handdator

Visa fullständig version : Hur gör man en spännisbild som inte är pinsam?


Spartansk
2011-04-01, 10:41
Sen, när jag har fått en snygg kropp, vill jag gärna skryta om den på sociala medier såsom Facebook och liknande. Men jag har svårt att komma på idéer på hur man ska ta en bild på sin nakna, spända överkropp utan att det blir pinsamt att lägga upp den på andra ställen än träningsfora.

De sex obligatoriska är bara att glömma. De flesta kalsongmodellposer också. Det enda jag kan komma på är väl om man befinner sig på något varmt ställe, kraftigt berusad, skrikandes, med en flaska rusdryck i ena näven och en lustig huvudbonad. Helst kompletterad med dålig solbränna. Då är det okej att lägga upp en halvnaken front double biceps.

Everest
2011-04-01, 10:43
Ta en spontan bild när du gör något fysiskt, springer på en strand tex*rolleyes*

rooz
2011-04-01, 10:44
MEN LOL

haters gonna hate. Dra upp en bild från badstranden i bara kallingar och invänta erbjudanden om att leka doktor.

Spartansk
2011-04-01, 12:39
Bra förslag här. Man skulle kanske ta en bild när man precis håller på att springa upp ur vattnet från en simtur. Då är musklerna uppumpade efter simmandet, anspända av att kämpa mot vattnet, och dessutom nerblötta på ett erotiskt vis.

hahavaffan
2011-04-01, 12:43
Smörj gärna in dig i matolja också, för att säkerställa den perfekta lystern i solljuset.

benacii
2011-04-01, 12:46
haha april april?

Spartansk
2011-04-01, 12:50
haha april april?

Verkar som om jag har gjort bort mig, så vi säger det!

limenka
2011-04-01, 12:54
Ett säkert kort är att ställa dig bredvid någon mindre person (helst undernärd, mormor går också bra) medan denna spänner sig.

Ni skall vara halvnakna/kalsonger och i en bra vinkel.

benacii
2011-04-01, 12:54
Verkar som om jag har gjort bort mig, så vi säger det!

haha nejd, ingen fara. blev lite skeptsisk då tråden var lite humoristiskt och det är första april så allt som sägs kan man inte lita på.

en naken strandbild på fyllan är aldrig fel dock

Forqie
2011-04-01, 12:58
tunga benböj. Naken.

Osten80
2011-04-01, 13:15
Bra förslag här. Man skulle kanske ta en bild när man precis håller på att springa upp ur vattnet från en simtur. Då är musklerna uppumpade efter simmandet, anspända av att kämpa mot vattnet, och dessutom nerblötta på ett erotiskt vis.

Det blir inte mer winning än så. Killarna kommer flockas runt dig!

Ungrim
2011-04-01, 13:22
Det blir inte mer winning än så. Killarna kommer flockas runt dig!

Ha Ha, det var ju någon som skrev i en tråd att det var mer killar som vela klämma på honom än det var tjejer.

luderlasse
2011-04-01, 15:18
bra tråd, hugga ved i bar-över en varm sommardag är ju bra...
Problemet är vel om du bor i lägenhet, kommer se sjukt dumt ut med huggkubbe å en massa ved i vardagsrummet

Sheogorath
2011-04-01, 17:02
Jag tycker frågan är helt motiverad eftersom uppenbara "hej-här-är-jag"-spännisbilder på Facebook ger en så mycket plus på white trash-kontot att man aldrig någonsin kommer behöver oroa sig för att bli tagen för smart igen.

Stoltz
2011-04-01, 17:13
Du tar en bild när du står i endast kalsonger framför spisen. Om du har ugn i spisen (som de flesta har) så blir det ännu bättre. Starta ugnen, men låt ugnsluckan vara öppen.

På spisen ska du steka frysta köttbullar, med rätt mycket olja/flytande margarin.
Du ska även ha en stor kastrull, nästan en kittel, stående där du kokar så många kilo kyckling som får plats, och den ska kokas på plattan som är ovanför den där du steker frysta köttbullar.

Samtidigt som din polare eller någon annan tar din bild så försöker du stänga ugnsluckan samtidigt som du försöker lyfta bort kitteln ifrån spisen.

Om du har gjort rätt så kommer ditt bröst och dina abs nu bli nedstänkta med gnistrande flott, du kommer slå en en krabba för att lyckas lyfta kycklingen och samtidigt så spänner du gluteus och quadsen när du stänger ugnsluckan, och då ge dig den perfekta avslappnade spännisbilden du kan få.

För att verka finare än vad du är döper du Facebookalbumet till "Min interpretation av 'Den Nakne kocken'"

Timme
2011-04-01, 17:16
Bra förslag här. Man skulle kanske ta en bild när man precis håller på att springa upp ur vattnet från en simtur. Då är musklerna uppumpade efter simmandet, anspända av att kämpa mot vattnet, och dessutom nerblötta på ett erotiskt vis.

jag älskar dig :D Så himla skön du är!

och ja, det bild ur vattnet är lätt det bästa! Allt stämmer!

