handdator

Visa fullständig version : Tips på stimfri pump-produkt utan kreatin?


Jk89
2011-03-29, 08:28
Jag är på jakt efter en stimfri pump-produkt utan kreatin, några tips?

Har hittills prövat plasma-jet och den fick jag ingen pump utav.

Någon som prövat eNOXIDE? Ska tydligen vara nitro oxid i biokemisk form.

Sheogorath
2011-03-29, 08:37
Jag är på jakt efter en stimfri pump-produkt utan kreatin, några tips?

Har hittills prövat plasma-jet och den fick jag ingen pump utav.

Någon som prövat eNOXIDE? Ska tydligen vara nitro oxid i biokemisk form.

Det som anekdotiskt ansvarar för pumpen är L-arginin, i många produkter i form av arginin-alfa-keto-glutarat (AAKG). Finns att köpa som rent pulver om du googlar "AAKG FX". Hemskt billigt. Jag fick ingen effekt av det. Andra berättar att citrullinmalat ger bra pump. Googla på "Citrulline FX", billigt även det. Ingen effekt här heller. Nu framstår det här inlägget som att dessa produkter är kassa; vad jag vill framhärda är att alla pumpprodukter är likvärdigt skitiga och får man effekt av en dyr jäkel med miljoner ingredienser och med flashigt namn ska man få lika bra effekt av ovanstående, eftersom detta är de aktiva ingredienserna. Testa AAKG och/eller Citrullin och får du inte pump av dessa så lägg ner ditt pumpsökande och eftersträva träningseffekt istället, enbart.

Jk89
2011-03-29, 08:45
Det som anekdotiskt ansvarar för pumpen är L-arginin, i många produkter i form av arginin-alfa-keto-glutarat (AAKG). Finns att köpa som rent pulver om du googlar "AAKG FX". Hemskt billigt. Jag fick ingen effekt av det. Andra berättar att citrullinmalat ger bra pump. Googla på "Citrulline FX", billigt även det. Ingen effekt här heller. Nu framstår det här inlägget som att dessa produkter är kassa; vad jag vill framhärda är att alla pumpprodukter är likvärdigt skitiga och får man effekt av en dyr jäkel med miljoner ingredienser och med flashigt namn ska man få lika bra effekt av ovanstående, eftersom detta är de aktiva ingredienserna. Testa AAKG och/eller Citrullin och får du inte pump av dessa så lägg ner ditt pumpsökande och eftersträva träningseffekt istället, enbart.

Säker på det? För AAKG och citrulline om jag har förstått det rätt, ska ju omvandlas till nitro oxid i kroppen, och det blir ju en process för kroppen att göra det. eNOXIDE tex är ju nitro oxide från början, kroppen slipper då omvandla och det kanske blir bättre effekt?

Men tack för tipsen iaf, ska inhandla dessa och se om det blir någon effekt.

Spinkelinken
2011-03-29, 08:51
Säker på det? För AAKG och citrulline om jag har förstått det rätt, ska ju omvandlas till nitro oxid i kroppen, och det blir ju en process för kroppen att göra det. eNOXIDE tex är ju nitro oxide från början, kroppen slipper då omvandla och det kanske blir bättre effekt?

Men tack för tipsen iaf, ska inhandla dessa och se om det blir någon effekt.

Sök på "intressant artikelserie om arginine" som jag lagt upp här på fotumet och omvärdera om du verkligen ska detta. Koffeintabletter är bra pwo :)

Sundqvist
2011-03-29, 08:57
Sheogorath: Kan man stacka Citrulline FX och AAKG FX ? :)

Lillleif
2011-03-29, 09:06
Purple wraath?

Jk89
2011-03-29, 09:21
Sök på "intressant artikelserie om arginine" som jag lagt upp här på fotumet och omvärdera om du verkligen ska detta. Koffeintabletter är bra pwo :)

Jo jag har läst lite tidigare om att l-arginine inte ska vara supernyttigt för kroppen, ögonproblem å dylikt, om det är det som du syftar på. Men det finns ju annat än arginine som ger pump.

