller lönnfeta utan att vara ärkefeta på 170pannor kan vara rena ( :/ ) så skall man nog kunna väga in på både 90, 100 och 120kg stenhård utan aas.

Willet ligger inte i närheten av deras lean body mass, men ändå måste han vara dopad samtidigt som mycket grövre är rena?

John M
2011-04-02, 12:41
Tror klart att han kan vara ren. Inte direkt imponerande vikter han tränar med - Dom fixar man garanterat ren.

Snubben har 53-armar deffad enligt AST.

Jag har sett folk med extrema förutsättning som växt 5 gånger så fort som mig och ökat min 5 gånger så fort i styrka, som inte varit mer ambitiösa än mig -Övertygad om att dom varit rena också.

Har en polare som efter 1 års seriöst styrketräning fick 45cm armar, med runt 6-8% underhudsfett.

Jeff Willet har väl hållt på i över 20 år också...

MAXX
2011-04-02, 12:45
jasså nu tror jag egentligen inte att någon av personerna på bilderna är rena för fem öre, men varför skulle de inte kunna vara det? Om herrar som Samuelsson i högform 2m 150 jävla kg utan att vara fet, eller liknande i den sporten som väger 130-150 utan att vara tjocka eller lönnfeta utan att vara ärkefeta på 170pannor kan vara rena ( :/ ) så skall man nog kunna väga in på både 90, 100 och 120kg stenhård utan aas.

Willet ligger inte i närheten av deras lean body mass, men ändå måste han vara dopad samtidigt som mycket grövre är rena?

Men lol.... Varför är det så självklart för dig att Samuelsson är/var ren?

Krogbyggaren
2011-04-02, 12:45
Men lol.... Varför är det så självklart för dig att Samuelsson är/var ren?

And so it begins.... Ses i nästa tråd boys, denna lär stängas inom 1h.

filmjölk
2011-04-02, 12:50
Men lol.... Varför är det så självklart för dig att Samuelsson är/var ren?

Inte självklart alls, det var mest en pik till folk som anser att alla kroppsbyggare, oavsett hur små, är dopade, när man tror att folk i andra idrotter, med mycket större muskelmassa, är rena.

MAXX
2011-04-02, 12:55
And so it begins.... Ses i nästa tråd boys, denna lär stängas inom 1h.

Min åsikt om Samuelsson är högst objektiv. Han tävlade i en sport där de inte testar. Med det kan man med sannolikhet dra slutsatsen att det krävs att man dopar sig själv när man tävlar(och vinner) mot andra som dopar sig(ja Pudz åkte fast men inte för aas). Att tro att du kan vinna mot någon som tar aas i världseliten när du är ren är extremt naivt.

1+1 = 2

Krogbyggaren
2011-04-02, 12:57
MAXX, jag är på din sida, men enligt min erfarenhet så är Samuelsson ett känsligt ämne på BODY och Kolo av någon konstig anledning, folk blir bannade hit och dit osv.

Morrris
2011-04-02, 12:59
Inte självklart alls, det var mest en pik till folk som anser att alla kroppsbyggare, oavsett hur små, är dopade, när man tror att folk i andra idrotter, med mycket större muskelmassa, är rena.

Du kan inte jämföra kroppar på det viset. En 150 kgs kulstötare sitter naturligtvis på större mängd muskelmassa än en 80 kgs byggare. Ta ned kulstötaren till tävlingsform ren och se hur mycket massa som finns kvar.

MAXX
2011-04-02, 13:10
MAXX, jag är på din sida, men enligt min erfarenhet så är Samuelsson ett känsligt ämne på BODY och Kolo av någon konstig anledning, folk blir bannade hit och dit osv.

Har jag inte blivit bannad på 9 år är det väl på tiden nu. :D :banned

hultman
2011-04-02, 13:26
jasså nu tror jag egentligen inte att någon av personerna på bilderna är rena för fem öre, men varför skulle de inte kunna vara det? Om herrar som Samuelsson i högform 2m 150 jävla kg utan att vara fet, eller liknande i den sporten som väger 130-150 utan att vara tjocka eller lönnfeta utan att vara ärkefeta på 170pannor kan vara rena ( :/ ) så skall man nog kunna väga in på både 90, 100 och 120kg stenhård utan aas.

Willet ligger inte i närheten av deras lean body mass, men ändå måste han vara dopad samtidigt som mycket grövre är rena?

Samuelsson är mindre än Willet deffad. Åtminstone på scenen. Man får inte glömma att Willet är två äpplen hög (173 cm) och i tävlingsform. Samuelsson är ett huvud längre och grisebulkig.

Har man tränat ren ett tag (10 år plus) så märker man till slut att man inte blir så jäkla stor. Jag såg en bild på Mats Egelstig i fitnessform mot Martin Kjellstöm. Egelstig var då jävligt stor i jämförelse med en ambitiös koloit.

stevebc
2011-04-02, 13:28
Du kan inte jämföra kroppar på det viset. En 150 kgs kulstötare sitter naturligtvis på större mängd muskelmassa än en 80 kgs byggare. Ta ned kulstötaren till tävlingsform ren och se hur mycket massa som finns kvar.Detta + mer dopingtester inom idrott än byggartävlingar.

Mala
2011-04-02, 13:44
2a4W8yUx0tY
http://i1205.photobucket.com/albums/bb426/Tree_Phiddy/Gifs/649c3311.gif

Detta är exakt vad jag tänker på om man jämför med Willet. Han ser så F*cking onaturlig ut!