Yes
2011-04-01, 17:27
Först och främst ser man till att bilden läggs upp av en vän. Då kan man alltid slå ifrån sig allt ansvar med ett; "Shit vad vad pinsamt, men men...".

Bästa tillfället är på sommaren när det vankas grillfest, bad och bastu. När kameran kommer fram gäller det att man ställer sig rätt vinklad, suger in magen lite och flexar diskret. Det är okej att flexa så mycket man kan så länge det ser avslappnat ut och man kan le utan att verka bajsnödig.

Extra plus är det om man har en öl i ena handen, så man verkar lagom chill, och lutar sig över en vän på ett sådär grabbigt sätt. Trippelkombobonus om vännen är en snygg tjej, men det funkar bra med en kille också(bara man själv är större och ser ut att vara alfahanen).

prOtotype
2011-04-01, 17:41
Haha, så fjantigt att sitta och fundera på, men så viktigt att veta.

Man kommer undan med det så länge ens kropp/nakenhet inte är det centrala i bilden

svennebanan
2011-04-01, 17:42
Går inte.

Lallle
2011-04-01, 17:50
Stå upp och häll en hink vatten över nån. Låt solen ge dig ett bra ljus.

Kwon
2011-04-01, 17:53
Sen, när jag har fått en snygg kropp, vill jag gärna skryta om den på sociala medier såsom Facebook och liknande. Men jag har svårt att komma på idéer på hur man ska ta en bild på sin nakna, spända överkropp utan att det blir pinsamt att lägga upp den på andra ställen än träningsfora.

De sex obligatoriska är bara att glömma. De flesta kalsongmodellposer också. Det enda jag kan komma på är väl om man befinner sig på något varmt ställe, kraftigt berusad, skrikandes, med en flaska rusdryck i ena näven och en lustig huvudbonad. Helst kompletterad med dålig solbränna. Då är det okej att lägga upp en halvnaken front double biceps.

Pinsamhet är bara ett state of mind Spartansk.

mattepatte
2011-04-01, 17:56
Ligg ner svettig naken med armarna bakom huvudet, med ditt hårdaste stånd i ett stall i en höstack, samtidigt som du blinkar med ena ögat.

Spartansk
2011-04-01, 18:08
bra tråd, hugga ved i bar-över en varm sommardag är ju bra...
Problemet är vel om du bor i lägenhet, kommer se sjukt dumt ut med huggkubbe å en massa ved i vardagsrummet

Mina föräldrar har ett lantställe, så detta borde funka.

Du tar en bild när du står i endast kalsonger framför spisen. Om du har ugn i spisen (som de flesta har) så blir det ännu bättre. Starta ugnen, men låt ugnsluckan vara öppen.

På spisen ska du steka frysta köttbullar, med rätt mycket olja/flytande margarin.
Du ska även ha en stor kastrull, nästan en kittel, stående där du kokar så många kilo kyckling som får plats, och den ska kokas på plattan som är ovanför den där du steker frysta köttbullar.

Samtidigt som din polare eller någon annan tar din bild så försöker du stänga ugnsluckan samtidigt som du försöker lyfta bort kitteln ifrån spisen.

Om du har gjort rätt så kommer ditt bröst och dina abs nu bli nedstänkta med gnistrande flott, du kommer slå en en krabba för att lyckas lyfta kycklingen och samtidigt så spänner du gluteus och quadsen när du stänger ugnsluckan, och då ge dig den perfekta avslappnade spännisbilden du kan få.

För att verka finare än vad du är döper du Facebookalbumet till "Min interpretation av 'Den Nakne kocken'"

Du tänker rätt! Dock skulle det göra väldigt ont med det heta stekflottet.

Först och främst ser man till att bilden läggs upp av en vän. Då kan man alltid slå ifrån sig allt ansvar med ett; "Shit vad vad pinsamt, men men...".

Bästa tillfället är på sommaren när det vankas grillfest, bad och bastu. När kameran kommer fram gäller det att man ställer sig rätt vinklad, suger in magen lite och flexar diskret. Det är okej att flexa så mycket man kan så länge det ser avslappnat ut och man kan le utan att verka bajsnödig.

Extra plus är det om man har en öl i ena handen, så man verkar lagom chill, och lutar sig över en vän på ett sådär grabbigt sätt. Trippelkombobonus om vännen är en snygg tjej, men det funkar bra med en kille också(bara man själv är större och ser ut att vara alfahanen).

Mycket bra tips här också.

Man skulle annars kunna härma någon väletablerad naken/halvnaken bild.

