handdator

Visa fullständig version : Tränings Journal, Me myself and I


sweetnut
2011-03-28, 13:37
Hej alla där ute! Jag har varit medlem här länge men aldrig tagit mig i kragen att dela med mig av min personliga utveckling. Jag har tänkt så många gånger, varför skulle någon villja se när en tjokis som jag bli smal. Jag har vägt som mest 92 kg, inte direkt hälsosamt. Men nu känner jag att jag ska dela med mig och fortsätta med det. Jag har en dröm om att kanske motivera min lilebror som är tyvärr mycket större än jag någonsin varit, kanske han en dag blir motiverad. Jag kommer till att vara ärlig kännslosamt så som med tränningen.

Min form 21 okt -2009
Vikt 90 kg
Lår 70 cm
Vad 42 cm
Bröst 112 cm
Höft 113 cm
Midia 88 cm
Rumpa 114 cm
Överarm 38 cm
Underarm 28 cm
Nacke 40 cm

Min form den 19 feb 2011
Vikt 82 kg (-8)
Lår 60 cm (-10)
Vad 40 cm (-2)
Bröst 102 cm (-10)
Höft 101 cm(-12)
Midia 79 cm(-9)
Rumpa 107 cm(-7)
Överarm 34 cm(-4)
Underarm 27 cm(-1)
Nacke 35 cm (-5)

Jag väger och mätter mig inte så ofta för att inte framkalla ett sjukt beteende hos mig själv. Jag tar det någon gång ibland mest för att se att jag inte går upp i vikt.

Dena tränings journal kommer innefatta bilder, tankar, min form, mina mål, kost osv.
En bild från 2009

sweetnut
2011-03-29, 09:01
Gick hur bra som helst. Kände till en början bara vemod och ilska, pga mitt privata liv. Men när jag väll släppte tankarna och fokuserade på att bara träna gick det genast bättre. Körde på crosstrainer i 30 min, raskt som en uppvärmmning. Sedan gick jag vidare in i gymmet för att styrketränna. Eftersom jag inte är erfaren av tyngder och vikter och anndra träningsformer håller jag mig till maskinerna ett tag, men jag ska lära mig att tränna rätt även i andra samanhang. Där stanade jag i 1 h. Sen tog jag som avslutning intervall löppning vs gå snabbt. i 30 min.

Styrketrännig

3*9 pass


Jag slutade röka för över en och en halv månad sen och jag har nog aldrig varit så uttålig och orkat så mycket som jag gör nu. Jag flåsar inte så jag håller på att dö eller trilla av maskinen. Jag springer i flera minuter utan att känna mig trött i kroppen. Deta är mitt största skäl till varför jag inte tänker fortsätta med rökningen. Träningen blir så mycket roligare och enklare. *flex*

14K
2011-03-29, 09:14
Lycka till på din resa, starkt o sluta röka :D

jaaaaag
2011-03-29, 11:17
Lycka till din knäppe jävel :D
Jag följer dig.

sweetnut
2011-03-30, 07:52
Lycka till på din resa, starkt o sluta röka :D
Tack så mycket !

sweetnut
2011-03-30, 07:53
Lycka till din knäppe jävel :D
Jag följer dig.
Tack kompis!
Ses snart!?

sweetnut
2011-03-30, 08:15
Före
Igår gick jag här hemma och försökte planera tid till gymet. Eftersom tentan låg först i prioritering, så gick jag i tanken, - Jag kommer aldrig till gymet med mina skrivar skills. Men efter mycket om och men, så närmade kl sig halv 7 och arbetet började gå mott sitt slut! *bara lite kvar* Jag drar!

På gymmet
På gymet var det crosstrainer 20 min och rodmaskin i 30 min sen löpning i 10 min. Därefter var jag nöjd för mig!

Förberedelser
Igår klickade jag även hem en bok ifrån Fitness Magazines webbshop/ (http://www.fitness-magazine.com/webbshop/)

Boken heter, Stora boken om styrketräning.

Ska man börja ska man ju börja från grunden, kan inte påstå att jag är påläst så varför inte redan börja idag. *rolleyes*

Tankar
Desutom har sambon inte förståt vad jag syslar med eller så är han djävulens budskap, för igår från ingen stans fick han sötsug. ( han får aldrig det) Så han går ner snällt och försiktigt och köper ett 200g Marabo choklad och en 1,5 l Coca. (innan han väljer att gå så ställer han mig frågan vill du ha något?)
OM jag vill! !
Men nej, jag har drukigt min protein för kvällen och den är ju så god Emma, glöm inte varför du gör detta.

*du har en dröm om att påverka din bror positivt. Glöm inte!
* du vill även må bättre i kropp och själ, du vet hur ont du får i din mage av för mycket skräpp, vill du ha kramp?
*Du vill ju även få en starkare och friskare kropp, och i och med detta en sund själ.

Jag vet om att man måste byta inställning till mat, det har jag gjort för ett tag sedan, Men har man en gång varit matmissbrukare kan det hända igen, det är ett kämpande i evighet, därför kommer jag inte fixera maten på svält och så vidare, bara se till så jag äter bra och lagom.
För att få en sund krop behövs en sund själ med därför kommer jag dela med mig av mina små anfall . För att få en så bra utveckling som möjligt!

