handdator

Visa fullständig version : Val av kampsport - Göteborg - Tips? :)


Benny01
2011-03-28, 11:43
Ja har då tränat karate när jag var ganska liten, höll dock på i 7 år så jag vart ganska seriös.

Provat lite annat också men inget som blivit långdraget.


Har varit riktigt sugen på att börja träna någon kampsport igen de senaste åren men kan inte bestämma mig för vad!

Kan börja med att nämna att jag har en riktigt kass rygg, till stor del genetiskt från morsans sida då hela den delen av släkten lider av dåliga ryggar.

Hur som helst brukar den klara sig någorlunda så länge man är noga med att värma upp och inte göra fel vridningar.


Men tack vare ryggen så utesluter jag mer eller mindre MMA. Just brottningen där känns helt given att förstöra ryggen helt. Har varit sjukskriven i 2 månader för min rygg och det gör jag inte om om jag får välja själv.


Så kampsport utan brottning ser det nog ut att bli och då lutar det mest mot boxning eller kickboxning.

Vet att det finns muyaythai och liknande men inget som lockat mycket.

Jag undrar väl främst om det finns någon vettig riktig boxningsklubb här i Göteborg och om folk har lite tips eller liknande :)

Behöver nödvändigtvis inte heller bli boxning. Det är väl mest att man aldrig provat det.

Karatekid
2011-03-30, 07:31
I Vilken del av stan bor du?