Mala
2011-04-02, 13:52
När det gäller Jeff Willet tror jag att han är ren eftersom han är testad regelbundet under tävlingsperioden som var en del i marknadsföringen av MAX-OT och VP2. Samt att han har inte en typisk panna som dopade får med automatik av preparaten i större doser. Han har inte heller några hårda bröstkörtlar som man ser på majoriteten på en vanlig line up på SM

Håller med här.

Tror klart att han kan vara ren. Inte direkt imponerande vikter han tränar med - Dom fixar man garanterat ren.

Snubben har 53-armar deffad enligt AST.

Jag har sett folk med extrema förutsättning som växt 5 gånger så fort som mig och ökat min 5 gånger så fort i styrka, som inte varit mer ambitiösa än mig -Övertygad om att dom varit rena också.

Har en polare som efter 1 års seriöst styrketräning fick 45cm armar, med runt 6-8% underhudsfett.

Jeff Willet har väl hållt på i över 20 år också...


Håller med här också, det är inte så att Jeff har växt flera kilon på bara några veckor eller månader. Han har hållit på ett bra tag.



Man måste också tänka på att han har väldigt grymma gener. Som barn frågade alltid folk om han hade tränat eftersom han hade stora armar. Ju mer muskelmassa man börjar med desto bättre förutsättningar?

"The only time I monitored my weight was when I was getting ready for contests and targeting the light heavyweight cut off of 198 1/4 lbs. "

Yes
2011-04-02, 13:53
Jag skulle säga att jag är optimistisk snarare, den som lever får se.
Det är okej att vara optimistisk, men i realiteten snackar vi ju ändå minst 10Kg skillnad(då anser jag att det är snällt räknat) i obduktionsform. Lägg sedan till att du knappast är en 65-kilos nybörjare utan redan har en riktigt bra fysik.

Till detta vill jag lägga att Willet snackar en jäkla massa om att bara trooooo. Folk som snackar om att troooo(-lolololooo) är skitsnackare.

Mala
2011-04-02, 13:53
Nej. Det finns INGEN i dagsformstråden som ens är i närheten av Jeff Willets resultat. Inte ens om de multiplicerade sina ökningar med 10. Du måste nog se karln i verkligheten för att förstå.

Ett exempel:

http://1.bp.blogspot.com/_Pdyj2Vgt1hc/SlRrbXyZqJI/AAAAAAAAAEg/lKINzql_6tA/s320/jeff_willet_big_arms.jpg

Hur hårt du än tränar så kommer du ALDRIG att uppnå hans fysik utan BRUTALA doser olagliga preparat. Hade du hållit liknande form som hans tävlingsform hade min lillasyster vägt mer än du.

Den här bilden kan man inte ta på allvar. 2 olika personer, Jeff har tagit upp sin arm vilket gör den mycket större. Den är inte så stor i verkligheten eller på andra bilder. Plus att hans armförhållande till resten av kroppen är konstig.
Andra faktorer spelar också roll här... Så att säga att han är "onaturlig" pga denna bild är fel..

hultman
2011-04-02, 14:25
Detta är exakt vad jag tänker på om man jämför med Willet. Han ser så F*cking onaturlig ut!

Det är möjligt att det är "naturliga muskler", även om proffsbyggare generellt är välbekanta med synthol. Men rena? Stackars den som tror det. Gustavo Badell kom ju högt upp i något Mr O.


Håller med här också, det är inte så att Jeff har växt flera kilon på bara några veckor eller månader. Han har hållit på ett bra tag.

Man måste också tänka på att han har väldigt grymma gener. Som barn frågade alltid folk om han hade tränat eftersom han hade stora armar. Ju mer muskelmassa man börjar med desto bättre förutsättningar?

"The only time I monitored my weight was when I was getting ready for contests and targeting the light heavyweight cut off of 198 1/4 lbs. "

Jag tror definitivt att Willet har bättre genetiska förutsättningar än en överväldigande majoritet. Det är dock lite lustigt att han, helt utan AAS, skulle ha bättre fysik än 99,99 % av alla som preppar.

Även om jag skulle ligga på samma doser och preparat som en proffsbyggare skulle jag inte bli större än Willet, och då har jag förmodligen bättre gener än genomsnittet.

Det är okej att vara optimistisk, men i realiteten snackar vi ju ändå minst 10Kg skillnad(då anser jag att det är snällt räknat) i obduktionsform. Lägg sedan till att du knappast är en 65-kilos nybörjare utan redan har en riktigt bra fysik.

Till detta vill jag lägga att Willet snackar en jäkla massa om att bara trooooo. Folk som snackar om att troooo(-lolololooo) är skitsnackare.

Ja. Han är en skitsnackare. Angående prohormoner så var de tydligen "långt ned på listan över de tillskott som gav honom något". De andra (från den tillverkare som sponsrade honom), var för sig, hjälpte hans muskelbyggande betydligt mer. Det skulle vara intressant att höra hur han kommit fram till det.

Den här bilden kan man inte ta på allvar. 2 olika personer, Jeff har tagit upp sin arm vilket gör den mycket större. Den är inte så stor i verkligheten eller på andra bilder. Plus att hans armförhållande till resten av kroppen är konstig.
Andra faktorer spelar också roll här... Så att säga att han är "onaturlig" pga denna bild är fel..

