handdator

Visa fullständig version : Vad är att föredra?


Solle
2003-11-27, 22:58
Jag kör just nu efter schemat :

Måndag : Bröst, biceps
Tisdag : Ben
Torsdag : Rygg,triceps
Lördag : Axlar, mage

Efter att ha kollat lite i träningsjournalerna så ser jag att en del(merparten) kör rygg,biceps respektive bröst, triceps.

Är det bättre att köra så eller spelar det ingen roll helt enkelt?

Tänkte även byta plats på bröstpasset och benpasset så att axlarna och bröst inte kommer för nära inpå varandra.

Åse Columbus
2003-11-28, 08:03
Finns inget som heter rätt.......

Prova dig fram och byt om det inte känns bra....eller byt bara för att få ombyte....;)

KniveN
2003-11-28, 11:41
Det enda "felet" jag ser är att du kör axlar efter triceps, testa att byta triceps och mage

Solle
2003-11-29, 00:13
ok tack för svaren. Får se hur jag gör.

Thony
2003-11-29, 11:40
Originally posted by Solle
Jag kör just nu efter schemat :

Måndag : Bröst, biceps
Tisdag : Ben
Torsdag : Rygg,triceps
Lördag : Axlar, mage



Kör du knäböj samt marklyft på dina ben resp ryggdagarna hade ja inte haft dom så tätt inpå, med tanke på att korsryggen får en del stryk..
Men annars ser det väl ok..Kör på..




Efter att ha kollat lite i träningsjournalerna så ser jag att en del(merparten) kör rygg,biceps respektive bröst, triceps.

Är det bättre att köra så eller spelar det ingen roll helt enkelt?
Nja många kör så för att tex när man kör bröst tar det på triceps med...då slår man ihop bröst,triceps i ett pass...så det inte bli tex lite triceps varje dag..Men så som du kör nu, körde ja ungefär med i början..det fungerade bra..När man precis börjat träna tycker ja man kan köra kroppen två ggr i veckan..

Tänkte även byta plats på bröstpasset och benpasset så att axlarna och bröst inte kommer för nära inpå varandra.