handdator

Visa fullständig version : Ripped Fuel 5x+CLA Advanced+ Mivi Total?


Goding
2011-03-29, 17:15
Tjena, undrar om man kan få några bieffekter utav att ta dessa 3:
CLA Advanced (Frukost Lunch Middag)

1000 mg
Clarinol™ 80
Därav
800 mg CLA
50:50 blandning av isomererna c9, t11 och t10, c12

Ripped Fuel 5x (Frukost Middag)

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=79319&stc=1&d=1301415061

Mivi Total (Frukost Middag)

Ingredienser per kapsel:
Betakaroten (Pro-vitamin A) 375 mcg
B1-vitamin (tiamin HCl) 2,5 mg
B2-vitamin (riboflavin) 2,5 mg
B3-vitamin (niacin) 2,5 mg
B5-vitamin (pantotensyra) 6,3 mg
B6-vitamin (pyridoxin) 2,5 mg
B12-vitamin (cyanokobalamin) 2,5 mcg
C-vitamin (askorbat) 187,5 mg
D3-vitamin (kolekalciferol) 2,5 mcg
E-vitamin (d-alfatocoferol) 33,3 mg
Biotin 25 mcg
Bor (citrat) 125 mcg
Folsyra 100 mcg
Inositol 6,3 mg
Kolin (bitartrat) 6,3 mg
PABA (para-amino-benzoesyra) 2,5 mg
Jod (kalium) 37,5 mcg
Kalcium (trikalciumcitrat) 62,5 mg
Kalium (trikaliumcitrat) 50 mg
Koppar (citrat) 125 mcg
Krom (kelaterat) 12,5 mcg
Magnesium (citrat) 75 mg
Mangan (sulfat) 0,5 mg
Q10 (vattenlöslig) 2,5 mg
Selen (natrium selenit) 12,5 mcg
Zink (citrat) 1,3 mg
Bioflavonoider 12,5 mg
Kolloidala spårmineraler 6,3 mg
Alfalfa / Psyllium 10 mg
Aminosyror l-bundna 21,3 mg
Vegetabilisk kapsel
Bindmedel: Magnesium stearat

Följande aminosyror ingår: L-alanin, L-arginin, L-aspartinsyra, L-custin, L-fenylalanin,
L-glutaminsyra, L-glycin, L-histidin, L-isoleucin, L-leucin, L-lysin, L-metionin, L-prolin,
L-serin, L-treonin, L-tryptofan, L-tyrosin, L-valin.

Tack på förhand!

Crocker
2011-03-29, 17:32
Jag tycker det ser onödigt ut, men det lär inte vara farligt nej.

rajjan_dammit
2011-03-29, 18:37
Jag tycker det ser onödigt ut, men det lär inte vara farligt nej.

Vad är det som gör att du tycker det ser onödigt ut? (Det är en riktig fråga alltså, inte den sedvanliga kolo-drygheten :))

Dreas
2011-03-29, 18:40
Vad är det som gör att du tycker det ser onödigt ut? (Det är en riktig fråga alltså, inte den sedvanliga kolo-drygheten :))CLA är väl att betrakta som pengar i sjön.

Istället för att äta tabletter som påstås hjälpa förbränningen så gå i 10min extra och spara pengar.

Mivi total kan ersättas med en bra kost eller billigare alternativ. Mina 5 cent.

Goding
2011-03-29, 19:00
CLA är väl att betrakta som pengar i sjön.

Istället för att äta tabletter som påstås hjälpa förbränningen så gå i 10min extra och spara pengar.

Mivi total kan ersättas med en bra kost eller billigare alternativ. Mina 5 cent.

CLA fick jag gratis med en beställning och Mivi Total har jag tagit i ca 1 år nu.
Det jag har köpt är ripped fuel 5x för det lilla extra, men jag är nöjd med svaret jag fick av Crocker att det inte är farligt på något vis, tills motsatsen är bevisad! ;)

hejhopp79
2011-03-29, 19:45
Självklart kan fettförbrännare ha effekt, men ofta handlar det om många bäckar små och veta hur (och om) verksamma ämnen fungerar mer på detaljnivå så att man kan optimera intag.

För övrigt är de enda tänkbara komplikationerna de mellan ämnena i Ripped fuel och CLA, eller eventuella överkänslighetsreaktioner på endast dessa ämnen. Nu säger jag inte att det är några komplikationer, men vad jag säger är att vitaminerna i en så modest dosering knappast krockar med några andra av de verksamma ämnena i tillskotten.

Dessutom är inte "naturämnen" = 100% biverkningslösa per definition. Folk upplever biverkningar av naturläkemedel också, så känn efter som man säger.

Crocker
2011-03-29, 19:54
Vad är det som gör att du tycker det ser onödigt ut? (Det är en riktig fråga alltså, inte den sedvanliga kolo-drygheten :))
Att stoppa i sig Mivitotal, CLA. Mivitotalt innehåller enligt mig väldigt mycket vitaminer,spårämnen,mineraler,antioxidanter os.v ut i oändligheten. Mao ät mat, köp något billigt.
CLA lär väl ha någon liten effekt, men att den är så stor att det är något märkbart mot slutet tror jag är rent bs. Här är iaf studien jag sökte:

Conclusion: Given at a dose of 3.2 g/d, CLA produces a modest loss in body fat in humans.