Exakt. Det är en optisk illusion. Egentligen så har ni ungefär lika stora armar. Eller så är t.o.m. killen bredvid honom större än du =)

Yes
2011-04-02, 14:42
Tror klart att han kan vara ren. Inte direkt imponerande vikter han tränar med - Dom fixar man garanterat ren.

Snubben har 53-armar deffad enligt AST.

Jag har sett folk med extrema förutsättning som växt 5 gånger så fort som mig och ökat min 5 gånger så fort i styrka, som inte varit mer ambitiösa än mig -Övertygad om att dom varit rena också.

Har en polare som efter 1 års seriöst styrketräning fick 45cm armar, med runt 6-8% underhudsfett.

Jeff Willet har väl hållt på i över 20 år också...
Han har i stort sett samma längd/vikt förhållande som Arnold hade, bara att Willet är betydligt hårdare. Arnold hade extremt goda förutsättningar OCH steroider till hjälp. Ofta nån har gener att kunna mäta sig med en roidad Arnold?

Mala
2011-04-02, 14:52
Jag tror definitivt att Willet har bättre genetiska förutsättningar än en överväldigande majoritet. Det är dock lite lustigt att han, helt utan AAS, skulle ha bättre fysik än 99,99 % av alla som preppar.

Exakt. Det är en optisk illusion. Egentligen så har ni ungefär lika stora armar. Eller så är t.o.m. killen bredvid honom större än du =)

Att han skulle ha bättre fysik än 99.99% av de som tar AAS? Hur tänker du här? Hoppas att du skämtar... Det finns många, många andra som preppar och är betydligt större än honom. Roonie har cirka 20-30kg mer muskelmassa....


Haha rolig du var!

Mala
2011-04-02, 15:01
Han har i stort sett samma längd/vikt förhållande som Arnold hade, bara att Willet är betydligt hårdare. Arnold hade extremt goda förutsättningar OCH steroider till hjälp. Ofta nån har gener att kunna mäta sig med en roidad Arnold?

174cm-188cm
90kg-106kg

Jeff: 0.51 räknat med vikt/längd, 1.93 räknat tvärtom
Arnold: 0.57 räknat med vikt/längd, 1.77 räknat tvärtom

Det är inte "i stort sett" enligt mig iaf.

Jeff låg egentligen mellan 89-90kg och Arnold låg väl mellan 106-107.

Grazzafukkinrazzi
2011-04-02, 15:02
Att han skulle ha bättre fysik än 99.99% av de som tar AAS? Hur tänker du här? Hoppas att du skämtar... Det finns många, många andra som preppar och är betydligt större än honom. Roonie har cirka 20-30kg mer muskelmassa....


Haha rolig du var!

Tror du att grabbarna som tävlar på Mr. O är de enda i världen som brukar AAS eller?

Mala
2011-04-02, 15:05
Tror du att grabbarna som tävlar på Mr. O är de enda i världen som brukar AAS eller?

Nej? Det handlade inte om de som tävlade emot honom i IFBB, utan "alla" som preppar....

von huff
2011-04-02, 15:08
Ren:Dhaha malas första post i denna tråd var en av dom roligaste på senaste tid

erks
2011-04-02, 15:08
Nej? Det handlade inte om de som tävlade emot honom i IFBB, utan "alla" som preppar....

Ja, precis. Och då stämmer ju det som Hultman säger.

Mala
2011-04-02, 15:10
Ren:Dhaha malas första post i denna tråd var en av dom roligaste på senaste tid

hehe:D

Ja, precis. Och då stämmer ju det som Hultman säger.

Det stämmer knappast. Det finns hur många personer som helst som brukar AAS (som inte tävlar) och är större än Jeff. Greg Valentino är ett exempel. Som hade cirka 71cm i armar. Fastän han använde synthol och massa andra saker.

Grazzafukkinrazzi
2011-04-02, 15:11
Nej? Det handlade inte om de som tävlade emot honom i IFBB, utan "alla" som preppar....

Ja? ALLA SOM PREPPAR! hultman skrev att Willet är större än 99,99% än ALLA SOM PREPPAR. d.v.s. inte de som kvalificerar sig till Mr.O eller vad du nu tror, utan ALLA.

Yes
2011-04-02, 15:11
174cm-188cm
90kg-106kg

Jeff: 0.51 räknat med vikt/längd, 1.93 räknat tvärtom
Arnold: 0.57 räknat med vikt/längd, 1.77 räknat tvärtom

Det är inte "i stort sett" enligt mig iaf.

Jeff låg egentligen mellan 89-90kg och Arnold låg väl mellan 106-107.
Arnold: Längd minus ~82Kg
Jeff: Längd minus ~83-84Kg

Då ser Jeff ut som en ecorché.

Mala
2011-04-02, 15:18
Ja? ALLA SOM PREPPAR! hultman skrev att Willet är större än 99,99% än ALLA SOM PREPPAR. d.v.s. inte de som kvalificerar sig till Mr.O eller vad du nu tror, utan ALLA.

Så grabbarna från Mr.O, grabbarna ifrån IFBB(på senaste tiden), människor som inte tävlar men ändå brukar ASS och ändå är större än Jeff, de är endast 0.01% av de som är större än Jeff.