Permanenta håret, sätta i blindlinser, täcka kroppen med vitt puder och ställa sig så här:

http://www.ideachampions.com/weblogs/michelangelo-1.jpg

American Psycho bjuder på flerar klockrena scener, men frågan är om folk känner igen dem:

http://www.nicodetourn.com/img/american-psycho-patrick-bateman-patriarchy-fucks-itself.jpg

http://aboutthat.files.wordpress.com/2009/10/psycho1.jpg?w=430&h=320

http://i.indiewire.com/images/uploads/i/american_psycho_xl_01--film-A.jpg

Får man tag i utstyrseln är Kung Leonidas ingen dum idé. Skägget dämpar spännisfaktorn ganska mycket:

http://www.rankopedia.com/CandidatePix/29026.gif

Yes
2011-04-01, 18:11
Ett annat alternativ är att skaffa tatueringar. Det är alltid okej att visa upp sin nya tatuering, och att magrutorna kom med på bilden är förstås bara en slump.

Spartansk
2011-04-01, 18:12
Det har du rätt i. Jag vill tyvärr inte skaffa tatueringar.

Yes
2011-04-01, 18:13
Kör på gnuggisar då.

Spartansk
2011-04-01, 18:13
Smart!

anton2000
2011-04-01, 18:16
Haha, så fjantigt att sitta och fundera på, men så viktigt att veta.

Man kommer undan med det så länge ens kropp/nakenhet inte är det centrala i bilden

+1. Och som sagt helst att någon annan har tagit bilden och lagt upp, det är nog det viktigaste skulle jag tro.

Sheogorath
2011-04-01, 18:25
Ett annat alternativ är att skaffa tatueringar. Det är alltid okej att visa upp sin nya tatuering, och att magrutorna kom med på bilden är förstås bara en slump.

Nej det är det inte. Det är inte plus på white-trash-kontot vi vill ha. Det är ju precis det vi försöker undvika. Det är ungefär lika smakfullt som att lägga upp en bild på sig själv i sin nya Better Bodies-tröja.

Yes
2011-04-01, 18:49
Nej det är det inte. Det är inte plus på white-trash-kontot vi vill ha. Det är ju precis det vi försöker undvika. Det är ungefär lika smakfullt som att lägga upp en bild på sig själv i sin nya Better Bodies-tröja.
Jag förstår vad du menar, men det är ur en tatueringsmoståndares perspektiv. I allmänhetens ögon är dock tatueringar socialt accepterade och det anses coolt att lägga upp bilder på dem. Som jämförelse kan man anta att en person som lägger upp bilder sin nya sidenslips förmodligen inte har fler än 10 Facebook-kompisar. Trots att en fin slips är väldigt långt ifrån white trash*.

*Slipsar blir dock genast white trash om man har dem runt huvudet eller till bar överkropp.

Sheogorath
2011-04-01, 18:55
Jag förstår vad du menar, men det är ur en tatueringsmoståndares perspektiv. I allmänhetens ögon är dock tatueringar socialt accepterade och det anses coolt att lägga upp bilder på dem. Som jämförelse kan man anta att en person som lägger upp bilder sin nya sidenslips förmodligen inte har fler än 10 Facebook-kompisar. Trots att en fin slips är väldigt långt ifrån white trash*.

*Slipsar blir dock genast white trash om man har dem runt huvudet eller till bar överkropp.

:thumbup:

salmiak
2011-04-01, 19:05
Klä ut dig till hulken på halloween - dvs på med grön färg på kroppen och spänn dig allt vad du orkar!

stevebc
2011-04-01, 19:06
Det lustiga är grabbar som photoshoppar sina (annars vackra!) anleten för att de gör en ofrivillig grimas under posen.

Alltså.. ni står typ i tanga med styva bröstvårtor, ibland med en fetblek kroppsfigur (som även undertecknad innehar). Det är liksom inte ansiktet som är det pinsamma här.

Spartansk
2011-04-01, 19:09
Om jag täcker överkroppen med gnuggisar och sedan poserar i bar överkropp, stor halskedja, mössa och helst (vatten?)pistoler, om jag kan hitta några... Då kan jag spänna mig, samtidigt som jag hävdar att jag driver med hiphopare.

Klä ut dig till hulken på halloween - dvs på med grön färg på kroppen och spänn dig allt vad du orkar!

Jag är för klen för att det ens ska bli roligt. Spindelmannen kan funka, dock.

Yes
2011-04-01, 19:18
Det lustiga är grabbar som photoshoppar sina (annars vackra!) anleten för att de gör en ofrivillig grimas under posen.

Alltså.. ni står typ i tanga med styva bröstvårtor, ibland med en fetblek kroppsfigur (som även undertecknad innehar). Det är liksom inte ansiktet som är det pinsamma här.
Är du säker på att det är den ofrivilliga grimasen och inte att de vill slippa bli igenkända på stan?

