handdator

Visa fullständig version : Förlorad känsel vid knät efter promenad


impis
2011-03-31, 17:25
Jag gick en rask promenad på 9km och dagen efter hade jag tappad känsel nedanför höger knä, ett område på ca 10cm. Gick självklart till läkaren dagen efter och fick svaret att känseln snart kommer tillbaka. Nu har det passerad 1 månad och det har inte blivit bättre så jag funderar på ett återbesök.

Frågan är, vad det är som hänt i knät? Träningsskada eller kan det vara något annat?

mommy
2011-03-31, 17:37
En nerv ikläm. Frågan är väl varför. Är det svullet? Då kan det vara bursit eller löparknä (ev nån annan sena som skavt och blivit svullen). Någon ligamentskada som gjort att nerven hamnar ikläm, broskinlagringar som gör det samma... Du bör nog kolla upp det med läkare/sjukgymnast. Det är inte direkt möjligt att ställa diagnos utan undersökning.

impis
2011-03-31, 17:53
En nerv ikläm. Frågan är väl varför. Är det svullet? Då kan det vara bursit eller löparknä (ev nån annan sena som skavt och blivit svullen). Någon ligamentskada som gjort att nerven hamnar ikläm, broskinlagringar som gör det samma... Du bör nog kolla upp det med läkare/sjukgymnast. Det är inte direkt möjligt att ställa diagnos utan undersökning.

Tack för ditt svar. Jag var hos läkare redan dagen efter, men de tog mig nog inte på allvar eftersom de tryckte lite och sen fick jag svaret att det går över.
Tycker inte att det ser svullet ut.. Oroar mig lite att känseln aldrig kommer tillbaka eftersom det gått 1 månad.

mommy
2011-03-31, 17:56
Ja, och just därför ska du gå till läkare igen.