handdator

Visa fullständig version : Freddes bodega


Fredson
2011-03-28, 18:59
Dags att starta en journal nu tänkte jag.
Börjar med lite info om mig själv.
Ålder: 22
Längd: 184 cm
Vikt: 79 kg
Började träna i september 2009 som rehab efter en olycka men fastnade för tränandet.
Alltid haft problem med min rygg och fick inte göra lumpen pga det.
Marklyft har alltid varit ett big no no men ska försöka fasa in det i träningen nu.

September 2008 spelade jag fotbolls match och hoppade upp i en duell.
Vid landningen så tog vänstra foten i mark först och fastnade i gräset samtidigt som kroppen vreds över den och man hörde ett högt "BRAK".
Trasade sönder knät totalt. Menisken och korsband helt av och en del ben skador.
Har genomgått två operationer men tyvärr inte helt lyckosamma då jag har konstant ont i knät vilket ni kommer märka på vikterna när jag kör ben.

Fredson
2011-03-28, 19:04
Dem två färskaste bilderna jag har.
Vägde 92 kg vid jul och väger 79 kg nu.
På bilderna väger jag runt 83-84 kg.

Fredson
2011-03-28, 19:12
Mat idag:
Frukost: 500 g kvarg, 100 g jordgubbar, en skvätt fun light och lite vatten blandat i en mixer.
Mellanmål 1: 1 burk tonfisk
Lunch: Kycklingsallad med extra kyckling + avokado. Ingen pasta ingen dressing.
Mellanmål 2: Kasein shake
Innan träning: Jack3d och sen EAA direkt innan.
Efter träning: EAA
Middag: 260 g egna potatisklyftor, 280 g kycklingfilé & 70 gram tzatziki.
Kvällsmål: Kasein shake innan läggdags.

Protein:291
Fett:29
Koldhydrater:93
Kcal:1807

Testade idag för första gången stronglifts 5x5 med lite modifiering på programet.
10 min promenad uppvärmning
Knäböj 70 kg 5 reps x 5.
Bänkpress 80 kg 5 reps x 5
Militärpress 43 kg 5 reps x 5
Sittande French press 32,5 kg 5 reps x 5

Kändes helt okej, ska ge programmet en chans iaf :)

Fredson
2011-03-30, 08:22
Igår blev det vila och kolla fotboll med grabbarna.
Inte var det mycket att se, 2-1 är inte BRA men visst det är 3 poäng.
Har galen träningsvärk i röva, baksida samt framsida lår från knäböjen i måndags så pass B med knäböj och marklyft skjuts fram och bränner av ett rent rygg pass idag utan nå mark.. :/

Fredson
2011-03-30, 18:40
Rygg passet avklarat!

Kände mig inte särskilt taggad idag, hade för mycket skit i huvet.

Chins brett grepp:
Kv * 9
Kv * 6
Kv * 5

Chins smalt grepp, handryggarna framåt:
Kv * 7
Kv * 6
Kv * 5

Enarmsrodd:
32 kg per arm, 3 set á 5 reps per arm.

Latsdrag smalt grepp handryggarna framåt:
85 kg * 4

Hem och åt mat efter det. Blev bara pasta med köttbullar och keso idag, orkade inte göra nåt speciellt.
Skulle följt med grabbarna in till stan för några bira men blev så otaggad när jag kom hem så blir film med sambon ikväll istället.
Little fockers ska ses, hoppas den lyfter kvällen :).

Sundqvist
2011-03-30, 18:54
Välkommen till kollo! riktigt kul att du startar journal, man kan lära sig mycket här!
Fina chins senaste!

Fredson
2011-03-30, 19:07
Dubbelt tack :)

Kollade in din journal. Riktigt bra ökningar du har gjort, grattis till det!

Fredson
2011-03-30, 19:29
Mat idag:

Frukost: 500 g kvarg, 100 g jordgubbar, en skvätt fun light och lite vatten blandat i en mixer.
Mellanmål 1: 1 burk tonfisk á 150 g.
Lunch: Hemmagjord tacopaj.
Mellanmål 2: 30 g kasein shake.
Runt träning: Jack3d 30 min innan och EAA direkt innan och efter.
Middag: Pasta, köttbullar & keso.
Innan läggdags: 30 g kasein shake.

Protein: 247
Kolhydrater: 164,6
Fett: 51,6
Totalt kcal: 2124

Fredson
2011-04-01, 19:47
Jag säger bara oj oj oj, vilken dag!
Knappt så jag vet vart jag ska börja men tar det från början för enkelhetens skull =).

Åkte till jobbet vid 05.30 imorse. Jobbar som snickare. Bestämt mig för att försöka plugga vidare och söka till byggingenjör så sa upp mig idag och arbetar min sista dag fredagen 29e april. 30e april är sista ansökningsdagen och sen börjar utbildningen 22a augusti förutsatt att jag kommer in. Förra terminen var det runt 250 sökande på 30 platser så bara hålla tummen =). Tanken är att ta en lång ledighet innan pluggstart (lagt undan en hel del pengar för det) eller eventuellt ta ett deltids jobb och bara ha det bra. Lär iaf försöka fixa nå deltid när plugget väl sätter igång.
Hursomhelst så känns det så skönt och befriande just nu!
Dagen till ära så bjöd dem på smörgåstårta på jobbet och dagens kaloriintag skiter jag i trots deff, haha.
Slutade 13.15 och åkte till tatueraren för att fylla i en gaddning jag gjorde i februari.
Därefter åkte jag och tjejen till willys och storhandlade. Bestämde maträtter för helgen och nästa vecka och handlade därefter =).
På väg hem därifrån släppte hon av mig vid gymet för ett snabbt pass innan middag.