Spartansk
2011-04-01, 19:24
Är du säker på att det är den ofrivilliga grimasen och inte att de vill slippa bli igenkända på stan?

Jag tror i min cynism de raderar ansiktet för att inte bli igenkända på stan, men skriver till andra på forumet att de gör det för att dölja en grimas, i syfte att verka oberörda.

Hejnomax
2011-04-01, 19:26
Det första du ska göra är att lägga upp ett album med bilder från filmen Rocky, tricket är att var tredje bild ungefär, ska vara på dig när du gör curls etc. Be en kompis, mamma etc fota. Så gjorde jag och har sen dess haft väldigt lätt att få jobb, status etc. Jag tror brudarna gillar det också.

Lycka till TS!

Pansartax
2011-04-01, 19:32
Ställ dig på nått smutsigt ställe insmord i olja/allmänt svettig med bar överkropp och avklippta snickar-byxor alternativt jeans shorts (http://www.fitnesspont.hu/mass-shop/picture_gallery/Mike_O_Hearn/Mike_O_Hearn_012.jpg) och kör lite med en tryckluftsborr http://www.tallpaulsrentall.com/jackhammer.jpg

Bara be en polare filma sen lägger du uppe det som "Jobbade lite ute vid en kompis lantställe..." eller motsvarande.

Glöm inte att du ska ha en sliten bergsprängare i bakgrunden också som ska pumpa musik i stil med http://www.youtube.com/watch?v=UpUD-Y0OG28 eller http://www.youtube.com/watch?v=f-78pgJatRo

Kan inte gå fel!

hejhopp79
2011-04-01, 19:34
En bild tillsammans med andra människor där du ingår i en socialt accepterad aktivitet och råkar ha bar överkropp och skrattar

hugok
2011-04-01, 19:51
Klä ut dig till hulken på halloween - dvs på med grön färg på kroppen och spänn dig allt vad du orkar!

+1 Det har jag provat på skolans halloweenfest och är man störst på skolan får man dra ett par dubbelbiccar. Annars har jag en kompis som brukar köra med tajt tröja, handen i framfickan och dra fram en rejäl hästsko till triceps.

Sarwien
2011-04-01, 19:58
This thread is full of so much win.

JJOHANSSON
2011-04-01, 21:11
Ligg ner svettig naken med armarna bakom huvudet, med ditt hårdaste stånd i ett stall i en höstack, samtidigt som du blinkar med ena ögat.

hahahahaha!

JJOHANSSON
2011-04-01, 21:15
Dra på en fest, håll dig nära brudarna, bli för full, se till att en kamera finns i närheten, upp på bordet, strippa.

win win!

von huff
2011-04-01, 21:17
i dagens värld är man white trash oavsett vad man gör

Fredrik_S
2011-04-01, 21:19
tänk på att kanske 1 av 100 bilder blir bra som man tar... det är inte bara att imitera någon bra avslappnad pose och hoppas att den ska bli bra, för att sedan bli besviken för att man ser helt förvånad ut i ögonen...
träna träna träna på att få till bilderna.... kolla på smakfulla bilder på google försök imitera... exprimentera... använd studioblixtar från sidor eller uppifrån(ej framifrån)

Fredrik_S
2011-04-01, 21:20
Och FRAMFÖR allt gör INGENTING som likna bodybuilding eller spännisposer... otroligt osmakfullt för den stora massan

Spartansk
2011-04-02, 16:10
This thread is full of so much win.

+1, jag är mycket nöjd med svaren här. Tack, alla! :thumbup:

Jockefoten
2011-04-02, 16:14
Det enklaste måste väl vara att lägga upp en bild där du utövar en idrottslig aktivitet?
Eller utför kraftarbete så som vedhuggning och gruvarbete.

wessmen
2011-04-02, 16:17
Bli biffigare.

När du är tillräckligt stor så kan du utan problem dra av linnet, dra ner brallerna och göra riktiga poseringar i gymmet utan att någon tittar på dig om om du vore dum i huvudet.

Då är man grov.

Wille005
2011-04-02, 16:18
Håll upp en skylt där det står "jag är inte bög" i höjd med dom svarta stringkallingarna.

bubbe
2011-04-02, 16:54
*Slipsar blir dock genast white trash om man har dem runt huvudet eller till bar överkropp.

Där kan jag på rak arm säja att du har fel. Det är verkligen inget whitetrash att vara 50+ odrägligt full på leverantörsinbjuden fest, klämma de nyanställda tjejerna på rumpan och ha slips runt huvudet. Det är stil och klass.

mangemani
2011-04-02, 17:24
utan att bli pinsam?
tja,spännisbilder på folk utan nämnvärda muskler brukar ju vara rätt så pinsama,särsillt om personen tror att h*n har nog med muskler.
så har du nog med muskler så blir det iaf enligt mej inte pinsamt oavsett vilken pose du gör.

