handdator

Visa fullständig version : Hur deffade kan ni bli utan att bli fula i ansiktet?


Spartansk
2011-03-29, 16:41
Det är genetiskt styrt varifrån fettet bränns bort när man deffar, och för egen del försvinner det i stor utsträckning från ansiktet. En gång deffade jag ner mig så att min kropp nedanför huvudet såg ut ungefär som Brad Pitt i Fight Club + ett par kilo fett. Ansiktet var dock vid det här laget så magert att folk i min omgivning hela tiden klagade över att jag var för smal.

Jag är nyfiken på hur lågt ner ni andra kan gå i fettprocent innan ni blir så magra i ansiktet att det ser illa ut. Svara gärna i procentform, eller med bilder.

Jag har sett att det finns fler här på Kolozzeum som har snygghet som mål med träningen. Vi som tillhör den gruppen borde ha ansiktet som yttersta måttstock snarare än magrutorna.

Vunnis
2011-03-29, 16:49
Tänk om man är ful från början *cry*

Inge Enveten
2011-03-29, 16:53
wtf? Är det inte standard att man blir snyggare desto mer deffad man är, i alla fall som man? För vad gäller kvinnor tycker jag inte det förhållandet råder.

koffein_beroende
2011-03-29, 16:59
Jag tycker det blir sjukt snyggt när man blir "deffad" i ansiktet.

Kimkay
2011-03-29, 17:18
Det gäller att tugga rejält med tuggummi så man inte tappar käkmuskler under deffen!

Onigiri
2011-03-29, 17:31
Det gäller att tugga rejält med tuggummi så man inte tappar käkmuskler under deffen!Ett lila paket extra (blåbär hallon eller något) går åt varje dag i princip under deffen här :D

vrok
2011-03-29, 17:37
Det är ju bara för att dom är vana att se dig med ett aningen rundare ansikte? Man ska inte lyssna för mycket på sånt där snack från kompisar som är vana att se en på ett visst sätt. Sunt förnuft, självinsikt och självförtroende är det enda som gäller. Jag fick höra samma sak (att ansiktet såg jättemagert ut, inte att det såg illa ut haha), och då hade jag väl knappt kommit under ~12% ens. Dom var helt enkelt vana att se mig med 20%+.

Zorban
2011-03-29, 18:22
Olika människor ser väl olika bra ut när de är riktigt smala i ansiktet (iaf i de flestas ögon). Tycker man själv att man ser ful ut när man är för smal i ansiktet så får man väl strunta i att vara så deffad. Har man inget emot det själv, och man vill få fram musklerna tydligt, så är det oväsentligt vad andra tycker.

OneManArmy
2011-03-29, 18:35
Själv tycker jag ju mer deffad man blir desto "kantigare" blir man i ansiktet.. Man ser då klart bättre ut än när man är vattnig o plufflig i fejan.

Tror TS syftar på folk som tappat massa fett utan att träna och ser sjuka ut typ.

hoog
2011-03-29, 18:38
Ansiktet var dock vid det här laget så magert att folk i min omgivning hela tiden klagade över att jag var för smal.




Så säger bara feta personer som är avundsjuka.

Hatar mitt ansiktet när jag äter normalt/ mycket godis, lite babyface aktigt och ingen vass haka. Men när jag hade deffat ner mig grovt så såg jag både äldre/snyggare och manligare ut.

Crocker
2011-03-29, 18:46
Jag har aldrig själv märkt skillnad i ansiktet. Är nöjd som det är.

OneManArmy
2011-03-29, 19:13
Så säger bara feta personer som är avundsjuka.


Så jävla sant.. även kommentarer som Nu FÅR du inte gå ned mer!, du ser ju sjuk ut! och liknande fälls 90% av halvfeta/feta faktiskt.

Rätt irriterande när man ligger i tokdeff och mår mupp dåligt :P

lurk
2011-03-29, 19:18
Äh, samma sak som att man sällan tycker en kompis passar i keps/solglasögon whatever om denne aldrigt haft det förut.

hoog
2011-03-29, 20:01
Så jävla sant.. även kommentarer som Nu FÅR du inte gå ned mer!, du ser ju sjuk ut! och liknande fälls 90% av halvfeta/feta faktiskt.

Rätt irriterande när man ligger i tokdeff och mår mupp dåligt :P

Mjo det är riktigt irriterande. Skrattar när dom ser matlådan och tjatar om hur smal man är, men som sagt det är ju vi som kommer skratta åt dom i sommar!