Vet du hur många det är som brukar AAS? Hur kan man säga 99.99% när man :
1, inte vet vilka det är som preppar
2, inte har sett alla människor som är större än Jeff på andra sätt, som Greg?
3, det finns andra styrkelyftare som är mellan 2 meter som troligen brukar AAS och de är mycket större på cirka 150kg?

wessmen
2011-04-02, 15:20
Vet inte riktigt vad vi ska diskutera.

Killen har tagit prohormoner, som omvandlas till könshormoner i kroppen. De stänger ner din egna produktion precis som riktiga saker skulle göra, han är alltså dopad.

Tricklew
2011-04-02, 15:32
Trollar du Mala?

Den största majoriteten av de som knaprar AAS ser inte ut som Jeff Willet, Arnold eller Ronnie Coleman. Majoriteten av knaprare är helt vanliga hemmabyggare som vill bygga lite snabbare/enklare. Du lever i en extremt naiv bubbla om du tror att de enda som dopar sig är Coleman eller Greg.

Willet är dopad, prohormoner är dopning, släpp din man-crush nu och inse sanningen.

bear.flowertwig
2011-04-02, 15:34
Nej han är inte ren. Förstår man inte det är man nog mer än lovligt naiv. Läs om tråden för argument om det ännu inte gått in.

erks
2011-04-02, 15:42
Det stämmer knappast. Det finns hur många personer som helst som brukar AAS (som inte tävlar) och är större än Jeff. Greg Valentino är ett exempel. Som hade cirka 71cm i armar. Fastän han använde synthol och massa andra saker.

Jag är lite chockad här så du får hjälpa mig att förstå.

Du tror alltså, att det finns fler personer som preppar, som är större än Jeff, än vad det finns personer som preppar och är mindre än Jeff?

Eller nä, så dum kan du inte vara. Du kanske tror att sådär 10% av de som preppar är större än Jeff?

Droppa gärna en siffra.

BajareN
2011-04-02, 16:00
Du kan ju ha i åtanke att det som ofta skiljer proffsen från hobbybyggare är pengarna de lägger ner på prepp. En amatör som inte vill tävla kanske spenderar 10.000-100.000kr år. Sen har vi de som tävlar, beroende på vilken nivå de befinner sig läggar antagligen 100.000-1000.000kr år.

Det här med att vissa skulle ha mycket bättre gener och så vidare är för det mesta bullshit. Vill man komma någon vart sköter man kosten, träningen och sömnen så gott det går. Sen avgör pengarna hur långt du hamnar, och till viss del gener.

RobbanColeman
2011-04-02, 16:21
Att de flesta som preppar är kassa har iof inte med saken att göra, ska vi göra såna jämförelser är ju fan t om jag bättre än majoriteten av de som preppar. Att blanda in oseriösa människor som brukar AAS i diskussionen känns tämligen ointressant, de kommer iaf ingen vart.

Jag står fast vid vad jag sagt, ännu mer, efter att ha hört argumenten mot.

Mala
2011-04-02, 16:25
Jag håller med er, klart att folk inte har samma fysik som honom. Men att säga att 99.99% AV alla som preppar är mindre än Jeff låter ju helt orimligt.
Så det är endast 0.01% av alla som preppar, som är större än honom?

Det är svårt o säga en siffra, vi måste ta hänsyn till hur länge de har tränat. Jeff har ju varit med i mer än 20år. Klart att fastän folk preppar och tränat i 1 år inte ser ut som honom...

Men det där om 99.99% tror jag inte på. Det är en siffra som jag tror man bara har proppat ut sig. Och folk som skriver "är du dum eller", vad menar ni? Har ni baserat det på nån forskning? Har ni kollat upp alla människor?

Du kanske tror att sådär 10% av de som preppar är större än Jeff?

Droppa gärna en siffra.

Det skulle låta rimligare o säga 10%, och då pratar vi om människor som är seriösa och tar träningen på allvar. Inte ungdomar som gör det ett tag eller pga andra saker.

Sedan sa han "större" och inte fysik. Det finns väldigt många människor som är större...

HMB
2011-04-02, 16:35
Mala: Jag råder dig att läsa denna: http://traningslara.se/muskeltillvaxt-hur-snabbt-det-gar-och-finns-det-nagon-ovre-grans/

Personligen TROR jag att willet preppar så jävla mycket det bara går :D

Mats J
2011-04-02, 16:38
Problemet är i första hand inte att kunna bli stor ren i bulkform, utan att behålla det man har i Jeffs form. Tror inte Jeff var ren när han togs sig till den formen. Och mest troligt inte tidigare heller. Tyvärr!

Är du berädd att bli svinfet kan du lägga på dig rejält med muskler ren, men du kommer aldrig kunna behålla det du har när du sedan deffar ner dig.

Yes
2011-04-02, 16:39
Så det är endast 0.01% av alla som preppar, som är större än honom?
Förmodligen närmare 0.0001%, men vem orkar krångla med en massa decimaler?

Här är en lista på alla IFBB-proffs:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_male_professional_bodybuilders

Det är ca 260 namn där, och den listan går långt tillbaka i tiden. Jeff är iof inte med i listan eftersom han inte utnyttjat sitt proffskort, men det är ingen tvekan om att han kan mäta sig med t.ex. Kris Dim som var tävlande.

Andelen som dopar sig lär vara flera miljoner.