Inge Enveten
2011-04-02, 17:37
Strandsammanhang eller semester i soligt land och någon typ av monument eller annat landmärke i bakgrunden lär duga. Relaxed pose med typ flexade abs är väl maximum för vad som kan göras utan spännbögskommentarer

Ademius
2011-04-02, 17:46
Haha sådana problem folk kan ha :laugh:

Väldigt intressanta tips i tråden dock, men det känns ju som att det är något som måste komma naturligt, av bara farten i ett sammanhang som inte är konstlat eller avvikande. Själv skulle jag nog vara väldigt tveksam till att lägga upp en sådan avslöjande bild på facebook eller dylikt. Oavsett framtida eller nuvarande fysik, känns bara malplacerat.

Sheogorath
2011-04-02, 18:04
utan att bli pinsam?
tja,spännisbilder på folk utan nämnvärda muskler brukar ju vara rätt så pinsama,särsillt om personen tror att h*n har nog med muskler.
så har du nog med muskler så blir det iaf enligt mej inte pinsamt oavsett vilken pose du gör.

Folk utan muskler som spänner sig för skojs skull och tramsar är helt OK. Distansfullt, bjuder på sig själva etc. Att ha muskler och spänna sig och verka überseriös, i ett forum där det inte är efterfrågat (Facebook); DET är pinsamt. Tycker tamigfan det är mer OK med en tjej som nyss börjat få lite markeringar på armarna som stolt visar upp sig jämfört med oss som har tränat i en herras massa år redan. Vi bör ha lite mer distans till det hela; inte ha ett behov av att dra av sig tröjan i tid och otid. Här på Kollo: win. Facebook: fail.

zeusden1
2011-04-04, 19:33
Like a man, givetvis:
http://www.yousaytoo.com/gallery_image/pic2/4101/medium/Former-Baywatch-Star-David-Hasselhoff.jpg

Spartansk
2011-04-04, 19:42
Klockrent, zeusden1!

Vad tror ni annars om att odla skägg, fläta håret, ställa sig och peka i den klassiska technovikingposen, och under fotot skriva EURODISCO VIKING?

http://www.kimura.se/gd_thumbnail.php/image.png?style=original&image=files%2F1259774821_7111%2Ftechno-viking.jpg

kemm
2011-04-04, 19:54
http://gyllencreutz.blogg.se/images/2010/david-hasselhoff_83284018.jpg

Inte det minsta pinsam.

Spartansk
2011-04-04, 20:03
Måste skaffa såna hundar...

Sheogorath
2011-04-04, 20:05
Klockrent, zeusden1!

Vad tror ni annars om att odla skägg, fläta håret, ställa sig och peka i den klassiska technovikingposen, och under fotot skriva EURODISCO VIKING?

http://www.kimura.se/gd_thumbnail.php/image.png?style=original&image=files%2F1259774821_7111%2Ftechno-viking.jpg

Stripigt skägg och fornnordiska smycken har redan skapat så mycket distans till broilerfjortisarna och GASP-maffian att man maximerat sin win. Ergo: vill du spänna dig på bild utan att bli patetisk: gör det på en technofestival i Tyskland. Som viking.

tröskel
2011-04-04, 20:12
Gör något som är så obehagligt att göra i bar överkropp att ingen någonsin skulle tro att du gjorde det för att spänna dig.

Kanske rulla på glödande kol eller isklättring? Det bästa kanske hade varit om du blev piskad, då kan du spänna dig med.

Lellan
2011-04-04, 20:18
Jag valde att vara pinsam och stå för det! :D Fick hejarrop och så var det en kompis kille som ritade år under armarna på mig.. I övrigt så hörs ju inte himlande ögon, suckar, skämskuddar etc så knock yourself out! Kör.. ba kööör! *flex* :hbang:

Mourten
2011-04-04, 20:20
haha jag har säkert 50 tränings/spännisbilder på FB :D

ÄLSKA MIG SJÄLV!

Lellan
2011-04-04, 20:20
haha jag har säkert 50 tränings/spännisbilder på FB :D

ÄLSKA MIG SJÄLV!

Haha, skadad man är.. letade efter "gilla" knappen.. :em:

Spartansk
2011-04-04, 20:55
haha, skadad man är.. Letade efter "gilla" knappen.. :em:

+1 :d

daks
2011-04-04, 21:12
_8xfOME3O6A
J0B2W29anXM

Dessa två är min tolkning och lösning av och på ditt problem, de har aldrig uppfattats som spänninga av någon!

Tricce
2011-04-04, 21:18
Haha, skadad man är.. letade efter "gilla" knappen.. :em:

*gilla* :thumbup:

Chrillee
2011-04-04, 21:26
Bra förslag här. Man skulle kanske ta en bild när man precis håller på att springa upp ur vattnet från en simtur. Då är musklerna uppumpade efter simmandet, anspända av att kämpa mot vattnet, och dessutom nerblötta på ett erotiskt vis.

