handdator

Visa fullständig version : Små bulkmellanmål som håller länge i t ex kyl sökes


Trashcan
2011-03-29, 21:56
Jag har svårt att äta tillräckligt för att gå upp i vikt. Dels för att jag har problem att uppbringa aptiten, men också för att jag periodvis är rätt lat när det gäller att laga mat. Det skulle kännas väldigt skönt att ha någonting som låg i t ex kylen som inte var krångligare än att man behövde plocka ut det och äta direkt, i något praktiskt "portionspaket". Lite som en proteinbar eller något, fast lite nyttigare(och billigare). Tänker främst på saker man kan göra själv så det blir billigt. Ju längre det kan ligga i kylen utan att bli dåligt, desto bättre. Hit me!

Vunnis
2011-03-29, 21:59
Välsmörad negerbollssmet med stora mängder proteinpulver. Min brukar i och för sig inte bli så smetig; mer som müsli, så jag äter den med mjölk.
Kvarg och grädde med bär är ju inte så svårlagat heller.

Trashcan
2011-03-29, 22:15
Välsmörad negerbollssmet med stora mängder proteinpulver. Min brukar i och för sig inte bli så smetig; mer som müsli, så jag äter den med mjölk.
Kvarg och grädde med bär är ju inte så svårlagat heller.

Proteinbollar låter najs. Borde ju hålla minst en vecka utan att bli fishy...
Kvarg och grädde är ju gott förstås, kanske kan spara i små skålar. :D
Mer, mer!

eiri
2011-03-29, 22:39
ägg med majonnäs om du nu gillar det förståss

Big Sleazy
2011-03-29, 22:49
Tänkte föreslå chokladbollar också. Blanda gärna i lite oboy så får du i dig ännu mer energi.

Vinylsvarv
2011-03-30, 09:34
Baked beans eller sardiner kanske både och ? Behöver du inte ha i kylen heller :)
Postat via en mobil enhet

Suundstrom
2011-03-30, 09:49
göre enkelt, ha några påsar med Cashew nötter bara då behöver du inte kylen heller.