handdator

Visa fullständig version : Kan man träna för hårt?


Chris
2003-11-27, 14:07
Tänkte höra hur många här som får obehagskänslor på gymmet att man kanske har tränat lite för hårt. Problemet kommer oftast när jag tränat ben (senast igår) då ja känner att allt verkligen bara snurrar i huvet, maten är på väg upp och man blir allmänt osugen på att träna klart?

Självklart vill man ju träna hårt, men inte så man blir så omotiverad som jag blir ibland. Någon som har samma problem eller vet vad det kan va? Kan det vara farligt? (tex för ansträngade för hjärtat?) :em:

Tack

/Chris som kommit igång igen nu :)

shirunai
2003-11-27, 15:19
absolut inte ansträngade för COR, COR ansträngs ännu mer vid intensiv löpning.

miffo
2003-11-27, 17:34
jag tror att det har med syresättningen att göra, kände själv likadant efter ett jävla hårt marklyft pass, jag pallade inte att köra klart ryggen ens !

z_bumbi
2003-11-27, 17:45
Chris: Vilken typ av uppehåll har du haft?
Kroppen kräver ett tag för att komma in i träningen och anpassa sig så man laddar in energi samt har tillräckligt med grundkondition för att träna, ju längre uppehåll och ju mer inaktiv man varit desta längre tid tar det.

Det kan vara lämpligt att backa något steg i träningen nu för att vinna i längden, det är lätt att man får en motreaktion från kroppen annars.

Mr_fit2002
2003-11-27, 23:16
Jag mår rent ut sagt illa ibland efter ett pass, för att jag har kört hårt. Men det brukar gå över på 10-20 minuter efter passet är avslutat och då känns det fint. Självklart bör man väl inte pressa sig så hårt varje gång, lyssna på kroppen är väl allt jag kan säga!

Lycka till och kör hårt:thumbup:

M v h/Fredde

Castro
2003-11-27, 23:37
Det är just det där som du beskriver som skapar denna fina hatkärlek till både Knäböj och Marklyft - DET ÄR TUNGA JÄVLA ÖVNINGAR! Man vill bara dö, men trots detta :kickass:

Jon2
2003-11-27, 23:39
Asåå frågan är ska man köra mark under deffen? Känns som att marken kommer upp i bland sen lägger man ner den för att några månder lägga upp den i gen

Chris
2003-11-28, 09:50
Jag gör lumpen nu som sagt o är rätt fysiskt aktiv hela tiden, och jag har gymmat typ en månad nu, så jag tycker kroppen borde hänga med...

Men som sagt, det var tunga knäböj och högrepps på bensparken direkt efteråt som gjorde mig så dålig... får väl lyssna mer på kroppen. Tack =)