RobbanColeman
2011-04-02, 16:44
Killen är stört hård, det tror jag inte man kan vara ren. Då får man stanna lite slätare än vad han är annars e musklerna borta. Jag personligen tycker inte ens det är snyggt om man är så hård så... Fyllig, hård och symmetrisk räcker bra!

Mala
2011-04-02, 16:58
Mala: Jag råder dig att läsa denna: http://traningslara.se/muskeltillvaxt-hur-snabbt-det-gar-och-finns-det-nagon-ovre-grans/

Personligen TROR jag att willet preppar så jävla mycket det bara går :D

Redan läst den:D
Enligt traningslara.se så fanns det en man under 1950-talet som hade en FFMI på 28, som troligen inte hade preppat sig. Och Jeff ligger mellan 29-31. Det är en skillnad, men jag tror inte det skulle vara omöjligt för honom o vara naturlig genom att ha använt lagliga medel som pro hormones.

Förmodligen närmare 0.0001%, men vem orkar krångla med en massa decimaler?

Här är en lista på alla IFBB-proffs:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_male_professional_bodybuilders

Det är ca 260 namn där, och den listan går långt tillbaka i tiden. Jeff är iof inte med i listan eftersom han inte utnyttjat sitt proffskort, men det är ingen tvekan om att han kan mäta sig med t.ex. Kris Dim som var tävlande.

Andelen som dopar sig lär vara flera miljoner.

Jag menar ju inte bara folk som tävlar inom IFBB, (det finns ju andra tävlingar) jag tänkte på styrkelyftare också.
Vad menar du med att han inte utnyttjat sitt proffskort:O?

Grazzafukkinrazzi
2011-04-02, 17:09
Jag menar ju inte bara folk som tävlar inom IFBB, (det finns ju andra tävlingar) jag tänkte på styrkelyftare också.
Vad menar du med att han inte utnyttjat sitt proffskort:O?

Vilka styrkelyftare tänker du på då om jag får fråga?

Cerberus
2011-04-02, 17:10
jag gjorde en likadan tråd för "massa" år sen fast då var det om Skip La Cour. Nu har jag läst på mer och kan säga att jag definitivt inte tror Jeff är ren även om han pratar väldigt övertygande om det. Möjligt att han själv tror på det. Berkhan har väl skrivit längden minus 100 och man har sin vikt i tävlingsform.

RobbanColeman
2011-04-02, 17:11
jag gjorde en likadan tråd för "massa" år sen fast då var det om Skip La Cour. Nu har jag läst på mer och kan säga att jag definitivt inte tror Jeff är ren även om han pratar väldigt övertygande om det. Möjligt att han själv tror på det. Berkhan har väl skrivit längden minus 100 och man har sin vikt i tävlingsform.

Det är lika mycket skitsnack isf som att säga att Coleman är ren. *gah!*

Någon nämnde tidigare i tråden att man ska akta sig för folk som pratar om tro, det tycker inte jag, jag kontrar ist med att man ska akta sig för folk helt utan. Dessutom är det störtlöjligt att tro att Berkhans påstående är sant. Jag har tagit upp detta påstående tidigare men fick då höra att jag hade missförstått uttalandet...

Krogbyggaren
2011-04-02, 17:14
Du kan ju ha i åtanke att det som ofta skiljer proffsen från hobbybyggare är pengarna de lägger ner på prepp. En amatör som inte vill tävla kanske spenderar 10.000-100.000kr år. Sen har vi de som tävlar, beroende på vilken nivå de befinner sig läggar antagligen 100.000-1000.000kr år.

Det här med att vissa skulle ha mycket bättre gener och så vidare är för det mesta bullshit. Vill man komma någon vart sköter man kosten, träningen och sömnen så gott det går. Sen avgör pengarna hur långt du hamnar, och till viss del gener.



Fast ne. Bodybuilding kommer för det mesta ner till genetik. Genetik är inte bara hur snabbt man bygger, hur din muskler ser ut. Utan även hur kroppen svarar på prepp osv.

Fast du dopar dig så har du fortfarande en genetiskram som inte kan överstigas (pratar inte om den genetiskagränsen).

Kollar bara Dexter Jackson som lägger på sig 1g muskler om året men oftast alltid håller perfekt form. Sen har vi ju Phil Heath som sväller upp som fan år efter år.. Kolla bara hans förvandling mellan 07 till 10..

Men alla kan bli stora med rätt budget, absolut.

Mala
2011-04-02, 17:17
Om jag får summera det så tror jag att han är ren till viss del. I Sverige så säger man ju att han är dopad på en gång pga pro-hormones. Men om vi tänker oss i USA så är han ren för att pro-hormones är lagligt där.

Så jag tror att han har fått en knuff av dessa pro-hormones fastän han skrev att han inte kände av så stor skillnad. Men jag tror inte att han har tagit andra olagliga preparat. Dem flesta inom IFBB väger ju mer än honom fastän de är lika långa.

De jag även tänker på är att han aldrig har gått upp plötsliga kilon. En till sak är att om han har tagit stora mängder av AAS, hur kommer det sig att han inte mäter sig med folk på MR.O? Han har ju varit med i branschen i över 20 år..

Men men, bodybuilders gör ju väldigt mycket för att lyckas. Så vi kan ju bara tro. Jag tror iaf att han är "ren":)

Vilka styrkelyftare tänker du på då om jag får fråga?

