handdator

Visa fullständig version : Kvarg Vs Night-Pro


xplojt
2011-03-30, 16:04
Har googlat mkt på detta men finner inget riktigt vettigt svar.
Då jag tränar sent och är hemma vid 22tiden på kvällarna har jag funderat på om jag ska dra i mig lite slöa proteiner också? som kroppen kan tugga i sig under natten, eftersom jag går och lägger mig ganska snart efter träning (Kör givetvis Whey-80 efter träning). Då är frågan, ska jag skaffa night-pro protein eller fungerar Kvarg lika bra tro? Jag ligger i deff, men det har väl knappast ngn betydelse då det är protein vi pratar om. Eller bara rent av skita å både och..

/A

Fugly
2011-03-30, 16:09
Samma sak, du får välja.

monsterek
2011-03-31, 21:52
Fördelen med nattprotein är att de oftast(eller ibland?) innehåller magnesium och zink som kan göra att du sover bättre. Vissa innehåller även tryptofan som är lite lugnande och oxå det kan underlätta sömnen. En annan fördel med nattprotein är att du kan välja dos själv, det kan du ju självklart med kvarg oxå men normalt tar man en burk för det är smidigt (32 gram protte)

vicarious
2011-03-31, 22:08
Det spelar ingen roll vilket alternativ du väljer. Kör på det billigaste.

xplojt
2011-04-01, 15:29
Fördelen med nattprotein är att de oftast(eller ibland?) innehåller magnesium och zink som kan göra att du sover bättre. Vissa innehåller även tryptofan som är lite lugnande och oxå det kan underlätta sömnen. En annan fördel med nattprotein är att du kan välja dos själv, det kan du ju självklart med kvarg oxå men normalt tar man en burk för det är smidigt (32 gram protte)
Har testat detta nu med kvarg, och kan säga att magen blir orolig när jag käkar så pass sent på kvällen. Blir nog att testa Night-Pro endå, dock äter jag ju ZMA som innehåller magnesium och zink också så dessa tar jag innan sängdags. Men frågan är igentligen om man ska käka kvarg eller Night-pro i huvudtaget eller nöja sej med ZMA och Whey-80?.

vicarious: det är som tur inga större pengar ;)

Jontez
2011-04-01, 15:46
Jag har kört nightpro ett tag, och jag gillar inte att svepa massa vätska precis innan sänggående, då måste jag upp å pissa :D så för mig är det bättre med kvarg

Masterpan
2011-04-02, 08:56
Jag har kört nightpro ett tag, och jag gillar inte att svepa massa vätska precis innan sänggående, då måste jag upp å pissa :D så för mig är det bättre med kvarg

Blanda med mindre vatten och skaka så får du en pudding, skitgott att äta innan man lägger sig :)

xplojt
2011-04-02, 18:40
Jag har kört nightpro ett tag, och jag gillar inte att svepa massa vätska precis innan sänggående, då måste jag upp å pissa :D så för mig är det bättre med kvarg
Hehe okej, det får jag göra endå spelar ingen större roll ;). Jaja blir väl till att köpa sån vid nästa beställning, kul att testa. Såg att du tränade i sats farsta, kanske ses !

monsterek
2011-04-02, 18:43
Blanda med mindre vatten och skaka så får du en pudding, skitgott att äta innan man lägger sig :)

:thumbup:

vicarious
2011-04-03, 00:53
Har testat detta nu med kvarg, och kan säga att magen blir orolig när jag käkar så pass sent på kvällen. Blir nog att testa Night-Pro endå, dock äter jag ju ZMA som innehåller magnesium och zink också så dessa tar jag innan sängdags. Men frågan är igentligen om man ska käka kvarg eller Night-pro i huvudtaget eller nöja sej med ZMA och Whey-80?.

vicarious: det är som tur inga större pengar ;)

Kvarg eller NightPro är båda bättre alternativ än endast ZMA + Whey-80 innan läggdags.

xplojt
2011-04-03, 07:40
Kvarg eller NightPro är båda bättre alternativ än endast ZMA + Whey-80 innan läggdags.

Dock så blir det whey 80 hur som helst med tanke på den den träningnen!

Barbastark
2011-12-07, 23:38
Hur många % kasein är det i kvargets protein?

vicarious
2011-12-08, 10:24
hur många % kasein är det i kvargets protein?

I stort sett allt är kasein.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=110782

bly
2012-01-31, 12:27
Har nu läst detta och konstaterat att det här kan vara nått. Just nu ligger jag och kurerar förkylning med julmust och självömkan. Träningen har tagit stora kliv framåt sen jag börjat ta proteindrinkar flera ggr om dan men natthungern har varit bedrövlig. Ska testa kaseindrinkar och kvarg och se om det blir bättre.

mysglenn
2012-01-31, 12:40
Fördelen med nattprotein är att de oftast(eller ibland?) innehåller magnesium och zink som kan göra att du sover bättre. Vissa innehåller även tryptofan som är lite lugnande och oxå det kan underlätta sömnen. En annan fördel med nattprotein är att du kan välja dos själv, det kan du ju självklart med kvarg oxå men normalt tar man en burk för det är smidigt (32 gram protte)

å andra sidan innehåller mejeriprodukter magnesium och zink naturligt

samt att kassein försvårar upptaget av magnesium och zink oerhört!

Så bästa är att ta ZMA (zink, magnesium) ~ 30min innan man käkar sitt kasein (i vilken form de nu må vara)