Min tjej lägger ofta ut bilder på Facebook när vi varit på semester och en annan slänger sig vilt och leker i vattnet så blir det den effekten du är ute efter, speciellt när man är brun. :thumbup:

Så länge man inte tänker på att spela alan och leka spännig så är det väl lugnt.

TTT
2011-04-04, 22:41
Vad som är pinsamt bestämmer väl du själv. Folk som känner mig är van vid att jag spexar med diverse poser, så för mig är det inget konstigt att ha en på facebook.

Däremot kanske man inte väljer en där man står framför badrumsspegeln och gör krabban och försöker se tuff och farlig ut. Blir mest löjeväckande.

Menigar
2011-04-04, 23:14
En viktig detalj om man väljer vedhuggningsbilden, eller liknande, är att man inte lägger till nån slags bortförklaring i stil med "vart lite varmt av allt huggande så jag tog av mig tröjan :P" då det helt plötsligt blir väldigt genomskinligt.
Jag personligen skulle nog satsat på ätartävling i bar överkropp.

Nattljus
2011-04-05, 04:36
Klockrent, zeusden1!

Vad tror ni annars om att odla skägg, fläta håret, ställa sig och peka i den klassiska technovikingposen, och under fotot skriva EURODISCO VIKING?


skägg är alltid en bra idé *cupid*

(nu förutsätter jag att du har ordentlig skäggväxt, annars blir det bara löjligt)

gemini55
2011-04-05, 08:04
limma fast ett russin strax ovanför höften och skriv "plockar bort årets första fästing..." ta bilden i spegeln med bra ljus.
se till att inte ha för bra upplösning på kameran bara och att fästingsäsongen har börjat...

daks
2011-04-05, 13:00
limma fast ett russin strax ovanför höften och skriv "plockar bort årets första fästing..." ta bilden i spegeln med bra ljus.
se till att inte ha för bra upplösning på kameran bara och att fästingsäsongen har börjat...

Fästingsäsongen är numera alltid, Precis vad vi behövde, en ny och vintertålig fästing.

Sheogorath
2011-04-05, 13:10
limma fast ett russin strax ovanför höften och skriv "plockar bort årets första fästing..." ta bilden i spegeln med bra ljus.
se till att inte ha för bra upplösning på kameran bara och att fästingsäsongen har börjat...

:laugh:

Spartansk
2011-04-10, 11:36
Den är go med: http://1.bp.blogspot.com/_hxdnntF5Nso/St9IReg-W9I/AAAAAAAAF1Y/9AJNhVchkLc/s400/BatemanChainsaw.jpg

Pirko
2011-04-10, 12:24
Man kan alltid fula sig. Be en polare knäppa en bild när man är pumpad på gymmet, och be han lägga upp den på FB med din tag på. Sen är det bara låtsas som om han står för kalaset medans du glänser över alla andra med din mäktiga hästsko.

Spartansk
2011-07-06, 08:28
Det här måste väl ändå vara godkänt? En tjejkompis hängde med i båten och tog kort på mig medan jag rodde, lade upp det i sitt album, och sedan taggade hon mig.

http://i1194.photobucket.com/albums/aa376/spartansk/Namnls.jpg

Tabbe
2011-07-06, 08:38
Det här måste väl ändå vara godkänt? En tjejkompis hängde med i båten och tog kort på mig medan jag rodde, lade upp det i sitt album, och sedan taggade hon mig.

http://i1194.photobucket.com/albums/aa376/spartansk/Namnls.jpg

Förutom att bilden är sjukt ful :D
Magen tex, axlarna ser fel ut och ena tutten.

Tror jag sett bilder på dig och du ser bra ut, men den gör inte den.

rooz
2011-07-06, 09:57
Förutom att bilden är sjukt ful :D
Magen tex, axlarna ser fel ut och ena tutten.

Tror jag sett bilder på dig och du ser bra ut, men den gör inte den.

Du ser Ser smalfet ut. Riktigt dålig bild.

Bygg på, och let'em hate!

KalleBalik
2011-07-06, 10:07
Du ser även väldigt arg ut, och du verkar ha bränt ansiktet i solen.

Spartansk
2011-07-06, 11:19
Förutom att bilden är sjukt ful :D
Magen tex, axlarna ser fel ut och ena tutten.

Tror jag sett bilder på dig och du ser bra ut, men den gör inte den.

Du ser Ser smalfet ut. Riktigt dålig bild.

Bygg på, och let'em hate!

Jag har tröstätit + skitit i att träna i ungefär en månad, antar att jag har förfallit ganska rejält. :D

Du ser även väldigt arg ut, och du verkar ha bränt ansiktet i solen.

