handdator

Visa fullständig version : semester mitt i deffen vad gör man?


collieweed
2011-03-30, 23:29
ska på en veckas semester mitt i brinnande deff har gått ner 10-11 kg skulle tippa 3-4 kvar vad göra?

14K
2011-03-30, 23:47
hur lång är semestern? vart ska du?

Allt beror på vad DU vill. Tycker man kan ha semester utan i grisäta. Ät som du brukar äta hemma så går det hur bra som helst. Ska du äta ute så kan du välja vad du vill äta. Som sagt, Helt upp till dig och vad du vill göra med din diet.

Pineapple
2011-03-31, 00:10
Ät vad du vill (men ändå måttligt) och förläng deffen en vecka eller två.

lurk
2011-03-31, 00:19
Lär dig planera bättre. Ställa in resan. Åk iväg och strunta i allt vad deff heter. Åk iväg men håll kosten. Lägg dig på kaloribalans under resan.

Där har du några alternativ. Vill du att vi ska välja? Förstår inte riktigt..

zool80
2011-03-31, 00:58
Nu vet jag inte din situation.. Om du är överviktig eller normal osv. Men tycker det finns viktigare saker här i livet än att se stendeffad ut. Njut av din semester ist och sluta stressa över minskade kilon.

Hade skitit i deffningen under semestern och börjat igen när jag kommit tillbaka.

Fartman
2011-03-31, 01:42
Är det inte en tävlingsdiet så ta semester fullt ut.

Eddie Vedder
2011-03-31, 06:51
Vad är en semester för dig? Ofta tycker jag det går på ett ut det där med energin. Visst äter man massor av gott, både mat och sötsaker, men samtidigt är man ju igång hela dagarna och promenerar för att se massa saker.

Men om du ska åka på en semester med enbart slappande kan det ju bli svårare. Samt om du har ett jättelågt intag. Jag håller med dom andra att du kan ta en paus i deffen. Sedan behöver du ju inte se det som svart eller vitt. Det måste ju faktiskt inte leda till frosseri varenda dag. Man kan njuta av god mat utan att äta sig till paltkoma.

collieweed
2011-03-31, 09:08
Ville höra hur andra personers resonerar, inte bli idiotförklarad eller något ironiskt svar.

forslund
2011-03-31, 09:19
Jag håller med dom andra att du kan ta en paus i deffen. Sedan behöver du ju inte se det som svart eller vitt. Det måste ju faktiskt inte leda till frosseri varenda dag. Man kan njuta av god mat utan att äta sig till paltkoma.

Det här tror jag är viktigare än vad det ser ut från första början.

Att basera dagen på helt normal och bra mat och ta någon glass på stranden här, någon dessert till maten där istället för att tänka "nu har jag ledigt från deffen så nu ska jag passa på att få i mig allt jag längtat efter".

Pretorian
2011-03-31, 09:45
Ville höra hur andra personers resonerar, inte bli idiotförklarad eller något ironiskt svar.

Du har väl fått jättebra tips från folk? Var är idiotförklaringen?

14K
2011-03-31, 10:09
du har väl fått jättebra tips från folk? Var är idiotförklaringen?

+1

Zorban
2011-03-31, 10:27
Jag hade nog försökt hålla mig runt kaloribalans, men du behöver ju inte direkt ha med dig en matvåg till stranden :-) Käka gott, drick lite om du vill, som folk säger behöver du ju inte trycka i dig mat tills du sprängs. Sålänge du har det i bakhuvudet lär du inte gå upp mer än några hekto max, vilket deffas bort på någon vecka. Om du mår bättre av det så kan du ju försöka röra på dig också.

collieweed
2011-03-31, 20:37
Ingen tävlingsdeff bara komma i form deff. Våg nej det blir det absolut inte o heller inge playa eller beach.... Är lite mer urban o väljer åka till en stad.
Eftersom deffen gått så bra så känns det ju lite surt att släppa den men vafan en veckas undantag får det helt enkelt bli!

monsterek
2011-03-31, 22:03
Ingen tävlingsdeff bara komma i form deff. Våg nej det blir det absolut inte o heller inge playa eller beach.... Är lite mer urban o väljer åka till en stad.
Eftersom deffen gått så bra så känns det ju lite surt att släppa den men vafan en veckas undantag får det helt enkelt bli!

Deffen kommer gå ännu bättre efter en veckas skön semester ;)

Eddie Vedder
2011-03-31, 22:10
Är lite mer urban o väljer åka till en stad.

Jag är likadan. Storstäder slår playan med hästlängder. Om jag någon gång i livet någonsin åker på solcharter igen är det om jahg blir farsa. Och det lär jag aldrig bli. :)

Med semester i en storstad är det ju nästan svårt att INTE gå ner i vikt, man promenerar ju mil. :)

crille30
2011-04-01, 19:16
håller med monsterek, kommer att gå ännu bättre efteråt men du kan ju hålla igen på ex olika sorters shake, pizza mm och är underbar seafood, krabba,räkor mm, allt beror på var du ska åka

collieweed
2011-04-01, 20:29
US&A lär ju finnas en hel del gött att hitta där!

Fredrik_S
2011-04-01, 20:56
Det är absolut inga problem att sabba 11 veckors deff på en veckas semester. Om man har en frossargen som jag i kroppen...buffetfrukost på hotellet följt av oräkneliga glassar på beachen följd att middagsbuffe och ett gäng öl så kan det lätt bli 4000-6000 kcal i överskott per dag vilket motsvarar ungefär 10 dagars deff åt pipan för varje semesterdag

Inge Enveten
2011-04-01, 21:09
Det är absolut inga problem att sabba 11 veckors deff på en veckas semester. Om man har en frossargen som jag i kroppen...buffetfrukost på hotellet följt av oräkneliga glassar på beachen följd att middagsbuffe och ett gäng öl så kan det lätt bli 4000-6000 kcal i överskott per dag vilket motsvarar ungefär 10 dagars deff åt pipan för varje semesterdag

Du har rätt. Jag hade också "kunnat" men kan innebär inte måste. Det är inte svårt att på en semester välja lite kokta ägg på hotelbuffén, snåla på kolhydraterna, simma, bada, promenera osv under dagen, dricka tillräckligt hela tiden och sedan äta protein och fiberrikt resterande måltider (detta lär heller inte vara särskilt svårt).

collieweed
2011-04-04, 02:29
Det är absolut inga problem att sabba 11 veckors deff på en veckas semester. Om man har en frossargen som jag i kroppen...buffetfrukost på hotellet följt av oräkneliga glassar på beachen följd att middagsbuffe och ett gäng öl så kan det lätt bli 4000-6000 kcal i överskott per dag vilket motsvarar ungefär 10 dagars deff åt pipan för varje semesterdag


Det kan inte jag så det ska inte vara någon fara. har märkt att det blir sjukt mycket gående så att unna sig lite extra gött blir perfekt!