handdator

Visa fullständig version : It's useful to know the Law


Kwon
2011-03-31, 19:11
zKQPGP5IiSc

Mago
2011-03-31, 19:21
Inga små krav att kunna alla lagar ordagrant utantill..

Tabbe
2011-03-31, 19:30
Hade inte funkat i Sverige?
Då hade dom tagit in dig för att du var för stor, stora pupiller, full eller bara hållt en i 48 h :D

Kwon
2011-03-31, 19:31
Hade inte funkat i Sverige?
Då hade dom tagit in dig för att du var för stor, stora pupiller, full eller bara hållt en i 48 h :D

I amerika hade du kanske fått en batong eller taser uppstucken i röfva :D

Pudzianovski
2011-03-31, 19:35
Hej hej, jag pluggar juridik...jag kan/ska/måste svara på allt och gärna ifrågasätta. Inget nytt fenomen oavsett vad folk pluggar :thumbup:

Olegh
2011-03-31, 19:46
Och poängen är att om bara förseelsen är tillräckligt oansenlig så kommer man undan man med att vägra identifiera sig...?

Fastback
2011-03-31, 19:48
Vilken kung! :hbang:

hultman
2011-03-31, 19:56
Hade inte funkat i Sverige?
Då hade dom tagit in dig för att du var för stor, stora pupiller, full eller bara hållt en i 48 h :D

Hehe. Beror på vilken lag de åberopar. PL13 ger dem rätten att hålla dig i sex timmar. Omhändertagandet kan rättfärdigas nästan hur som helst, har själv suttit i arrest för PL13 utan att ha gjort ett jävla skit men i "preventivt syfte". Jotack.

Och poängen är att om bara förseelsen är tillräckligt oansenlig så kommer man undan man med att vägra identifiera sig...?

Nej. Inte i Sverige. Du kommer att omhändertas och släppas fri efter maximalt 48 timmar om de inte lyckas identifiera dig och om brottet inte är tillräckligt grovt för att begära dig häktad.

Rikard Jansson
2011-03-31, 19:58
Har ofta funderat på det där... Även om man har gjor ett brott man kan häktas för, om de aldrig lyckas identifiera en, hur blir det med eventuella straff?

jontet
2011-03-31, 20:42