Ha det fint!:thumbup:

jaaaaag
2011-03-30, 20:44
Duktig!
Klart vi ska, jag jobbar nu resten av veckan men nästa vecka tycker jag vi drar till med något.

sweetnut
2011-03-31, 08:21
Före
Allt flöt på var i skolan, kände ingen speciel fokus på något, tankarna flöt in i varandra.

På gymet[/B
]Igår var nog den tuffaste dagen hittentills. Känslomässigt då. Varför i hela friden var alla kanaler på tv instälda på kanal 5 när biggest loser gick på tv? Jag stod på crosstrainern och kolade som vanligt på tvn. Men bara det att dena gången bitter det i mitt hjärta och jag får fullt av tårar i mina ögon och är tvungen att ta några andetag och titta på ett annat hål. Sen tänker jag för mig själv, vilken idiot du är ser du fler som bölar? Sen testar jag igen om jag kan titta utan att dra med mig mina känslor för min bror. Men det gick bara inte. jag tränar mitt pass på 30 min under tortyr. Det var helt klart det hämskaste. Jag blev nästan arg på mig själv.

Jag körde 30 min cross
30 min styrka

Benpress 3*20 40kg
Benen 2*20 20kg
Armar 3*30 15 kg

[B]Tankar
Sen under styrketränningen så fick jag för mig att alla som står där ser så duktiga och erfarna ut, fram tills igår. En kille jag ljuger inte om hans huvud höll på att explodera pga för mycket vikter. Han var lixom inte utålig eller så värkade mest som en tävling för hans springpojke gick och flinade hela tiden när tomaten pressade allt han kunde i alla former. Helt galet!*screwy* Jag blev rädd och höjde musiken för jag ville inte höra när huvudet flög av.
Någon form av vakt ine på gym hade inte varit fel*popcorn*

Idag blir de nog en lugn dag på gymet med tanke på nattens dåliga sömn*mini
Ta hand om er
ps Kost bilder kan dyka upp senare.

sweetnut
2011-03-31, 14:24
Jag kommer inte ta mig till gymet idag, nattens dåliga sömn och föreläsningar en hel dag. Käns sonm mitt huvud är i koma!:smash:

Jag har en föreläsning kvar och huvudvärken blir bara sämre!

Hem och villa idag! Fredag är en ny dag

Ta hand om er

sweetnut
2011-04-02, 10:34
Före
Igår stor det härliga till jag städa ut ordentligt och tvättade. Fram tills kl närmade sig 6 sen bar det av till gymet vilket jag längtade efter eftersom sambon var på så gott humör när han kom hem. En härlig flykt.

på gymet
Jag har nog inte kört så tufft mot mig själv som jag gjorde igår, Jag skakade i hela kroppen när jag klev av sista övningen som var löpning. Jag pressade mig till max igår och det kändes underbart!

Uppvärmning crosstrainer 30 min

Hel kropps styrketräning 1 h

Sen avslutade jag med en så sjuk löpning för att pressa ur den sista energin i mig.

Tankar
Min träningsbok är jag supper nöjd med jag har börjat småt med del mål och så till olika datum, för att blicka framåt. Även gjort upp mål som motiverar mig. Inte mål som jag vill se ut som den och den på tv utan mer personliga mål, som ett av dom är min bror.
Där är även mycket övningar och namn på övningarna som jag inte kunnat.
Det känns som jag kommer ha god nytta för den boken.

Kropp
Jag kan inte gåt ner mycket i vikt på den här v, men jag känner apsolut resultat på kroppen. Mindre, tightare.

Hjärnan
Jag känner mig mycket pigare och mitt självförtroende och min självständighet har ökat betyligt bara på en Vecka

Nu är det helg och därför också villa! Villket jag gjort mig förtjänt av efter igår.;)

sweetnut
2011-04-04, 14:08
Före
Mitt privata liv står härliga till, villket gör mina dagar till en ända grött! Min flykt har här med tilldelats gymet och mina skolböcker.

På gymet
Inget blir numera jobbigt på gymet snarare roligt. Jag får ett lyckorus varje gång något går extra bra.
Var där tidigare idag för att sedan kunna fokusera på skolan.

Tankar
Jag känner inte att det är en belastning att vara på gymet utan en frihet jag kan ta mig. Jag känner att jag växer mig stark inombords med hjälp av träningen. Och det är något jag värkligen behöver!

sweetnut
2011-04-07, 13:54
Jag måde inte så bra igår, och även idag nu under dagen har jag inte måt vidare bra. Får se ikväll efter att jag villat om jag kan bege mig till gymet.
Jag tror allt kan vara brist på sömn. *gah!*

sweetnut
2011-05-03, 11:36
Jag har inte glömt av min journal, jag har en paus pga seperation och inflamation i kroppen jag kommer dra igång så fort jag är frisk igen. Vilket jag hoppas kommer att bli väldigt snart.