handdator

Visa fullständig version : Flashigt discogymmar till det inför beach 2013


flashigt
2011-03-29, 15:39
Tjenare alla byggare, hobbygymmare och discoturkar!

Min rubrik är väl inte speciellt seriös, här blir inget discogym, tyvärr :(

Stats:
Ålder: 91a
Längd: 188cm
Vikt: 74kg

Träningsbakgrund
När jag var 16 gymmade jag i ett år, dock endast de urusla maskinerna då jag inte riktigt vågade mig bort till alla tunga vikter pga att jag inte visste bättre och ingen kunskap så tappade väl motivationen. Började läsa på mer som 18åring och blev en månad på gym som sedan avbröts då sommaren började och ihop med det, lite för mycket festandes och grönt gräs. Införskaffade nytt gymkort första Januari och började med en två split för att komma igång, har nu bytt till tre-splitt och för att kunna hålla koll på mina framsteg tänkte jag att en träningsdagbok är väl inte helt fel?

Mål
Att bli starkare, mer uthållig och mer fit. Har alltså inte som mål att bli stor som ett hus (men vem vet, mitt ideal kanske ändras?) utan mer en MMA kropp då det är något jag siktar på att börja med det. Kommer stoppa in konditions träning när det blir lite varmare ute så man kan springa utomhus.

Träningsfilosofi
Åt helvete med muppiga gainers, proteinbars och triple ext3me boost pouder. Här är det nyttig mat, vila och hård träning som gäller.

flashigt
2011-03-29, 15:40
reserverad

flashigt
2011-03-29, 15:43
Nuvarande tre split
Kommentarer och tips mottages gärna! Speciellt bröst och tricep övningar. Favoritpasset är helt klart rygg.


Kör med 3 eller 4 set och variera mellan 6-10 repetitioner beroende på övning och upplägg. Värmer alltid upp 5minuter på crosstrainer och stretchar alltid efter varje pass.

bröst/triceps/ sned mage
Bänkpress
Sned bänkpress
Hantelpress
Sned hantelpress
Dips
Pushdown
sneda crunches/ situps

ben/axlar/ mage
Knäböj
Benpress
benspark
Sittande/ stående vadpress
Militärpress med hantlar
militärpress bakom nacken med stång
baksida axlar med hantlar
cruches/sit ups

rygg/biceps
Marklyft
Chins
Latsdrag
ryggresningar
Bicepcurls med stång
Hammercurls
Omvända bicepcurls med stång
Hantelcurl (dropset)

flashigt
2011-03-29, 15:53
Problem
Har olika storlekar på mina vader pga. att jag bröt det ena benet. Någon som har tips på hur jag fixar till detta och jämnar ut storleken så de blir proportionerliga?

Har också fått ett äckligt "knakande" ljud i vänster knä när jag böjer mig ned pga. att jag körde för mycket sittande bencurl med för mycket vikt. Stretchade benen ganska ofta när jag var 17 så lyckades få bort det ifrån höger benet och till mycket av ljuded ifrån vänster.

Om någon har tips hur jag löser mina två ovanstående problem skulle det uppskattas otroligt mycket!


Kan väl lägga en rapport ifrån gårdagens träning också, har vilodag idag.

Har inte kört marklyft på bra länge pga. att jag varit tvungen att kolla upp tekniken så jag inte gör fel, därav den låga vikten att börja med.
Marklyft
1set 6 rep 40kg
3 set 6rep 50kg

Chins
1 set 8 rep 25kg hjälp
2 set 8 rep 30kg hjälp
1 set 8 rep 35kg hjälp

Latsdrag
1 set 8 rep 35kg
3 set 8 rep 40kg

ryggresningar
1 set 10 rep
2 set 10 rep 5kg
1 set 8 rep 10kg

Bicepcurls med stång
Hammercurls
Omvända bicepcurls med stång
Kör dessa tre utan vila emellan, 3 set.
16kg på bicepcurls
7kg hantlar för hammercurls
14kg för omvända bicepcurls

Hantelcurl (dropset)
10kg- 6kg 10 rep på varje vikt.

Rating
Var riktigt pepp att prova på mitt nya ryggpass och tyckte det gick bra! Dock kunde jag inte värma upp med crosstrainern/ löpband pga. så många fittness fjortisar som går på löpbanden då jag tränar på friskis. Räknar ned dagarna till nästa pass och då kortet går ut så jag kan byta gym!

Blir nog ben passet imorgon, galet pepp!

flashigt
2011-03-29, 20:39
Kan väl dra lite vad jag käkat

7.30 frukost bestående av havregrynsgröt gjord på minimjölk med solrosfrön och lite russin samt kaffe med mjölk.

12.00 skollunch, fiskpinnar med potatis, oliver, bönor och gröna ärtor.

14.00 äpple

16.00 2st hemlagade hambrugare med friscobröd

20.30 1 packet nudlar


Har slut på keso, kvarg och makrill så får införskaffa det som kvällsmunchies så det blir lite mer protein.

flashigt
2011-03-30, 15:59
:smash:

SMASHIN' tricep bröst sned mage pass!
Bänkpress 4x8 50kg
Sned bänkpress 4x8 45kg
Hantelpress 4x8 14kg
Sned hantelpress 2x8 14kg 2x8 12kg
Dips 2x8 20kg hjälp 4x8 25kg hjälp
Pushdown 4x8 22,5 kg
sneda crunches/ situps 4x10 10kg extra vikt

PUMP
gick skit i början av passet, vinglig jävla smith som inte håller samt att man fick leta över hela gymmet för vikter (fuck friskis :hbang:) Blev bättre mot slutet men gick allmänt kefft!

NY TID NY STRID, BENPASS IMORGON!

dagsforms bilder kan komma senare om någon vill se :D