Jag tänker på vår egna Magnus Samuelsson etc:)

Yes
2011-04-02, 17:19
Jag menar ju inte bara folk som tävlar inom IFBB, (det finns ju andra tävlingar) jag tänkte på styrkelyftare också.
Vad menar du med att han inte utnyttjat sitt proffskort:O?
Styrkelyftare har inte den fettfria massan med så lågt kroppsfett.
Alltså, Jeff Willet är på en ytterst kort och exklusiv lista över de bästa byggarna någonsin. Av alla som preppar utgör det inte ens en promille.

Han har vad jag förstått inte tävlat som proffs.

Mala
2011-04-02, 17:20
Dessutom är det störtlöjligt att tro att Berkhans påstående är sant. Jag har tagit upp detta påstående tidigare men fick då höra att jag hade missförstått uttalandet...

Har också hört att man ska kolla längden minus vikten. Vart kan man läsa dina inlägg om detta påstående:)?

stevebc
2011-04-02, 17:20
Om jag får summera det så tror jag att han är ren till viss del. I Sverige så säger man ju att han är dopad på en gång pga pro-hormones. Men om vi tänker oss i USA så är han ren för att pro-hormones är lagligt där.Om man är ren eller ej har inte med lagar att göra. Jag är inte ren om jag kurar på internationellt vatten.

Krogbyggaren
2011-04-02, 17:21
Om jag får summera det så tror jag att han är ren till viss del. I Sverige så säger man ju att han är dopad på en gång pga pro-hormones. Men om vi tänker oss i USA så är han ren för att pro-hormones är lagligt där.



Men vad är det du inte förstår gosse? Man får inte statusen ''dopad'' för något är olagligt eller lagligt.

Steroider kan du få utskrivet lagligt i usa (Freeman hänvisade till sin doktor när polisen tog han i Sverige). Men enligt IFBBs regler så är det fusk.

Cerberus
2011-04-02, 17:23
Mala, googla Casey Butt. Han är troligtvis kunnigast inom området, köpte och läste en ebok av honom om genetisk potential. Läste halvt igenom och jag minns inte mycket.

Mala
2011-04-02, 17:24
Men vad är det du inte förstår gosse? Man får inte statusen ''dopad'' för något är olagligt eller lagligt.

Steroider kan du få utskrivet lagligt i usa (Freeman hänvisade till sin doktor när polisen tog han i Sverige). Men enligt IFBBs regler så är det fusk.

Jaha, men jag tänkte på andra preparat än pro-hormones. Sry my bad:)
Tänkte även på att man räknar som natural även om man tar pro-hormones i Usa.

Mala, googla Casey Butt. Han är troligtvis kunnigast inom området, köpte och läste en ebok av honom om genetisk potential. Läste halvt igenom och jag minns inte mycket.

Blir o kolla upp på en gång:)!

RobbanColeman
2011-04-02, 17:26
Man blir ju rätt trött när ngn påstår att man passerat sitt genetiska max, jag menar mitt är på 74kg då. Det är passerat, rejält... Den första jag någonsin vägledde i träning är snart 23 år gammal och har tränat ca 5 år nu, han väger 80kg tävlingsripped på 180cm.

Lyssna inte på det där skitsnacket om genetiska max som är för en fotbollsspelare, ren dopingpropaganda.

Anders The Peak
2011-04-02, 17:30
Jeff Willet väger in kring 84 kg på 1.74 cm han kan inte ha 53 i överarm. Allt får lite konstiga proportioner på något konstigt sätt. Dvs han är rätt normal och off-season väger han ett par kilo under 90.

Mala
2011-04-02, 17:32
Brutala trapz har han iallafall :D

Haha, finns en bild här:
http://www.repetrope.com/men/competitors/gallerydetail.asp?CompetitorID=2812&ImageID=88205

Mala
2011-04-02, 17:35
Man blir ju rätt trött när ngn påstår att man passerat sitt genetiska max, jag menar mitt är på 74kg då. Det är passerat, rejält... Den första jag någonsin vägledde i träning är snart 23 år gammal och har tränat ca 5 år nu, han väger 80kg tävlingsripped på 180cm.

Lyssna inte på det där skitsnacket om genetiska max som är för en fotbollsspelare, ren dopingpropaganda.

Haha du har en poäng där:)

Jeff Willet väger in kring 84 kg på 1.74 cm han kan inte ha 53 i överarm. Allt får lite konstiga proportioner på något konstigt sätt. Dvs han är rätt normal och off-season väger han ett par kilo under 90.

Vart kan man hitta källa på det:)?
På flera sidor samt Bodybuilding.com som han har blivit intervjuad av sa han att han var vid 198lbs vid tävling tror jag. Sen så tror jag att han är 170cm. Och det stod även att han har 22 inch= cirka 55cm i armar?

Krogbyggaren
2011-04-02, 17:40
Jeff Willet väger in kring 84 kg på 1.74 cm han kan inte ha 53 i överarm. Allt får lite konstiga proportioner på något konstigt sätt. Dvs han är rätt normal och off-season väger han ett par kilo under 90.


Synthol väger väldigt lite. Anklagar inte honom, just saying... Läste ett Syntholforum förut och det var ''Naturliga'' byggare som skrev trådar/la upp bilder på deras bruk. Forumet konkade dock.

Mala
2011-04-02, 18:03
Mala, googla Casey Butt. Han är troligtvis kunnigast inom området, köpte och läste en ebok av honom om genetisk potential. Läste halvt igenom och jag minns inte mycket.