Men tycker ibland det är riktigt jobbigt, när man känner att motivationen är 0 och så det enda man får höra är skit.

eiri
2011-03-29, 20:09
På mig har det med hur stort underskott jag använt mig av, första deffen var -1000kcal, blev smal i ansiktet och folk klagade.

Senaste deffen -300kcal och ser helt normal ut i ansiktet.

RassK
2011-03-29, 20:37
Jag blir snyggare. Tydligare käkben ftw!

Beef Porky
2011-03-29, 20:51
Jag tycker också att jag blir snyggare när ansiktet blir smalare. Jag tycker det är värre att röven försvinner nästan direkt =(

Fredrik_S
2011-03-29, 22:06
Det är mest om man ligger lågt i kolhydrater eller gör en vätsketömning som ansiktet blir för smalt. Är du fettfri på kroppen men äter kolhydrater så slipper du den totaltömda looken...

RobbanColeman
2011-03-30, 05:55
Många har en tendens att gå för lågt överhuvudtaget. De som har det tärda ansiktet har imo också den tärda looken på kroppen, hård men platt.

Det är inte vad jag menar med deffad, jag tycker man ska se välmående och stark ut, inte tärd och senig.

Så tror jag...

Spartansk
2011-03-30, 09:46
På mig har det med hur stort underskott jag använt mig av, första deffen var -1000kcal, blev smal i ansiktet och folk klagade.

Senaste deffen -300kcal och ser helt normal ut i ansiktet.

Intressant, för under deffen i fråga låg jag på ett stort kaloriunderskott. Garanterat mer än -500 i alla fall. Jag deffar långsammare nu, får se om det gör skillnad sen.

Det är mest om man ligger lågt i kolhydrater eller gör en vätsketömning som ansiktet blir för smalt. Är du fettfri på kroppen men äter kolhydrater så slipper du den totaltömda looken...

Också en intressant synpunkt, då jag även låg lågt i kolhydrater under den deffen.

Sen är det nog som många andra här har sagt, folk blev "förskräckta" för det var sådan skillnad mot förut. Hade jag varit mager jämt hade kanske ingen brytt sig.

Inge Enveten
2011-03-30, 13:10
Många har en tendens att gå för lågt överhuvudtaget. De som har det tärda ansiktet har imo också den tärda looken på kroppen, hård men platt.

Det är inte vad jag menar med deffad, jag tycker man ska se välmående och stark ut, inte tärd och senig.

Så tror jag...

Vill du vara så vänlig att du illustrerar båda exemplen i bild?

Alltidxx
2011-03-30, 13:16
Jag har sett att det finns fler här på Kolozzeum som har snygghet som mål med träningen. Vi som tillhör den gruppen borde ha ansiktet som yttersta måttstock snarare än magrutorna.Jag gillade den här kommentaren av någon anledning. En god och uppfriskande poäng. :)

Yes
2011-03-30, 14:29
Jag blir en anatomisk karta i ansiktet en bra bit innan jag börjar ana magrutor.

zool80
2011-03-30, 15:50
Har samma problem. Har även ganska blek pigmentering så ser lite cancer sjuk ut under deff.

Jag har iaf definitivt märkt att jag får bättre respons från tjejer när jag har lite underhudsfett än när jag är deffad.. skillnaden är dock när man tar av sig kläderna, då ser jag mycket bättre ut deffad.

Brukar passa på att deffa till sommaren då man kommer vara mkt på stranden och visa kroppen. Ser också mindre farligt ut med ansiktet när man fått lite färg ;). Sen satsar jag på att bygga mycket muskler och skiter i deffandet till vintern.

daloatf
2011-03-31, 09:14
Är alltid snygg i ansiktet, spelar ingen roll vilken vikt. Jag är helt enkelt awesome!

oRRelito
2011-03-31, 13:12
På mig har det med hur stort underskott jag använt mig av, första deffen var -1000kcal, blev smal i ansiktet och folk klagade.

Senaste deffen -300kcal och ser helt normal ut i ansiktet.

Jag har ett likande senario, förra sommaren gick jag ut som en tok och körde i runda slängar -700-1000kcal underskott per dag och ansiktet såg ihopsjunket ut. I år tar jag det slöare, lite för slött iofs men men jag får inte alls samma ihopsjunkna ansiktsform

eiri
2011-03-31, 13:15
Jag har ett likande senario, förra sommaren gick jag ut som en tok och körde i runda slängar -700-1000kcal underskott per dag och ansiktet såg ihopsjunket ut. I år tar jag det slöare, lite för slött iofs men men jag får inte alls samma ihopsjunkna ansiktsform

japp. även märkt att revbenen syntes mycket mer när ja använde större underskott.