American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 85, No. 5, 1203-1211, May 2007

Brook
2011-05-27, 11:31
Maj månad:
3: 77.x
4: 77,9
5: 77,9
6: 76,6
7:77,5 Lördag
8:78,3 Söndag
9:78,3
10:78,3
11: ?
12:79,0
13:78,3
14:78,2 Lördag
15:78,6 Söndag
16:79,5
17:79,3 [glömde ta CLA]
18:79,3
19:78,8
20:77,7
21:78,9 Lördag
22:79,9 Söndag
23:78,9
24:78,7
25: ?
26: 78,2

Så varierade min vikt med CLA från Star nutrition.
Vägde mig varje morgon efter att ha kissat så mkt jag kunde, samma våg och alltid lika lite kläder(naken) på mig.

Slutsats: Ingea mirakelpiller, men fungerar säkert men OMM det nu är så att pillerna har effekt så syns det iaf inte på en vanlig personvåg. Jag kommer aldrig testa CLA igen, om jag inte får det gratis som jag faktiskt fick denna gång.
Det enda possitiva är som ni säkert förstått att man inte tar en bulle till fikat, man dricker inte cola bara för att man har lite att göra, man håller sig borta från diverse ätbart Endast för att man någonstans hoppas att pillerna fungerar och att effekten minskar om man unnar sig något gott.
Får jag tid i sommar ska jag testa samma antal dagar med morgonpromenader och se hur vikten varierar med dagliga sådana.

Inge Enveten
2011-05-27, 12:21
text

Säger inte ett skit. Kaloriunderskott = viktnedgång, kaloriöverskott = viktuppgång, oavsett om du knaprar CLA eller Epic Fatburner Mega Mass Five Billion.

Brook
2011-05-27, 13:29
Säger inte ett skit. Kaloriunderskott = viktnedgång, kaloriöverskott = viktuppgång, oavsett om du knaprar CLA eller Epic Fatburner Mega Mass Five Billion.

Vad som krävs för viktned/uppgång är självklart i min värld,och då precis som du säger. jag har levt som jag alltid gjort, men tränat lite extra (av andra skäll) och ätit kalorisnålare än tidigare, för att se om CLA är pang-boom-superbra, vilket jag inte tyckte mig kunna säga. Det enda jag ville ha sagt var att det förmodligen fungerar, men endast måttligt, man får göra de mesta själv. I mitt fall så hjälpte CLA inte nog mkt för att jag skulle se någon skillnad. jag har massa kapslar kvar som jag tänker fortsätta att äta.

Alltså: Piller, och piller endast gör ingen synlig skillnad, när vi väl tar liknande preparat så bör vi se det som ett komplement. imo inget jag idag är beredd att betala för. slut

Mitt test är långt ifrån vetenskapliga, men någon(förutom mig själv) blir säkert gladare över att jag antecknat vikten de dagar jag gjort.

Crocker
2011-05-27, 13:31
Vad som krävs för viktned/uppgång är självklart i min värld,och då precis som du säger. jag har levt som jag alltid gjort, men tränat lite extra (av andra skäll) och ätit kalorisnålare än tidigare, för att se om CLA är pang-boom-superbra, vilket jag inte tyckte mig kunna säga. Det enda jag ville ha sagt var att det förmodligen fungerar, men endast måttligt, man får göra de mesta själv. I mitt fall så hjälpte CLA inte nog mkt för att jag skulle se någon skillnad. jag har massa kapslar kvar som jag tänker fortsätta att äta.

Alltså: Piller, och piller endast gör ingen synlig skillnad, när vi väl tar liknande preparat så bör vi se det som ett komplement. imo inget jag idag är beredd att betala för. slut

Mitt test är långt ifrån vetenskapliga, men någon(förutom mig själv) blir säkert gladare över att jag antecknat vikten de dagar jag gjort.
Tycker man kan tänka utanför boxen. Flera fettförbrännare är uppiggande, blir man pigg lär man kanske röra på sig mer. Rör du på dig mer=större kcal-förbrukning.

Brook
2011-05-27, 14:31
Tycker man kan tänka utanför boxen. Flera fettförbrännare är uppiggande, blir man pigg lär man kanske röra på sig mer. Rör du på dig mer=större kcal-förbrukning.

Absolut, visst är det så, vi får inte glömma den vetenskapligt dokumenterade placebo-effekten, många bäckar små som någon nämnde ovan.

På tal om pigghet och andra effekter, jag får ont i huvudet, som fan av CLA.

Inge Enveten
2011-05-27, 20:06
Alltså: Piller, och piller endast gör ingen synlig skillnad, när vi väl tar liknande preparat så bör vi se det som ett komplement. imo inget jag idag är beredd att betala för. slut



Piller gör enorm skillnad för mig. Utan koffein hade jag varit värdelös i mitt dagliga liv, mina studier och min träning. Ganska så sannolikt hade dock scenariot varit annorlunda om jag aldrig just vant mig vid koffeinet. Så nej, piller gör visst det skillnad. Det beror på vad som är i pillret.