handdator

Visa fullständig version : Allan slutar blogga...


Yllegarn
2011-03-30, 22:32
Som många vet så har Allan länge bloggat om det mesta,

http://utsiktfranetttak.blogspot.com/

Nu är det dock slut.

Tänkte bara säga,

Tack Allan!
Inte att för att du slutar blogga utan för alla de insikter man fått av att läsa dina inlägg. Ärlig och rakt på sak, även om man inte alltid delat din åsikter så har man alltid kunnat förstå varför.

Och nu var bloggen all... *cry*


(Då Allan själv länkar till sin blogg i sin signatur tror jag att det är ok att "outa" det för dom som inte känner till bloggen.)

nmanradnävna
2011-03-30, 22:35
Vilken värld vi lever i

o.z.z
2011-03-30, 22:35
jag blev sugen på bostongurka nu!

Kwon
2011-03-30, 22:37
Damn! :(

Vunnis
2011-03-30, 22:39
Synd att han ska behöva sluta blogga av dom anledningarna han skriver. Men.. tjao. Dagens samhälle. "hurra" *rolleyes*

Kwon
2011-03-30, 22:44
Ruttet, men i hindsight kanske han skulle varit anonym ist, kanske skrivit under med karaktären Allan hellre.

Fyfasiken hursomhelst

JusupWillkosz
2011-03-30, 22:48
Ja han får hitta en ny karriär. Kanske börja spela Top Spin med Jusup?

filmjölk
2011-03-30, 23:05
Jag fullkomligen älskade Allans blogg, han skrev fyndigt och med en rolig sarkastisk underton. Det mest tragiska är att de företagen, och företagarna inom hans bransch är ofta Socialdemokrater själva, en slags kapitalistsossar som är sju resor värre än borgarkapitalister.

shadowfire
2011-03-30, 23:20
Inte helt lätt det där, jag kikade in på ett par inlägg och upptäckte en salig blandning av Allans vardagliga sysslor + politik + fack osv. Utan tvekan med en tyngdpunkt åt de två sistnämnda. Jag tyckte personligen det förstnämnda var mest intressant, att få veta mer om jobbet och hur det yttrade sig, utan politik och utan fack.

Tråkigt att det blev som det blev dock, men jag hoppas och tror att fler tar lärdom av detta. Detta med kolozzeum, bloggar, facebook osv, det märks och syns av arbetsgivare. Google is their best friend (my best friend?). Tänk på att det du skriver dynga om idag kan ligga på någon annans tunga imorgon.

stevebc
2011-03-30, 23:23
Det är för jävligt att det ska vara på det viset.

Jag har själv börjat oroa mig för vad som egentligen finns sammankopplat med mitt namn på det världsomspännande nätet, trots att jag inte gjort en fluga förnär. Förhoppningsvis kan man städa upp det mesta lagom till arbetsintervjuer och liknande.

C.E.J.
2011-03-30, 23:24
Pissig sätt av arbetsgivarna, tvi vale...

Fartman
2011-03-31, 01:06
Fan så dassigt.. även om jag inte läste Allans blogg då jag inte är så intresserad av hans ämnen så är han en jäkligt bra skribent. Det är synd att han inte skriver mer här på kolozzeum. Finns en gammal tråd där Allan skriver om en massa från "gamla goda tiden", den är ett hett tips för alla som inte redan läst den!
Och i övrigt känns det helt plötsligt jävligt skönt att man själv alltid är djävligt anonym på nätet.. :(

Angel
2011-03-31, 05:48
Mycket tråkigt. Även om jag och Allan kanske inte delar samma åsikter så är han en kick-ass fantastisk person och någon jag alltid tänker på med värme och tacksamhet. (Nu lät det ju som han dött nästan).

von huff
2011-03-31, 06:26
Där har alla fb idioter som lägger upp bilder på sig själv avslocknade,nakna och allmänt korkade nåt att fundera på.

Nitrometan
2011-03-31, 06:35
Det är för jävligt att det ska vara på det viset.