Koffeintabletter käkar jag ibland, men det är inte stimulans jag är ute efter, jag saknar det där pumpen som det är länge sen jag fick på gymmet. Får väll tillägga att jag tränar 4-6reps så man får ju inte pump så ofta då.

eXit
2011-03-29, 09:21
Synd att inte Yok3d finns i Sverige än, en bekant utomlands är jätte nöjd med den

Sundqvist
2011-03-29, 09:23
Snart kommer nya ANIMAL RAGE, fått riktigt fet kritik utomlands!

Jk89
2011-03-29, 09:24
Purple wraath?

Är det en pump-produkt? Låter mera som en Eaa-PWO, och jag käkar redan Eaa-xx och massbuilder, men inget av dom grejerna ger ju någon pump.

Jk89
2011-03-29, 09:27
Snart kommer nya ANIMAL RAGE, fått riktigt fet kritik utomlands!

Okej, har du någon info om den? Kommer den vara stimfri? vad innehåller den?

eXit
2011-03-29, 09:27
Yok3d är en ren pump produkt, inget annat. Ser inte mycket ut.. men litar på min vän när han säger att det är det bästa han provat för pump

90 Capsules
Supplement Facts
Serving Size:3Capsule
Servings Per Container:30

Amount Per Serving % Daily Value

Proprietary Blend (Arginine Nitrate Vitis Vinifera L. (Powergrape®)Trichopus Zeylanicus (Whole Plant) Extract) 1350mg **

Vitamin C (Ascorbic Acid) 100mg 167%

* Daily Value not established

Sundqvist
2011-03-29, 09:30
Kommer finnas i både piller/pulver
Z1hPYUvHNUQ


Ingridienser = http://www.animalpak.com/store/html/packaging_image.cfm?id=408

Jk89
2011-03-29, 09:34
Yok3d är en ren pump produkt, inget annat. Ser inte mycket ut.. men litar på min vän när han säger att det är det bästa han provat för pump

90 Capsules
Supplement Facts
Serving Size:3Capsule
Servings Per Container:30

Amount Per Serving % Daily Value

Proprietary Blend (Arginine Nitrate Vitis Vinifera L. (Powergrape®)Trichopus Zeylanicus (Whole Plant) Extract) 1350mg **

Vitamin C (Ascorbic Acid) 100mg 167%

* Daily Value not established

Fint, men det finns inte i Sverige? Vet du någon sida i utlandet man kan beställa den ifrån?

Jk89
2011-03-29, 09:35
Ingridienser = http://www.animalpak.com/store/html/packaging_image.cfm?id=408

Stim, stim och massa stim!

Sundqvist
2011-03-29, 09:37
Stim, stim och massa stim!

Fortf riktigt taggad! =)

eXit
2011-03-29, 09:40
Fint, men det finns inte i Sverige? Vet du någon sida i utlandet man kan beställa den ifrån?

Tror några av de största utländska sidorna börjat sälja den, googlade å fick lite träffar. Å jag hoppas verkligen våra svenska sidor tar in den snart

Grotesk
2011-03-29, 09:55
Snart kommer nya ANIMAL RAGE, fått riktigt fet kritik utomlands!

Jag har alltid tolkat Animal som övermänskligt överskattat - borde jag ändra uppfattning?

Sundqvist
2011-03-29, 09:56
Jag har alltid tolkat Animal som övermänskligt överskattat - borde jag ändra uppfattning?

Animal TEST va en riktigt succe, den fick riktigt bra kritik också, sålde som fan!
Denna tror jag blir en höjdare också faktiskt!
men tillskotten som Animal M-stak, Animal Pump är lite överskattade, mest placebo tror jag =)

Jk89
2011-03-29, 10:41
Tror några av de största utländska sidorna börjat sälja den, googlade å fick lite träffar. Å jag hoppas verkligen våra svenska sidor tar in den snart

Hittade lite amerikanska sidor som sålde Yok3d,

http://www.muscleandstrength.com/store/yok3d.html denna verkade ha lägst fraktkostnad.