Haha, jag ser ungefär likadan ut även utan censurering.

Tabbe
2011-07-06, 11:21
Jag har tröstätit + skitit i att träna i ungefär en månad, antar att jag har förfallit ganska rejält. :D



Haha, jag ser ungefär likadan ut även utan censurering.

varför tröstätit?
Jag gör likadant när jag är sadface :(

young_george
2011-07-06, 11:27
Det är bara pinsamt om du tycker att det är pinsamt. Alltså: sluta tycka att du är pinsam. Problem solved.

http://newyorkisboring.com/wp-content/uploads/2011/02/Motrhead+Lemmy+porch.jpg

Ademius
2011-07-06, 11:28
Jag har tröstätit + skitit i att träna i ungefär en månad, antar att jag har förfallit ganska rejält. :D

varför tröstätit?
Jag gör likadant när jag är sadface :(
Lär mig! Jag äter inte alls när jag är sadface :(
Jag har sjukt svårt med aptit överhuvudtaget. Mat är det sista jag vill ha i det läget. Det är inte så bra direkt. Tror inte jag rimligen kan undvika sadface men vad får er att äta och vad äter ni? (seriös fråga). Märkte att jag tappade rätt snabbt med ett underskott på runt 2000 kcal om dagen..*gah!*

Tabbe
2011-07-06, 11:32
Lär mig! Jag äter inte alls när jag är sadface :(
Jag har sjukt svårt med aptit överhuvudtaget. Mat är det sista jag vill ha i det läget. Det är inte så bra direkt. Tror inte jag rimligen kan undvika sadface men vad får er att äta och vad äter ni? (seriös fråga). Märkte att jag tappade rätt snabbt med ett underskott på runt 2000 kcal om dagen..*gah!*

Går inte att lära ut tror jag, jag tror det har med uppväxt att göra tex om man fick en godis av mamma när man va ledsen etc.
Betingning.

Är jag ledsen är det ett sorts sätt att bearbeta känslorna, äta och tänka.
Blir oftast mackor med mycket ost.

Hemi
2011-07-06, 11:35
Var det inte så att man förr tyckte att enbart Arnold kom undan med den där posen där han sträcker upp ena armen i luften tittar uppåt lite heroiskt och spände biceps med den andra? Alla andra såg liksom löjliga ut i jämförelse. Fast man kan ju använda lite humor också.

Spartansk
2011-07-06, 11:35
varför tröstätit?

Som vanligt, tjejproblem.

http://pappersduva.blogg.se/images/2011/forever_alone_144412754.png

Lär mig! Jag äter inte alls när jag är sadface

Det är olika för mig. Ibland äter jag mer, ibland mindre.

Den här gången har kolhydrater och fett agerat ångestdämpande.

Ademius
2011-07-06, 11:52
Går inte att lära ut tror jag, jag tror det har med uppväxt att göra tex om man fick en godis av mamma när man va ledsen etc.
Betingning.

Är jag ledsen är det ett sorts sätt att bearbeta känslorna, äta och tänka.
Blir oftast mackor med mycket ost. Fick aldrig något godis när jag var liten, men det äter jag å andra sidan inte. Jag brukar bara fokusera på att tänka, då går det inte så bra att äta. Ostmackor kanske är mer lättätligt dock. Till råga på allt tappar jag många kilo inklusive kvalitetsmassa när jag mår dåligt. Kosten måste funka oavsett. Jag tror jag är där med träningen, men kosten är det nog värre med.
Det är olika för mig. Ibland äter jag mer, ibland mindre.

Den här gången har kolhydrater och fett agerat ångestdämpande.
Jag tappar bara aptiten helt och mår bara dåligt. Får i mig lite gröt som mest på hela dagen. Vad äter du? Mycket skräpmat?

Vunnis
2011-07-06, 11:56
Fick aldrig något godis när jag var liten, men det äter jag å andra sidan inte. Jag brukar bara fokusera på att tänka, då går det inte så bra att äta. Ostmackor kanske är mer lättätligt dock. Till råga på allt tappar jag många kilo inklusive kvalitetsmassa när jag mår dåligt. Kosten måste funka oavsett. Jag tror jag är där med träningen, men kosten är det nog värre med.

Jag tappar bara aptiten helt och mår bara dåligt. Får i mig lite gröt som mest på hela dagen. Vad äter du? Mycket skräpmat?

Dricka saker brukar ju vara ganska lätt(jag tänker själv ibland "vad skönt det är att dricka" *screwy*), mjölk, juice, proteinshakes?

rickardptrsn
2011-07-06, 12:27
d är sommar vf.. ut å bada med dig å ta med kameran? ;) btw har du kommit till skott lr vart d aldrig några bilder?

Spartansk
2011-07-06, 12:35
Vad äter du? Mycket skräpmat?

