handdator

Visa fullständig version : Slagit i knät, varm.


kaer
2011-03-28, 15:20
I förra veckan slog jag i knät ganska rejält när jag åker skidor.
Det är svullet och gör lite ont. Men inte värre än att det blir bra med lite vila skulle jag tro.

Hursomhelst så är knät varmt nu, om jag lägger handen på mina båda knän känner jag en avsevärd temperaturskillnad, även genom jeansen.
Varför har jag feber i knät och vad beror det på?

(Går det att påskynda läkningen på något vis?)

Fitnesstjej
2011-03-29, 17:36
Värme, svullnad och smärta är tecken på en inflammation. En inflammatorisk process kan hålla i sig upp mot två veckor innan den avtar.

Eftersom knäet består av så många strukturer är det omöjligt att över Internet svara på din fråga med enbart din korta beskrivning. Varför går du inte till en sjukgymnast?

Ego
2011-03-29, 18:35
Värme, svullnad och smärta är tecken på en inflammation. En inflammatorisk process kan hålla i sig upp mot två veckor innan den avtar.

Eftersom knäet består av så många strukturer är det omöjligt att över Internet svara på din fråga med enbart din korta beskrivning. Varför går du inte till en sjukgymnast?

Vi killar är för tuffa för att gå till läkare :smash:

Kan bli lite svårt att undersöka om det är riktigt svullet, men högt läge och is kan hjälpa och är ungefär vad du kan göra hemma.

kaer
2011-03-29, 19:35
Vi killar är för tuffa för att gå till läkare :smash:


Precis så är det =)

Nej, men allvarligt talat så tycker jag inte det är tillräckligt allvarligt för att gå och få hjälp för.
Det är nog bara till att vila, svullnaden har i princip försvunnit nu, även om jag fortfarande är öm (och varm).


Tackar för input, är inte orolig egentligen, bara undrade varför det var så varmt.

lachwa
2011-03-31, 14:53
Vet inte om du har inflammation men annars beror värmen på blodsamlingen du har i knät. Det har gått en vecka så nu är det värme på knät som gäller. Sätt någon linda eller strumpa på knät.