BigSpawn
2011-03-29, 11:35
Eiselt Overdrive får ju mycket bra kritik:) ska beställa en sån och prova då jag är lite less på allt överdrivet stim som är i många produkter som man blir småhög på. Den innehåller dock koffein men det tycker jag är helt ok

Jk89
2011-03-29, 11:49
Eiselt Overdrive får ju mycket bra kritik:) ska beställa en sån och prova då jag är lite less på allt överdrivet stim som är i många produkter som man blir småhög på. Den innehåller dock koffein men det tycker jag är helt ok

Läste om den och den verkar ju bra, synd bara på att det är lite stim i den, söker något som är helt stimfritt. Även ett minus på kolhydraterna

willtjam
2011-03-29, 12:16
Vad betyder stim? :n00b

BigSpawn
2011-03-29, 12:21
stimulanter, som tex caffein synefrin o allt va de heter

Nitrometan
2011-03-29, 12:53
Snart kommer nya ANIMAL RAGE, fått riktigt fet kritik utomlands!

Kan de sno ett namn rätt av sådär?

Nelo322
2011-03-29, 13:33
Kan de sno ett namn rätt av sådär?

Tror att fairing skrev i nån tråd att dom skulle få patent på namnet "Rage", så nej, dom borde inte få döpa den till det.

Sundqvist
2011-03-29, 13:46
Kan de sno ett namn rätt av sådär?

Tror att fairing skrev i nån tråd att dom skulle få patent på namnet "Rage", så nej, dom borde inte få döpa den till det.

Då den redan finns på marknaden så antar jag det :)

Menar att den kommer till sverige snart! ;)

Sheogorath
2011-03-29, 16:20
Säker på det? För AAKG och citrulline om jag har förstått det rätt, ska ju omvandlas till nitro oxid i kroppen, och det blir ju en process för kroppen att göra det. eNOXIDE tex är ju nitro oxide från början, kroppen slipper då omvandla och det kanske blir bättre effekt?

Men tack för tipsen iaf, ska inhandla dessa och se om det blir någon effekt.

Tvivlar jag på. Kväveoxid är en gas. ;)

Sheogorath
2011-03-29, 16:22
Sheogorath: Kan man stacka Citrulline FX och AAKG FX ? :)

Visst. AAKG + Citrullinmalat är en av de vanligaste kombinationerna i sådana här produkter. Som sagt har jag haft noll-zero-zipp-nada effekt av dem (enskilt eller tillsammans) men det finns ju många som uppger att "pump"-produkter funkar, så testa du.

Jk89
2011-03-29, 16:33
Tvivlar jag på. Kväveoxid är en gas. ;)

Okej, ja de skriver ju iaf i sin produktbeskrivning att den "innehåller en biomedicinsk molekyl innehållande RIKTIG Kväveoxid", men det kanske bara är marknadsföringsknep.

Men det finns ju tydligen pump-produkter som inte innehåller AAKG eller Citrullin, utan andra saker som ska ge pump på andra sätt, för när jag tänker efter så har nog käkat aakg och citrullin redan, och det utan någon märkbar pump.

Sheogorath
2011-03-29, 16:39
Okej, ja de skriver ju iaf i sin produktbeskrivning att den "innehåller en biomedicinsk molekyl innehållande RIKTIG Kväveoxid", men det kanske bara är marknadsföringsknep.

Men det finns ju tydligen pump-produkter som inte innehåller AAKG eller Citrullin, utan andra saker som ska ge pump på andra sätt, för när jag tänker efter så har nog käkat aakg och citrullin redan, och det utan någon märkbar pump.