Reg park då? 185cm, 102kg. Sägs vara naturlig enligt:
Your Maximum Muscular Bodyweight and Measurements
by Casey Butt, Ph.D.

Tricklew
2011-04-02, 18:14
Underbar tråd, Jeff Willet hade kunnat ställa upp i 100metersprint med en MC och Mala hade fortfarande trott att allt gick korrekt till.

Nåja, vi har alla varit unga och haft en man-crush som dödade våran objektivitet.
Hoppas du är kvar här om 5 år Mala, då kommer du läsa denna tråden med ett leende på läpparna.

Cerberus
2011-04-02, 18:15
minns ingen bild på Reg Park men de äldre byggarna var väl en bit från tävlingsdeffade och hade vatten att bli av med kanske? Jag e ingen expert på område.t

Kwon
2011-04-02, 18:16
Man måste ju ha drömmar/förebilder när man är 18.

Var Willet godisfri hade jag käkat alla skribenters bajs här i tråden.

Mala
2011-04-02, 18:29
Underbar tråd, Jeff Willet hade kunnat ställa upp i 100metersprint med en MC och Mala hade fortfarande trott att allt gick korrekt till.

Nåja, vi har alla varit unga och haft en man-crush som dödade våran objektivitet.
Hoppas du är kvar här om 5 år Mala, då kommer du läsa denna tråden med ett leende på läpparna.

Haha, damn it:/

Man måste ju ha drömmar/förebilder när man är 18.

Var Willet godisfri hade jag käkat alla skribenters bajs här i tråden.

Hehe, sjklart:)

King Grub
2011-04-02, 18:40
Fullproppad.

filmjölk
2011-04-02, 20:03
Är det bara jag som tycker att Jeffs frisyr och hela look borde ackompanjeras av en mustasch och hawaiiskjorta, och att han borde ta ett jobb i en porraffär år 1985?

Jag får dom vibbarna iaf.

Grazzafukkinrazzi
2011-04-02, 23:30
Underbar tråd, Jeff Willet hade kunnat ställa upp i 100metersprint med en MC och Mala hade fortfarande trott att allt gick korrekt till.

Nåja, vi har alla varit unga och haft en man-crush som dödade våran objektivitet.
Hoppas du är kvar här om 5 år Mala, då kommer du läsa denna tråden med ett leende på läpparna.

Hahahaha! skönt inlägg!

08-dude
2011-04-03, 08:37
Ja? ALLA SOM PREPPAR! hultman skrev att Willet är större än 99,99% än ALLA SOM PREPPAR. d.v.s. inte de som kvalificerar sig till Mr.O eller vad du nu tror, utan ALLA.

Varför blanda in Mr Olympia, för att se byggare som har missbrukat steroider under lång tid så räcker att det köpa en biljett till BB SM i tungvikt.

08-dude
2011-04-03, 08:42
Angående dagsformstråden så är det löjligt att tro på alla påståenden att alla som postar i den tråden är ren.

Ja, det är ganska så kul att skratta åt dom har tydligt har tagit steroider och sedan slänger upp bilder på sig själva och absolut skriver att dom är helt rena.
Ibland så undrar man faktiskt om steroidmissbruket påverkar intellektet märkbart negativt.

RobbanColeman
2011-04-03, 08:48
Ja, det är ganska så kul att skratta åt dom har tydligt har tagit steroider och sedan slänger upp bilder på sig själva och absolut skriver att dom är helt rena.
Ibland så undrar man faktiskt om steroidmissbruket påverkar intellektet märkbart negativt.

Det vanligaste rättfärdigandet av användandet är väl dessutom att det inte ger så mycket att dopa sig.

Jag menar det ser man ju i princip dagligen irl att det ger en hel del. Detta
t om på individer som inte är seriösa för 5 öre. De dwarfar iaf merparten av gymmedlemmarna, lätt!

Det jag efterlyser i den här tråden är lite realism, jag tycker det skenar lika mycket åt båda hållen. Som att det bara finns typ tungviktare eller fotbollspelare.

Eddie Vedder
2011-04-03, 10:03
Jag menar det ser man ju i princip dagligen irl att det ger en hel del. Detta
t om på individer som inte är seriösa för 5 öre. De dwarfar iaf merparten av gymmedlemmarna, lätt!

+1

Nu är det inget jag ser dagligen på samma sätt eftersom de som tränar på samma gym som mig här i Uppsala inte är folk jag har koll på.

Men där jag kommer ifrån har jag ju rätt bra koll och där fanns det flera polare som hade riktigt bra strandfysik genom att kura och kombinera med lite discoträning någon gång i veckan. Den vanligaste myten bland oinsatta är nog just att de som dopar sig per automatik får monsterkroppar. De som gör det för att få snygg kropp utan att behöva jobba för det får just snygg kropp med inte mer. Och den med bara snygg kropp blir ju naturligtvis aldrig misstänkt.

Svar på topic: Nej jag tror absolut inte att Jeff Willet är ren.

John M
2011-04-03, 11:48
Jeff Willet väger in kring 84 kg på 1.74 cm han kan inte ha 53 i överarm. Allt får lite konstiga proportioner på något konstigt sätt. Dvs han är rätt normal och off-season väger han ett par kilo under 90.



