handdator

Visa fullständig version : Vad lyssnar du på just nu?


KlopFer
2011-03-28, 14:53
Hellu!

Jag har börjat lyssna allt mera på ljudböcker mest på jobbet och på gymmet. Har kommit in i det ordentligt och skulle vara kul med tips på andra bra böcker och sen höra vad ni lyssnar på just nu.

Just nu lyssnar jag på: Dag Öhrlund,Dan Buthler - Förlåt min vrede

Har lyssnat på som jag kan rekommendera: Silfverbielke 1 & 2 med samma författare Dag & Dan. Böckerna heter "En nästan vanlig man" och "grannen" riktigt bra och Stefan Sauk gör ett lysande jobb som uppläsare man fångas verkligen med i storyn.

Har även lyssnat på Den döende detektiven av Leif G. W Persson med Peter Andersson. Helt okej, rätt skön huvudperson.

Både läst och lyssnat på Svensk maffia av Lasse Wierup:Matti Larsson med Tomas Bolme. Mest intressant, Tomas gör ett bra jobb som uppläsare också.

I den innersta kretsen av Viveca Sten. Bra bok men inte mycket mera, lite annorlunda med en kvinnlig uppläsare.

Fyll gärna på vad ni lyssnar på och vad ni lyssnat på som ni även kan rekommendera :)

KlopFer
2011-03-28, 14:57
Juste! Hypnotisören av Lars Kepler fyfan vilken bra bok. Det var flera gånger när jag lyssna på boken på kvällen som jag låg och snegla mot dörren. Har aldrig blivit nervös när jag sett en skräckfilm men den här ljudboken kunde ge mig gåshud ibland.


Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson. Helt livsfarligt, höll på att somna till flera gånger på jobbet.

Olegh
2011-03-28, 15:26
Själv är jag helt såld på Guillou. När jag först fick upp öronen (höhö) för ljudböcker så plöjde jag igenom hel Hamilton-sviten och Arn-trilogin. Tror Bolme har läst in så gott som samtliga titlar, vilket inte precis gör saken sämre. Gillar både språket och berättelserna i sig.

KlopFer
2011-03-28, 20:08
Jag tänkte ge mig på Jo Nesbø och hans böcker. Har väl 100h framför mig då =/

Grazzafukkinrazzi
2011-03-28, 20:38
ljudbok på gymmet? På löpbandet eller någon pensionärsmaskin hoppas jag då...