handdator

Visa fullständig version : Frågor angående mitt träningsschema


Fahrquarh
2011-03-30, 20:57
Tjena. Eftersom detta är något jag funderat över ett tag nu och egentligen inte kommit på något vettigt svar trots ihärdigt sökande så tänkte jag att det var bäst att göra en tråd. Saken är den att jag är lite tveksam angående mitt träningsschema. Får jag den vila jag behöver, osv? Tilläggas ska att jag tränar relativt hårt alla passen.

Schemat är som följer.

Mån: Biceps, bröst, triceps
Tis: Rygg, mage, axlar (framsida, baksida, utsida axlar)
Ons: Ben
Tors: Biceps, bröst, triceps
Fre: Rygg, mage, axlar
Lör: Vila
Sön: Ben

Synpunkter? Vad bör jag ändra? Är säker på att det är en del..

Tvåan
2011-03-30, 21:58
Hur länge har du tränat? Har du följt schemat i flera månader och det känns bra så är det väl rätt för dig :)
Själv skulle jag ha minst 2 dagar vila men det är väl individuellt.

Carcer
2011-03-31, 02:31
Vilka övningar set och reps kör du? Samt vilka vikter? Ligger du i deff, bulk eller ligger du på olika nivåer beroende på hur hungrig du är?

Fahrquarh
2011-03-31, 09:30
Vilka övningar set och reps kör du? Samt vilka vikter? Ligger du i deff, bulk eller ligger du på olika nivåer beroende på hur hungrig du är?

Axlar: Varierande. Mest militärpress, sidolyft, hantelpress, framåtlutande sidolyft, arnoldpress och drag till hakan. Oftast 9-15 reps med relativt tunga vikter.
Bröst: Bänkpress, hantelpress, sned hantelpress, flyes och ibland sned bänkpress. Även dips någon gång ibland.
Biceps: Skivstångscurls, stående curls med hantlar, hammer curls, koncentrationscurls. Även här 9-15 reps. Tills jag inte orkar mer, i princip.
Triceps: Liggande tricepsextension, french press med hantel, enarms hantelextension, smal bänkpress.
Mage är väldigt varierande, ben likaså. Kör tungt där också med ungefär lika många repetitioner.

Edit: Såg att jag glömt ryggen! Shrugs, marklyft, stångrodd är det vanligaste där. Även en del rodd.

Fahrquarh
2011-03-31, 19:35
Förstår att folk kanske inte är jättesugna att svara på frågor angående den ständigt återkommande frågan träningsschema.. Hur som helst så har jag lagt upp ett nytt efter diverse tips från olika håll.

Mån: Bröst, biceps, triceps.
Tis: Ben.
Ons: Axlar, mage, rygg.
Tors: Ben.
Fre: Bröst, biceps, triceps.
Lör: Vila.
Sön: Axlar, mage, rygg.

Detta ser bättre ut än det förra, va?

Optimistic
2011-04-05, 06:20
På schemat du la upp från början hade jag bytt plats på biceps och axlar (jag tycker det är bättre än att köra biceps dagen innan rygg och axlar dagen efter bröst).

På det senare schemat så hade iaf jag fått problem. Det skulle för mig innebära knäböj på tis, marklyft på ons och knäböj på tors (för lite vila mellan dom lyften). Personligen om jag skulle dela upp kroppen 3 delar så skulle jag hålla mig till en klassisk 3-split, dvs rygg/baksida axlar/biceps - bröst/axlar/triceps - ben/mage . Det skulle funka att rulla på som du har skrivit med dagarna också, och i de fall som du kommer att köra ryggpasset dagen efter benpasset så kan du ju eventuellt strunta i marklyften (återigen för att jag inte vill ha mark och böj 2 dagar i rad).