Kanske är det rent av så att effekten av pumpprodukter mest sitter i den ständigt neurotiska och fantasifulla byggarskallen? Kanske sticker jag ut min opumpade haka för mycket nu. ;)

Jk89
2011-03-29, 16:53
Kanske är det rent av så att effekten av pumpprodukter mest sitter i den ständigt neurotiska och fantasifulla byggarskallen? Kanske sticker jag ut min opumpade haka för mycket nu. ;)

Haha, nejdå alla har ju rätt till sin åsikt ;)

Grotesk
2011-03-29, 19:42
Animal TEST va en riktigt succe, den fick riktigt bra kritik också, sålde som fan!
Denna tror jag blir en höjdare också faktiskt!
men tillskotten som Animal M-stak, Animal Pump är lite överskattade, mest placebo tror jag =)

Ja men vem gav den bra kritik och köpte den som fan? :D

Nitrometan
2011-03-30, 09:16
Tror att fairing skrev i nån tråd att dom skulle få patent på namnet "Rage", så nej, dom borde inte få döpa den till det.

Produktnamnet Rage är namnskyddat i Europa. Så djuren på Animal kanske får döpa om sin produkt här?

Sundqvist
2011-03-30, 09:17
Ja men vem gav den bra kritik och köpte den som fan? :D

har flertal kompisar som har haft den, samt en nära vän till mig som tjänstgjorde i bosnien, där åt hela hans kompani de :D och va sjukt nöjda =)

Sålde som smör där nere :)

Tollesson
2011-03-30, 10:46
Kanske är det rent av så att effekten av pumpprodukter mest sitter i den ständigt neurotiska och fantasifulla byggarskallen? Kanske sticker jag ut min opumpade haka för mycket nu. ;)

Wikipedia
Citrulline is made from ornithine and carbamoyl phosphate in one of the central reactions in the urea cycle. It is also produced from arginine as a by-product of the reaction catalyzed by NOS family (NOS; EC 1.14.13.39).[2] Arginine is first oxidized into N-hydroxyl-arginine, which is then further oxidized to citrulline concomitant with release of nitric oxide.

Bam bam badaaa!
Sägs att ämnena ihop ska öka utsöndringen av kväveoxid.

Sheogorath
2011-03-30, 17:06
Bam bam badaaa!
Sägs att ämnena ihop ska öka utsöndringen av kväveoxid.

Fast där står ju att det är i det andra steget, när argininmetaboliten oxideras till citrullin som kväveoxid frisätts. Ingenting om någon kombinationsterapi. Om wikipedia-quoten är hela sanningen vore tillförsel av citrullin verkningslöst för NO-frisättning; det vore precis som att äta 7-keto och tro att man ska få effekt av DHEA.

Jag säger inte att det inte finns effektiva pumpprodukter: jag säger att jag inte haft någon effekt av ändera preparat som sägs vara de aktiva ingredienserna.

Onigiri
2011-03-30, 17:38
Köp Overdrive om du är tät, inte billigaste alternativet precis. Bra värme och tryck/pump + att den innehåller en laddning kolhydrat, perfekt inför ett massivt pass ;) Gillar den mycket, smakar apelsinsaft också vilket är det viktigaste för många.

Jk89
2011-03-30, 17:57
Köp Overdrive om du är tät, inte billigaste alternativet precis. Bra värme och tryck/pump + att den innehåller en laddning kolhydrat, perfekt inför ett massivt pass ;) Gillar den mycket, smakar apelsinsaft också vilket är det viktigaste för många.

Hört några säga att Overdrive inte funkat för dom, och då vill jag tro att det inte funkar för mig heller eftersom jag har problem med pump-produkter. Men får se, ska beställa hem lite L-Glycine snart så kanske beställer med en burk Overdrive för att pröva. Är det väldigt mycket stim i den, eller är det mera åt det milda hållet?

Tog iaf och beställde hem en burk Yok3d från USA idag, kommer väll nån gång i slutet av nästa vecka, får se om det är nå tryck i den =)

BigSpawn
2011-03-31, 11:58
Som jag skrev på förra sidan så innehåller den väl endast ca 300mg coffein. Jag anser iaf inte coffein hamnar i samma kategori som de starkare stims som många andra innehåller:)
Får hem min burk idag om jag lyckas fixa med transporten:)