Jag har själv börjat oroa mig för vad som egentligen finns sammankopplat med mitt namn på det världsomspännande nätet, trots att jag inte gjort en fluga förnär. Förhoppningsvis kan man städa upp det mesta lagom till arbetsintervjuer och liknande.
Nej det kan du inte. Google kommer ihåg allt. Det finns en "google cache" där du kan leta upp raderat material och det finns ställen som sparar gamla sidor. "Way back machine" kanske finns kvar.
Mycket tråkigt. Även om jag och Allan kanske inte delar samma åsikter så är han en kick-ass fantastisk person och någon jag alltid tänker på med värme och tacksamhet. (Nu lät det ju som han dött nästan).
Jag håller med. En bra person på många sätt. Som blir nerskjuten av företagare som inte tål lite öppenhet.

kelk
2011-03-31, 07:01
Jag finner det rimligt att arbetsgivare ej vill anställa personer som provocerar, det medför bara en massa extraarbete och företagspolitik. Tycker signaturen Sync summerar min uppfattning ganska väl.

Får hoppas du hittar ett nytt jobb nu!

Minimjölk
2011-03-31, 07:53
Jag gick in och läste sista inlägget och tycler det är tråkigt för Allan men det kanske även kan öppna upp ögonen för andra som gärna kablar ut sitt liv eller sina tankar på nätet. Även om det ni säger är helt korrekta observationer etc finns det en risk att det hoppar up poch biter en i näsan när man minst anar det. Det är iget ovanligt att ens namn blir googlat inför eller udner en anställning nu för tiden. man får tycka vad man vill om det men så ser verkligheten ut.

Tryman
2011-03-31, 08:04
Det är en kass och tråkig sanning. Även om jag inte var inne på bloggen så fick jag en känsla av att Allan var rakryggad och frispråkig även där. Sånt uppskattar jag oavsett politisk hållning eller värderingar.

stevebc
2011-03-31, 10:47
Nej det kan du inte. Google kommer ihåg allt. Det finns en "google cache" där du kan leta upp raderat material och det finns ställen som sparar gamla sidor. "Way back machine" kanske finns kvar.Ja, det är sant. Men jag vet inte hur många arbetsgivare som är så hängivna att de söker i cachade sidor. Jag tror ändå inte jag skulle vilja ha en sådan arbetsgivare :)

Men för dumma skämt, inlägg, foton osv kan man ju kontakta de som hostar på något sätt, så det inte är det värsta som dyker upp på #1 när man googlar ens namn. Jag har inte fått tummen ur röven själv än men det börjar ju dra ihop sig nu.

Minimjölk
2011-03-31, 14:03
Men för dumma skämt, inlägg, foton osv kan man ju kontakta de som hostar på något sätt, så det inte är det värsta som dyker upp på #1 när man googlar ens namn. Jag har inte fått tummen ur röven själv än men det börjar ju dra ihop sig nu.


Note to self, google StevBC/SteveCP innan det är för sent. *cupid*

JimmyJoe
2011-03-31, 14:10
ok

stevebc
2011-03-31, 14:18
Note to self, google StevBC/SteveCP innan det är för sent. *cupid*You shouldn't have done that...

Poxeman
2011-03-31, 14:27
Det är jättetråkigt för Allan att han står utan jobb.

Men kommentarerna (ffa på bloggen) verkar tycka att det är en mänsklig rättighet att få vara på vilket företag man vill.

Svårt att förstå hur folk vill starta och driva företag när arbetstagare snackar skit om en och sen kräver jobb.
(Nu säger jag inte att det är exakt så det gått till för Allan men principen är densamma)

Osten80
2011-03-31, 15:12
Jag har inte fått tummen ur röven själv än men det börjar ju dra ihop sig nu.

Försök du, jag har en hel mapp med stevebc-godis i min dator.

hugok
2011-03-31, 15:55
Jag läste i någon tidning för inte så länge sedan att i princip allt bloggande var negativt för att få jobb (hoppas att träningsjournal inte räknas). Någon som vet hur arbetsgivarna googlar fram en. Om dom bara skriver namn lär det ju vara som att leta efter en nål i en höstack så länge man inte har en blog.

Kwon
2011-03-31, 16:54
Kanske var det Michael Cocozza som medverkade en del till detta.
Han försökte ju stämma Allan också.

http://www.arbetarskydd.se/nyheter/olyckor/article3053044.ece

http://www.hemhyra.se/Sidor/Botrygg-i-Link%C3%B6ping-hotade-st%C3%A4mma-bloggare.aspx

http://fredrik.byggvarlden.se/2011/01/04/botrygg-hotade-stamma-mig/

http://www.corren.se/asikter/aandrasidan/?articleId=5485766

http://www.byggvarlden.se/nyheter/arbetsmarknad/article118965.ece