Dagens pass blev ett bröst + triceps pass istället för det tänkta pass A från stronglifts 5x5.

Dagens pass:
Lite uppvärmning med bänkpress först innan det var dags att ladda på!

Bänkpress:
85 kg * 5
85 kg * 5
85 kg * 5
100 kg * 1 PB (PUST, väntar nog ett par månader med 3 siffrigt igen)

Snebänk:
70 kg * 4 PB (kändes lite väl tungt)
63 kg * 5
63 kg * 5

Flies i CC
36kg per sida * 5
36kg per sida * 5
36kg per sida * 5

Smalbänk:
63 kg * 5
63 kg * 5
63 kg * 5

Pushdowns:
55 kg * 5 (lätt)
64 kg * 5 PB
64 kg * 5

Sådärja! Efter pb i bänken drogs det av 2 till utav bara farten. Fan så skönt :D.
Hade inte räknat med det efter en seg vecka. Speciellt inte då jag deffat sen nyår.

Kom hem vid 19:30. Tjejen höll på att göra iordning kyckling fajitas så hjälpte till med det och slog mig sedan ner för en kalasmåltid =).
Pust och stön, så skönt att sätta sig i soffan och varva ner efter en smått galen dag nu.
Ikväll blir det mys med min dam med film och lite Berte glass (tack för tipsen kolozzeum). Dräpte en Berte kladdkaka förra veckan och har nu smakerna Äppelpaj samt Knäckebräck som ska avnjutas =).

Extremt långt inlägg så klandrar inte den som inte orkar läsa igenom men tack för mig och tack för idag. Ikväll finns ingen kalori gräns ;)

Nu är det fan bra!

frong
2011-04-01, 19:49
Verkar bli en schyst journal!

Har liknande problem, fast inte lika allvarligt. Mitt korsband är också av, efter en mopedolycka (...). Har dock inte ont som du har, utan det kan bli svullet efter långvarig ansträngning såsom skidor, och vid samma sittande position länge vid t.ex. flygning.

Lycka till!

rickardptrsn
2011-04-01, 19:55
kul med lite läsning! fortsätt med d mannen! fina linjer haru! grattis till bänken men mer än så lär du väl ha?!

Fredson
2011-04-01, 20:12
Tack för uppmuntran grabbar :).
Frong, när gjorde du illa dig? Hoppas du blir 100 igen.

rickardptrsn, åkte på en handleds skada förra sommaren som läkt väldigt långsamt och hållit mig tillbaka en del i alla press övningar men speciellt bänken då den påfrestar handlederna så. Började träna seriöst i början på förra året och iochmed skadan i somras hann jag inte riktigt få upp bänken så mycket och inte kunnat maxa helt förrän nu. Måste dock fortfarande träna med handleds skydd men det blir bättre och bättre :).

Fredson
2011-04-04, 18:07
Söndags passet axlar & biceps:

Lätt uppvärmning med hantlar.

Stående militärpress:
50 kg * 5
45 kg * 5
45 kg * 5

Liggandes på rygg på lätt lutad bänk i cc med armarna korsade och drag till sidan (namn?). Tränar baksida axlar iaf:
10 per sida * 5
10 per sida * 5
10 per sida * 5

Stående drag till sidan i cc en arm i taget:
5 * 5 h & v
5 * 5 h & v
5 * 5 h & v

Vad nivåerna i cc motsvarar i kg har jag ingen aning om. Kan då inte vara kg.
På det gymet jag främst tränar på står det i kg och då tränar jag flies med 36 kg medans jag i cc på "mitt andra gym" som jag tränade på idag har "nivå" 15.

21an med curlstång (7 från botten till mitten, 7 från mitten till upp och 7 hela):
22 kg

12an (4 från botten till mitten, 4 från mitten till upp och 4 hela):
27,5 kg

15an (5 från botten till mitten, 5 från mitten till upp och 5 hela):
25 kg

Bicepscurl:
22 kg per hantel * 5
20 kg per hantel * 5
20 kg per hantel * 5

Bicepscurl handryggarna framåt (namn?):
20 kg per hantel 3 set * 5

Shrugs:
32 kg per hantel 3 set * 6

Vila lördags samt idag.

Dagens kost:
Frukost: 500 g kvarg, 100 g jordgubbar, en skvätt fun light och lite vatten blandat i en mixer.
Mellanmål 1: 1 burk tonfisk á 150 g.
Lunch: Lax med vildris med creme fraiche sås.
Mellanmål 2: 30 g kasein shake.
Middag: Pasta med skaldjur.
Innan läggdags: 30 g kasein shake.

Protein:219,5
Kolhydrater:162,6
Fett:45
Kalorier:1936,6