handdator

Visa fullständig version : Rinner som faen, effektiv nässpray?


Dav0d
2011-03-30, 23:39
Nezeril fungerar uppenbarligen lika dåligt som någon saltlösning. Har ni några tips på en nässpray som gör det så där torrt och att ingenting rinner mera?

Mvh

Sparven från Minsk
2011-03-31, 04:50
Otrivin comp:thumbup:

Jens.Andersson
2011-03-31, 04:58
Otrivin comp fungerar men man känns helt uttorkad och öm i näsan efteråt. Den känslan
upplevde jag vara jobbigare än att ha rinnig näsa.

Angel
2011-03-31, 05:46
Otrivin comp:thumbup:

+1:ar

Låt de rinna annars.

fiskebulle
2011-03-31, 07:22
Otrivin comp fungerar men man känns helt uttorkad och öm i näsan efteråt. Den känslan
upplevde jag vara jobbigare än att ha rinnig näsa.

Det är sjukt viktigt att man inte använder för mycket utav otrivin comp. Det formligen förstör näsan, vi snackar näsblod 4ggr om dagen i en måndag :(

ARMSTARK
2011-03-31, 07:48
Det är sjukt viktigt att man inte använder för mycket utav otrivin comp. Det formligen förstör näsan, vi snackar näsblod 4ggr om dagen i en måndag :(

+ Att man får kroniskt rinnande näsa.

Tjuckot
2011-03-31, 07:53
Gå in på ett apotek och fråga. Det finns olika nässpray för olika saker, så som jag förstått det.

Pepz
2011-03-31, 08:07
haft rinnande/täppt näsa och bihålor i sex veckor. köpte rhinocort (kortisonspray) på apoteket och några dagar senare så är det mycket mycket bättre.

vanlig spray funkar ju endast i två veckor sen ger den motsatt effekt nästan.

Madame
2011-03-31, 09:13
Otrivin comp. Rena giftet, workin wonders om man har mycket grunk i näsan.
MEN man får inte ta det om man bara är lite småtäppt, då känns näsan helt förstörd innuti.

Man kan komplettera med nozoil för att fukta upp näsan.

Annars näskanna, har inte testat själv men jag har hört gott om dem, man sköljer näsan med saltvatten och saltet har nån effekt på både snoret och slemhinnorna.

Dav0d
2011-03-31, 11:41
Jag tackar för svaren! Ska testas asap :)

Angel
2011-03-31, 12:10
Egentligen skall man aldrig använda nässpray mer än den mest akuta fasen när man inte kan andas.

Bullen!
2011-03-31, 13:27
snyt dig ordentligt (men det gör du ju självklart) ta bara nässpray när du absolut måste. för att klara somna lättare osv. köp de dyra fina pappnäsdukarna. så slipper du se ut som rudolf i nyllet.



skaffa en fast flickvän oxå. så du inte är ute och pussas med nya damer varje helg. så blir man aldrig frisk =)

Minimjölk
2011-03-31, 15:10
Anmäl dig till NIX, eller, oh wait!

Lellan
2011-03-31, 15:28
Otrivin comp. Rena giftet, workin wonders om man har mycket grunk i näsan.
MEN man får inte ta det om man bara är lite småtäppt, då känns näsan helt förstörd innuti.

Man kan komplettera med nozoil för att fukta upp näsan.

Annars näskanna, har inte testat själv men jag har hört gott om dem, man sköljer näsan med saltvatten och saltet har nån effekt på både snoret och slemhinnorna.

Egentligen skall man aldrig använda nässpray mer än den mest akuta fasen när man inte kan andas.

+1 på båda, allt du behöver veta! :thumbup: