handdator

Visa fullständig version : Cubital Tunnel Syndrome / Ulnar nerve


Thrower
2011-03-28, 11:54
Har efter mycket efterforskning på nätet, gjort något så oprofessionellt som att självdiagnostisera mig, och jag kommit fram till att jag förmodligen har Cubital Tunnel Syndrome.

En liten film ang detta:
http://www.youtube.com/watch?v=c6cIcuLnYrc&feature=fvwrel

Vaknar ofta med domnat lillfinger och ringfinger, har dock inte haft det så länge, kanske nån vecka. Ilande smärta under vissa vinklar av armbågen och utsträckt arm. Givetvis stela pronatorer. Gör även lite ont i armbågen då jag "spänner" den, tex om jag gör en front dubbel biceps och kontraherar hårt.

Förstår givetvis att jag bör få ett utlåtande från läkare, men jag undrar ändå om det är någon som har erfarenhet om detta?

Det jag gör och har gjort under 2-3veckor är att jag har gått på voltaren t, använt tigerbalsam, masserat armbågen och underarmsmusklerna 3ggr per dag följt av stretching av pronatorerna.

Har nu börjat gå till gymmet och kört väldigt lätt för att öka blodflödet och förhoppningsvis gynna läkningen. Min fråga är om detta är kontraproduktivt, om det är bättre att hålla sig hemma helt och bara ägna sig åt ovanstående rutin?

Problemövningar är givetvis övningar som tex pushdowns som "klämmer åt" ulnar nerven. Men är det okej att köra andra övningar väldigt lätt?

Tacksam för input!