Nu är jag väl mer eller mindre tillbaka på banan igen (inte att jag äter banan, utan att jag är back in business, så att säga), men när jag frossade så var det nog mest mackor med ost, sylt eller jordnötssmör. Omöjligt att bli mätt, typ.

d är sommar vf.. ut å bada med dig å ta med kameran? ;) btw har du kommit till skott lr vart d aldrig några bilder?

Jag visade ju nyss en! :)

rickardptrsn
2011-07-06, 12:38
dock var d väl din polare som la upp den å inte du?

Spartansk
2011-07-06, 12:42
dock var d väl din polare som la upp den å inte du?

Jo, men det var ju jag på bilden.

Ademius
2011-07-06, 14:13
Nu är jag väl mer eller mindre tillbaka på banan igen (inte att jag äter banan, utan att jag är back in business, så att säga), men när jag frossade så var det nog mest mackor med ost, sylt eller jordnötssmör. Omöjligt att bli mätt, typ.
Kul att höra att du är tillbaka på banan igen. Tack för tipsen, mackor med diverse pålägg verkar vara nyckeln till att undvika självsvält, ska lägga det på minnet. "Good luck with you fitness goals in 2011" ;) Hoppas du slipper genomgå det igen på ett bra tag.

OnT: Varför vill man ens ha en sådan bild på facebook? Är inte det otroligt pinsamt bara?

Spartansk
2011-07-06, 14:23
Kul att höra att du är tillbaka på banan igen. Tack för tipsen, mackor med diverse pålägg verkar vara nyckeln till att undvika självsvält, ska lägga det på minnet. "Good luck with you fitness goals in 2011" ;) Hoppas du slipper genomgå det igen på ett bra tag.

OnT: Varför vill man ens ha en sådan bild på facebook? Är inte det otroligt pinsamt bara?

För att dyka lite djupare i ämnet: Rostade mackor med smör, salt och ost är svingott. Du kan även strunta i att rosta dem, men köra dem i micron med ost på i någon minut. Jordnötssmör med jordgubbssylt är även en vinnande kombination.

Thank you and good luck to you sir! Befinner mig lite på resande fot nu, så det blir nog mest kondition och kroppsviktsövningar ett tag. Men tränar gör jag iaf!

Och som svar på din fråga, så, tja, varför vill man någonsin skryta över någonting över huvud taget? Man vill imponera på folk, i det här fallet med sin (förhoppningsvis, inte så mycket i mitt fall just nu) imponerande kropp.

Sarwien
2011-07-06, 14:30
Nu är jag väl mer eller mindre tillbaka på banan igen (inte att jag äter banan, utan att jag är back in business, så att säga), men när jag frossade så var det nog mest mackor med ost, sylt eller jordnötssmör. Omöjligt att bli mätt, typ.

:laugh:

Nitrometan
2011-07-06, 14:55
Dr Jacob är också tillbaka på banan.


http://sportyspiceblog.files.wordpress.com/2011/04/banana.jpg

Gabriel174
2011-07-06, 14:55
:laugh:

+1 hahahahahaah

Ademius
2011-07-06, 15:01
För att dyka lite djupare i ämnet: Rostade mackor med smör, salt och ost är svingott. Du kan även strunta i att rosta dem, men köra dem i micron med ost på i någon minut. Jordnötssmör med jordgubbssylt är även en vinnande kombination.

Thank you and good luck to you sir! Befinner mig lite på resande fot nu, så det blir nog mest kondition och kroppsviktsövningar ett tag. Men tränar gör jag iaf!

Och som svar på din fråga, så, tja, varför vill man någonsin skryta över någonting över huvud taget? Man vill imponera på folk, i det här fallet med sin (förhoppningsvis, inte så mycket i mitt fall just nu) imponerande kropp. Att steka bröd i skirat smör är en höjdare också. Sjukt gott. Men det måste vara skirat annars blir det bränt. Ett tips jag fick häromdagen.

Ok, jag har p g a jobb råkat slarva lite med kosten, så jag har hamnat i en deload-fas för tillfället. Fick förnya mitt gymkort idag, då mitt årskort gick ut. Vägrar släppa träningen just nu eftersom det är det enda som går bra för tillfället.

Jag vet inte? Jag skryter aldrig och förstår mig inte på skrytande. Folk brukar ju bli imponerade utan att man skryter ändå. Det är aldrig jag som uppmärksammar det, det är andra. Fast jag bryr mig inte om vad folk tycker ändå, jag kör bara mitt eget race, men då är jag oftast som hårdast mot mig själv.

Kwon
2011-07-06, 15:01
Dr Jacob är också tillbaka på banan.


http://sportyspiceblog.files.wordpress.com/2011/04/banana.jpg

http://www.explosm.net/db/files/Comics/Dave/comichalloween2.png