AST skriver ju det på sin hemsida i alla fall, sen om det är sant eller inte vet jag inte. Men dom ser ju rätt stora ut :D

Mala
2011-04-03, 13:32
AST skriver ju det på sin hemsida i alla fall, sen om det är sant eller inte vet jag inte. Men dom ser ju rätt stora ut :D

Jaså, skriver dem det?
Hade för mig att han var 5'7 och 198 lbs i tävlingsform.

Barbastark
2011-12-04, 23:06
Hur är det möjligt att vara så stor och ha så små övre traps? Eller ser de mindre ut framifrån än vad de är?

Precis vad jag undrar! Nån som har svar?

Mala
2012-04-28, 02:22
Underbar tråd, Jeff Willet hade kunnat ställa upp i 100metersprint med en MC och Mala hade fortfarande trott att allt gick korrekt till.

Nåja, vi har alla varit unga och haft en man-crush som dödade våran objektivitet.
Hoppas du är kvar här om 5 år Mala, då kommer du läsa denna tråden med ett leende på läpparna.

Tog inte långt tid tills jag läste tråden med ett leenden på läpparna hehe, var väl runt 1 månad efter jag startade tråden. Då började jag läsa mer inom området och skaffade mig iaf lite mer kunskap.

Har sedan dess kikat en eller två gånger i denna tråd för att minnas lite min naivitet... Men antar att det snacket gav mig motivation, det var ju trots allt då jag tränade som bäst!

Trots godiset som han (högst sannolikt) har proppat i sig så är han ändå en förebild för mig. *cupid*

(Läste precis igenom hela tråden med ett leende på läpparna)
:)*rolleyes*:)

Onigiri
2012-04-28, 08:37
Nej han är ren. Strikt diet, tungt och korrekt träning och kreatin är allt som behövs, ge det 12-16v själva så får ni se, haters!

Arne Persson
2012-04-28, 10:51
Killen är stört hård, det tror jag inte man kan vara ren. Då får man stanna lite slätare än vad han är annars e musklerna borta. Jag personligen tycker inte ens det är snyggt om man är så hård så... Fyllig, hård och symmetrisk räcker bra!

Det går utmärkt att vara både hård, grov och ren. Med det kräver psyke, anlag och hård träning.

loadout
2012-04-28, 11:04
Ingen bodybuilder är naturlig på kolo.

RobbanColeman
2012-04-28, 11:15
Det går utmärkt att vara både hård, grov och ren. Med det kräver psyke, anlag och hård träning.

Jag hoppas vekligen jag har helt fel och du helt rätt! :)

Någonstans tror jag ju på det du nu säger, annars hade jag inte kämpat på så som jag gör, år efter år. :thumbup:

Har lyssnat en del på dig. Tränar numer aningen tyngre efter en diskussion vi båda deltog i. ;)

Arne Persson
2012-04-28, 12:35
Jag hoppas vekligen jag har helt fel och du helt rätt! :)

Någonstans tror jag ju på det du nu säger, annars hade jag inte kämpat på så som jag gör, år efter år. :thumbup:

Har lyssnat en del på dig. Tränar numer aningen tyngre efter en diskussion vi båda deltog i. ;)

Observera att jag skrev att det går, men det förefallet tyvärr få förunnat...:)

ChuckTesta
2012-04-28, 13:51
Haha Jeff Willet ren :) den här tråden kommer man ihåg

Mala
2017-08-07, 22:33
Ännu en gång ett leende på läpparna...
Ung och dum, den dumhetens motivation för träning lär man aldrig få igen*mini*gah!*

xan
2017-08-07, 22:48
Är "natural bodybuilders" preppande kroppsbyggare som inte har genetiken för att nå Mr. Olympia eller håller dom medvetet ned på preparaten just för att se "naturliga" ut?

Mala
2017-08-11, 03:23
Är "natural bodybuilders" preppande kroppsbyggare som inte har genetiken för att nå Mr. Olympia eller håller dom medvetet ned på preparaten just för att se "naturliga" ut?


Både och högst troligt.
De har inte genetiken, de har inte kunskapen eller tiden och pengarna, de har inte längden (genetiken borde sammanfatta det), de har inte viljan, intresset eller motivationen. De flesta som blir 'onödigt' stora på gymmet enligt mig försöker framhäva sig, inte är det passionen för utvecklingen på den fantastiska människokroppen, syftar inte så mycket på Mr Olympia då*mini

De vågar sig inte på den stora dosen samt urvalet av preparaten och dess biverkningar eller förstorade organ, har sett en eller annan med alldeles för snabba resultat i mitt tycke. Men vad vet jag, jag trodde herrn i trådens start var naturlish.

De vill kunna hoppa och ha spänst, de vill kunna springa men främst av allt de vill ha ideal looken för damerna.

Gissar lite vilt såhär dags på morgonkvisten:)

Hanse
2017-08-11, 07:29
Få av dom är rena tror jag. Har läst på forum i USA dom som hävdar att dom är "Natural" bara för dom kör orala och inte injecerarar. Andra hävdar dom är Natural för att dom inte preppat under samma år dom tävlat.
Peptider är "natural" enligt de flesta verkar det som.
Synen på doping skiljer sig i grunden mellan USA och Sverige verkar det som.

Längden -100 i tävlingsform med bra gener tror jag är möjligt som ren.

Är man större är man sannolikt inte ren. Dvs i USA är knappast ens MP-gubbarna rena. Tyvärr.:(